Da Luca in Amersfoort

Authentiek Italiaans familierestaurant sinds 1985

De Flint parkeergarage (Walikerstraat 14, 3811 WT Amersfoort) zit op 5 minuten afstand van het restaurant vandaan. De parkeergarage op het Stadhuisplein zit ongeveer 10 minuten van het restaurant af (Stadhuisplein, 3811 HJ Amersfoort).

Uitzonderingen

• Nieuwjaarsdag – 1 jan

Wel komst drankje
Antipasto in Valentijn stijl
Ravioli van Ricotta en citroen
Af gemaakt met een saus van tomaten.
Valentijn dessert.
Prijs 26.50 p.persoon.

Klein authentiek Italiaans familierestaurant dat te vinden is in het restaurantstraatje Bloemendalschestraat midden in het historische centrum van Amersfoort. Bijna 30 jaar geleden op 25 december 1985 opende Luca en Christa de deuren van Da Luca voor het eerst en door de jaren heen is Da Luca een begrip geworden onder de inwoners. Wij staan bekend als zeer eigenzinnig en waar op een geheel eigen wijze, vol passie Italiaanse gerechten worden klaargemaakt. Er wordt vooral vastgehouden aan de basis; simpel en puur. Alle producten (pizza's, pasta's, desserts maar ook leuke voorafjes, hapjes en crostini's) worden zelfgemaakt met producten die door ons worden geselecteerd. Vaak gaan Luca en Christa terug naar Italië in de buurt van Venetië om nieuwe inspiratie op te doen in het dorpje waar Luca vandaan komt.

U vindt bij ons een ongedwongen, huiskamer sfeer waarbij de keuken een open verbinding is en waar u alles gemaakt ziet worden.
 Verder hebben de medewerkers en familieleden een alles omvattende taak, u ziet ons overal: in de keuken, aan de tafels en aan de kassa.

Mocht u iets speciaals willen doen omdat u iets te vieren heeft of heeft u speciale wensen (glutenvrij, lactosevrij), dan kunt u altijd contact met ons opnemen om de opties te bespreken. Wij verkopen geen (gratis) kraanwater.

Uitzonderingen

1315802099 92
1451914061 86
1458719659 84
1485942051 85

1. Wij hebben maandag avond bij Da Luca gegeten. Op verzoek van ons werd pasta aglio e olio gemaakt. Dit stond niet op de kaart. Het smaakte goed, zou een plaats op de kaart waard zijn.
    Mijn pizza Rucula was ook heerlijk.
    Het nagerecht, kaasplankje was karig. Zeker voor 9,50 niet de moeite waard.
    De huiswijn was te duur voor een klein glaasje.
    Kortom, de kok heeft zeker het koken in de vingers maar zou het aantrekkelijker kunnen maken door meer aandacht aan nagerechten te geven. Kaasplankje van 9,50 met eenvoudige kaasjes is niet reeel.

2. Rob Meijborg

3. Met 8 man(nen) gegeten. De eigenaar heeft voor ons de keuzes gemaakt. Grote planken met diverse voorgerechten. Heerlijk. 4 grote pizza’s ook heerlijk. En daarna nog een rondje met desserts ook niet te versmaden. Een aanrader. Indrinken bij Van Zanten!

4. Fijne sfeer met een huiskamergevoel. Goed advies van de chefkok.

5. bert bleijenberg

Met 8 personen genoten van 3 grote pizza's met pikante worst, vis en spek.
    Gezellige sfeer en leuke bediening.

6. Janine Oonk

Met vrienden hebben we genoten van de gastvrije en ongedwongen sfeer.
    En van de grote vierpersoonspizza, vers gebakken met ingrediënten naar wens.

7. Eten bij Da Luca is altijd goed

8. Gisteravond aten wij met vijf personen bij Da Luca. De kaart biedt veel keuze, zeker in pizza’s en pastagerechten. De keuze aan voorgerechten is beperkt.

De pizza’s zijn goed. Een dunne, krokante bodem en goed belegd. Een van de tafelgenoten at een pasta. Die was goed op smaak en rijk gevuld.

De bediening is vriendelijk en redelijk vlot.

Al met al een prima plek voor een pasta of pizza.

9. Barbara Mathon

Lekker gegeten in een sfeervol restaurant met leuke bediening.
    Het geheel was echt Italiaans.
    Afhalen kan ook, maar even zitten is wel zo gezellig. Een aanrader dus!

