Parkeer garage Wolvenhoek.
    U wandelt vervolgens door de achteruitgang van de garage naar links, einde van de straat rechts, meteen links ( Lange Putstraat), daarna eerste straat linksaf (Korte Putstraat) halverwege de straat rechts ziet U Zoetelief.

Centraal station.
    U wandelt de straat tegenover het station in en loop vervolgens door tot aan de T-splitsing. Hier gaat u rechts de Hoge Steenweg op. U komt op de markt en steekt deze over. Aan de overkant loopt u de kerkstraat in, tweede straat rechts is de Korte Putstraat. Dit is een wandeling van 15 tot 20 minuten.
    Bus.
    U kunt ook met stadsbus 68 richting Maasoever. U stapt uit op de Parade, loopt de Kerkstraat in en 1e straat links is de Korte Putstraat. 2 minuten lopen.

ma lunch 12:00 - 15:00 diner 17:00 - 22:00

1401994686 61
1411920478 58
1431772064 55

1. indy van maaswinkel

Afgelopen zondag deden we een high tea met vriendinnen bij Zoetelief. Het was mooi weer, maar buiten zitten kon niet met een high tea. Jammer! Bij een high tea denk je aan een overdaad van lekkers. In dit geval kreeg je voor 21,95 euro erg weinig. Er waren inieminie sandwiches en de meeste zoete dingetjes leken kant en klaar gekocht bij de groothandel. Het eten dat erbij zat, was wel van goede kwaliteit, maar we hadden nog trek toen we weggingen. In Den Bosch zijn betere high tea's te vinden!

2. Voortreffelijk gegeten. Porties waren groot genoeg, na het voorgerecht en hoofdgerecht had ik meer dan genoeg op.
    Mooie locatie en een leuke sfeer.

3. Erg lekker gegeten (lunch en diner). Veel variatie aan gerechten en fijne smaakervaring! Sfeer was goed en de bediening was prettig, attent en beleefd. Wij komen zeker snel terug! High wine is ook een aanrader!

4. Afgelopen zondag een high tea gedaan met een vriend. Wauw wat bijzonder slecht. Ik heb vaak op meerdere plaatsen high tea's genoten, en ging altijd met een vol buikje naar huis. Nou...als je een paar kleine snoepjes en een nat broodje (doorgelekte natte komkommer) wil eten voor 21,50, moet je hier zijn.

De zoetigheid was dusdanig overweldigend dat je er misselijk van werd, en het hartige was een aanfluiting voor de zaak. Klef mini broodje met ranzige kipfilet, natte zalm sandwich die je bijna niet van je gehemelte af krijgt, laat staan je tanden, en dan nog een lekker mini worstenbroodje (dat kunnen ze dan wel) maar zo klein als de helft van mijn pink. Waardeloos.

Bediening was vriendelijk, maar kwam niet met een tegemoetkoming toen ik aangaf het bijzonder slecht en weinig te vinden. We hadden uit een overschot aan suiker en te weinig hartig, uit pure ellende nog een kaasplankje besteld. Dat was ook een foute keuze helaas. Er was van tevoren niet goed uitgelegd dat deze kazen sterke Franse soorten waren. Geuren explosie van jewelste en totaal niet onze smaak.

Dus hongerig en geïrriteerd kregen we 'n "drankje van het huis" wat moet je daar mee??? Na al die potten thee die je al op hebt? Het eten is slecht, maar als je gewoon zin hebt in liters thee met zoete bende, dan moet je vooral hier gaan eten. 55 euro moeten afrekenen, had liever gehad dat ze de onaangeraakte gerechten van de rekening hadden gehaald. Op zijn mist het ranzige kaasplankje à 12,50!! Wat we door een gemis aan lekkers erbij hadden besteld. Maar nee...een drankje van het huis. Slechte tegemoetkoming voor een waardeloze ervaring van een high tea. Schande dat ze dit een high tea noemen. Tip voor de zaak: Google even wat een high tea inhoudt!

5. Afgelopen vrijdagavond wezen eten met vrienden.

Kreeftensoep, zonder kreeft. Met moeite de vier mosselen uit de schelpen gepeuterd en de scampi gepeld. Tussendoor de voelsprieten en pootjes uit de soep gepeuterd. De smaak was prima overigens. Alleen erg onhandig, vieze vingers en niets om even op te frissen. Ik wil soep graag gewoon lekker kunnen lepelen.

