Eetcafé de Lamoraal in Bergen

parkeerterrein ingang dorpsstraat naast winkel Brechtje Olsthoorn interiors op ongeveer 40 meter afstand, wel betaald tot 19.00u

Bezorgrestaurants in de buurt van Eetcafé de Lamoraal

Snelle service.
    Op-op. Dagschotel.
    Lekkerrrrrrrrrrrrr.

2. Hajo Becker

Lecker, preiswert und toller, freundlicher Service. Was will man mehr in Bergen?

VERTALING: Lekker, goede prijs kwaliteit verhouding, vriendelijke service. Wat wil men nog meer in Bergen?

3. Gezellig en informeel gegeten. Mooie gerechten, keurige hoeveelheden en geen schilderijtjes eten dat je later denkt ik moet nog even langs de frituur. Water gratis bij de wijn en zo hoort het. Voorbeeld voor andere horeca bedrijven.

4. Marianne

Zoals altijd weer heerlijk gegeten, prettige omgeving, aardig en kundig personeel en uitstekende prijs /kwaliteit verhouding!

5. Anne. Biesheuvel

Goede hartelijke ontvangst door 't personeel.
    Goed voorstel voor het dagmenu.
    Mooie ervaring.

6. Echt een aanrader! Heerlijk eten, vriendelijke gastheer en prettige sfeer.

7. Prima correcte bediening, goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Goede timing, water (bij de wijn) zonder problemen gratis, (wrl beetje rumoerig, maar gezellig en konden elkaar goed verstaan)
    Heel tevreden

8. Gezellig en correcte bediening. Sfeervol en een welkom voor bekende en nieuwe gasten. Je voelt je snel thuis. Uitnodigend om terug te komen...

9. Jelly Duin

Wij hebben met 5 personen bij de Lamoraal gegeten. Het was een heerlijke avond! Vriendelijk attent personeel. Wij hebben erg lekker gegeten en het werd gepresenteerd op een prachtig opgemaakt bord! Prima.

10. Ellen de Groot

Eten was prima. Bediening erg aardig.

11. Hele gezellige avond gehad! Heerlijk eten voor een goede prijs. Top service! Voor herhaling vatbaar.

12. Naar aanleiding van deze app bij dit restaurant gaan eten, mede door de hoge beoordeling. Vonden het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.

Vooraf Turks brood met smeersels, prima.

Als hoofd gerecht hadden we gebakken tonijn met rissotto en gamba's, ik vond de rissotto behoorlijk zout en weinig mee gedaan, simpel en 3 kleine lepels. De tonijn was goed gebakken en rosé maar ook iets te zout, de gamba's waren prima alleen maar twee stuks, ook weer weinig samen met een paar stukjes groente. Mijn vrouw had portobello's met spinazie en gorgonzola, dit was vrij vlak van smaak, miste een beetje kruiden/zout beetje meer parmasaan misschien?

Wat echt niet goed gebakken was, waren de patatjes. Lijkt mij niet het moeilijkste voor een kok. Veel te lang gebakken of opnieuw gebakken en veel harde stukjes, erg jammer. Gewoon weg doen en nieuwe bakken de volgende keer voor dat het opgediend word! Hebben spijt dat we daar niets van heb gezegd, je durft het dan soms toch niet.

Bediening had niet echt overzicht, onze buren zaten eerder maar moesten om de kaart vragen, en er is niet meer gevraagd of wij nog wat drinken wilden, daar verdien je toch goed op. Stond op tijd dus dacht halverwege het hoofdgerecht laat maar, dan maar 1 biertje.

Wij gaan hier niet meer eten deze vakantie, waar nog 8 dagen van over zijn, en elke dag uit eten willen. We hebben schijnbaar een verkeerde dag uitgekozen.

13. Het eten zelf is vrij standaard en hoogstens middelmatig te noemen. Wel fijne sfeer in het restaurant en leuke, vriendelijke bediening. Zeker aan te raden.

14. VanLoon

Leuke "kroeg" sfeer en heerlijk eten!

15. Anita en Hans Snijders

Erg gastvrij ontvangen. Vriendelijk personeel en attent. Het enige echte alcoholvrije Bavaria bier in een gekoeld glas. Een heerlijke Vitello Tonato vooraf. Een gezellig karafje witte wijn en een ongehoord lekkere ossenhaas. Zelden zo lekker.

16. Laurens uit Eindhoven

Heerlijk eten, vriendelijke mensen. Wij zijn op onze 2 avonden in Bergen hier 2 keer gaan eten. En beide keren zijn onze verwachtingen overtroffen. Krijg een plek in onze top10 restaurants in NL. We kunnen iedereen aanraden hierheen te gaan.

