La Providence in Baarle-Nassau

€€€

Gratis in de directe omgeving

Uitzonderingen

1405652021 86
1419915758 88
1511203673 90

1. Hedi en Paul Both

Gister avond voor de "zoveelste" keer in La Providence gegeten, maar voor de eerste keer buiten op het half overdekte terras gezeten. We hadden goed weer en het was er heerlijk vertoeven. Wat natuurlijk ook belangrijk is we hebben weer heerlijk gegeten.
    Bedankt Jan Fassaert, we hebben weer genoten van je kennis en uitleg over de geserveerde wijnen en de chef kok heeft weer iets fantastisch voor ons "klaar gemaakt", bedankt!
    Tot een volgende keer.

2. sjaak vaes

Wat een feest om in deze mooie zaak te mogen genieten van, met zo veel passie bereid, eten. Breng de cappuccino op het niveau van de rest!! Jullie als team zorgen ervoor dat de passie in een relaxte ongedwongen sfeer tot zijn recht kan komen. Chapeau!!

3. Aangemoedigd door een Groupon aanbieding even kennis gaan maken met de voor ons nog nieuwe chef Bas Vermeeren. Lunchen kan alleen op zondag. Met redelijk goed weer via het Belslijntje naar Baarle. Ontvangst altijd prima hier door de ervaren Jan Fassaert. We mochten een tafel kiezen en het werd er een aan het raam, fijn. De kaart werd uitgereikt en we mochten zelf ons menu samenstellen met een keuze uit het La Providence menu, keurig.

Als aperitief een Sauvignon Blanc, de Brisa van Vistamar die goed beviel. Ernaast een borrel garnituur met droge worst, huisgemarineerde olijven en gezouten krokantjes. De amuse was om de smaakpapillen te activeren, grappig. Een quenelle hangop met behoorlijk wat zwarte peper, krokantje van biet en besprenkeld met olijfolie. Om te blussen, ernaast een sapje van rode biet.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Een Côtes de Gascogne van Saint Lannes, lekker met tonen van geel fruit. Ernaast tartaar van zeebaars op een bed van rode tomaat met ertussen geleiblokjes van hoisin afgewerkt met cressjes, takjes dille en rijstkrokant met jasmijn. De tartaar was heerlijk maar deze werd door de tomaat die wat royaal geproportioneerd was overschaduwd. Een lekkere gang die meer aan een salade deed denken.

Door met een heerlijke chardonnay 2012 uit Saint Veran van Faiveley. Op het diepe bord een mooi stuk zachtgegaarde heilbot op een bedje van spinaziebladen met enkele korianderblaadjes erop een crunch van chorizo en een groene currysaus ernaast wat noedels en een pikante kokosschuim. Een verrassende smakencombinatie waarnaast de heerlijke chardonnay prima aansloot.

Over naar rood met een Pinot noir van dom Rougeot les lameroses, een toppertje, heerlijk. Ernaast een signature gerecht van de chef. Ballotine van kwartel met gekonfijte pootjes, carnaroli risotto, cantharellen, dubbel gedopte tuinboontjes, beukenzwammetjes, schuim van eekhoorntjesbrood en afgewerkt met vers geschaafde zwarte truffel. De kwartel was na het garen nog geroosterd waardoor deze ietsje droger werd maar wel mooi hoog op smaak was. Heerlijk met de aardse tonen van het garnituur en keurig in balans met de Pinot Noir die het gerecht met zijn mooie zuren compleet maakte. Voor mij de topper van de middag.

De dessertwijn was een Moscatel de Marina, licht versterkt met een mooie zoet zuur balans. Op het bord een quenelle yoghurtijs overgoten met olijf olie, fijne brunoise van rabarber met honing cresse en een druppel van witte chocolade gevuld met kwark. Goede smaken die mooi combineren en keurig in balans zijn met de wijn, erg lekker.

Als afsluiter een espresso van Segafredo met memorabele friandises. De chocolade lolly van ganache chocolade met Lagavullin vulling was super. Ook de praline van witte chocolade gevuld met sereh mocht er zijn. Zelf het hartige koekje was bovengemiddeld.

