Da Luca in Amersfoort

Authentiek Italiaans familierestaurant sinds 1985

De Flint parkeergarage (Walikerstraat 14, 3811 WT Amersfoort) zit op 5 minuten afstand van het restaurant vandaan. De parkeergarage op het Stadhuisplein zit ongeveer 10 minuten van het restaurant af (Stadhuisplein, 3811 HJ Amersfoort).

Aan onze gasten wegens de vakantie zullen wij gesloten zijn tot en met 21 augustus.

Ciao,
Team Da Luca

-----

Klein authentiek Italiaans familierestaurant dat te vinden is in het restaurantstraatje Bloemendalschestraat midden in het historische centrum van Amersfoort. Bijna 30 jaar geleden op 25 december 1985 opende Luca en Christa de deuren van Da Luca voor het eerst en door de jaren heen is Da Luca een begrip geworden onder de inwoners. Wij staan bekend als zeer eigenzinnig en waar op een geheel eigen wijze, vol passie Italiaanse gerechten worden klaargemaakt. Er wordt vooral vastgehouden aan de basis; simpel en puur. Alle producten (pizza's, pasta's, desserts maar ook leuke voorafjes, hapjes en crostini's) worden zelfgemaakt met producten die door ons worden geselecteerd. Vaak gaan Luca en Christa terug naar Italië in de buurt van Venetië om nieuwe inspiratie op te doen in het dorpje waar Luca vandaan komt.

U vindt bij ons een ongedwongen, huiskamer sfeer waarbij de keuken een open verbinding is en waar u alles gemaakt ziet worden.
 Verder hebben de medewerkers en familieleden een alles omvattende taak, u ziet ons overal: in de keuken, aan de tafels en aan de kassa.

Mocht u iets speciaals willen doen omdat u iets te vieren heeft of heeft u speciale wensen (glutenvrij, lactosevrij), dan kunt u altijd contact met ons opnemen om de opties te bespreken. Wij verkopen geen (gratis) kraanwater.

1. Personeel

1370421955 93
1426052069 91
1441946387 85
1553206614 84

1. Eerlijk, simpel en puur eten, heerlijk! Op het eerste gezicht n vrij standaard menu kaart, maar buiten de kaart was er de Verse ravioli met Italiaanse Ham en truffel saus: een ontzettende verrassing, elke hap was n cadeautje. Sfeer mag van mij iets meer mee gebeuren, vriendelijkheid en keuken helemaal goed. Een aanrader, goede keus.

2. Top service, eten was heel erg lekker. En gezellig sfeertje!
    Zeker een aanrader!

3. Wederom heerlijk gegeten.
    Blijft mijn favoriete italiaan in Amersfoort.
    Gezellig en gewoon.
    Do i hear a challenge!

4. Aie en Ayhan

Voor mijn maat en mij is Amersfoort centraal gelegen. Vier keer per jaar komen we hier samen om bij te kletsen met op zaterdag standaard een pizza-stop bij Da Luca. Goede pizza's, vriendelijke bediening, fijne sfeer. Top!!!
    Wel even reserveren...

5. Prima sfeer goede prijs kwaliteit verhouding.
    Wel beetje flauw dat je bij een glas bestelde wijn niet een glaasje kraanwater mag vragen.

6. Pasta is geweldig. Voor ons de beste pasta van Amersfoort.

7. De locatie is wellicht wat onooglijk, maar de sfeer is authentiek en warm en het eten is heerlijk. En waar maak je mee dat de fooienpot ten goede komt aan een bekende met ALS en dat de eigenaren personeelsleden mee op vakantie nemen naar Italië?!

8. Heel lekker eten! Goede service echt een aanrader. Hele lekkere pizza´s.

9. Echt top! Het toetje was subliem en nog lekkerder dan de pizza's die super goed zijn.

10. Martine

Een heel lekkere pizza gegeten!! Met een perfecte bodem😋

11. Bij veel Italiaanse restaurants gegeten, dit was geen goede ervaring. Pizza was matig en de spinazie kwam uit de diepvries. Broodje vooraf besteld maar nooit gekregen. Bij het melden werd er luchtig over gedaan. Totaal geen sfeer in het restaurant, wat er eerder uitziet als een verjaarde bedrijfskantine uit de jaren 80. Geen aanrader.

