De Stip in Den Bosch

1420780917 66
1605206113 58
1621972039 59
1647120930 68

1. Skip this one, very rude staff. I was sent away from my table because I only wanted to drink and not eat

2. Jan Verhoeven

Erg lekker eten, vriendelijke service en niet te duur. Ik raad ze zeker aan! :)

3. Het eten wordt er doorheen geramd. 50 euro voor een varkenshaas met pepersaus, nagerecht en twee biertjes.

Sla deze club over.

4. Gezellige plek met gastvrij personeel, maar als je vooral voor de kwaliteit van het eten gaat, zijn er betere zaken in Den Bosch.

5. Aangenaam verrast door het super vriendelijke personeel, de heerlijke salade, het geweldige eten, top.

6. Pak de handschoen op!
    Ruim 30 jaar geleden kwam ik voor het eerst bij De Stip. Kleine kaart en hoge kwaliteit.
    Jullie zijn even echt de weg helemaal kwijt en dat is onnodig. Ben een tijd niet geweest maar me echt kapot geschrokken. Stel je klant en het eten weer centraal. Wij worden geen welkom geheten. Wij hebben zelfs speciaal online gereserveerd vanwege Corona. Snauwerig wordt de bestelling opgenomen. De tafel wordt niet gedekt. Het eten komt. We moeten vragen om bestek. Vervolgens moeten wij om servetten vragen. Alles wordt op tafel gekwakt. Veel te veel personeel in bediening voor zo weinig tafels. Schreeuwen door de zaak. Etc etc. De tournedos is prima gebakken. De saus is echt niet meer het oude en lekkere recept. Kom op mensen dit kan echt zo veel beter..

7. Wat een gigantische afknapper dit zeg. Denk ik gezellig met de vrouw uit te gaan eten als start van onze vakantie. In de snackbar bij ons op de hoek ben ik nog langer binnen dan hier. Hoe snel kun je eten door de strot van mensen duwen? Ga het beleven bij De Stip. Een menukaart? Nooit van gehoord; er wordt door een chagrijnige mevrouw een aantal gerechten opgedreund, waaruit je dan snel moet kiezen. Je zou eens wat langer blijven zitten door het kijken naar zo'n menukaart. Dus ook geen benul hebben van de prijzen. Daar schrik je pas van als je afrekent. Na het toetje nog een pilsje en een wijntje drinken? Vergeet het maar. Je bestelling komt gewoon niet. En je voelt en ziet aan alles: "en nu opgeflikkert, want wij hebben die plek weer nodig om nieuwe klanten het eten door de strot te duwen!" Wat een drama en wat een zware afknapper.
    En de kwaliteit van het eten? Niet in verhouding tot de prijs: een hele drassige salade, veel te hard gebakken, vettige, frietjes, onbestendige saus bij het vlees. Het vlees was dan nog wel redelijk te eten. Maar oppassen dat je door het snel moeten eten niet verslikt in het vlees!!!
    Ons zien ze hier nooit meer. Het is een tent die gericht is op de dagjestoerist, die ze daarna toch nooit meer terugzien.

8. Annelies Michels

9. Ik zag later ook dat de saus wat bij het gerecht hoorde apart gerekend werd, heel vreemd en vrij prijzig.

10. Bij de bestelling werd door de bediening niet aangegeven dat de sauzen bij de vleesgerechten apart werden berekent dus je voelt je bedonderd als die wel terug te zien zijn op de rekening. Nog erger is het dat ze die kritiek, wat in onze ogen terecht is, niet accepteren en boos weglopen. Jammer manager van de Stip.

11. dagje den bosch, want rond gevraagd waar we het beste konden eten en bij de derde persoon die wederom de stip noemde besloten wij de prooi op de som te nemen.echt werkelijk alles klopte. Heerlijk gegeten gezellig nageborreld en zelfs nog gedanst. Wij komen snel weer 150 km gereden om bijdehand stip te mogen zijn .