17. vos 201 punten

Het gemiddelde van 9.1 is waar! Top tent, met Super service. Wij waren twee avonden in Bergen. Helaas waren ze de tweede avond dicht ivm pilaar weghalen. Erg jammer, want we hadden zeker de tweede avond weer aangeschoven. De vervanging voor die avond kwam niet eens in de buurt.

18. Gezellige sfeer, leuk en vriendelijk personeel en het eten is echt top..!! Zeker een aanrader.

19. Arjan van der Plas

Vriendelijke ontvangst. Attente bediening. Heerlijk gegeten. Daarom met veel plezier een fooi betaald. Prima eetcafe in centrum van Bergen

20. Via deze site dit restaurant gevonden. Helemaal top. Rustig plekje, heerlijk eten en hele prettige bediening. Als je in Bergen te gast bent en geen zin hebt in een 'toeristentent'.

21. Zojuist met een goede bekende, getafeld bij De Lamoraal.
    We kozen voor het Turks brood met aioli en kruidenboter als voorafje, om daarna te genieten van medium gebakken kogelbiefstukjes met pepersaus.
    Deze werden aan tafel gebracht, samen met een bakje groene salade en gloeiend hete friet. Op het bord een bijlage van haricots verts, stukjes wortel en gehalveerde babymais. Goede garing en eveneens ruim voldoende.
    Zonder overdrijven hebben we allebei heerlijk gegeten.
    De porties waren royaal, het bedienend personeel zeer vriendelijk zonder enige vorm van poeha en ook om een glaasje water voor medicatie wordt absoluut niet moeilijk gedaan.
    (Dat heb ik elders wel eens anders meegemaakt!)
    Afgesloten met een kopje koffie en een bonbonnetje.
    De portemonnee hoefde niet omgekeerd te worden, dus voldaan weer huiswaarts en genoeg redenen om hier nog eens terug te komen.

22. We hebben hier heerlijk gegeten. We hadde als hoofdgerecht de vangst van Jan een heerlijke roodbaarsfilet met beurreblancsaus. Leuke sfeer en vlotte bediening echt een aanrader

23. Snel uit het werk even naar het strand op een mooie zomerse dag, of lekker een rondje fietsen door de duinen op een mooie zonnige herfstdag en daarna even aanschuiven in de Lamoraal in Bergen. Altijd wel wat lekkers te vinden op de kaart. Evenals een lekker biertje of een wijntje. Of je nu alleen bent of met ze 2en. er is plek voor iedereen! Vriendelijke gezellige bediening die als het even wat rustiger is, in is voor een praatje aan de bar. Wederom gezelligheid kent geen tijd in de Lamoraal!

24. Wij waren een paar dagen vanuit het zuiden naar Bergen getogen. We zijn hier donderdagavond voor het eerst gaan eten, een Vatenijnsdiner: Super!! Het was zo lekker en gezellig dat we meteen maar voor vrijdagavond hebben geresserveerd. En ook die avond kon niet meer stuk!! Een aanrader!!
    Als we weer die kant op komen, zie je ons vanzelf verschijnen!!

25. Het was het wachten meer dan waard. Gastvrije bediening, lekker eten en een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Gewoon gezellig goed. We komen zeker nog een keertje terug!

26. Gisteravond heerlijk gegeten met het gezin. Uitstekend eten en prima bediening.

27. Barathi en fred

Heerlijk en sfeervol gegeten en genoten voor een uitstekende prijs kwaliteit, in ons eigen dorp vooral van de ambiance van een kleine bruine kroeg en de gezellige enthousiaste eigenaars en personeel.. de kroeg waar we normaal een biertje doen in het weekend hebben we nu terecht als "ons lekker dicht bij huis eet cafe" ontdekt..

28. Een gezellig eetcafe met een leuke ambiance. We hadden een rundersteak en snoekbaars. De rundersteak was perfect mals en helemaal gebakken zoals gevraagd (medium rare). De snoekbaars was goed. Als dessert was een Dame Blanche gevraagd die volgens de menukaart zou worden geserveerd met warme chocolade. Die zat er niet bij maar was kennelijk al over het ijs gespoten en dus niet warm. Ernaar gevraagd werd er een schaaltje warme chocolade gebracht. Over het geheel genomen een prima eetgelegenheid.

29. zoals gewoonlijk weer goed gegeten.
    Leuke bediening, gastvrij gezellig enz.
    altijd gezellig aan de bar.
    niks op aan te merken.

