Gastrobar 6 in Den Bosch

• Nostalgisch
  6. Betalen American Express Master Card Visa pin

ma Gesloten
di Gesloten

1. Ons eerste bezoek was alweer 5 jaar geleden omdat er geen lunchmogelijkheden waren. Fijn dat je met deze lockdown wel een chef aan huis kunt bestellen voor lunch. Een leuk weetje is dat onze chef van vandaag 5 jaar geleden als leerling in de keuken stond en dat hij inmiddels een eigen bedrijf is gestart waar hij serviesgoed voor restaurants ontwerpt en produceert. De gerechten van deze middag zijn hierop uitgeserveerd.

Als aperitief een Pongrácz Blanc de Blancs die boven verwachting was. Als amuse steak tartaar op krokantje, afgewerkt met dotjes crème van artisjok gekruid met ras el hanout en schaafsel van gepekelde dooier. Mooie smaakencombinatie met prima textuur.

Waarna vers afgebakken boeren wit en bruin brood met olijfolie, gezouten roomboter en tomatentapenade, erg lekker.

Als eerste begeleider had ik de T.H. Chardonnay Limarí 2017 van Undurraga geselecteerd, rijke met verfijnde zuren. Uit de keuken een aardappelsalade afgedekt met plakken gerookte paling gelakt met een soja-gel, eromheen verschillende zoetzure groentjes, dotjes crème van soja en hangop gekruid met koriander, aan tafel afgewerkt met koriander olie. Volle smaken, de paling in de hoofdrol waarbij frisse accenten met aangename kruidentoetsen. De wijn vond ik aromatisch iets minder geslaagd maar in de mond ging het goed. (7,75)

Op mooie zwarte borden zacht gegaarde scholfilet afgedekt met een licht geschroeide panade van pistache, ernaast een quenelle duxelles waarop aangebakken cantharellen en een quenelle roomijs met roggebrood op een zoet-zoute koek crunch. Leker sappige vis met aangename warm koud beleving. In de smaak kwam de aardse toets van de paddenstoelen op de voorgrond. De chardonnay sloot hierbij duidelijk beter aan. Het blijft toch wel een uitdaging om met de beperkte informatie de juiste begeleiders te selecteren. (7,25)

Voor bij het pièce een Chorey Les Beaune 2017 van J.C. Boisset, kersensap met een vleugje framboos. Twee bereidingen van wild zwijn, plakken zacht gegaarde procureur met krokantjes van de afsnijdsels. Waarbij gegratineerde knolselderij, quenelle wortel compote en cilinders van knolselderij geglaceerd met jus de veau, aan tafel afgewerkt met een heerlijke saus op basis van jus de veau waarin gerookte meloeskes. Het vlees was zeer zacht en hoog op smaak, de saus had een krachtige rooktoets, wow. Ruim voldoende afwisseling met het garnituur en de Pinot Noir was een echte smaak versterker. (8)

Verder met Eiswein, Silvaner 2018 van Roman Graeff, geconcentreerd met uitstekende zoetzuur balans. Op een zwart bord een strakke, licht groene, bavaroisring van avocado waarin een koffie koek, afgewerkt met koffie merengues, toefjes yuzu gel, dotjes koffie crème en crème patissier, afgewerkt met stukjes pure chocolade. Mooie smaken die prima combineerden en zeker niet te zoet, waarbij de wijn naadloos aansloot. (8)

Als afsluiter een krachtige espresso van barista Liesbeth.

Samengevat kan ik stellen dat we enorm genoten hebben van deze middag met smaakvolle gerechten, royaal geproportioneerd waarbij een flinke doses gezelligheid. Ik kan het iedereen aanbevelen in deze vervelende tijd.

2. Bernadette van Doesburg

Vanavond heb ik samen met mijn oudste zoon bij De Gastrobar gegeten.
    Het was heerlijk, zeker de moeite waard.
    Ik zal jullie restaurant zeker in mijn omgeving aanbevelen.
    Ondanks het feit dat er zieken in de bediening waren verliep alles op een relaxte en proffesioneler manier.