12. Een absolute AFrader! Als je op zoek bent naar een ontspannen avond uit eten, ga alsjeblieft ergens anders heen! Je krijgt hier absoluut niet het gevoel dat je welkom bent, en na het eten moet je zo snel mogelijk weer ophoepelen. Als je lang genoeg blijft zitten vermoed ik dat het personeel je dit in die exacte bewoording zal komen melden.

~
    Met een aantal collega’s wilden we een hapje eten, echter waren alle tafeltjes bezet. Of we even wilden wachten bij de bar. De bar lag echter precies in de aanlooproute naar de keuken. De serveersters die door de zaak holden liepen hierdoor regelmatig tegen ons aan. We stonden erg in de weg, en besloten om bij een lege tafel met vier barkrukken te gaan zitten.
    Daar werd ons al snel gemeld dat we niet aan deze tafel mochten zitten omdat die bedoeld was om aan te eten.
    Terug aan de bar. We stonden op een rijtje tegen de bar gedrukt, te wachten tot er een tafeltje vrij kwam. Het barpersoneel verzocht ons om bij dezelfde (nog steeds lege) eettafel te gaan wachten. Dus wij weer terug naar die tafel. We stonden er nog geen minuut toen ons weer werd verzocht weg te gaan. Toen ik aangaf dat het barpersoneel ons naar die tafel had verwezen werd mij verstaan te geven dat het barpersoneel dat nooit kon hebben gezegd. We zouden naar het hoekje náást de tafel zijn verwezen, want de tafel was om aan te eten. Het hoekje náást de tafel was de looproute naar het toilet…
    Uiteindelijk konden we aan tafel, bij twee mensen die we niet kenden.
    Het eten werd gebracht en ik moest meerdere keren wegduiken om geen bord tegen mijn hoofd te krijgen. Mijn varkenshaas smaakte prima, maar mijn collega’s waren niet erg enthousiast over de gekookte spareribs. Daarnaast was mijn bord zo volgegoten met saus dat ik geen salade op mijn bord kon leggen zonder ook daar de champignonroomsaus door te roeren.
    Tijdens het eten werd er meerdere malen tegen mijn stoel aangelopen en ik kreeg een elleboog tegen mijn hoofd (waar geen excuses voor werden gemaakt). Mijn tas hing blijkbaar in de weg, deze werd zonder pardon (en zonder te vragen) van mijn stoelleuning afgepakt en bij een collega aan de stoel gehangen.
    ~

Kortom, ga niet! Zoek een ander restaurantje, eentje waar ze het woord klantvriendelijkheid nog wel in het vocabulaire hebben!

13. Gezellig na een wandeling en het museum met mijn zus nog een terrasje pakken. Zondag 16.15 uur. Een tripel en een wijn bestelden we. De tripel was al uitgeschonken. Vond ik raar. Normaal serveren café's het flesje met een glas. Het kwam niet van de tap zei de serveerster. (Flesje over de datum? vroeg ik me af). Om 17.00 bestelden we een 2e drankje. En ik vroeg of ik de tripel op fles kon krijgen om zelf uit te schenken. De bediende kwam terug met de mededeling dat wij weg moesten omdat de tafels voor diner gedekt gingen worden. Wat een ongelooflijk onbeschofte en respectloze behandeling van gasten. De Stip ziet mij nooit meer terug. Gelukkig belandden daarna in een ander(e) Brasserie/Restaurant, waar we op zachte kussens op de steiger aan het water zalig gelounched hebben in het zonnetje aan het water. Kijk, zo kan het ook!

14. "Menukaart" wordt opgerateld maar zo snel, er is nauwelijks een touw aan vast te knopen en wat het kost moet je maar naar raden. Eten teleurstellend, saté met een rare bijsmaak, vreemde specerij aan toegevoegd (kaneel?!) en niet erg mals. Ossenhaaspuntjes op spaanse wijze, ook niet mals met kruidenboter en 3 zongedroogde tomaatjes. Salade en friet wel oké. Jammer.