12. Voor ons is het altijd genieten bij da Luca. De lekkerste pizza’s van Amersfoort en het gevoel dat we voor eventjes in Italië zijn.... super! En wat zijn ze altijd vriendelijk en wat is het leuk om te zien hoe de pizza’s gemaakt worden!

13. Goede sfeer.
    De beste pizza’s.

14. JM Nota

Verrukkelijk! Ik kende Da Luca al van het afhalen van pizza's.. Nu voor de tweede keer dit seizoen in het restaurant gegeten. Je wandelt even echt Italië binnen! :) ik ben fan!

15. Weer heerlijk gegeten, lekker kneuterig & klein tentje met basic ingredienten en eenvoudig, maar heerlijk eten. Voorgerechten wat aan de prijs voor wat je krijgt, maar de pizza's zijn heerlijk en niet duur. Komen hier zeker terug. Bediening vriendelijk en snel (de chefkok is wat knorrig, maar dat is hem vergeven :-) ).

16. Anneke Boon

We aten een pizza en die vonden we niet zo lekker, vooral de bodem niet; de prijs-kwaliteit vonden we niet juist.
    De Dame Blanche die ik als dessert had, daar werd wat chocola uit een knijpflesje over het ijs gedaan, dat was de 'chocoladesaus. '. Eerlijk gezegd viel Da Lucca ons tegen; de eigenaar liep met een chagrijnig gezicht rond, er kon amper een lachje of aardig woord af. De mevrouw die kookte en het meisje wat bediende waren wel aardig.

17. Uitstekende pizza gegeten. Goede, aardige bediening. Kleine pizzeria waar alle tafels bezet zijn en niet voor niets!

18. Met 4 volwassen en 2 kids genoten van de gastvrijheid. Huiselijke sfeer fijne en vlotte bediening. Heerlijk eten fijne ervaring.

19. Heerlijk met mijn kinderen gegeten. Vers gemaakte pizza’s van zeer goede kwaliteit. Goede en klantgerichte service.

20. Prima gegeten; uitstekende prijs-kwaliteit verhouding!

21. Rob van Doorn

Prima intiem Italiaans restaurant met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Voldoende bedienend personeel is aardig en behulpzaam. Het geserveerde eten is uitstekend, vooral de antipasta vooraf.
    De eigenaar (uit Venetië) en zijn vrouw staan in de keuken en lopen langs de tafels met de vraag of alles in orde is. Geen wanklank te horen. Een uitstekende aanbeveling.

22. Eten erg lekker, prima prijs, vlotte en vriendelijke bediening, kortweg: top!

23. Weer heerlijk gegeten bij Da Luca. Hartelijke ontvangst. Heerlijke pizza’s en pasta voor een mooie prijs. Wat wil wil een mens nog meer!

24. Één van de lekkerste Italiaanse eettentjes in de omgeving! Heerlijke pasta, pizza, tiramisu en ijskoffie. Aardige en vriendelijke bediening.

25. frederika

Het was gezellig druk, maar alles verliep vlot. De eigenaar is een prima pizzabakker maar is nors en niet erg gastvrij. Het overige personeel was heel aardig. Eten was goed, prijs voor drinken vindt ik vrij hoog en keuze is niet erg groot.

26. Pizza zoals pizza moet zijn.
    Geen fancy lay-out, maar gewoon eerlijk en lekker.

27. Het gaat hier om een eetcafé met friterietafels en stoelen. Verwacht gewoon geen luxe voor wat betreft de inrichting.
    Het is allemaal wel erg levendig.
    De pizza's zijn allemaal prima voor mekaar, niet echt bijzonder. Gewoon goed voor het geld. Voldoende en verse spullen.
    De keuze voor een drankje is erg beperkt, maar het blijft natuurlijk een eetcafé en geen restaurant waar je enige uren doorbrengt.
    Prima dus om even snel een pizzaatje te doen.