Bediening was uitstekend verzorgd met in de hoofdrol Jan Fassaert, een echte verwenner met keurige presentaties van de wijnen. Leuk dat chef Bas Vermeeren zelf de gerechten op een hele correcte wijze en erg uitgebreid presenteerde.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, het vier gangenmenu koste met Grouponbon €32,50, huiswijn €5,25, de begeleidende wijnen €7,- per stuk en het koffiearrangement €6,-

De keuken heeft de klassieke stijl behouden maar er wordt zeker ook gewerkt met smaken van over de hele wereld. Ernaast keurig geselecteerde wijnen.
    We hebben onze zondagmiddag weer prima doorgebracht, bedankt.

4. Dankzij de actie van Iens en AH hebben ook wij de stap gezet om hier eens te gaan eten. Normaal is dit voor ons budget een nono . We hebben geen enkel moment spijt gehad!
    We werden netjes ontvangen en kregen meteen een schaaltje met olijven, stukjes worst en wat knapperige chipjes. De kaart is beperkt maar uitnodigend.
    Ik koos voor de coquilles en mijn partner voor de hertenham als voorgerecht. We kregen een lekker mandje brood erbij en het begin was dus al genieten.
    Mijn hoofdgerecht was een tournedos rossini met ganzenlever en aan de overkant werd genoten van een stukje gevogelte dat om te zuigen was. We sloten beide af met een kaasplankje van hoevekazen en een glaasje oude port. Natuurlijk waren er nog heerlijke bijgerechten maar, sorry, dit zijn de hoofdzaken en dus het belangrijkst. Ook de bediening was uiterst correct te noemen. Kortom een zaak om te genieten!

5. La Providence is in de restaurantweek door de gasten beoordeeld als tweede beste van Nederland. Dit gerecombineerd met een maître sommelier die in 2010 gekozen is tot gastheer van het jaar met nog eens de AH Iens actie maken het plaatje compleet voor een bezoek aan dit restaurant dat slechts zo'n 14 maanden geopend is.

Een warm ontvangst volgde alsof we elkaar al jaren kende en we mochten een tafel kiezen. Hoewel de overdekte patio aantrekkelijk oogde werd het toch een plaatsje aan het raam. Het restaurant is sfeervol ingericht met donkere kleuren. Vloer, lambrisering en stoelen zijn zwart en de muren zijn aubergine. De met wit damast gedekte tafels vormen een flink contrast. De verlichting is verzorgd met Led spots die weggewerkt zijn in het plafond. De stoelen zijn met leer bekleed en zitten prima. Aan de muren hangen schilderijen uit de collectie van Frans de kok uit Hilvarenbeek die om het half jaar wisselen.

Als aperitief de witte huiswijn, een Chileense Sauvignon, de Brisa van Visamar, aangenaam fris met een toets van tropisch fruit. Ernaast een borrelgarnituur met plakjes droge worst, rijst krokantjes en gemarineerde olijven.
    De kaart werd gepresenteerd, we mochten kiezen en eigenlijk was alles mogelijk. Het werd een vijf gangen Menu 'Découverte', (Gastronomisch ontdekkingsmenu).

Er verscheen een amuse in een glas op een paars servetje, als basis een sorbet van piccalilly met erop een mousseline van bloemkool, afgewerkt met een viertal rivier kreeftjes, lekker en mooi in combinatie met de wijn.

De eerste begeleider was al meteen een hele mooie, van Cono Sur een Riesling Reserva 2013 van hand geselecteerde druiven, met mooie zuren en in het aroma een subtiele petrol toets. Op het bord een kleur rijke presentatie, een taartje dat gelaagd is opgebouwd. Tartaar van koningskrab, afgewisseld met plakjes gerookte schotse zalm en laagjes brunoise van mango. Verder op het bord, rolletjes van zalm, een frisse dressing van mango en een tweetal stukken koningskrab met jasje van tempura dat met Leffe bier was aangemaakt. Een mooie smakencombinatie en een royale portie. De wijn sloot naadloos aan, speciaal bij de krab in tempura. Het jammere was wel dat de tempura de smaak van de krab overklaste.

We schakelen over op Siciliaans wit, de Miopasso gemaakt van de Fiano druif, mooi vol met een toets van citrusfruit. Op het witte diepe bord twee mooie stukken gegrilde zeetong op een bedje van knolselderij mousseline, ernaast gebakken paddenstoelen en oesterzwammen, afgewerkt met dunne plakjes krokant gebakken biet. Een keurige bereiding in klassieke stijl met mooie pure smaken die goed combineren.