4,5
  15. Wij kennen de Stip als gezellig en zorg voor klanten… vandaag… snel snel snel. Zelfs de vraag alles naar wens konden we niet beantwoorden. Personeel rende… rumoerig… 20 keer tegen stoel botsen en eten… mwah… zout! Afrekenen… hup… borden van tafel getrokken… wegwezen betekende dat… nooit meer Stip… binnen 5 minuten eten op tafel… dooreten alstublieft… nooit meer! Eten is relaxen… bij de Stip niet meer.

5,1
  16. Ruim 30 jaar Ervaring, Topkwaliteit met Gastvrijheid.

17. w.zuijderwijk

Heerlijke tent, gastvrij en lekker eten voor weinig geld!! Waar vind je dit nog.

18. Weggestuurd van het terras omdat we alleen wilden borrelen. Dit om half negen in de avond.

19. Een aanfluiting. Bij binnenkomst moesten we even wachten aan de bar, maar dat kan. Terwijl we stonden kwam er een tafel vrij. We hoorden dat we aan tafel konden, maar of we maar vast door wilden geven wat we wilden eten. Geen menukaart, dus het menu wordt opgerateld. Na het 2e gerecht raak je het spoor bijster, dus dan maar een keuze maken die is blijven hangen: spare-ribs en sate. We gingen naar onze tafel, waar direct al een salade werd neergezet. Snel vonden we. Maar toen na 1 minuut het hoofgerecht ook al gebracht werd, stonden we verbaasd. De MacDonalds is er niks bij! Ofwel: mensen zo snel mogelijk helpen zodat de tafel vaker bezet kan worden. Dit was echt slecht, ik hoef niet uitgebreid de hele avond te tafelen, dat verwacht ik niet van een eetcafe, maar dit lopende band werk is een ander uiterste. De sate was redelijk, de spar-ribs smaakten naar babi pangang door de saus die er overvloedig overheen gegoten was. Kortom: hier NOOIT meer terug.

3,7
  20. Top tent. Heerlijk eten, goede prijs, vriendelijke bediening. Prettige sfeer. Ondanks de drukte ga ik hier zeker terug.

21. Heerlijk gegeten. De bekende uitgebreide menukaart, goede porties en nooit teleurstellend. Buikje rond voor een prima prijs.

22. Leuke gezellige tent waar je heerlijk kunt eten!!

23. Op 30 september 2015 een geslaagd dagje Den Bosch gehad, samen met mijn vriendin en broer. Totdat we gingen eten bij de Stip in Den Bosch. Ik kom zeer regelmatig in diverse horecagelegenheden maar dit eetcafé is een smet voor de horecabranche. Bij het bestellen van een saté voor mijn broer vroeg ik expliciet of deze was gemaakt van varkenshaas. Het antwoord luidde ja, waarop we een saté en 2 maal ribjes bestelden.

Binnen 5 minuten stond alles op tafel, wat ons al erg verbaasde. Helaas was hetgeen we op ons bord kregen alles behalve smakelijk te noemen.Vooral de ribjes waren bijzonder onsmakelijk. Het was een hoop gekookte (!?) ribben, botten met veel vet, met wat chilisaus eroverheen gegoten. De saté was beslist geen varkenshaas, eerder poulet, en erg klein gesneden. We wilden voor elkaar de pret niet drukken en probeerden er het beste van te maken, maar na enkele happen kregen we het echt niet meer weg. Ik zei tegen mijn tafelgenoten dat ik het netjes binnen zou melden daar we ons er niet toe konden zetten dit op te eten. Dit ben ik vervolgens gaan doen.