Entrecote als hoofdgerecht. Een vetrandje aan de zijkant, prima. Maar de dikke vetrand door het midden van het stuk maakte het niet echt smakelijk. Het vlees was niet gekruid en de aardappelpuree was ontzettend zout. Aangegeven bij de bediening, die direct in de verdediging schoot. Geen toetje meer durven bestellen omdat ik niet weer teleurgesteld wilde worden. Ik had na het zien van de kaart en de prijzen een hoge verwachting...

Uiteindelijk heeft de bediening het goed gemaakt door een gratis desert aan te bieden. Het warme chocoladetaartje is erg lekker en heeft nog wat goed gemaakt van de avond.

Wij gaan hier echter nooit meer terug en ik zou het zeer zeker niet bij mijn vrienden aanraden. Jammer, want het restaurant heeft echt wel potentie.

6. Harriet Gargoskij

7. Femmes26

Onlangs hebben we met een aantal vriendinnen een high tea gehad. Het eten was erg lekker. Wel veel zoet in verhouding tot het hartige. Helaas kwam de thee pas heel laat (de hapjes stonden al lang op tafel) en moesten we vragen om een nieuw potje toen die al enige tijd leeg was. Toen we daar een klacht over hadden, kwam er geen respons. Vreemd want zo druk was het niet. Er hing een putlucht buiten. Wij hadden inmiddels alles op toen het personeel besloot een aantal emmers water in de put te gooien. Dit heeft wel gewerkt.

8. Via Sweetdeal hier gegeten. Was een heerlijk 5-gangen menu en dat voor 24,50 pp. Er werd voldoende brood op tafel gezet en een glaasje water naast de wijn was ook geen probleem. Wij zaten heerlijk buiten en de lampen werden desgewenst hoger of lager gezet. Het was een topavond en we komen zeker terug. Enig minpuntje dat we niet op de kaart hebben gekeken en de wijn achteraf wat duur bleek(6,50 per glas) maar goed, hij was wel lekker.

9. Heeeeerlijke high tea !! Ik was hier met twee (oud) collega's, lekker buiten gezeten en zitten smullen. De presentatie was top, er werd meer dan voldoende thee geserveerd en het eten was er ook in overvloed. We hebben die avond niet veel meer hoeven eten. Hartig en zoet tegelijk geserveerd zodat we konden eten waar we zin in hadden. En toen we wijn wilde ipv thee, kregen we hierover uitstekend advies. Kortom een geweldige ervaring en een aanrader!

10. r v leeuwen

Afgelopen donderdag met mijn vriendin daar gegeten; kalfsentrecote zou het zijn.. maar was niet te eten. Niet mals is zacht uitgedrukt! Helaas hadden we weinig tijd, anders had ik iets anders willen hebben.. De serveerster reageerde vrij gelaten op mijn commentaar. In elk geval weten we nu waarom er weinig mensen op die plek zaten te eten.. Wij komen er in elk geval nooit meer...

11. Twee jaar geleden een goed ervaring bij Zoetelief maar afgelopen donderdag was het niet best. Alles wat fout kon gaan ging ook fout.