De derde begeleider was weer een hele mooie. Van de gerenommeerde wijnbouwer Louis Latour, een Chardonnay Grand Ardeche, heerlijk boterig met subtiele noten toets. Uit de keuken een Suprême de volaille met Albufera-saus, crème van pastinaak, een tweetal groene asperges, geschaafde zwarte truffel en twee stukjes gebakken foie gras. De Suprême de volaille was in dit geval een keurig stukje van de borst filet van een biologisch gekweekte Loué kip, genoemd naar het Franse plaatsje Loue in de Landes de Chalosse. De echte smaakmaker was de Albufera-saus, gemaakt van de kippenfond, gemonteerd met ganzenlever en met truffel op smaak gebracht, heerlijk. Een prima signatuur gerecht waar je vrolijk van word zeker met zo'n mooie bijpassende Chardonnay, genieten hoor.

De rode wijn werd eerst gedecanteerd in een brede karaf. Een Long Row Shiraz 2008 van Angove met mooi zwart fruit, verfijnde kruidigheid en een frisse elegante afdronk. Uit de keuken gestoofde en krokant gebakken kalfswang met aardappel-truffelpuree, wortel structuren, takjes broccoli en schijfje rode biet afgewerkt met een saus 'Marchand de vin' (rode wijn saus). De wang was super mals en mooi hoog op smaak, de frisse hartige saus was er heerlijk bij en dit combineerde super met de wijn. Een mooie ronde weer in klassieke stijl.

De dessertwijn is inmiddels een klassieker die je tegenwoordig niet vaak meer tegen komt. De Elysium Black Muscat van Quady uit Californië die nog steeds geweldig lekker is. Ernaast een klassieke bereiding van Bavarois van yoghurt en rood fruit op een bastogne koek met erop een quenelle ambachtelijk vanille ijs. Eromheen vers rood en zwart fruit in een rode vruchten saus met hierin nog wat melisse blaadjes. Mooie pure smaken die keurig aansluiten bij de wijn.

Als afsluiter een goede espresso met makarons, Madeleines en pralines van Leonidas.

Bediening is uitstekend verzorgd door Jan Fassaert, hij is inmiddels zeer ervaren en kan de behoeftes van de klanten goed inschatten. Goede presentatie van de gerechten en de wijnen. Alles loopt soepel op een gezellige en correcte wijze. Leuk ook dat John Kusters de enthousiaste jonge chef die in zijn eentje de keuken rund nog even kennis kwam maken.
    Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed, het vijf gangenmenu kost €60,-, van het tweede menu is keurig €40,- afgetrokken, de begeleidende wijnen €6,50 per stuk en het koffiearrangement €5,-.
    Het restaurant heeft een degelijke klassieke stijl van bereiden met mooie pure smaken die zeker aansluit bij de behoeften van de streek. Er wordt gewerkt met mooie luxe producten die in royale porties worden uitgeserveerd. Een aanrader voor de bourgondiër.

6. Door omstandigheden daar onverwachts terecht gekomen.

Hebben heerlijk op terras een aperitief gedronken met een lekkere amuse van gemarineerde tonijn met zomersalade, en ons daarna laten verrassen door Jan met een 3 gangen verrassingsmenu.

Heerlijke combinaties met een lekker wijntje, en perfecte bediening met uitleg over de geserveerde gerechten.

Komen hier zeker weer terug.

7. b schmidli

Nieuw restaurant in het centrum van Baarle Nassau met een leuk terrasje en binnen mooi gedekte tafels.
    Goede vriendelijke bediening en prachtige gerechten. Met veel smaak heerlijk gegeten.

8. Een nieuwe onderneming in een mooi pand, dus even proberen.
    3-gangen menu gekozen ik en mijn vriendin kregen allebei lekkere en verschillende gerechten aangepast aan onze verschillende wensen zij wat meer vlees en ik wat meer vis. Mooi passend arrangement wijnen en kopje koffie na met lekkere bonbons.
    Zeker voor herhaling vatbaar!!

Erik en Winnie uit Apeldoorn

9. marianne den toonder

Benieuwd naar dit vernieuwd restaurant.
    Zag er schitterend uit, erg sfeervol, en leuke bediening.
    4-gangen menu gekozen. De kok had er iets moois van gemaakt !!
    Hier zullen we meer komen, Aanrader.

Marianne en Daan, Tilburg