30. Michel Ronkes

Leuk café waar je best goed kan eten. Gezellige ongedwongen sfeer. We hadden niet gereserveerd. Even aan de bar gezeten en zodra er wat vrij kwam konden we aanschuiven. Vlotte bediening. Geen vakmensen maar vriendelijk en enthousiast. Eten was prima en verrassend gezien je zou verwachten van zo'n zaakje. Wellicht iets te ambitieus gezien het bedienend personeel die daar nog niet mee om weet te gaan. Echter ook niet hoogstaand culinair. Een ruime voldoende dat zeker maar geen gemiddelde van 9.1 waard. Nog niet ieder geval. Chapeau!

31. George Wijnsouw

Op deze site gekeken en zodoende hier terecht gekomen.
    De kok weet waar hij mee bezig is. Voor een eetcafe(?) is het super. Vooral het toetje met het chocoladetaartje is perfect! Heb het zelf ook wel eens gemaakt dus weet hoe nauw het kijkt.
    Zeker een aanrader!

32. Tijdens ons weekend samen weg hebben we gegeten in Lamoraal.
    Dit is ons prima bevallen. Het eten smaakte uitstekend, lekker mals vlees, heerlijke frieten, frisse salade.
    De ontvangst erg persoonlijk en gastvrij. De sfeer intiem, gezellig.
    Volgend jaar komen we zeker terug !!

33. Deze week een aantal dagen in Bergen geweest en één avond gegeten bij "De Lamoraal". Wij hebben de Rib-eye tagliata en de varkenshaassaté gehad en waren positief verrast over de kwaliteit van het eten. Een keuken waar menig restaurant jaloers op mag zijn!

Vriendelijk en vlot personeel die zorgen dat het je nergens aan ontbreekt.

Aanrader!

34. Persoonlijke bediening ondanks drukte en heerlijk gegeten. Daarom, tegen de gewoonte in, de volgende dag weer hierheen gegaan. Ook nu weer heerlijk en gezellig gegeten. Goede prijs/kwaliteitverhouding en vlotte bediening. Ambiance van een eetcafe, lekker ongedwongen. Wel vaak druk in het hoogseizoen, dus reserveren is slim.

35. Heerlijk vegetarisch gegeten - redelijke prijs - gezellige inrichting en sfeer. Verder een professionele bediening.

36. Tijdens korte vakantie in Bergen hier tweemaal gegeten.

Zowel de rib-eye als de pieterman waren prima bereid en ook de spare-ribs zijn hier bijzonder smakelijk.

No-nonsense kwaliteit voor een schappelijke prijs.

Eeen echte aanrader.

37. Leuk tentje om eens lekker te eten voor een normale prijs. Staan er mosselen op het menu, dan neem ik die, erg lekker en een mooi pannetje vol. Anders de lamskoteletten. Ook gewoon gezellig voor een borrel zowel in de winter als de zomer, het is er altijd wel te genieten.

38. Wim Glas

Zaterdag 7 Mei 2011 geweldige groentenkroketten gegeten.

39. Lekker gegeten, prima bediening, ongedwongen sfeer.

Gewoon goed.

40. Eetcafe De Lamoraal bevindt zich achter de Ruïnekerk in Bergen. Dus het begint alvast met een prachtig uitzicht. Zelfs in de winter nodigen de banken die buiten voor de deur staan, (onder de luifel met heater) je uit om lekker te gaan zitten, want de kaarsen branden, warme kussens en fleecedekens liggen klaar voor degene die enigszins comfortabel een sigaretje wil roken.

Binnen is het meteen een gevoel van "thuiskomen". Laagdrempelig, gezellig, rumoerig. Het is een klein en knus eetcafe. Mensen eten zelfs een hapje aan de bar. Ook hapjes bij de borrel verkrijgbaar. Heerlijk.

De bediening is hartelijk en je krijgt het idee dat ze oprecht belangstelling tonen. Daar waar je in andere eettenten wel eens het idee kunt krijgen dat sommige vragen nou eenmaal in het draaiboek staan.

Een simpele kaart, maar wel redelijk verfijnde gerechten. Gekozen voor de pompoensoep met zeebaars (voorgerecht) en kalfsoester (hoofdgerecht). Partner koos voor bruchetta met gedroogde Italiaanse ham en rucola (voorgerecht) en wildzwijsragout met tagliatelle (hoofdgerecht). Porties voor de gemiddelde tot grote eter, prijs/kwaliteitsverhouding écht heel goed. Lekkere verse frieten en frisse salade. Simpel en goed. Precies zoals het hoort voor een eetcafe. En dan weer de uiterst vriendelijke benadering van de bediening. Oplettend maar nooit opdringerig. Zeer gastvrij. Echt prettig.

Weer naar Bergen? Weer naar de Lamoraal.

41. S. Dekkers

Afgelopen weekend twee keer gegeten bij Lamoraal. Leuke sfeer en prima service. Eten was heerlijk.