- De bestelde wijn kwam pas na twee maal vragen op tafel.
    - Als voorgerecht 1 maal garnalenkroketten en 1 maal rundvleeskroketten besteld, zonder brood. Wij kregen twee bordjes met ieder 1 garnalenkroket met brood. De kroketten werden geserveerd met een mosterd-mayonaise maar zonder enig garnituur. Nadat wij hadden aangegeven dit niet besteld te hebben werd het mee terug genomen naar de keuken en 10 minuten later werd het bestelde alsnog geserveerd. Wederom zonder enig garnituur.
    - Het hoofdgerecht dat wij vervolgens kregen voorgeschoteld bleek niet voor ons bestemd en werd weer weggehaald.
    - Hoofdgerecht 1 was een club-sandwich Zoetelief. In plaats hiervan werd een club-sandwich met zalm en eiersalade geserveerd. Het duurde even voordat er iemand van het bedienend personeel langskwam om de vergissing door te geven dus hebben wij besloten het gerecht maar gewoon op te eten. De club-sandwich bleek echter vet en fantasieloos en de zalm niet fris en vers.
    - Hoofdgerecht 2 was een eiergerecht, een frittata. In plaats van brood gevraagd om een schaaltje huisgemaakte frietjes met mayonaise. Frietjes keurig gekregen. De frittata was lekker maar niet bijzonder en werd toch geserveerd met brood. Twee maal om een schaaltje boter voor bij het brood gevraagd, niet gekregen. Wel kwam er, ongevraagd, een tweede portie frietjes en een extra schaaltje mayonaise.
    - Om de diverse fouten goed te maken werd ons een heerlijk dessert van het huis aangeboden. Dit dessert, voor twee personen, bleek te bestaan uit twee mini-muffins, een caramelletje en een piepklein blokje cheesecake. Het bordje werd geserveerd met twee vorkjes en twee lepels...
    - De koffie durfden wij niet meer aan dus om de rekening gevraagd. Deze bleek ruim 5 euro te hoog omdat de niet geleverde club-sandwich Zoetelief op de rekening stond in plaats van de geserveerde zalm-sandwich.
    - Wij hebben op het terras gegeten en hebben binnen de rekening betaald. Binnen schrokken wij erg van de rommel, lege wijndozen en onverzorgde entourage.
    - De dame van de bediening gaf aan stagiaire te zijn van de hotelschool. Wij kregen niet de indruk dat er enige vorm van supervisie was over het bedienend personeel.

Wat een teleurstelling. En wat een slechte prijs-kwaliteitverhouding! Honderd euro voor vier kroketten, een club-sandwich, een frittata en een flesje witte wijn.

12. E.Hoffer

Vrijdag 22 maart 2013 met een groep van 21 personen gegeten bij restaurant Zoetelief in Den Bosch. Wat een culinair bedrijfsuitje had moeten worden werd dit absoluut niet! Het hoofdgerecht was ronduit niet te eten en er werd alleen vlees of vis geserveerd, geen groente, en een aardappelgerecht. Onze tafel heeft nog frites bijbesteld.
    Er werd niet gevraagd of alles naar wens was en of het had gesmaakt , wat een goede keus was!! Het nagerecht was een kant en klaar gerecht van een zeer matige kwaliteit
    Het bedrijf is over dit alles geinformeerd en ik hoop dat zij geen gebruik meer zullen maken van dit zeer slechte restaurant.

13. Vandaag lekker gegeten (lunch) bij Zoetelief. Service was prima, fijn muziekje op de achtergrond, leuke sfeer en mooi interieur. Vond eten qua prijs-kwaliteit wel wat aan de dure kant.

14. Afgelopen vrijdag zijn wij met drie dames op herhaling gegaan na onze laatste teleurstellende ervaring bij Zoetelief. Wat goed dat we dat gedaan hebben, wij hebben een TOP avond gehad dit keer. De ontvangst was hartelijk, de aangeraden chardonnay was tongstrelend net als de heerlijke gerechten. De gepofte aardappel met kreeft was verrassend en de tournedos heerlijk mals. Het heeft ons de hele avond aan niets ontbroken, we voelden ons erg welkom en in de wattten gelegd. Voortaan zijn we weer fan!

15. Prima gegeten met vriendelijk personeel.. Aandacht voor de gast zeker aanwezig! Het licht mag wel iets sfeervoller. Voor de rest een aanrader

16. Mijn vrouw en ik hadden hier enkele keren eerder geluncht, maar zullen na onze ervaring vorig weekend niet terugkeren. Na vriendelijk verwelkomd te zijn door de gastvrouw mochten we een plaatsje uitzoeken in een nog vrijwel leeg restaurant. Daarna werden we vakkundig genegeerd door het bedienend personeel dat gedeeltelijk aan de bar hing en uit het raam stond te staren. Uiteindelijk schoven nieuwe klanten aan tafeltjes naast de onze. Deze werden prompt voorzien van een menu en uiteindelijk de door hun bestelde drankjes. We hebben ons best gedaan om iemand te wenken, maar het was net of iedere afzonderlijke tafel een andere serveerster toegewezen had gekregen en onze tafel niet onder hun verantwoording viel. We waren onzichtbaar, er werd dwars door ons en langs ons heen gekeken en totaal niet op ons gereageerd. Als het restaurant vol zat met een lunch-menigte en de bediening aan het rennen was dan had ik er alle begrip voor gehad, was ik zelfs opgestaan om iemand er vriendelijk op te attenderen, maar in deze situatie is het eigenlijk maar moeilijk te accepteren dat er niemand oplet of alle tafels wel bediend worden. Uiteindelijk hebben we onze jassen aangedaan en zijn we vertrokken, onopgemerkt. Het personeel van Zoetelief heeft nog veel te leren als het op aankomt op gastvrijheid.