10. Best Italian restaurant we've eaten in a long time. Very hospitable, friendly service full of heart. Great food as well. Nice and quiet around 20:00.

11. Italiaans eten zoals het hoort: vrij simpel aangekleed restaurant met HEERLIJK eten. Open keuken, dus je ziet waar en hoe je eten bereid wordt.

12. Hettie Verbruggen

Lekker gegeten.
    Altijd vertrouwd daar. En gezellig was het ook.

13. Lisa van Dolder

Heerlijke pizza's gegeten bij Dat Luca. De sfeer en het uiterlijk van het restaurant is niet passend bij de kwaliteit van het eten maar is ook weer niet afschuwelijk. Beetje een oude aankleding en veel gezinnen met jonge kinderen. Desondanks ook een goede plek voor een date of een gezinsuitje met oudere kinderen. Over de service valt niets te klagen, de bediening is heel klantvriendelijk. Echter duurde het vrij lang tot de pizza's kwamen, dit komt waarschijnlijk door het feit dat ze op het moment zelf worden gemaakt en gebakken, wat ook te proeven is.
    Alles bij elkaar een goede ervaring!

14. Paul Janssen

Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. Wij komen zeker terug.

15. maarten schutte

Heerlijke pizza's gegeten. Heel lief echtpaar dat samen met veel liefde en toewijding jouw eten verzorgt. Fijne intieme sfeer. Qua uiterlijk laat de sfeer nog wel wat te wensen over, het lijkt een beetje op een café in plaats van een restaurant. Maar zeker een aanrader, ook als je kids meeneemt.

16. Heerlijk gegeten; intiem zaakje, leuke locatie! Kinderpizza's aanwezig! 👍😃

17. Weer eens heerlijk vers Italiaans gegeten voor een sympathieke prijs en een gemoedelijke, ongedwongen sfeer...

18. Echt vers en goed italiaans eten. Een aanrader.

19. Marino Osimani

Gisteren gegeten bij da Luca, erg lekkere antipasta, pasta's en pizza. Eten in een huizelijke sfeer, vriendelijke eigenaren. De moeite meer dan waard. Men zal niet teleurgesteld zijn!

20. Lekker gegeten voor een betaalbare prijs
    Fijne sfeer en betrokken bediening.

21. Altijd goed. Ons vaste adres als we zin hebben in Italiaans.

22. Wij hebben erg lekker gegeten! Daarnaast was de wijn perfect in combinatie met de verrukkelijke pizza. Echt een aanrader!

23. Heerlijk eten, super aardige mensen en als je besteld en 10 min. later heb je je pizza.

24. Evelien

Geweldig! Heerlijke pizza's en desserts. Gezellig, gemoedelijk en lekker gewoon en eerlijk personeel.

25. Knus eethuis, altijd lekker eten, eigenaar bedient en kookt. Is vriendelijk, maar to-the-point. Handig gelegen t.o.v parkeergarage en schouwburg De Flint. Zowel geschikt voor een snelle hap (voorafgaand aan voorstelling) als langer tafelen. Afhalen kan ook.

26. rijnders

Voor ons de eerste keer dat we hier gegeten hebben, toen we binnen kwamen echt een gevoel van o mijn god wat is dit nu, wat een sfeerloze uitstraling, maar gelukkig was het eten top en de bediening goed. Echt een heel goed restaurant en een aanrader om voordat je gaat stappen wat te gaan eten.

27. Matthias

Lekker gegeten en vriendelijke, vlotte bediening.

De prijzen zijn zoals je die in een restaurant kunt verwachten. Misschien zou alleen wat de hoeveelheid die je daarvoor krijgt betreft, het net ietsje meer mogen zijn. En als toevoeging mag er ook wel (kruiden)boter bij de warme schijfjes brood geserveerd worden. Op deze puntjes is er mogelijk nog iets te winnen, voor de rest is het zeker wel een aanrader.

28. Pizza lekker, snelle service, goede uitleg bij vragen over ingrediënten. Echter niet een stokbroodje met kruidenboter oid bij binnenkomst. Half karafje witte huiswijn lekker, goed gekoeld, maar wel stevig aan de prijs voor gewoon wijntje (€11). Op de stoeltjes is het niet te lang uit te houden en de tafels (privacy) staan veel te dicht op elkaar. Kortom wel een goed adres maar voor ons een (voorlopig) eenmalige gebeurtenis. De menukaart ziet er prima uit met erg leuke gerechten.

29. Margreeth

Gezellig restaurantje. We werden snel bediend. En de pizza was erg lekker. Vriendelijk personeel.

