De Gouden Leeuw in Bronkhorst

Genieten in het kleinste stadje van Nederland

ma 09:00 - 22:00
di 09:00 - 22:00

Omschrijving

Heerlijk eten, met z’n tweeën of juist met een groep. In ons restaurant ’t Pietshuus bereidt onze chef met passie en aandacht een heerlijk diner voor u. De wisselende seizoenskaart met klassieke en hedendaagse streekgerechten, biedt ruime keuze om à la carte dineren.
Vanzelfsprekend adviseren wij u graag bij de keuze van een voortreffelijke, bijpassende wijn!

• Veganistisch

1398122006 63
1408902087 61
1419682168 62
1452022412 74

1. Slechtste ervaring in een restaurant ooit! Ik had wild duo en mijn vrouw forel "vers" uit de omgeving. Nou dat hebben we geweten. Nadat het was opgediend rook ik wel een funky geur maar ja dat heb je met wild wel vaker, het smaakte mij prima ondanks die schunnige lucht. Mijn vrouw vroeg naar zout... dat hielp niet ze zat een beetje te in de vis te ploegen maar van eten kwam het niet echt. Dus ik vroeg laat mij eens proeven dan. Gewoon bedorven die vis! Wij dat aangegeven aan de bediening, ze nam hem mee, kwam terug zonder een bevestiging van de keuken dat de vis rot was en vroeg of we nog iets anders wilde. De lucht ging onze neus niet meer uit, we waren er klaar mee. Ze bood ons nog een thee aan met een paar bonbons. Bij het afrekenen kregen we dan 1 muntthee gratis en de vis "was aangeboden" wat dat dan ook mag zijn. Never nooit meer de gouden leeuw in bronkhorst, We hebben nog steeds moeite om een visje te bestellen in een ander restaurant.

1,1
  2. Liesbeth

Hoewel de locatie en bediening goed was, werd dit teniet gedaan door de slechte prijs/kwaliteit verhouding; de kleine salades (ook zonder wat brood) zijn voor hun €17,95 veel te duur en de saus op de ossenhaaspuntjes veel te zout! Ook de duurste borrelplank is nogal karig voor zijn €19,95 en als je er wat brood bij wil moet je daar nog extra voor betalen. De wijn was redelijk goed, maar hoewel van de 2 karafjes kraanwater werd gezegd dat deze gratis was, stond deze toch voor bijna €6,- op de rekening...gelukkig zag ik het nog net op tijd. Goed opletten dus. Hier gaan we dus maar niet meer heen.

2,6
  3. Mooi nostalgisch plekje waar je heerlijk kunt zitten.

4. A.v.d.Beek

Bediening goed. Alleen prijs voor een biertje 3,85 is natuurlijk absurd en eenmalig.

5. Wim van der Loos

Eten is prima. Prijs van een speciaal biertje veel te hoog, nl 7 en 6 euro per flesje!

6. Hj te Siepe

Op 30 mei 2019 mijn verjaardag gevierd bij De Gouden Leeuw!
    In een woord fantastisch! Er werd rekening gehouden met vegetariers en kinderen! Happen en dranken waren top! Dikke aanrader deze zaak!

7. J Van den berg

We hadden hier gereserveerd met de AH actie. Bij binnenkomst werden we slechts kort gegroet. Er werd ons geen plek gewezen, niet gevraagd wat we wilden, dus maar ergens gaan zitten. Na enige tijd kwam de serveerster die ons vroeg of we wat wilden drinken. Daarbij hebben we gelijk aangegeven dat we voor de AH actie kwamen. Daar werd niet echt op ingegaan maar we verwachten dat hier nog wel op teruggekomen werd. Het drinken werd gebracht er werd niets gezegd en het wachten begon. Om ons heen werd aan mensen gevraagd wat ze wilden eten maar wij werden genegeerd. Na 25 min wachten zijn we naar de balie gelopen en gaf ik aan te willen betalen. De serveerster leek blij dat we al weer weg wilden want de bon lag binnen no time op de balie. Vreemd we kwamen om te eten maar ze stelde geen enkele vraag waarom we alweer we gingen. Toen ik aangaf dat we wel 30 min op een menukaart hebben gewacht zei ze alleen maar er ligt er toch eentje (dat was echter de lunchkaart) terwijl wij voor de uitgebreide 3 gangen diner kaart kwamen. Een klein excuusje kon er vanaf maar leek niet echt gemeend. Wij waren echt stomverbaasd. Wat een service. We gaan vaak uit eten, bijna nooit met acties maar als dit het gevolg is van een actie doen we het nooit meer.

2,3
  8. Ceciel van den Adel

De gastvrijheid was beneden alle peil. Geen welkom, geen afscheid. Alleen standaard… heeft het u gesmaakt.
    Eten was prima, wijnen gemiddeld. Maar met name de gastvrijheid, het welkome gevoel was niet voelbaar. De enige die een vriendelijke uitstraling had was de sommelier, die overigens verder weinig over de wijnen te vertellen wist, dan de druivensoort en het land van herkomst.
    Jammer voor de chef van de keuken, maar verder geen aanrader.