17. Na aanleiding van mijn vorige recensie werd ik uitgenodigd om zoetelief nog eens te proberen, na overleg kregen we U.S. Prime beef-côte a l'Os , voor 2 personen.. Ik kan maar 1 ding hier over zeggen : Geweldig! Zo mals vlees, zo mooi van smaak en de sauzen die er bij zaten wooow! Wat geweldig, de wijnen die we er bij geserveerd kregen pasten er goed bij! Een mooie viognier, prachtige wijn. Wij voelden ons tegen over de vorige keer ontzettend welkom en werden uitermatend vriendelijk geholpen. Als dessert had ik de tarte tatin, met spijt want mijn vriendin had de valhrona chocolade en die vond ik stiekem lekkerder als de tarte tatin maar ook hier had ik zeker geen aanmerkingen. Al met al is het meer dan goed gemaakt, ik ging met een tevreden gevoel naar huis, Zoetelief houd dit alsjeblieft vast want het is zeker een 10 waard, in het goud, met ster! Tot heel snel!

18. Ik dacht vanavond mijn jarige vriendin heerlijk mee uit eten te nemen, en zoetelief zag er schitterend uit, we werden niet begroet en hebben maar een tafeltje uitgekozen.. Eenmaal na 10 minuten kwam de gastheer vragen wat we te drinken wilde, 2 sublieme wijntjes kregen we maar het inschenken vond ik heel knullig gaan, geknoei,geklots en gehaast, jammer! Daarna bestelde we een voorgerecht & hoofdgerecht voor 27.50, wij dachten dit beloofd wat! Wat een tegenvaller, het voorgerecht thaise beef werd geserveerd in een schaaltje erg lastig om zo te eten! Het meisje aan de tafel stond zowat met de vingers in het eten om het allemaal uit te leggen wat het was. Ook weer jammer. Het hoofdgerecht hebben wij een half uur op moeten wachten nadat het was uitgeserveerd, in de etiquette staat max 15 min!! Het hoofdgerecht (iberico procureur) was ronduit vies! Aardappelmousseline dat naar niks smaakte, waar was de peper &zout??? Het vlees zelf was goed bij de eerste hap, de 2e hap minder en de 3e hap was gewoon vies, we hebben een jongeman die ons in eerste instantie vertelde dat (na het weg sturen van het eten) de chef er uiteraard niet mee eens was met onze mening.. Pardon?! Hij bood ons verschillende opties aan en we kozen voor het dessert, die was echt geweldig! De tarte tatin was super, alleen wel weer jammer dat het meisje weer met dr vingers bijna in ons eten zat om het uitleggen... Zoetelief vind ik geen aanrader en ga er niet meer heen ... Het concept is leuk maar zorg voor professionele bediening en het taalgebruik van de bediening & chef.. Jammer!

19. Hebben vorig jaar met collega's diverse keren gegeten. We vonden het eten altijd uitzonderlijk goed met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ook de bediening was zeer attent en gastvriendelijk. Nu zijn we onlangs weer in den Bosch geweest en wilden ook ditmaal weer dineren bij Zoetelief.
    We werden weer zeer gastvrij ontvangen door het personeel en boden ons diverse tafeltjes aan zodat we de plek konden uitkiezen die we wilden. Nadat de wijn was ingeschonken werd het voorgerecht geserveerd. De wilde zalm met zuurkool was zo zuur dat de smaak van de zalm niet meer te proeven was. Ook de carpaccio was erg karig qua hoeveelheid en bovendien erg amateurisch opgemaakt.
    Ook de hoofdgerechten die uit vis bestonden waren zeer eenvoudig en met weinig en slecht garnituur voorzien.
    Om verdere teleurstelling te voorkomen hebben we maar van het nagerecht afgezien.
    We hebben ons erover verbaasd dat een restaurant wat ons tot dusver altijd zeer goed bevallen was, zo in kwaliteit achteruit is gegaan.
    De verklaring kan bijna niet anders zijn dan dat er tussentijds enkele goede koks vertrokken zijn.

