• Lid sinds 17 maart 2011

Croy de Pettelaar

Den Bosch

Zoetelief

Den Bosch

De neus heeft nog geen foto toegevoegd

1. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Gossimijne
    Nederlands Oss

Medio december hier een hap gaan eten. Hier vaker geweest en stond nog bekend vanwege de goede hap eten die er te krijgen was, tegen een eerlijke en schappelijke prijs. Helaas is daar niets meer van over.

Wilt u brood vooraf? We hebben de keuze uit twee soorten. Gekozen voor de variant met drie soorten brood vergezeld door kruidencreme, tapenade en dipper. Het brood zag er prachtig uit, maar ontbrak aan smaak. Bovendien kwamen we er na afrekenen achter dat het brood per persoon berekend werd, dus 3.75 p.p., met zijn tweeën 7.50 voor brood! Schandalig.

Hoofdgerecht gekozen voor King Crab. Deze werd mooi op het bord gedrapeerd geserveerd, maar tot onze schrik waren de poten gehalveerd en overdadig besmeerd met kruidenboter. Alvorens de maaltijd te kunnen starten, eerst 5 minuten bezig geweest deze overdaad aan vet te verwijderen. Van de smaak van de Krab was vervolgens niets meer over. De garnituur van salade wordt bij Gossimijne standaard vergezeld van maiskorrels, een kwestie van beter van niet. De frites zijn overdadig gekruid, wellicht om de slechte kwaliteit te verdoezelen, er zit anders geen smaak aan.

Het dessert hebben we maar achterwege gelaten na dit fiasco. De laatste keer dat we hier geweest zijn.

2,3
  2. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Restaurant Den Uiver

Hier hebben ze begrepen hoe het moet.

Zo heerlijk, puur en gezellig gegeten in een schitterende entourage.

Amuses vooraf: verrassende gefrituurde olijven, erg lekker, een hoorntje met creme van parmezaanse kaas en basillicum, en een miniatuur zoetzure tomaten soep. Perfect qua smaak allemaal en een goed begin.

De eerste gang was een tartaar van gemarineerde tonijn met mousse van ganzelever en pate van speenvarken en chutney van rode ui en rozijn, allen subliem op elkaar afgesteld, heerlijke combinatie.

Een verfrissende sorbet als spoom van ingemaakt rood fruit met creme van rabarber. Ik durf te zeggen dat dit veruit het beste dessert is wat ik ooit heb gegeten.

Daarnaast heerlijk versgebakken brood met rozemarijn en een zoetje, keurig vergezeld van goede roomboter, superzachte olijfolie en grof zeezout.

Vervolgens een doradefilet op puree van pastinaak met stukjes zongedroogde tomaat en een lichte roomsaus, heerlijk. Dit alles vergezeld door haricots verts, beetgaar bereid met kleine spekjes en sjalot en verse frites met huisgemaakte mayonaise, werkelijk uit de kunst zó lekker.

Het kon al niet meer stuk, maar het dessert van een huisgemaakt nougatinegebakje en hazelnootroomijs, keurig opgemaakt met frambozen en aardbei.

Hiernaast was de bediening zeer beleefd en sympathiek en kwam goed op elkaar ingespeeld over. Bij binnenkomst zagen we de oesters en kreeften al in het aquarium. Daar gaan we zeker nog voor terug, al is dat na even sparen. Bedankt voor de heerlijke avond, we hebben ons zeer welkom en goed verzorgd gevoeld.

3. De neus's profielfoto
    De neus heeft Restaurant Den Uiver toegevoegd als favoriet restaurant

Restaurant Den Uiver eetgelegenheid gesloten

Torenstraat 3 Megen
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  4. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Alle Tijd

Hier geweest voor de lunch, diverse malen.

Bediening komt niet bijzonder servicegericht over, of hartelijk.

Uitsmijter ham kaas met weinig ham en kaas, dat mag meer worden.

Club sandwich zalm: te weinig zalm voor die prijs en in plaats van alleen gerookte zalm mag er ook een stukje vers gegrild bij.

Alternatief is een tussenlaag met zalmsalade, idee?

Club sandwich kip: te weinig kip en van een en dezelfde soort, er mag kipfilet bij en wat het ook zou doen is een tussenlaag met kaas en tomaat.

We blijven hier komen omdat het soms handig is, maar het zou leuk zijn als ze deze tips oppakken.

5. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Hotel Brasserie Oud Maren

Hier twee keer geweest, een keer vlak na opening, een tweede keer een jaar later. Beide keren niet goed. Eerste keer de verkeerde gerechten geserveerd en portsaus die naar appelstroop smaakte. De tweede keer verlepte sla met verdroogde randjes. Hier wat van gezegd tegen de bediening, maar men deed er niets aan en kwam terug met een verhaal dat de verkeerde sla was geleverd. Oud Maren, als jullie verkeerde sla geleverd krijgen is dat niet mijn probleem. Ik wil geen oude zooi op mijn bord als ik ergens dik voor betaal.