28. Veel te kleine ruimte.
    Beluchting voldoet niet waardoor ongewenste geuren de keuken makkelijk ontsnappen en het restaurant in komen.
    Pizza is on-Italiaans.
    Mozzarella is alleen op de menukaart.
    De garnering bakt mee in de oven en is dus niet meer vers op de pizza.
    Geen aanrader…

29. Martijn Rietveld

Op eerste gezicht leek het niet op een restaurant maar eerder als een scooter winkel of shoarma zaak, maar als je eenmaal binnenstapt wordt je vriendelijk begroet door de Italiaanse eigenaar. Zeer goed eten, en enorm snel klaar. Wij komen een tweede keer!

30. Da Luca in Amersfoort is een heel gezellig Italiaans restaurantje. Uitstekende gerechten voor een mooie prijs. Een aanrader! Parkeren kan eenvoudig in Parking van De Flint.

31. Top als vanouds, Heerlijk eten!

32. Gereserveerd ivm goede recensies. Bleek een locatie in buitenwijk. Waren om 17:00 uur enige klanten. Hebben een pizza en lasagne besteld. Volgens kaart was de lasagne specialiteit van het huis. Volgens ons een opgewarmd supermarkt menu. Geen verschil in smaak. De pizza had een taaie bodem en was ondanks het gebruik van een kartelmes lastig te snijden. Overheersende smaak van een varken door de spek. €32,50 voor dit alles. Interieur was snoezelig waarbij de pizzabakker op slippers liep. Frisdrank werd in ongezellige flesjes geserveerd. 17:00 uur aanwezig, 17:10 eten geserveerd, 17:25 stonden wij weer buiten. Voor ons zeker geen tweede keer!

1,7
  33. Heerlijke pizza’s en goede bediening.

34. Heerlijk eten bij n echte Italiaan, voor herhaling vatbaar.

35. Bert Staal

Vriendelijke service en Luca zelf liet zich ook meerdere keren zien. Lekkere pizza gegeten, prims dunne bodem en lekker knapperige randen. Prima ervaring.

36. Fam. Van der Hulst

Het was erg druk maar we hadden gelukkig gereserveerd.
    De sfeer was heel gezellig en ondanks de drukte kregen we toch het eten niet te laat.
    De bedienning was super. Hele aardige dames.
    En last but not least de pizza's waren heerlijk!!!!

37. Kamminga

Heerlijke echte Italiaanse pizza in authentiek restaurant.

38. Gezellige sfeer. Lekker gegeten en vriendelijke bediening. We komen zeker terug.

39. Josette

Heerlijk en eerlijk eten.

40. Rosalie

Heeeeeerlijk! De pizza’s zijn geweldig maar ook de lasagne is echt perfect!

41. r.j.a. engel

Voor het eerst te "geland"bij restaurant da Luca op zoek naar de pefecte pizza in Amersfoort.
    Ze staan bij veel mensen als goed bekend en niet te onrechte.
    Een zeer eenvoudig en klein restaurant waar duidelijk een familie sfeer hangt.
    Je zit bijna in de keuken en ziet wat er gebeurd. Meestal een goed teken dat men niets te verbergen heeft.
    Eenvoudige menukaart(wel aan vervaning toe) met vooral veel pizza's en pasta. Enkele voorgerechten staan op een bord aan de muur.
    Alle gerechten schappelijk van prijs passend bij de ambiance. Als voorgerecht crostinis genomen voor 8,50. Drie verschillende stukjes stokbrood heerlijk belegt en met een eigen twist. Portie zou voor de prijs wat royaler kunnen. Dan de pizza want daar kwamen we voor.
    Pizza's mer volop verse ingrediënten en royaal belegt. Helaas ook dit was voor ons niet de "echte" italiaanse pizza.
    Smaak was prima maar niet knapperig krokante bodem. De bodem was te taai. Misschien gewoon pech gehad.
    Tot slot de bediening. Gewoon heerlijk gastvrij en ook de "baas"komt even aan tafel een pratje maken.
    We komen zeker een keer terug maar gaan dan voor pasta!