20. Wij hebben al heel vaak bij Zoetelief gegeten maar de laatste keer was echt de laatste keer. Ik kan de hele avond hier beschrijven maar kort gezegd: het was een zware tegenvaller zowel qua zitplaats (ook na herhaalde verzoeken om een andere plek) alsmede o.a.het niet kloppen van de rekening, de traagheid van het brengen van de drank en de vooraf-hapjes Voor een strookje salade kun je ook in de Korte Putstraat geen 24,50 euro rekenen! Na deze teleurstelling heb ik contact gezocht per emal met het restaurant maar helaas, niets op teruggehoord. Wij: mijn man alsmede de dames waar ik mee was nemen hier geen gasten mee mee naartoe! Jammer..

21. jeaane van der mijden

Gegeten bij Zoetelief. Dit was de 2e keer. De vorige ervaring was geweldig, sfeervol en wat meer luxueuzer als restaurants in de omgeving. Daar betaal je voor, maar dat is tegen woordig een bewuste keuze voor mij. Liever wat minder vaak en dan wel erg goed. Om die reden de afgelopen jaren in de wat betere restaurants gegeten, en dus nu weer eens Zoetelief.
    Bij binnen komst wordt je opgevangen door de sommelier. Aardige man maar in mijn ogen meer de plaats bepaler. Je mag zelf kiezen waar je wilt zitten. Het is erg druk en dat merk je meteen aan de sfeer. Het wordt een plaatsje buiten onder het afdak van tent doek. Dit is het laatste plaatsje buiten. We worden bij andere mensen aan een krap tafeltje geplaatst, afgescheiden door een zwarte constructie? Onze gast heer voor de avond wordt tussen neus en lippen door aan ons voorgesteld. Het is een kippen hok onder het smalle tent doek, een soort zonneluifel waar onder geluid niet weg kan. Er zitten op een smalle strook zeker 30 mensen te eten. Het is geen doen, dus al gauw besluiten we gebruik te maken van het al eerder aan geboden aan bod om naar binnen te gaan. We mogen zelf een plaats uit zoeken. Het bedienend personeel is erg vriendelijk en meegaand. We kiezen een plaats. Ook binnen is het erg rumoerig. We kijken recht op het drukke service luik van het personeel waar hard gewerkt en overlegd wordt.De muziek staat erg hard. Er loopt een klein kind rond, een serveerster valt letterlijk over het kind met alle gevolgen van dien. Mijn partner en ik kunnen elkaar niet verstaan en krijgen spijt van onze restaurant keuze. Je weet dat het niet goedkoop is. Om die reden weinig mee gekregen van het voorgerecht. Ik heb in overleg met partner de vrijheid genomen om wederom om een andere plaats te vragen. Dit wordt meteen en vriendelijk gehonoreerd. Onze nieuwe plaats is aan het raam aan een ruime tafel met uit zicht naar buiten. We ervaarde we een verademing. Toch stond ook daar de muziek hard, te luid in combinatie met het rumoer in het restaurant. Het eten is op zich prima, alhoewel mijn Zee baars echt te zout was. Het personeel doet zijn best. Toch was het geen ontspannen avondje uit. We hadden om 19u gereserveerd en stonden om 21u al weer buiten zonder te overdrijven. Zoetelief draait op 2 consepten. Luxe en qua uitvoering van het eten mee doen met de bovenlaag van het restaurant gebeuren. Daar wordt ook voor betaald. Aan de andere kant zijn ze zo laag drempelig, hond en kleine kinderen het kan allemaal. De drukte. Het geeft de indruk van een eet gelegenheid waar graag en snel omgezet wordt.
    De ambiance was heel anders als de vorige keer. De sommelier, ik heb geen wijn advies gehad? Voor ons geen zoetelief meer, daar moet toch echt iets anders op te verzinnen zijn .

22. Wij hebben hier een heerlijke avond gehad.. de service was echt uitstekend!! het eten was meer dan goed...

Lekkere wijntjes erbij... en ruim 4,5 uur gezeten...