5,5
  9. Wij hadden ons buitengewoon verheugd op dit uitje. Verblijven op zo'n unieke plek, in een prachtige omgeving! Dat klopte allemaal, en ook de kamer was prima, de badkamer uitstekend zelfs. De receptioniste vertelde ons dat we er ook uitstekend konden dineren, en dat we als hotelgasten dan ook automatisch een tafel hadden. Op onze vraag of we voor 1 persoon ook onze 'eigen' fles alcoholvrije wijn mochten meenemen (aangezien dit niet op de menukaart stond) was het antwoord bevestigend, maar dat er een klein bedrag in rekening gebracht diende te worden.
    Wij melden ons vol verwachting in het restaurant, en daar werd ons gevraagd even te willen wachten; geen probleem er was een heerlijke open haard. Wij vroegen behalve om een drankje ook om de menukaart.
    Dit liet een tijdje op zich wachten. Eigenlijk leek het alsof we helemaal vergeten waren. Wij vroegen er na een half uur weer om. De man die ons, eindelijk, te woord stond, deed buitengewoon uit de hoogte, en stuurde later een van de dames om onze bestelling op te nemen.
    Uiteindelijk duurde het zeker een uur voordat we aan tafel konden.
    Bij onze bestelling hadden wij gevraagd om water en een glas wijn bij het eten EN een leeg glas (voor de door ons meegebrachte alcoholvrije wijn)
    wij hadden een biefstuk besteld en eerlijk is eerlijk, hier viel niets op aan te merken. Maar de glazen werden maar niet gebracht, ondanks onze vele verzoeken en gebaren. Toen het eten op was, kregen we eindelijk "contact". En werd met een hautaine verontschuldiging alsnog de wijn en het water gebracht.
    Mosterd na de maaltijd heet zoiets.
    Erg veel zin om gezellig na te tafelen hadden we niet meer. Bij het zien van de rekening, zagen we tot onze ontsteltenis, dat er 9 (NEGEN) euro was gerekend voor het lege glas (voor de alcoholvrije meegenomen wijn, voor de duidelijkheid nogmaals)
    na ons protest werd wel wat van dat bedrag afgehaald; maar op onze klacht dat wij het glas wijn NA het diner kregen, evenals het water, werd er door dezelfde man zeer laconiek gedaan.
    Conclusie:
    Ja een prachtige omgeving. Maar een hautaine houding van zo'n jongeman heeft het diner wel verpest.

3,4
  10. Maandag 2 juli een hapje gegeten in de enige zaak die open was in Bronckhorst.
    Na een drankje om 17.45 uur kenbaar gemaakt ook wat te willen eten. Geen probleem ik haal de menukaart voor u, terwijl we al op de kaart hadden gekeken die op tafel lag.De aangeboden menukaart was waarschijnlijk voor de hele avond bedoeld. Op de kleine kaart was veel tot maar 17.00 uur te verkrijgen en 2 plates tot 18.00 uur. Nadat we kenbaar hadden gemaakt gebruik te willen maken van de kleine kaart hadden we het gevoel dat de sfeer omsloeg. Maar ondanks dat gevoel was het nog mogelijk. Wat ons het meest stoorde was de arrogantie van de man die de bestelling opnam. Onderling hoorde we hem met zijn collega's praten over de gasten die op het terras zaten; bepaald niet netjes te noemen, dat hoort niet! Na prima te hebben gegeten, alhoewel de zalm bijna koud was duurde het zo lang voordat de bediening weer kwam om vervolgens maar af te zien van dessert of iets na. En zo gigantisch druk was het nu ook weer niet. Dan maar afrekenen waarbij het me toen opviel dat meneer die nogal arrogant overkwam kapotte schoenen droeg, de zool hing compleet los. Jammer dat wij het zo hebben ervaren.

11. Na 10 min gewacht te hebben… eindelijk bediening! We wilden lunchen maar dat ging niet de koks hadden vergadering! Groot bord aan de weg met de tekst open! Geen muziek aan geen lampen/kaarsje aan… enorm sfeerloos!

12. Erg lekker gegeten. Sfeer is goed. Porties precies juiste formaat. Moesten wel vragen om drinken, daar wordt niet actief naar gevraagd. Wel zeer vriendelijke bediening! Leuk ook dat lokaal bier wordt geschonken. (Ijsselbock). We komen hier weer terug!

13. Zit hier al 20 minuten en wordt heel erg genegeerd. Gasten om mij heen die later komen, zijn al wel bediend.
    Ik ga!!

3,5
  14. Erg genoten van een heerlijk vier gangen verrassings menu. Goede ontvangst bij open haard. Vriendelijke, gezellige en professionele bediening. Komen zeker nog eens terug.

