Bezorgrestaurants in de buurt van McDonald's

1. Hoewel minder dan vroeger kom ik uit gemakzucht nog wel eens door een van de vele drives in Nederland.

Inmiddels ben ik redelijk uitgekeken op de meest saaie en conservatieve menukaart die een restaurant kan bezitten.

Enfin, eerlijk is eerlijk. Mc staat wel voor een bepaalde mate van constante kwaliteit. Je weet wat je krijgt.

Een paar kritische noten:

- Er zijn extreem grote verschillen te observeren tussen prijzen en porties ijs. In Zaandam een ijshoorntje 50 cent in Joure 1,00 euro. Soms zit een Mc Flury half gevuld, soms tot z'n nek vol.

- Bewaak de 'ligtijd' van producten beter. Een Big Mc van een half uur oud is echt anders dan een verse.

- Vervang kartonnen doosjes voor die van piepschuim of doe op z'n minst een papieren wikkel om het product voordat deze in de kartonnen doos gaat. Dan blijft alles ten minste bij elkaar. In een kartonnen doosje wordt ook alles sneller koud. Burger King is er inmiddels ook weer vanaf gestapt! Gek genoeg gaan de duurste producten juist in de minst functionele verpakking.

Hoewel er goedkope producten op de kaart zijn, valt uiteindelijk de rekening altijd weer tegen...

2. Vorige week voor de allerlaatste keer deze McDonald's bezocht. De bediening is nog steeds beneden peil en het filiaal is ronduit smerig te noemen. Het personeel is onbeschoft en bij thuiskomst klopt je bestelling(in hun voordeel)niet. Geen mayonaise,geen rietjes bij de drinks en een HappyMeal speeltje van weken geleden. Mocht je daar halen:check altijd voordat je het filiaal verlaat,want de helft van je bestelde en betaalde eten zit er niet in. Ik heb geklaagd bij een soort van Chinese bedrijfsleidster,maar dat had totaal geen zin,ze gaf mij een grote bek. Voortaan rij ik 1 kilometer om en dan ga ik naar de BurgerKing op het Leidseplein.