Tournedos was echt heerlijk! (boven gemiddeld)

Pluim voor de staff!

wij komen dus wel terug

23. We kwamen hier wel vaker, maar steeds minder en na vanavond niet meer. Begon al met de wijn. Bestel je een selecte zoete witte en schenken ze een zure riesling alsof je dat niet zou merken. Voorgerecht was goed, maar hoofdgerecht komt maar niet en als het dan na lang wachten arriveert is het bijna koud. We hebben daar uiteraard melding van gemaakt en ze zouden het in orde maken, maar hoe. Na weer lang wachten krijgen we de aangebroken gerechten weer ongeveer net zo terug als ze vertrokken waren. Toen was de maat vol en mochten we gelukkig moeiteloos zonder betalen vertrekken. Hoop dat de andere gasten het beter getroffen hebben. Op de website zagen we opvallend veel vacatures voor keukenpersoneel.

24. Aten het vijfgangendiner op zondag 1 april 2012.
    Uitschieters: de zalm met heerlijke kerriemayonaise en een met zorg gemaakt dessertpalet.
    Wat minder de soep die echt te zout was.
    Qua sfeer: wat rumoerig - en dat terwijl de zaak nog niet vol was - en basic ingedekt. Waarom geen linnen en een peper en zout stel?
    Mooie wijnen, zowel de witte - als de rode huiswijn.
    Bediening wisselend van charmant en geroutineerd tot onbeholpen (was pas vanaf de vorige woensdag werkzaam).
    Kortom, redelijk maar er is nog eea te verbeteren.

25. van de berg

Tijdje terug met een kleine groep wezen eten. Het eten is prima, maar staat niet in verhouding met de prijs. Bediening is prima, maar blinkt niet uit. Qua uitstraling oogt het heel wat, en dat schept verwachtingen die naar mijn mening niet volledig worden waargemaakt.
    Kortom; potentie zat maar het is het allemaal net niet.

26. Lekker gegeten in dit sfeervolle restaurant. Bediening was vlot (soms te). Het eten had wel iets minder zout gemogen.

27. Marian Scholte

Super lekker gegeten, erg aardige en behulpzame bediening!!! Echt aan te bevelen!!!!!

28. Zojuist gegeten bij Zoetelief. Heerlijke malse tournedos met heerlijke risotto en een super chocolade toetje (chocoladetaartje met lopend hart, hmmm)! Perfecte bediening! Helemaal top!

29. Eten liever ergens anders, maar leuke tent voor een gezellig drankje en een praatje.

Leuk terras zelfs bij regen.

30. Wij hebben er ook de high-tea gehad. Ik was benieuwd of de negatieve reacties ook bij ons zo ervaren zouden worden. Sommige mensen kunnen namelijk nogal overdrijven. Wij vonden allemaal het de 21,50 euro niet waard. De 6 kleine, zoete hapjes op een bordje waren erg lekker. Maar de 5 mini-sandwiches erna waren minimaal. En dat was het dan. We hadden er zeker meer van verwacht en zijn erna nog ergens een Bossche bol wezen eten, om toch nog wat vulling gehad te hebben. Jammer.

31. We hebben daar high tea gedaan NOOIT MEER sneetjes brood met kipkerry salade kan je thuis ook maken ik snap niet dat ze daar 27,50 voor durven te vragen.

32. Op zich een lekkere plek om te borrelen en te 'lounchen'

Het eten was evenals de vorige keer slecht.

De vis van mijn tafelgenoot was droog. Mijn tournedos medium rare was doorbakken en leek wel stoofvlees.

De prijs kwaliteit is slecht. Ze zijn echt de weg kwijt.

Een borrel prima maar. Het diner....... Voorlopig even niet.

33. Voor twee personen hebben wij gereserveerd voor een ons eerst High Tea. Wij werden hartelijk ontvangen.

Alles heel goed uitgelegd over High Tea en wat dat precies inhoud.

Het was smullen van de twee gangen hapjes.

Er wordt steeds gevraagd of alles naar wens was.

Tussen de 2 gangen was meer dan 30 minuten wachten, dat is minder.

Het was leuk maar denk niet dat we terug komt. Wij wonen in Almere en helemaal naar Dens Bosch voor een High Tea is de moeite niet waard. Dat is de reden.