Ik meldde discreet aan de dame die ons bediend had, dat het eten ons tot onze spijt erg tegenviel. Ik gaf aan dat ik de saté echt niet als varkenshaas kon definiëren en dat we erg verbaasd waren over gekookte ribjes. Het leek meer op soepvlees. Ze liep rustig mee naar buiten en wilde ons iets nieuws laten uitzoeken. Wel liet ze niet na te zeggen het heel ,,vreemd" te vinden dat beide gerechten niet in de smaak vielen. Daar wij door het tegenvallende eten geen enkele trek meer hadden, gaf ik aan een aangepaste rekening te willen ontvangen en we niets nieuws wilden bestellen. Ik verontschuldigde me nog en gaf aan het vervelend te vinden. Ze werd steeds vervelender en trok zich ook niets aan van de andere gasten op het volle terras. Ze gaf aan nog nooit klachten over het eten te hebben gehad, wat me toen ik eerdere recensies las achteraf nogal verbaasd, en dat men uit heel het land komt voor hun ribjes. Ze keek veelbetekenend rond alsof ze overige gasten wilde overtuigen en zei dat het toch écht aan ons lag. Ik koos ervoor niet te reageren daar ik ons dagje uit niet wilde verpesten.

Betreffende medewerkster, of uitbaatster want dat werd me niet duidelijk, liet duidelijk merken genoeg van ons te hebben en stuurde wat leek hun jongste medewerker. Onder toeziend oog van haar, en overige collega's die met de armen over elkaar non verbaal hun onvree aan ons lieten merken, liet hij de rekening op tafel vallen waarop hij gelijk omdraaide en weg liep. Geen ,,alstublieft mevrouw", niet netjes overhandigen, nee gewoonweg denigrerend gedrag vertonen jegens ons, hun gasten. Met aangepaste rekening had ik eigenlijk voor ogen om niet het hele bedrag voor het eten te betalen, maar wel deels, en uiteraard de 3 cola die we hadden genuttigd. De rekening die we kregen besloeg alleen de drankjes. Gezien de ronduit schofterige behandeling die we inmiddels hadden ontvangen, vond ik dit bij nader inzien ook wel genoeg.

Dit voorval hebben we als bijzonder onprettig ervaren. Mijn broer is helaas niet vaak in de gelegenheid om uit te eten, ik wilde hem graag trakteren daar ik niet alleen zijn zus maar ook zijn mantelzorgster ben. Ik hoop dat het personeel zich realiseert wat hun gedrag en gebrek aan fatsoen teweeg kan brengen bij hun bezoekers. Alleen daarom al deze recensie, die ik zelfs een maand na dato nog belangrijk genoeg vind om er tijd in een drukke agenda voor vrij te maken.

24. Pareltje van Den Bosch. Gezellig authentieke zaak met alleen maar lekkere dingen. Ik kom helaas niet verder dan salade gamba omdat het oprecht het beste is wat ik ooit heb gehad.

25. Heerlijk gegeten! Fantastische Biefstuk pepersaus waarvan de saus a la minute gemaakt is! Personeel is erg vriendelijk en gedreven. Kortom heerlijke sfeer en we gaan snel terug. Ga zo door.

26. Gasten worden aangesproken met je ipv u. In de lokale supermarkt is dat ondertussen normaal maar in restaurant vind ik het niet kunnen. Vragen constant aan je of je al klaar bent met eten. Vaak al drie keer voordat je daadwerkelijk klaar bent. Krijgt echt het idee dat ze je graag weg willen hebben. Eten is wel enorm lekker voor een niet al te dure prijs. Locatie is leuk. Sfeer binnen valt enorm tegen. Dit eetcafe zou zo goed zijn als ze gewoon eens wat fatsoen zouden tonen aaan hun gasten. Zonde.

27. Op donderdag 26 februari 2015 heb ik na een gezellig dagje shoppen met mijn moeder het eetcafé De Stip bezocht. Het café is erg kerkelijk ingericht. Ook is het er veel te klein. Alles staat dicht op elkaar en er staan alleen maar grote tafels. Tafeltjes voor twee waren schaarste. We werden verzocht om aan de linkerkant van een tafel van zes personen plaats te nemen. Het diner ging slecht van start: cola op siroopbasis, zoals we die van McDonald’s kennen. Nadat onze drankjes op tafel stonden werd er op hoog tempo een hele waslijst aan gerechten opgedreund. Van een duidelijke, simpele menukaart (met prijs erbij) hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord. Op aanraden hebben wij allebei voor een tournedos met pepersaus gekozen. De serveerster verzekerde ons dat de tournedos ‘echt heel goed’ was.