De carpaccio overgooid met spek, pijnboompitten en ganzenlever en voor een gebied waar zoveel vers, goed rundvlees van goede kwaliteit te krijgen is, geen goed vlees voor de carpaccio. Een echte goede carpaccio wordt met het mes van stuk gesneden, platgerold en gedrapeerd op de sla. Een dressing van zout, peper, olijfolie, pesto en parmezaanse kaas maakt het helemaal af. Misschien een paar spekjes of pijnboompitten, maar niet teveel!

De rekening was beide keren rond de 70 a 80 euro. Veel te veel voor twee personen als het eten niet in orde is.

Een derde keer komt er waarschijnlijk niet meer.

6. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Delphi
    Grieks Oss

Hier zijn we regelmatig te vinden. Hier kun je voor 40 euro met zijn tweeën goed eten en met een half litertje retsina erbij, zat en gelukkig naar huis.

De menukaart bevat naast de standaard toeristenkostjes zoals giros en souvlaki ook traditionele griekse gerechten, waar u nog eens blij verrast door kunt worden, proef en probeer het uit!

Men serveert hier geen brood met kruidenboter vooraf, maar je kunt brood met Tzaziki bestellen. De tzaziki is meestal wel voorzien van een scherpe hoeveelheid knoflook, maar lekker. Het brood is wat jammer want dat is slechts enkele stukjes witbrood. Bruin en volkorenbrood zou welkom zijn en de hoeveelheid mag wat meer.

Het is hier vaak volle bak, wat betekent dat er voldoende personeel aanwezig moet zijn en die lopen erg hard om alles voor elkaar te krijgen. Hoewel duidelijk is dat iedereen zijn best doet, zou het minder gestresst mogen. Mogelijk komt er dan ook wat meer van de warmte door die we eigenlijk van onze vakanties van de mensen in Griekenland kennen, en daar gaan we ook wel een beetje voor bij de Griek eten...dus een tip!

Het interieur is gezellig en voldoet prima. Een goede schoonmaakbeurt, ook in de hoekjes kan natuurlijk nooit kwaad. De laatste keer was er een vensterbank die nogal plakte aan de voorzijde, dat hoef nu ook weer niet he.

7. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Tanuki
    Aziatisch Oss

Hier een menu met kreeft gegeten. Helaas was onze kreeft na het bakken op de plaat overgaar en dus verpest. Verder niet bijzonder onder de indruk. Men zou er goed aan doen om de bereide gerechten zelf eens te proeven en dan de smaak aan te passen.

De rekening was fors, dus dit was eenmaal, nooit weer.

4,5
  8. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Fat Kee
    Chinees-Indisch Den Bosch

De enige Chinees waar je nog echt Mandarijns kunt eten.

De porties zijn wat aan de kleine kant tegenwoordig, maar de kwaliteit onveranderd goed. De gerechten die aan tafel geflambeerd worden blijven een aanrader.

Tip voor de kok: Nederlanders houden niet van babi pangang van volledig wit spek, maar willen babi pangang van fricandeau.

Wij hadden een combimenu en alle spek-babipangang is blijven liggen...

9. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Zoetelief

Hier medio december gegegten in gezelschap van ongeveer 40 personen. Knap gedaan. Voorgerechten ongeveer tegelijk per tafel uitgeserveerd en prima van smaak (sashimi of carpaccio), en hoofdgerecht wildzwijnhaas of een vis op de huid gebakken. Beide supervers, smaakvol mals en prima bereid. Petje af voor de keuken, het valt niet mee om voor een gezelschap goed te koken. Er werd prima wijn geschonken. Het dessert was aan de kleine kant, maar zeer smaakvol. Zoetelief mag blijven van ons, en vooral graag zo goed lekkere visjes bakken.

Entourage is modern, minder comfortabel maar een lust voor het oog vanwege de warmte die het uitstraalt.

Enige minpuntje: toch wel wat kostbaar voor een restaurant in de korte putstraat...

10. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor Croy de Pettelaar

Vantevoren en na het lezen van enkele recensies schrik om hier te gaan eten, maar ik had met een oud collega afgesproken en die had ook nog een kortingsbon, waardoor we voor 12.95 p.p. een driegangenmenu konden eten.

Blij verrast! Hoewel de menukaart geen hoogstandjes bevat, zijn het alombekende klassiekers uit de brabants-nederlandse keuken. Ook de wijn was gewoon goed.

Vooraf een salade met zalm, garnalen met een bolletje krabsalade en mosterd dille saus: Superverse mooie sla, met prima kwaliteit gerookte zalm, overheerlijke gekookte garnalen en een bolletje lekkere krabsalade van goede kwaliteit. Snel uitgeserveerd na bestelling door weliswaar een jonge serveerster, maar kundig, beleefd en netjes.

Hoofdgerecht zeekarper met broccoli en bloemkool. Het visje was lekker mals en goed warm, de bloemkool en broccoli perfect beetgaar. De garnituur van frites en aardappelblokjes was lekker warm en bleef lang warm en de mayonaise smaakte erg goed. Het enige jammere vond ik dat het visje in een beslagje was verhuld, want dat is gelijk zo vettig. Verder was de smaak echt prima.