34. Paar weken geleden bij Zoetelief wezen eten.

Service van Leon was netjes, rest van het personeel wat stuntelig.

Voorgerecht stond binnen 10 minuten op tafel, wat ik niet zo gezellig vind als ik een avond wil eten. Carpaccio was ok, 3 soorten tonijn waren matig en duidelijk prefab uit de koeling.

Hoofdgerecht van ons beiden was met klem véél te zout. Wellicht wat grote gaatjes in de zoutpot, of een kok die niet proeft. Jammer, want je betaalt wel voor topkwaliteit.

Nagerecht mag gezegd, was bij ons beiden erg smakelijk. Maar voor dat geld verwacht ik toch goede service en uitstekend eten. De locatie is wel mooi, evenals de huisstijl.

35. michelle

Na een dagje shoppen in Den Bosch hebben we heerlijk gegeten bij Zoetelief in de Korte Putstraat. Mijn vriend en ik hadden allebei het drie gangen menu met bijpassende wijnen, echt een aanrader! We werden hartelijk ontvangen en de service aan tafel vond ik top. Goede uitleg van de gerechten en de wijn.

Kortom, voor herhaling vatbaar.

Michelle, amsterdam.

36. Zeer teleurtstellende High Tea. Allereerst zeer vreemd dat je zoet vooraf krijgt en dan de hartige hapjes. Daarnaast zijn de hapjes niet echt lekker en de hoeveelheid en verscheidenheid is bedroevend, zeker voor die prijs.

37. Pretentieuze tent. Na een middagje shoppen met lekkere trek aangeschoven. Op mijn verzoek om friet te serveren bij het hoofdgerecht, werd me verteld dat ze dit niet hebben. Vervolgens werd het een tafeltje verder wel geserveerd. Bij navraag werd me verteld dat dit supplement uitsluitend het voorrecht van kinderen is. Zeg dat dan gewoon eerlijk, in plaats van te liegen dat het niet in huis is. Bediening erg traag. Meerdere mensen zien komen en gaan, zonder dat ze ook maar werden aangesproken. Geen aanrader.

38. Hier medio december gegegten in gezelschap van ongeveer 40 personen. Knap gedaan. Voorgerechten ongeveer tegelijk per tafel uitgeserveerd en prima van smaak (sashimi of carpaccio), en hoofdgerecht wildzwijnhaas of een vis op de huid gebakken. Beide supervers, smaakvol mals en prima bereid. Petje af voor de keuken, het valt niet mee om voor een gezelschap goed te koken. Er werd prima wijn geschonken. Het dessert was aan de kleine kant, maar zeer smaakvol. Zoetelief mag blijven van ons, en vooral graag zo goed lekkere visjes bakken.

Entourage is modern, minder comfortabel maar een lust voor het oog vanwege de warmte die het uitstraalt.

Enige minpuntje: toch wel wat kostbaar voor een restaurant in de korte putstraat...

39. Ik lunch hier wel vaker en neem eigenlijk altijd de salade met coquilles. Duur, € 18,50, maar wel erg lekker.

Vandaag nam ik de hamburger. € 14,50, maar niets apart en erg klein. De prijs staat niet in verhouding met wat je krijgt. Ik ben geen grote eter maar hier had ik niet genoeg aan. De kaart nogmaals gevraagd voor een dessert. Kaas voor de prijs van € 10,50. Ik dacht, als de portie weer zo klein is dan krijg ik spijt, dus niet genomen. Mijn man had een sandwich zalm, met een chocoladetaartje na. Daarbij allebei wat te drinken.

We moesten in totaal € 50,00 betalen.

Verhouding prijs en wat je krijgt is niet goed.

40. Zaterdag 22 jan. een High Tea voor 2 personen gehad in Zoetelief. Was in één woord geweldig. Boven was gereserveerd voor ons en we kregen echt heel veel, beslist niet karig. Mooi opgediend, zeker wel 14 verschillende dingen. Goede uitleg van de serveersters. Koffie en thee zoveel we wilden. Misschien dat er nu een aantal dingen veranderd zijn nav de klachten van de mensen? Ik kan in ieder geval de High Tea aan iedereen aanbevelen!