Ik ga in principe nooit twee keer achter elkaar naar dezelfde eetgelegenheid maar deze keer dus wel. Dat zegt genoeg!

42. Ontzettend gezellig en knus eetcafe, bediening erg aardig en heeft er ook echt zin in, eten ook geweldig, kortom een echte aanrader.

43. Fantastische tent! Beregezellig! Heb er meer dan vier uren lang gezeten, bier drinken, lekker eten. Spare-ribs waren super en prijs-kwaliteitverhouding is echt goed! Duidelijk, dacht ik...

44. Op vakantie in Schoorl en door de recensies gelezen op deze site naar de Lamoraal gegaan.

Wij waren met 5 personen en namen ook nog een hond mee. Allemaal geen probleem, er kwam een bak water voor de hond en een kinderstoel voor onze peuter.

We werden heel prettig geholpen, de kok keek even om de hoek en maakte de indruk dat hij zin had om te gaan koken. We zagen het in ieder geval terug in het eten, kleurrijk, vers en smaakvol. Porties waren groot genoeg!

45. edith den elzen en wijnand broer

Het eten is er eerlijk en.....heerlijk! De mensen werken er met veel plezier en begrijpen wat een gast is. Complimenten!

46. Zonde om een goeie recensie te schrijven, want dan gaat iedereen er naar toe!

Geweldig. Alles klopt!

47. Ondanks de drukte veel tijd voor de gasten.

Logistiek klopte het prima.

Je merkt dat de kok plezier in koken heeft. Geen kant en klaar gedoe, maar eigen dressings, knoflookboter enz.

Prijs/ kwaliteit uitstekend!

48. Ik kom steeds vaker in de Lamoraal en het is er altijd top gezellig met top bediening. Aanvankelijk kwam ik er alleen voor een borrel, maar zag steeds vaker de meest heerlijke schotels voorbij komen! Dus tijdje geleden toch maar een keer gegeten bij de Lamoraal: en inderdaad het eten smaakt net zo goed als het er uitziet! Alles met liefde bereidt en verse producten, geen instant kant en klaar sausen! Kom daar nog maar eens om! Ook een keurig nette keuken, de smaakpolitie kan zo langskomen. Heb er nu meerdere malen gegeten en iedere keer goede prijs kwaliteit. Bidiening super attent, nog nooit lang op drankje hoeven wachten. Kortom: toptent voor borrel, lunch, diner of alles tegelijk. (tip: de carpaccio is voortreffelijk) Ga zo door.

49. Ik at laatst bij de Lamoraal, echt te gek!

Heel gezellig, prima bediening, lekker eten en nog prima betaalbaar ook...

Ik ben dik tevreden over de Lamoraal te Bergen.

De lamoraal staat nu erg hoog in mijn lijstje als het over uiteten gaat.

50. Altijd gezellig in de Lamoraal, het personeel, de mensen die er op af komen, maken het altijd weer tot een super geslaagde avond!

51. Ik eet geregeld bij de Lamoraal.

Gisteren heerlijk gegeten van de vernieuwde kaart.

Toch maar weer lams gekozen. Verrassend lekker, vooral met een pinotje.

Zoals altijd was de bediening attent maar vooral vlot en vriendelijk, het is heerlijk aanzitten. Voor de koffie naar buiten waar het voor de rokers erg gezellig is gemaakt met een bankje met lekkere kussens en een warme lamp.

Anthonie.

52. Afgelopen week wezen eten bij de Lamoraal.

Leuke, gezellige tent. Leuke muziek die op een goed volume stond.(beetje op de achtergrond). We hadden echter sterk het idee dat er te weinig personeel was waardoor de bediening het een beetje liet afweten. We zaten drie kwartier zonder drinken en de bezorging van het eten duurde wel erg lang. Het eten werd geserveerd drie kwartier nadat we de soep op hadden...

De schnitzel die ik had was duidelijk niet van slagerskwaliteit, het leek meer op een goedkope kwaliteit schnitzel die uit een doos uit de diepvries komt. De spareribs waren wel lekker en goed. Goede patat en ook de soep was lekker.

53. Afgelopen dinsdag mijn verjaardag daar gevierd en het eten was zalig!!! Simpel maar heerlijk!!! Ook was de bediening geweldig; appelmoes was op en in plaast van "nee" te verkopen, rent de jongeman naar de buren om snel appelmoes te regelen. Service is dus top!
    Voor herhaling vatbaar dus. Grappig dat er véél Berganeze kakfiguranten daar komen eten i.p.v. de ohhh zo dure tenten :-).

54. Matthijs Wiggelaar

Gezellig eenvoudig. Betaalbare keuze in maaltijden. Grote porties. Informeel. Extra pluspunt is de aan de wand hangende kunst.