42. Martin van der Graaf

Met 4 personen gegeten. Het eten was kwalitatief prima. Kaart was beperkt tot pizza en pasta als hoofdgerecht. Hele matige ambiance. Geen achtergrondmuziek, kale verouderde aankleding van het restaurant en geen sfeer door bijvoorbeeld een kaarsje op tafel. Resumerend heel matig.

43. Super lekker gegeten!
    Echte Italiaanse 'huiskamer' met een hardwerkend echtpaar die vers en ter plekke eten bereidt! Top!

44. Marloes Huizinga

Wij gaan hier altijd graag eten. Heerlijke verse pizza's en pasta's met liefde bereid!

45. Eelco Raspe

Weer heerlijk gegeten. Alles prima in orde. Gezellig en lekker eten.
    We komen graag weer terug.

46. Wij hebben maandag avond bij Da Luca gegeten. Op verzoek van ons werd pasta aglio e olio gemaakt. Dit stond niet op de kaart. Het smaakte goed, zou een plaats op de kaart waard zijn.
    Mijn pizza Rucula was ook heerlijk.
    Het nagerecht, kaasplankje was karig. Zeker voor 9,50 niet de moeite waard.
    De huiswijn was te duur voor een klein glaasje.
    Kortom, de kok heeft zeker het koken in de vingers maar zou het aantrekkelijker kunnen maken door meer aandacht aan nagerechten te geven. Kaasplankje van 9,50 met eenvoudige kaasjes is niet reeel.

47. Rob Meijborg

48. Met 8 man(nen) gegeten. De eigenaar heeft voor ons de keuzes gemaakt. Grote planken met diverse voorgerechten. Heerlijk. 4 grote pizza’s ook heerlijk. En daarna nog een rondje met desserts ook niet te versmaden. Een aanrader. Indrinken bij Van Zanten!

49. Fijne sfeer met een huiskamergevoel. Goed advies van de chefkok.

50. bert bleijenberg

Met 8 personen genoten van 3 grote pizza's met pikante worst, vis en spek.
    Gezellige sfeer en leuke bediening.

51. Janine Oonk

Met vrienden hebben we genoten van de gastvrije en ongedwongen sfeer.
    En van de grote vierpersoonspizza, vers gebakken met ingrediënten naar wens.

52. Eten bij Da Luca is altijd goed

53. Gisteravond aten wij met vijf personen bij Da Luca. De kaart biedt veel keuze, zeker in pizza’s en pastagerechten. De keuze aan voorgerechten is beperkt.

De pizza’s zijn goed. Een dunne, krokante bodem en goed belegd. Een van de tafelgenoten at een pasta. Die was goed op smaak en rijk gevuld.

De bediening is vriendelijk en redelijk vlot.

Al met al een prima plek voor een pasta of pizza.

54. Barbara Mathon

Lekker gegeten in een sfeervol restaurant met leuke bediening.
    Het geheel was echt Italiaans.
    Afhalen kan ook, maar even zitten is wel zo gezellig. Een aanrader dus!

55. Vertaal van English naar Nederlands

Best Italian restaurant we've eaten in a long time. Very hospitable, friendly service full of heart. Great food as well. Nice and quiet around 20:00.

56. Italiaans eten zoals het hoort: vrij simpel aangekleed restaurant met HEERLIJK eten. Open keuken, dus je ziet waar en hoe je eten bereid wordt.

57. Hettie Verbruggen

Lekker gegeten.
    Altijd vertrouwd daar. En gezellig was het ook.

58. Lisa van Dolder

Heerlijke pizza's gegeten bij Dat Luca. De sfeer en het uiterlijk van het restaurant is niet passend bij de kwaliteit van het eten maar is ook weer niet afschuwelijk. Beetje een oude aankleding en veel gezinnen met jonge kinderen. Desondanks ook een goede plek voor een date of een gezinsuitje met oudere kinderen. Over de service valt niets te klagen, de bediening is heel klantvriendelijk. Echter duurde het vrij lang tot de pizza's kwamen, dit komt waarschijnlijk door het feit dat ze op het moment zelf worden gemaakt en gebakken, wat ook te proeven is.
    Alles bij elkaar een goede ervaring!

59. Paul Janssen

Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. Wij komen zeker terug.