Dessert een combinatie van ijssoorten, cakeje en chocolademousse en slagroom. Prima van smaak, niet veel, maar ruim voldoende.

Ons eten was zo goed op temperatuur aan tafel, wellicht heeft dat te maken met het feit dat wij om 17.00 gereserveerd hebben en zo ongeveer als eersten ons eten kregen. Voor 12.95 of 15.95 p.p. absoluut waar voor je geld en knap gedaan van de mensen van Croy, petje af.

11. De neus's profielfoto
    De neus heeft een recensie geschreven voor De Molen

Vanmiddag in het kader van de restaurantweek bij De Molen geluncht.

Na een keurige ontvangst kregen wij aan tafel de vraag of wij een glas champagne lustten, die we maar wat graag aannamen. Op de rekening achteraf bleek Pommery Brut geschonken te zijn á 12.50 Euro per glas. Ten eerste is Brut géén champagne en ik vind het hoogst onbeleefd om mensen een glas champagne aan te bieden zonder daarbij te vermelden dat dat 12.50 per glas kost, het werd aangeboden alsof het van het huis was namelijk.

De gerechten:

Onvangen met een verlicht onderstel waarop kroepoek van zeewier lag, erg indrukwekkend en een mooie zachte smaak. Goed smaakmakertje om mee te beginnen.

Twee amuses: twee bolletjes met iets van mascarpone op een stokje, er zat niet veel smaak aan en een soort ijsje van olijolie amarenenkersen en balsamico. Dit werd ijskoud aangeboden, te koud eigenlijk. Ik had er even moeite mee toen we verzocht werden dat "ijsje" met onze handen van het strip staal waarop het aangeboden werd, af te pakken en op te eten. Suggestie van ons: als u graag heeft dat mensen iets met hun handen eten is het wellicht handig dat bij plaatsnemen aan tafel u een warm handdoekje aanbiedt om de handen te reinigen.

Voorgerecht:

Een canneloni van tonijn met boragemousse en een canneloni van gekarameliseerde wortel gevuld met boragemousse met een krokante bospeen. -Goede, verse tonijn en een zachte smaakcombinatie. De mousse was nauwelijks te proeven. De "krokante wortel" smaakte naar Atjar Tjampoer. Al met al niet slecht, maar de smaakexplosie bleef uit.

Hoofdgerecht:

Margret de canard (eendenborstfilet) met groene asperge, polenta, structuren van biet en jus van rode wijn.

De eendeborstfilet was niet goed op zijn huid gebakken, de huid behoort krokant te zijn en dun vanwege het geduldig bakken. Eendenborstfilet bakken is een kunst, maar iedereen kan het leren. De groene asperge was goed van smaak en hardheid, maar de top bevatte wat zand. Structuren van biet zijn bietvormpjes, helaas niet van de beste bieten, teveel een grondsmaak eraan. Jus van rode wijn had wat ons betreft net ietsje zouter gemogen, maar was bijzonder eerlijk van smaak.

Dessert: Pure chocolade met olijfolie, getoast brood (heel dun gesneden en geroosterde ciabatta) en Himalaya zout op een laagje chocolademousse. Inderdaad smaakte de combinatie van olijfolie en chocolade wel, maar bij het nuttigen hadden wij wat last van gewetensbezwaren, namelijk ondanks het hoge percentage onverzadigde vetten in olijfolie, voelt chocolade daarbij als "too much" en het voegt eigenlijk behalve structuur gewoon niets toe. Himalaya zout wordt door een souschef op tafel aangebracht op je dessert, net als de olijfolie. De chocolademousse was niet bijzonder van smaak, niet diep en gewoontjes. Beetje jammer.

Hierna een glaasje met amandelcreme met een theelepeltje vanille ijs, was lekker, maar als ik de kok was, zou ik een druppeltje likeur over de creme sprakelen, liefst met een citrussmaak, zou het helemaal af zijn.

Hierna werd het koffie servies geserveerd, bestaande uit een viertal cakejes met aparte opmaak. Zag er leuk uit. Nadat deze lekkernij was geserveerd, werd pas gevraagd of wij misschien ook koffie wilden. Graag uiteraard. We zagen hierna op de rekening terug dat we voor ons bakkie koffie 7.75 Euro p.p. moesten betalen, genaamd koffie/thee servies. Ik vind dat niet netjes op deze manier.

Het personeel gedroeg zich alsof ze straf zouden krijgen wanneer ze iets verkeerd zouden zeggen. Er straalde geen enthousiasme of vrijheid vanaf. In onze interpretatie is beleefd niet synoniem aan formeel.

De entourage was mooi, op afzichtelijke vloertegels en de vreemde plaatsing van de tafels en stoelen daaraan na.

We hebben op een zeker moment 30 minuten zonder water gezeten.

Een tweede kop koffie is niet gelukt ondanks boven het hoofd zwaaien met het witte servet.

Goed geprobeerd, maar qua smaak van het voedsel en bediening geen ster waard. Jammer maar niet weer.