Na enkele minuten werd het steeds drukker. Naast ons kwam nog een stel zitten. Zij werden geïnstrueerd dat ze in het midden van de tafel, direct naast ons, moesten gaan zitten, omdat er dan nog plek was voor nog twee personen. Dit is erg onprettig als je gezellig wilt kletsen en het gesprek niet per se met je buren wilt delen.

Na nog geen tien minuten stonden de borden al op tafel. In een grote plas soep dat pepersaus moest voorstellen, was de tournedos amper terug te vinden. Na een hap merkten we dat de tournedos nog veel te rauw en ook koud van binnen was. Naar onze mening mag een goede tournedos best aan de rauwe kant zijn. Maar dit vlees bleek niet tot de categorie ‘goed vlees’ te behoren. Ook al zat er een flinke laag peper overheen; het vlees was smaakloos en flauw. De ‘pepersaus’, was waterig en had een onprettige smaak. Volgens mij waren ze de ‘peper’ vergeten toe te voegen. Met het zoutpotje dat op tafel stond hebben we zelf nog iets van het gerecht proberen te maken, maar dit mocht niet baten. Het vlees was niet weg te krijgen; het was niet mals en vooral niet lekker. Toen we dit aankaartten werd er fel gereageerd. Het was ‘onzin’. Nog nooit had iemand gezegd dat het eten niet lekker was. We gaven aan dat we misschien wel te veel vervend waren, en vroegen om de rekening. Het personeel werd alleen maar brutaler. Wie waren wij om hun gerecht af te kraken? De serveerster nam het bord zelfs nog mee naar achteren om haar gelijk te halen. Ze was het natuurlijk niet met ons eens. De serveerster vond het erg normaal dat wij het volledige bedrag betaalden voor twee tournedos die nog voor driekwart op bord lagen. We betaalden 52,90 voor twee cola en twee borden pepersaus. In mijn ogen een absurd bedrag, voor dit belabberde gerecht. Gelukkig maakte een Bossche bol van Jan de Groot onze dag weer goed.

PS Als je van frietjes houdt die in de zelfde olie als de vis gebakken wordt, ben je hier aan het juiste adres.

1,2
  28. Hans Kouveld

29. De Stip is de Stip niet meer sinds Jan Schulte is vertrokken.
    En de bediening? Zelfs bij de visboer op de Markt wordt je nog beter te woord gestaan. Geen woorden voor. Iedereen klaagt steen en been en toch zit het er vaak mudvol. Ik heb het voor de derde keer in vijf jaar geprobeerd, maar dit was de laatste poging.
    Oh ja, het eten was wel goed. Niet zo goed als vroeger, maar desalniettemin een dikke voldoende. De moeite waard als je het lange wachten, afblaffen en aan het einde de deur uitkijken op de koop toeneemt.