15. Wij hadden dit restaurant uitgezocht om de dinerjaarkaart een keer te proberen. Het overtrof al onze verwachtingen. Zelden zo'n aardige en behulpzame bediening meegemaakt. Het eten was voortreffelijk en het restaurant zelf is prachtig. Wij komen zeker terug.

16. Gisteren op het prachtige terras een lunch voor 2 personen besteld. De locatie is werkelijk prachtig. De bediening is vriendelijk, maar het systeem werkt niet. Slechts enkele serveersters kunnen bestellingen opnemen, de rest kan/mag alleen uitserveren. Als je aangeeft iets te willen bestellen kan dat vaak niet, en er wordt ook niemand geroepen die je wel kan helpen. Kortom, je moet lang wachten en maar hopen dat de serveerster met het computertje langs komt..

Het eten smaakte prima (broodje carpaccio en een Griekse salade). Echter de prijs/kwaliteitsverhouding is compleet zoek. Een Griekse salade voor 16 euro is echt buiten alle proporties. De salade smaakte prima, maar 16 euro voor een eenvoudige salade met een klein broodje is geen 16 euro waard.

17. Op eerste paasdag met drie personen de lunch gebruikt. Het was niet overdreven druk op het ruime terras en we werden snel geholpen. De omelet was precies zoals het hoort: niet een paar geklutste eieren die doorbakken waren maar een omelet die smeuïg was van binnen; een die zeker de goedkeuring van La Mere Poulard zou kunnen wegdragen. De vulling was prima. De spiegeleieren waren eveneens volgens het boekje: een knapperig randje en wat niet gestold eiwit rond de dooier. De tosti had een klassiek karakter, zoals die door Italianen in ons land werd gebracht. Een goed samengestelde garnituur van wat aangeklede slasoorten begeleidde het geheel. Redelijke wijnen!
    Enige minpuntje: waarom geen omelet met 2 (ipv 3) eieren op de kaart voor de oudere medemens?
    Kortom, een mooie plaats om op een mooie dag de lunch te gebruiken.

18. Zo slecht nog maar zelden meegemaakt! Totale minachting van de klant. Op een zonnige middag met een vol terras totaal geen grip op de situatie. Slechte bediening, ruzie onder het personeel, bestellingen komen niet of verkeerd door. Ze weten zelfs niet wat je af moet rekenen dus dat is een voordeel. Blijf hier weg ondanks de mooie locatie.

19. Met kleine kinderen wezen eten, eten an sich niet slecht. Aangepaste hoeveelheid van menuutje voor een vd kinderen (5jr) wordt vol doorberekend en een lange zit zorgen ervoor dat we hier niet terugkomen.

20. Hadden een kerstbrunch besproken voor 18 mensen,onze zitplaatsen waren zeer krap!
    De brunch viel zwaar tegen,veel frituurprodukten en verder heel simpel,de bediening had geen tijd om drinken te serveren want ze waren maar met z'n tweeen.
    Zeer teleurstellend, en dat in zo'n mooi lokatie..

21. Tot onze verbazing zien wij minimale positieve reacties. Wij zijn op 23 december jl getrouwd en hebben onze bruiloft hier gevierd. Het was fantastisch, eten super, wij zijn Bourgondiërs en onze gasten ook. Een aantal gasten hebben een dieet, hier is uitermate goed rekening mee gehouden. We hebben vaker in dit restaurant gegeten, voor en na onze bruiloft, wij zijn vol lof over het eten en de bediening

22. Met klein gezelschap weekeindearrangement genomen incl.6-gangendiner. Ontvangst en bediening zeer vriendelijk. Aanpassing van het menu ging met bijbetaling prima. Sfeervol restaurant dat tjokvol was. Het menu was volgens mijn gasten dik in orde. Zelf had ik alleen wat twijfels bij de hertenfilet.(vantevoren aangezet en daarna opgepiept in magnetron/oven?) Hij was goed van smaak, maar enigszins aan de buitenkant droog en ik miste derhalve de echte panuitvoering. Saus was minimaal en de saus die daarna apart kwam, paste niet bij het hert. Wel heel mooie garnering. Een zeer geslaagde avond en als de kok 1. zich nog meer toelegt op mooie gerechten en 2. zo min mogelijk convenience gebruikt en zoveel mogelijk vers uit de pan is dit hotel-restaurant voor iedereen prima vertoeven.

23. Op 24/4 zeer matige lunch genuttigd bij de Gouden Leeuw.

Een boerenschnitzel, bestaande uit een slap schnitzeltje bestrooid met langdurig gegaarde ratjetoe van uien en paprika, een pluk zo uit de wei getrokken "salade" en akelig bleke frites voor maar liefst 27,95!

Daarbij een mini-glas witte wijn voor 4,35. Een bij de espresso-toe gevraagd glaasje leidingwater (hoort er eigenlijk vanzelf bij) voor 1,00.

Dat wordt dus geen "graag tot ziens!"

24. Lobke Brands

in een woord geweldig