30. Heerlijk gegeten gisteren. Voor iedereen, die van zelf gemaakte verse pizza's houdt, een echte aanrader.

31. Nicolette van der Heiden

Gewoon lekker, niet geweldig. Ongedwongen sfeer.

32. Weer heerlijk gegeten. Moesten redelijk snel weg voor concertbezoek, maar het eten was in één woord geweldig.

33. Dirk Dekker

Altijd leuk/gezellig/lekker drie pirrelies!

34. Erg lekker, prachtige dunne pizza's, heerlijke pasta. Aanrader. Jammer dat een wijnkaart ontbreekt, dat verwacht je niet bij een echte Italiaan, want dat is het!

35. Klaas pot

Men belde een paar uur van te voren af... omdat ze 25 man hadden.. schande. Wat een waardeloze tent!!!

36. Altijd goed. Een echte italiaan: heerlijk eten waar je de smaak van alle ingredienten proeft.

37. Ik ken geen betere pizza's in de regio.

38. Niet goedkoop, wel lekker. Kraanwater niet beschikbaar. Alleen keuze uit fles Italiaans bronwater à 4,50 euro.

39. Lekker snel en leuk personeel

40. Erg lekkere dunne pizza bodem, was heerlijk eten!!

41. Het was erg koud in het restaurant. Smaak van het eten viel tegen.
    Voor ons niet voor herhaling vatbaar in ieder geval.

42. Goed eten en erg vriendelijk personeel!

43. Anne-Marike

Heerlijk gegeten en erg vriendelijke bediening. Heerlijk klein knus restaurantje!

44. Klein gezellig restaurantje, lekkere Italiaanse gerechtjes en echt heerlijke pizza's!

45. Een aanrader! Lekkere Italiaanse keuken en vriendelijk personeel. Sfeer is ook helemaal top!

46. Frank Vergeer

Met een groep van 15 personen hebben we afgelopen vrijdag enorm genoten bij Da Luca. Perfect verzorgd met heerlijke antipasti, pizza, desert en alles van een uitstekende kwaliteit.

Iedereen was erg tevreden en daardoor was het een zeer geslaagde (familie)avond!

47. Ook al is het restaurant qua ambiance wat eenvoudig, het eten is voortreffelijk! De spaghetti Carbonara was heerlijk en mijn partner vond de lasagne ook erg lekker. Als echte liefhebbers voor de Italiaanse keuken waren wij positief verrast door het heerlijke eten bij Da Luca. Ook de Tiramisu was om te smikkelen. Aanrader als je lekker wilt eten voor een schappelijke prijs en je gauw gecharmeerd bent van een klein gezellig familie restaurant. Wij komen zeker terug.

48. Het eten was prima, de bediening matig. Erg opdringend, borden snel weghalen, etc. Het gevoel van consumptiedwang ontstond zo en niet meer een avondje gezellig ontspannen uit. Jammer.

49. Met mijn tante naar de Flint geweest en daarvoor bij Da Luca gegeten. Nadat ik gevraagd had of de pasta zonder peper was, omdat ik hier niet goed tegen kan, had ik spaghetti vegetariana besteld. Helaas zat er wel rode peper in, maar nadat ik dat had aangegeven heb ik keurig een nieuw bordje pasta gehad.
    Ook mijn tante die veganist is en dus geen kaas en melk eet, kon hier goed eten. De sfeer is gezellig en het personeel erg aardig. Er is veel keuze en het wordt vers voor je gemaakt. Het enige nadeel vond ik wel dat ze niet kwamen vragen of we nog wat te drinken wilden. Maar ik kom er zeker nog eens terug.

50. Jeanine Peters

We hebben er laatst op een zaterdagavond gegeten. Het was vol en super gezellig en we hebben heerlijk gegeten, vooral de antipasti voor 2 personen, smullen. De sfeer is gemoedelijk. We gaan zeker terugkomen.

51. Top familie restaurant, kom snel weer terug! Heer(eer)lijk en betaalbaar!

52. Geweldig restaurantje!!

53. Een aanrader!

Een familiaal, eerlijk restaurant. Snelle en sympathieke bediening. De pasta's zijn heerlijk.
    Dame-blanche ijsje was niet zo speciaal. Misschien beter anti-pasta genomen.

54. Wederom heerlijk gegeten. Ons favoriete Italiaans restaurant in Amersfoort. Heerlijke anti-pasta schotel vooraf. De lasagna is echt top maar onze kinderen genieten ook enorm van de pizza's. Kortom top!