5,7
  30. Kwamen in een overvolle tent binnen, Wij dachten echt dit gaat h'm niet worden, maar mochten aan de bar plaatsnemen. Wat een drukte in een veels te kleine ruimte, je moet niet claustrofobisch zijn, wil je hier eten. Er heerst een hoog "aardappel in de keel" gehalte, de een vind zich nog meer belangrijker dan de ander zeg maar.
    Het restaurant kent geen menukaart, hetgeen mogelijk is om te eten wordt opgenoemd door de bediening. Wij kozen alle drie de sate van varkenshaas. Deze was echt heel erg lekker, en de pindasaus was fenomenaal lekker. Wel vreemd was dat het vlees niet gerijgd was aan een spies, want sate betekent toch echt "gerijgd". Tevens werden we voorzien van frietjes (helaas met frietsaus ipv mayonaise zoals ze zeiden) en een lekkere salade met ei en veel spekjes, erg lekker.
    Toen een jonge dame van de bediening het volle glas bier omstootte en het bier bij een van de tafelgenoten over zijn broek viel, werd het uiteraard schoongemaakt, maar op de vraag of we een nieuw biertje kregen werd gereageerd alsof ze … zag branden. Hoezo een nieuw biertje?? Na het eten besloten we geen dessert te nemen, maar nog een drankje aan de tafel te nuttigen. Helaas werd ons vriendelijk doch met enige irritatie uitgelegd dat dat niet de bedoeling is en dat daar de bar voor is. Er stonden namelijk andere mensen te wachten op onze tafel. Pardon? Dan moet je wellicht wat minder mensen binnen laten. Kortom: we zijn gegaan.
    Het is is prima, lekker en voldoende en prima in verhouding met de prijs. Echter de service graad is ver beneden peil. Te weinig mensen in de bediening, te veel mensen binnenlaten, en mensen letterlijk wegkijken is niet iets wat je hut goed doet. Nogmaals: het eten is prima in verhouding tot de prijs!
    PS: en doe iets aan die toiletten, te smerig voor woorden.

5,9
  31. Heerlijk gegeten voor een super prijs echt een aanrader

32. Paul

33. Rik 24 punten

Bediening zeer traag, zaten buiten op terras. En het was niet eens heel druk. Eten redelijk, niks bijzonders wel duur.

1,7
  34. Vorige week weer gegeten. Heerlijk weer, wij komen graag vanuit Roermond die kant op. Tot snel.

35. Frans Veenstra

Zo'n 2 jaren geleden betaalde je voor een broodje kroket 2,50 euro, is nu opgelopen tot 5,50 euro. Te gek voor woorden. Eten is er overigens prima, maar veel te duur voor een eetcafe.

36. Heerlijk eten in een gezellige sfeer. Beste tournedo met champignon roomsaus van Den Bosch. Even geen plaats geen probleem, gezellig aan de bar een borreltje en er is zo een tafeltje vrij.

37. Regelmatig gaan we in het weekend even naar s'-Hertogenbosch. Dit keer maar weer eens een gelunched bij de Stip.
    Het was weer prima hoor, vooral de soep van de dag, erwtensoep.
    Een grote kom kei vol met vlees en echt de smaak zoals het hoort (€ 4,25per kom).
    Soms pakken we deze ook bij een ander restaurant, dan is deze bij de Stip toch veel lekkerder.

38. Dhr. Janssen

Zeer slechte bediening, ik word in een friettent nog beter/vriendelijker geholpen.
    Schandalig! Het eten was redelijk maar prijs aan de hoge kant

39. Het eten was prima. De bediening echter te slecht voor woorden. We moesten bijna 20 minuten wachten voordat we überhaupt iets konden bestellen terwijl de tent helemaal niet meer zo vol was op dat tijdstip van de avond. Het personeel stak aan de bar al een sigaretje op terwijl we het hoofdgerecht nog niet eens op hadden. En als klap op de vuurpijl kregen we het toetje niet maar werd deze wel op de bon gezet. Belabberd, wij komen nooit meer terug.

40. De stip is inmiddels ons favoriete restaurant. Je kunt er heerlijk eten. De porties zijn royaal, ook wordt er altijd een gratis salade geserveerd. De menukaart wisselt, vooral de desserts zijn ook de moeite waard. Het is wel een populair eetcafe dus altijd druk. De ambiance is oké, maar wij komen echt voor het eten. In een woord: briljant

41. Het is een snel, even wat eten restaurant. De bediening wat mij betreft was niet erg vriendelijk. De 12.00 euro die er hier staat beschreven is inderdaad niet de juiste prijs. Het was een redelijk aan de prijs maaltijd. Maar de volgende keer zou ik liever voor een ander restaurant gaan.