41. Geen aanrader! Eten vond ik echt niet lekker, overal zat een zoet smaakje aan ( dat verklaart de naam ) maar vond dat echt niet lekker, terwijl ik vrij snel tevreden ben. Bediening was vriendelijk, maar zoals vaker genoemd, erg klungelig en niet professioneel.

42. Zelden zo slecht gegeten. Carpaccio smakeloos, tonijn niet vers, konijn te scherp/zuur. Personeel geen horeca mentaliteit of kennis. Kortom, eens maar nooit weer.

43. We hebben met vier vriendinnen genoten van misschien wel de beste High Tea ooit. Weliswaar niet klassiek maar dat is niets bij Zoetelief. Ons werd verteld door een charmante gastheer dat deze ontworpen was door de beste patissier van Nederland. Dat was ook echt te proeven, geen scone maar een knalrode Macaron, champagnetaartje en andere zoetigheden. Vervolgens heerlijke originele sandwiches en een huisgemaakte Croque Monsieur. Echt super en een aanvulling voor de stad.

44. Met 2 vriendinnen een high-tea gehad afgelopen zaterdag (16-10-2010). Wel lekker, maar ik ben toch echt wel een andere high tea gewend. Met o.a. hartige taart, scones met slagroom, bonbons etcetera. En bovendien duur voor hetgeen je krijgt.

Wel een hele leuke locatie.

45. Barbara

De service laat te wensen over; we hebben zowel op het voor- als het hoofdgerecht bijna 45 minuten moeten wachten. Er werd door bediening totaal niet opgelet of we nog drinken hadden, met als gevolg dat wij allen in 2 uur tijd maar 2 drankjes op hebben. Er worden geen aardappeltjes/frietjes en salade bij de gerechten geserveerd, want 'dat past niet in hun formule'. Dit resulteert in een hoofdgerecht van uitsluitend een stuk vlees of vis. Steakmessen om door de met-pezen-doorregen Rib-eye te kunnen snijden waren niet aanwezig. Ik heb werkelijk nog nooit zó waardeloos gegeten en ik kom hier zeker ook nooit meer.
    Ter indicatie: 4x voorgerechtje, 4x stuk vlees zonder iets erbij (wat dus geen volwaardige hoofdgerecht genoemd kan worden) en 8x drankje (let wel: geen dure cocktails; gewoon spa rood en ice-tea) en de eindrekening was € 171,-.

46. Jo 273 punten

Wezen lunchen en was heerlijk! Bediening is helaas niet top en dat is jammer want het eten is echt lekker. Je wordt hier echt verrast met bijzondere smaken.

47. Kim 33 punten

Ben hier een tijdje gelegen wezen High Tea-en. Bediening was goed, alleen je krijgt niet echt waar voor je geld. Het was erg weinig, maar ook wel weer erg lekker. Heb zeker genoten!

48. High Tea: Enige tijd geleden naar Zoetelief geweest voor een High Tea. De hoeveelheden waren karig, maar, dachten wij, dat hoort bij een culinair restaurant. De serveerster zei nog dat de chef extra zijn best had gedaan. Wat schetst onze verbazing toen enkele dagen later in het Sligro-reclameblaadje exact dezelfde petitfourtjes (waar de chef zo zijn best voor had gedaan!) stonden. Ze waren rechtstreeks uit de doos, zonder enige opsmuk of finishing touch op het bord gezet! Dit is goud geld verdienen en een blamage voor de chef! Ook werd ons pas toen wij vroegen om meer theewater, uitgelegd dat we het dekseltje van het theepotje op tafel moesten leggen als we meer water wilden hebben. Al met al moet je maar lef hebben om zoveel geld te vragen voor wat je krijgt. Dit is het woord High Tea niet waardig.

49. Afgelopen zaterdag hebben wij bij Zoetelief gegeten en ik kom er zeker weten nooit meer terug. De muziek stond veel te hard, teveel tafels in de ruimte waardoor het niet meer gezellig was en het bedrag wat we moesten afrekenen was het eten zeker niet waard!

Zonde, want we hadden er hoge verwachtingen van.

50. Dit restaurant in de restaurantweek bezocht.

De bediening kwam soms wat klungelig over. Het eten was origineel en er was zichtbaar veel aandacht besteed om het er speciaal uit te laten zien. Toch heb ik de afgelopen tijd in betere restaurants gegeten.