55. Het eten was heerlijk! Een aanrader om bij Da Luca te gaan eten.

56. Bert Leenards

Prima gegeten in gezellige huiskamer sfeer. Komen zeker terug.

57. Bij Da Luca (een echte Italiaan) kun je lekker eten voor een schappelijke prijs. De pasta waarin een ruime keuze is zijn erg lekker. De afgelopen jaren heb ik er behoorlijk vaak gegeten en veel gerechten van de kaart geproefd. De pizza's worden nog op de ouderwetse manier gemaakt en die zijn erg lekker. Hierin is ook een behoorlijke keuze tussen standaard en speciale pizza's. De inrichting is knus en gezellig.
    De hele familie helpt in het restaurant.

58. Heerlijk gegeten, was top. En de fantastische rode wijn (eigen import). We hebben genoten!

59. Leuk ontvangen en heerlijke pizza's gegeten. Rode wijn was ook erg lekker vonden we. Mooi dichtbij theater de Flint, ideaal om hier even wat te eten voordat onze voorstelling begon.

60. Da Luca is ons favoriete Italiaans restaurant in Amersfoort. Een plaats waar je het echt Italiaans eten geserveerd krijgt zoals je dat ook in Italië gewend bent. De eigenaar is tevens de Kok, hij weet hoe hij de smaak van gerechten kan verfijnen. Er heerst een huiskamersfeer, zonder tierlantijnen.

61. Zoals gewoonlijk was het weer heerlijk. Met liefde klaargemaakt en dat proef je.

62. Wim Bergen

Heerlijk gegeten tegen een schappelijke prijs. Vriendelijke bediening. Een aanrader. Wij komen zeker terug.

63. Willem Klomp

Wederom heerlijk gegeten bij Da Luca. Heeft de sfeer van een Italiaans restaurant zoals wij die kennen van vakanties in Noord Italië.

64. Heerlijke pizza's en een goede sfeer in het restaurant.

65. We hebben een pizza rucola en de cannelloni gegeten en beide waren erg lekker. Het is een erg gezellig restaurant met een authentieke uitstraling en sfeer en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader als u in Amersfoort bent!

66. Heerlijk gegeten. Zeker niet duur. Qua sfeer valt er wel het een en ander te verbeteren, maar het belangrijkste (eten) is dik in orde.

67. G.v.d.Berg

Da Luca is een knus restaurantje. We aten Tagliatelli met haasragout. De eigenaar is ook de kok. Jaren geleden merkten we al dat hij heel fijne smaken weet te combineren. Toen maakte hij nog Italiaanse bollen in vele soorten en smaken. Dit combineren van smaken beheerst hij nog steeds. Het was een heerlijke tagliatelli, die we aten. En de prijzen zijn meer dan redelijk. Vergeet vooral niet te vragen naar zijn 'eigen' keus van grappa.

68. d.van der niet

Voor een heerlijke pizza is Da Luca het aangewezen adres. Het contact tussen bediening en klant is heel direct en prima. Eenvoud van de inrichting en gezellige sfeer zorgen voor een ideale sfeer die past bij het eten van een pizza onder het genot van een heerlijk glas wijn.

69. Voortreffelijke pizza's en ruime keuze in pasta en pizza. Prima bediening.

70. Prima gegeten, uitstekend wijnadvies en een perfecte Italiaanse sfeer....

71. Eten bij Luca is altijd lekker en gezellig! Pizza was weer helemaal goed en de service en sfeer was top!

72. Marcel en Marielle Westerveld

Fijn en eenvoudig restaurant, waar het eten van uitstekende kwaliteit is. Vriendelijk en gastvrij. Ongedwongen sfeer.

73. Zeer gastvrij ontvangen, de gastheer denkt mee met de wensen van de bezoeker. Er kan buiten de kaart om ook een gerecht worden gemaakt. De sfeer is ongedwongen.
    Een prima ervaring!

74. We hebben er heerlijk gegeten en de sfeer was relaxed. De bediening, zijn vrouw, erg vriendelijk!

75. Het was voor ons de tweede keer bij Da Luca. Beide keren waren fantastisch. Het voorgerecht en de pizza's zijn geweldig. De bediening is informeel, maar erg prettig. We hebben ons helemaal thuis gevoeld. Een echte aanrader als je een keer lekker Italiaans wilt eten.

