Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Bergen verdeeld zijn.

1. Tijdens ons weekend samen weg hebben we gegeten in Lamoraal.
    Dit is ons prima bevallen. Het eten smaakte uitstekend, lekker mals vlees, heerlijke frieten, frisse salade.
    De ontvangst erg persoonlijk en gastvrij. De sfeer intiem, gezellig.
    Volgend jaar komen we zeker terug !!

2. Nederlands Bergen

v.duinen / Baljon

Door ons verblijf in Schoorl en wat zoeken op internet kwamen we bij jullie eethuis terecht.
    Ondanks dat het eerst slecht te vinden was en navraag bij VVV en A.H. geen uitsluitsel gaf, kwam een postbode met het goede adres.
    Het is een drukke zaak met heel vriendelijke bediening en ook werd er een goede suggestie gedaan.
    We hebben lekker gegeten en er was voldoende van alles op tafel en het werd snel aangevuld als je er om vroeg.
    Na het eten was er heerlijke koffie en ijs.
    Dat je niet met een creditkaart kunt betalen kan wel eens een probleem zijn als je geen pinpas bij je hebt.

3. Internationaal Bergen

Heerlijk gelunched en gedineerd bij Julie. Vriendelijke bediening, smakelijk eten en een hele prettige sfeer.
    Bij een bezoek aan Bergen zeker langs Julie, al is het alleen maar voor een kopje koffie (de lekkerste van Bergen) en een worteltaartje.

4. Wij hebben er van de week heerlijk gegeten met 6 personen.
    Een heerlijke sliptong en mooie nagerechten. Echt super en een aanrader in Bergen, leuk, klein en gezellig.

5. jansen

6. Chinees-Indisch Bergen

Zeer smakelijke chinees. Ingredienten en gerechten zijn van goede kwaliteit. Bediening is zeer vriendelijk en na de verbouwing is het interieur sfeervol en de toiletten schoon en hygienisch.

7. Nederlands Bergen

Koossie heeft een probleem in de keuken. Zij krijgen het niet voor elkaar een fatsoenlijke maaltijd te bereiden.
    Besteld: Hazepeper met puree en groente.
    Gekregen: Vleessaus zonder vaste brokken vlees met zuurkool-puree. Beetje magertjes, rode kool was beter geweest. Waar is het vlees gebleven?
    Besteld: Gestoofde paling uit het Alkmaardermeer met puree en groente.
    Gekregen: Halfgare paling met friet en salade. De friet bleek niet ingeruild te kunnen worden voor puree. Er was geen puree meer, deze was op gegaan aan de zuurkool-puree mix. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Gelukkig zijn er in Bergen nog zat betere restaurants.

2,4
  8. Internationaal Bergen

Zijn vorige week 2 dagen in Bergen geweest en hebben 2 x bij Julie gegeten, normaal doen we dit niet maar de eerste keer was zo goed bevallen dat de volgende avond weer voor Julie is gekozen.
    Heerlijk eten, leuke bediening en goede porties.
    Ook heerlijke stoeltjes om lekker lang te tafelen.
    Voor nu en nog eens.

9. Ik heb net shaslik besteld. Dat hoort op een stokje te zitten, met paprika spek en ui. Dit was gewoon shoarma met paprika en champignons en een broodje. Erg slecht.

2,3
  10. L de Haan

Voor de tweede keer gegeten, maar niet nog een keer !
    Eerste keer was de biefstuk zuur, kreeg een nieuwe, de kok was het met mij eens, maar pas tien minuten nadat iedereen klaar was met eten.
    Vandaag weer geprobeerd, helaas lange pees in de biefstuk en toen ik er wat van zei werd er onverschillig gereageerd .
    Ook hebben we maar een glaasje wijn kunnen drinken want de bediening had geen oog voor ons. Zonde geld en tijd, ga voortaan lekker ergens anders eten!

1,8
  11. Slechtste pizza ooit! Pizza was amper gaar en tomaten saus zat welgeteld op 3 plekjes op de pizza. Aangegeven dat er weinig smaak aan de pizza zat, kreeg ik als reactie: oohhw.. En daarna werd vrolijk de rekening gepresenteerd, zonder ook maar een excuus. Geen aanrader!

1,4
  12. Nederlands Bergen

Prima restaurant, zeer leuke bediening, biertje, wijntje en koffie toe helemaal top. Dames in de bediening waren attent en zeer behulpzaam.
    Wij komen een zondag weer, Willem, Car, Lex, Con, Ar, As, Pie en Jo.

13. Nederlands Bergen

Koffie met appelgebak besteld bij Koossie.
    Een teleurstelling! Voor € 4,50 verwacht ik vers appelgebak en geen half ontdooid taartje wat een uur geleden uit de vriezer is gehaald.

14. Internationaal Bergen

Het was druk die avond. Hoewel ik gereserveerd had moesten we lang op de drankjes en eten wachten. Geen excuses of op andere manier goed gemaakt. Eten niets bijzonders. Entourage 13 in een dozijn. Kortom zit aan de onderkant van de middenmoot. Leuk om een keer te eten als je geen zin hebt om te koken, maar niet om een gelegenheid te vieren.

15. Chinees-Indisch Bergen

Probeert boven de gemiddelde Chinees uit te komen. Gerechten van iets betere kwaliteit. Interieur aanzienlijk opgeknapt. Hoop dat de nieuwe eigenaar de weg omhoog wil/kan voortzetten.