60. maarten schutte

Heerlijke pizza's gegeten. Heel lief echtpaar dat samen met veel liefde en toewijding jouw eten verzorgt. Fijne intieme sfeer. Qua uiterlijk laat de sfeer nog wel wat te wensen over, het lijkt een beetje op een café in plaats van een restaurant. Maar zeker een aanrader, ook als je kids meeneemt.

61. Heerlijk gegeten; intiem zaakje, leuke locatie! Kinderpizza's aanwezig! 👍😃

62. Weer eens heerlijk vers Italiaans gegeten voor een sympathieke prijs en een gemoedelijke, ongedwongen sfeer...

63. Echt vers en goed italiaans eten. Een aanrader.

64. Lekker gegeten voor een betaalbare prijs
    Fijne sfeer en betrokken bediening.

65. Altijd goed. Ons vaste adres als we zin hebben in Italiaans.

66. Wij hebben erg lekker gegeten! Daarnaast was de wijn perfect in combinatie met de verrukkelijke pizza. Echt een aanrader!

67. Heerlijk eten, super aardige mensen en als je besteld en 10 min. later heb je je pizza.

68. Evelien

Geweldig! Heerlijke pizza's en desserts. Gezellig, gemoedelijk en lekker gewoon en eerlijk personeel.

69. Knus eethuis, altijd lekker eten, eigenaar bedient en kookt. Is vriendelijk, maar to-the-point. Handig gelegen t.o.v parkeergarage en schouwburg De Flint. Zowel geschikt voor een snelle hap (voorafgaand aan voorstelling) als langer tafelen. Afhalen kan ook.

70. rijnders

Voor ons de eerste keer dat we hier gegeten hebben, toen we binnen kwamen echt een gevoel van o mijn god wat is dit nu, wat een sfeerloze uitstraling, maar gelukkig was het eten top en de bediening goed. Echt een heel goed restaurant en een aanrader om voordat je gaat stappen wat te gaan eten.

71. Matthias

Lekker gegeten en vriendelijke, vlotte bediening.

De prijzen zijn zoals je die in een restaurant kunt verwachten. Misschien zou alleen wat de hoeveelheid die je daarvoor krijgt betreft, het net ietsje meer mogen zijn. En als toevoeging mag er ook wel (kruiden)boter bij de warme schijfjes brood geserveerd worden. Op deze puntjes is er mogelijk nog iets te winnen, voor de rest is het zeker wel een aanrader.

72. Pizza lekker, snelle service, goede uitleg bij vragen over ingrediënten. Echter niet een stokbroodje met kruidenboter oid bij binnenkomst. Half karafje witte huiswijn lekker, goed gekoeld, maar wel stevig aan de prijs voor gewoon wijntje (€11). Op de stoeltjes is het niet te lang uit te houden en de tafels (privacy) staan veel te dicht op elkaar. Kortom wel een goed adres maar voor ons een (voorlopig) eenmalige gebeurtenis. De menukaart ziet er prima uit met erg leuke gerechten.

73. Margreeth

Gezellig restaurantje. We werden snel bediend. En de pizza was erg lekker. Vriendelijk personeel.

74. Nicolette van der Heiden

Gewoon lekker, niet geweldig. Ongedwongen sfeer.

75. Weer heerlijk gegeten. Moesten redelijk snel weg voor concertbezoek, maar het eten was in één woord geweldig.

76. Dirk Dekker

Altijd leuk/gezellig/lekker drie pirrelies!

77. Erg lekker, prachtige dunne pizza's, heerlijke pasta. Aanrader. Jammer dat een wijnkaart ontbreekt, dat verwacht je niet bij een echte Italiaan, want dat is het!

78. Klaas pot

Men belde een paar uur van te voren af... omdat ze 25 man hadden.. schande. Wat een waardeloze tent!!!

79. Altijd goed. Een echte italiaan: heerlijk eten waar je de smaak van alle ingredienten proeft.

80. Ik ken geen betere pizza's in de regio.

81. Niet goedkoop, wel lekker. Kraanwater niet beschikbaar. Alleen keuze uit fles Italiaans bronwater à 4,50 euro.

82. Lekker snel en leuk personeel

83. Erg lekkere dunne pizza bodem, was heerlijk eten!!

84. Het was erg koud in het restaurant. Smaak van het eten viel tegen.
    Voor ons niet voor herhaling vatbaar in ieder geval.