76. Eten is goed. Echt pizza zoals pizza hoort te zijn. Persoonlijke sfeer en aandacht. Aankleding kan stukken beter, voor mooi hip design moet je ergens anders heen. Zoek je goede prijs/kwaliteit verhouding dan is dit je adres.

77. Hettie Verbruggen

Heel gezellig, fijn welkom. Lijkt of je met heel veel vrienden ergens aan het eten bent. We komen graag bij Da Luca.

78. Henk Abma

Na een hartelijke ontvangst hebben we heerlijk gegeten. Bijzondere verrassing was het speciale dessert (van het huis) voor mijn jarige dochter. Top!

79. De pizza's en pasta's waren heerlijk! De service daarentegen.... Ik heb nog nooit een gastvrouw meegemaakt die aan tafel uitlegt wat elke gast minimaal moet besteden in hun restaurant.... Met daarbij de opmerking dat wij straks maar eens op de bon moesten kijken, omdat wij dat niet zouden halen. Hilarisch!!!

80. Jan Deklerck

We waren met een grote groep, een voetbalploeg. Er werd op voorhand een menu afgesproken. We hebben een schitterende avond gehad in een huiselijke sfeer.

81. Ulco Proost

Enkele keren prima gegeten.

82. Ontvangst wat stuntelig, kwaliteit van eten goed. Bij voorgerecht caprese was de mozzarella vergeten!

84. Wij hebben heerlijk gegeten bij Da Luca en heel gezellig gezeten. De bediening was goed.

85. Super gegeten. Service en hulp geweldig. Restaurant zelf verdient een opknap beurt. Niet storend wanneer je er eet. Zeker een aanrader wanneer je voor een heerlijke pizza of pasta wilt gaan.

86. Heerlijk gegeten met ons gezin in een gezellige ontspannen sfeer. Fantastisch als in een restaurant ook geldt "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!". Terwijl het eten niet "gewoon" is, maar super!

87. Maandagavond met vriendin gaan eten. Even voor de deur getwijfeld omdat er maar twee gasten waren. Gelukkig toch naar binnen gegaan! Erg gezellige huiselijke knusse sfeer. Penne marinare gehad (zeevruchten met krab, garnalen), heerlijk genoten! En erg lekkere toetje gehad met likeur en zelfgemaakte amandelkoekje. Gastheer/kok charmant en vriendelijk. Echte aanrader.

88. Jimmy Pitoy

Lekker ouderwets zoals het hoort, heerlijk eten, pizza zoals het echt hoort . Zelfs afhalen is top, je moet dan even de deur uit maar dan heb je meer pizza of wat dan ook dan je ooit bij een commerciële bezorgpizzaria krijgt.

Kortom, voor al uw Italiaans eten, afhaal of restaurant echt een aanrader!!

89. Foody

90. Ronald Meyer

91. Mireille

Heeeeeeerlijk Italiaans gegeten! Buikje vol voor een goede prijs!

92. Gea Keehnen

93. Tinus

94. Heerlijk gegeten. Fijne sfeer, gemoedelijk, gezellig. Kortom een echte aanrader!

95. Dirk Osinga

Gisteren weer heerlijk gegeten bij Da Luca. Samen met mijn moeder wiens favoriete gerecht, spaghetti salmone, weer erg lekker was. Zelf had ik het dagmenu, tortelini met champignons en spekjes, dat mij zeer goed smaakte. De sfeer bij Luca is altijd zeer gemoedelijk en ook voor kinderen is het geschikt. Kortom, ik vind het een prima gelegenheid voor lekkere pizza's en heerlijke pasta's.

96. Het water loopt mij in de mond alleen al bij de gedachte aan de heerlijke geuren die in het restaurant hangen. Het eten is verrukkelijk en puur Italiaans. Zelden zo lekker gegeten, de desserts zijn overheerlijk en de rose die Luca zelf in Italie koopt, de lekkerste die ik ooit gedronken heb. Tel daar de gezellige omgeving van de Amersfoortse binnenstad bij op en je avond kan niet meer stuk.

97. Heerlijk Italiaans eten. Voor ieder wat wils met een lekker Italiaans wijntje. Een voltreffer op zijn Italiaans. Lekkere pasta's en salades. En dat midden in het oude centrum van Amersfoort.

98. Maarten

99. Wat een leuk restaurantje, dit is zeker mijn favouriet in Amersfoort, heerlijke lasagne en pizza. Volgende keer ga ik zeker weer andere dingen proberen. Tip: neem na 't eten 'n glaasje grappa, de beste!

Volgende pagina