16. Buitendeur staat open, terwijl het regent. Ik vraag of deze dicht kan. Er gebeurt niets. Uiteindelijk zelf maar gedaan. Afwas strepen zitten nog op het bord. Bediening weet echt van toeten noch blazen. Paddestoelensoep met truffel besteld. Waarschijnlijk kwam de soep uit een zak. Ik heb de truffel niet gevonden. Kortom entourage redelijk sfeervol, maar bevindt zich aan de onderkant van de middenmoot. Heeft wel veel pretenties, maar in al die jaren nog niets van waar gemaakt.

17. Internationaal Bergen

Hip, vrolijk restaurant met goed eten. Verwacht geen culinaire hoogstandjes. Wel een heel leuke afsluiting na een dagje strand of boswandeling. Matige service.

18. Chinees-Indisch Bergen

Leider waren wir sehr enttäuscht: Das Essen bestand nur aus Glutamat und war zu dem nicht heiß.
    Der schlechte Service bleibt uns ebenfalls in Erinnerung.Die weibliche Bedienung verschüttete das halbe Bier ( was mal passieren kann) allerdings wurde der Tisch- auch nach freundlichen Nachfragen- nicht einmal abgewischt.

1,2
  19. Het eten was heel erg lekker en het personeel was ook heel erg goed en vriendelijk.

20. Vandaag geluncht met onze drie kinderen. Mooie zaak en lekker druk. Dus dat belooft wat. Nou en dat valt toch tegen. Voor onze jongste een broodje hagelslag bestelt, zit hier geen boter op. Dit is toch erg lastig te eten. Ook nog een kinder tomatensoep bestelt. Hierbij zouden broodjes stokbrood zitten. Krijgt onze dochter een halve stokbrood aan een stuk ernaast. En de carpaccio op mijn broodje is er alleen overheen gewaait. Laten we het over de bediening maar niet hebben: waardeloos. Geen aanrader!

21. Deze week een aantal dagen in Bergen geweest en één avond gegeten bij "De Lamoraal". Wij hebben de Rib-eye tagliata en de varkenshaassaté gehad en waren positief verrast over de kwaliteit van het eten. Een keuken waar menig restaurant jaloers op mag zijn!

Vriendelijk en vlot personeel die zorgen dat het je nergens aan ontbreekt.

Aanrader!

22. Snelle service, duidelijk alles vers gemaakt. Leuke zit binnen bij de pizza en pannenkoeken gedeelte! Ook een verdere goede kaart voor de mensen die niet van pizza of pannenkoeken houden.

En als echte nederlanders: een hele mooie prijs!

23. Het eten is heerlijk, een leuke kaart en de sfeer is goed.

Toch een kleine misser en enigzins teleurgesteld:

Gewoon een glas water bij de wijn? Nee helaas, je mag een fles water kopen... Met vier personen, voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en koffie toe.....dan mag een glaasje water toch geen probleem zijn....

24. Laatst heerlijk gegeten bij dit kleine, gezellige restaurantje bij de Ruïnekerk. Goed gevuld bord en vriendelijke bediening. Goede prijzen.

25. Het begon goed vriendelijk ontvangen, plekje voor de jobs en de kinderwagen. Maar daarna was het snel over met de pret. Bediening waardeloos. Hadden mosselen maar geen bestek en geen bord werd ook niet gezien door de vracht aan personeel. Erg jammer want de keuken An Sich is best oké.

6,1
  26. Persoonlijke bediening ondanks drukte en heerlijk gegeten. Daarom, tegen de gewoonte in, de volgende dag weer hierheen gegaan. Ook nu weer heerlijk en gezellig gegeten. Goede prijs/kwaliteitverhouding en vlotte bediening. Ambiance van een eetcafe, lekker ongedwongen. Wel vaak druk in het hoogseizoen, dus reserveren is slim.

27. Klassiek restaurant - klassieke inrichting. Vegetarisch menu was minimaal. 2 kaaskroketten (prima van smaak!) met een bedje.

Van aardappelpuree en gebakken aardappeltjes, boontjes, worteltjes/peultjes voor € 17,50 is redelijk aan prijs. Gebakken brie met dezelfde bijlage was iets beter.

Professionele bediening!

28. Heerlijk vegetarisch gegeten - redelijke prijs - gezellige inrichting en sfeer. Verder een professionele bediening.

29. Nederlands Bergen

Op onze vakantie in bergen aan zee hier wezen eten.

Erg goed eten en goede porties.

Bediening is lekker vlot en het is qua sfeer erg leuk ingericht.

Zeker een aanrader!

30. Vandaag gelunched bij de Dikke Prins, pas geopend in Bergen en qua ambiance doet het leuk aan (beetje lounge achtig). Ook de lokatie is top, t.o. Ruïnekerk. Maar dan de lunch en bediening: we bestelden een waldkorn met filet americain en een broodje warm vlees plus twee koffie verkeerd. Het broodje warm vlees bestond uit wat snippers fricandeau met saté saus en de bestelde waldkorn is nooit gearriveerd. Lag zeker aan de bediening: een oudere dame die zich na de bestelling voegde bij een bevriend stel en een sigaretje zat te roken. Dat geeft een verkeerd beeld bij de gasten, zeker als je zit te wachten op je waldkorn die niet komt opdagen. We kregen wel een stukje stokbrood gratis voor onze jongste dochter, maar pas nadat de gerant was gearriveerd. Hopelijk zijn het opstartproblemen, maar de indruk kan beter!

5,5