85. Goed eten en erg vriendelijk personeel!

86. Anne-Marike

Heerlijk gegeten en erg vriendelijke bediening. Heerlijk klein knus restaurantje!

87. Klein gezellig restaurantje, lekkere Italiaanse gerechtjes en echt heerlijke pizza's!

88. Een aanrader! Lekkere Italiaanse keuken en vriendelijk personeel. Sfeer is ook helemaal top!

89. Frank Vergeer

Met een groep van 15 personen hebben we afgelopen vrijdag enorm genoten bij Da Luca. Perfect verzorgd met heerlijke antipasti, pizza, desert en alles van een uitstekende kwaliteit.

Iedereen was erg tevreden en daardoor was het een zeer geslaagde (familie)avond!

90. Ook al is het restaurant qua ambiance wat eenvoudig, het eten is voortreffelijk! De spaghetti Carbonara was heerlijk en mijn partner vond de lasagne ook erg lekker. Als echte liefhebbers voor de Italiaanse keuken waren wij positief verrast door het heerlijke eten bij Da Luca. Ook de Tiramisu was om te smikkelen. Aanrader als je lekker wilt eten voor een schappelijke prijs en je gauw gecharmeerd bent van een klein gezellig familie restaurant. Wij komen zeker terug.

91. Het eten was prima, de bediening matig. Erg opdringend, borden snel weghalen, etc. Het gevoel van consumptiedwang ontstond zo en niet meer een avondje gezellig ontspannen uit. Jammer.

92. Met mijn tante naar de Flint geweest en daarvoor bij Da Luca gegeten. Nadat ik gevraagd had of de pasta zonder peper was, omdat ik hier niet goed tegen kan, had ik spaghetti vegetariana besteld. Helaas zat er wel rode peper in, maar nadat ik dat had aangegeven heb ik keurig een nieuw bordje pasta gehad.
    Ook mijn tante die veganist is en dus geen kaas en melk eet, kon hier goed eten. De sfeer is gezellig en het personeel erg aardig. Er is veel keuze en het wordt vers voor je gemaakt. Het enige nadeel vond ik wel dat ze niet kwamen vragen of we nog wat te drinken wilden. Maar ik kom er zeker nog eens terug.

93. Jeanine Peters

We hebben er laatst op een zaterdagavond gegeten. Het was vol en super gezellig en we hebben heerlijk gegeten, vooral de antipasti voor 2 personen, smullen. De sfeer is gemoedelijk. We gaan zeker terugkomen.

94. Top familie restaurant, kom snel weer terug! Heer(eer)lijk en betaalbaar!

95. Geweldig restaurantje!!

96. Een aanrader!

Een familiaal, eerlijk restaurant. Snelle en sympathieke bediening. De pasta's zijn heerlijk.
    Dame-blanche ijsje was niet zo speciaal. Misschien beter anti-pasta genomen.

97. Wederom heerlijk gegeten. Ons favoriete Italiaans restaurant in Amersfoort. Heerlijke anti-pasta schotel vooraf. De lasagna is echt top maar onze kinderen genieten ook enorm van de pizza's. Kortom top!

98. Het eten was heerlijk! Een aanrader om bij Da Luca te gaan eten.

99. Bert Leenards

Prima gegeten in gezellige huiskamer sfeer. Komen zeker terug.

100. Bij Da Luca (een echte Italiaan) kun je lekker eten voor een schappelijke prijs. De pasta waarin een ruime keuze is zijn erg lekker. De afgelopen jaren heb ik er behoorlijk vaak gegeten en veel gerechten van de kaart geproefd. De pizza's worden nog op de ouderwetse manier gemaakt en die zijn erg lekker. Hierin is ook een behoorlijke keuze tussen standaard en speciale pizza's. De inrichting is knus en gezellig.
    De hele familie helpt in het restaurant.

Volgende pagina