De Flint parkeergarage (Walikerstraat 14, 3811 WT Amersfoort) zit op 5 minuten afstand van het restaurant vandaan. De parkeergarage op het Stadhuisplein zit ongeveer 10 minuten van het restaurant af (Stadhuisplein, 3811 HJ Amersfoort).

Bezorgrestaurants in de buurt van Da Luca

1558732056 84
1602051132 86
1656199978 85
1699519054 84

1. Erg eenvoudige eetkamer. We zaten bij de deur die steeds open en dicht ging. Koud! Het eten was matig niet superveel smaak. Thee en koffie zonder koekje. Voorgerecht en hoofdmaaltijd vlak na elkaar. Matig..

5,7
  2. Zoals op de gevel aangegeven is 'Da Luca' een typisch eenvoudig Italiaans eethuis (trattoria) waar je een goede Italiaanse maaltijd kunt eten tegen een redelijke prijs, zonder de pretentie van een 'specialiteitenrestaurant'.
    Wij twee namen lasagne en cannelloni. Smaakvol bereid. Wel met erg veel saus.
    Wij komen zeker terug.

3. Erg gezellig en knus restaurant. De pizza's zijn precies groot genoeg, erg lekker, en alles behalve duur.
    Bediening was prettig en aardig. Eigenlijk niets op aan te merken, en absoluut een aanrader.

4. Altijd weer genieten van heerlijk eten en top wijntjes!

5. Een van de betere pizzeria’s in amersfoort. Geen poespas maar goed eten.

6. Kwaliteit van het eten was weer ontzettend hoog zoals altijd bij Luca. Complimenten ook voor de goede service en gezelligheid

7. Altijd lekker om in ontspannen sfeer een lekkere pizza te eten.

8. Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten en zeer prettig geholpen.
    Beste Italiaan van Amersfoort.
    Ciao

9. Altijd fijn om goed ontvangen te worden door Da Luca! Heerlijk gegeten en ook nog eens intens gelachen om de geweldig maar menselijke service. Zeker een aanrader voor als je houd van good Italian food!

Groetjes

Menno

10. raymond polle

Heerlijk gegeten. Zeer goede bediening. Zeer professioneel wijn advies. Daarom ook lekkere wijn gedronken.

11. Ik vond het eten niet heel bijzonder.

12. Petri den Doop

In Da Luca waan je je in een restaurantje in Italië waar de Italianen zelf gaan eten. Een authentiek familierestaurant. De pizza's met hele dunne, krokante bodem waren super lekker. De bediening is ondanks de drukte erg vriendelijk en de prijs-kwaliteitverhouding is prima. Wij waren hier voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst.

13. Jw Drost

Lekker, knus, écht Italiaanse Keuken!

14. Ik was samen met mijn kinderen. Zeer vriendelijke bediening en heerlijke vers gemaakte pizza’s gegeten.

15. Was weer gezellig, zowel klanten als "personeel" hadden er lol in.
    Gewoon, gezellig, lekker eten, even dagelijkse dingen vergeten, kinderen en aanhang vragen nu al naar vervolg bezoek.

16. Eten was erg lekker, service goed, en de prijs die erbij hoorde ook!
    Enige "mindere" was de sfeer omdat we erg vroeg waren en daardoor als enige gasten aanwezig waren aanvankelijk. Gezien de omstandigheden niet onlogisch, vandaar alsnog de 9. Nagenoeg zeker dat de sfeer namelijk echt wel goed zit zodra het wat voller is. Absolute aanrader.

17. Super lekker gegeten en vriendelijke bediening.

18. Prettige bediening. Goed eten, fijne sfeer, niks bedacht of neppers, authentieke aankleding en als je nd wc gaat is het net de badkamer van tante Jo.

19. Tevreden klant

Heerlijk gegeten en heel vriendelijke bediening.

20. Was er nog nooit geweest. Was een gezellige sfeer en lekker eten. Waren iets te vroeg maar konden zo een tafeltje uit kiezen. Service was erg snel en vriendelijk.

21. Jammer dat er maar weinig mensen kwamen eten. Maar desondanks was het weer heerlijk en goede vriendelijke bediening

22. We waren hier voor het eerst. We hadden dit gekozen omdat de recensies goed waren en omdat we met onze zoontje Luca voor het eerst uiteten wilde en niet meteen in een groot restaurant dat wilde beleven. De eigenaren waren heel aardig en hulpzaam. We hebben ook heerlijk gegeten. We komen zeker nog een x terug. We vonden alleen de tiramisu aan de kleine kant. Dat is het enige min puntje. Ik blijf een Italiaan hahah.

23. Erik Donk

Was super lekker eten en een goede bediening.

24. Of ik in Italia ben, zo heerlijk hebben we gegeten bij da Luca

Kom snel weer langs

25. Willem klomp

Heerlijk gegeten met een gezelschap van drie personen. Vooraf crostinins en bordje vleeswaren. Drie heerlijke pizza's en als toetje twee maal drie op een rij en een Italiaanse koffie. Was super heerlijk. Dit alles vergezeld met een heerlijke fles merlot uit Italië. Top!

26. Heerlijk eten, de kok is een echte Italiaan. De sfeer is als een dorpsrestaurantje, heel eenvoudig, en je kijkt in de keuken. De mensen gaan heel relaxed met iedereen om, maar niet té. Zachte Italiaanse muziek.

27. Gerard Herkes

Ondanks dat de chef zelf niet aanwezig was door ziekte heeft de rest van het team uitstekend werk geleverd en hebben we zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten bij De Luca!

28. Leuk, knus, gezellig restaurant. Heel erg lekkere pizza, fijne bediening.

29. Hette Meijering

We (vader en twee volwassen zonen) waren afgegaan op de zeer positieve waarderingen van eerdere gasten. Dat bleek maar al te zeer bewaarheid. Zelden zulke lekkere pizza's gegeten. Dit kwam door de royaal belegde pure en verse ingrediënten: je proefde sterk de natuurlijke smaak. Daarnaast een vlotte en vriendelijke bediening, terwijl de zaak deze donderdagavond helemaal vol stroomde. Nog eens naar Amersfoort, dan weer naar Da Luca!

30. Heerlijk gegeten sfeervol huiskamer idee waardoor je je gelijk op je gemak voelt. Top gegeten een aanrader.

31. Hele fijne avond gehad. Voor de veganist waren allerlei leuke dingen bedacht. Werd zeer gewaardeerd, en het was nog lekker ook.

32. Ik kende het restaurant niet. De pizza’s waren verrassend goed en heel smakelijk. Een pizza staat of valt met een goede, knapperige bodem. En dat was het! De jonge meiden waren voorkomend en leuk. De eigenaar (??) kwam vragen of ‘alles’ naar wens was. Kortom, een lekker en fijn adres!!

33. Trees Overhein

Heerlijke pizza, gezellige sfeer en goede bediening!

34. janny van der Pol

Wat eet je hier toch heerlijk. Met liefde bereidt, door zulke lieve mensen. Jullie mogen trots zijn.

35. Heerlijk gegeten, leuke meiden in de bediening. De chef is altijd een beetje nors, en dat moet hij vooral ook blijven. Dat hoort bij deze tent. Dank voor een fijne maaltijd voor een theaterbezoek.

36. Anne-Beth Broeders

Altijd top kwaliteit en dat geldt ook voor de wijnen. Populair stekje in Amersfoort dus reserveren!

37. Het was prima eten in een gezellige sfeer.

38. Gewoon goed en lekker eten. Erg leuke sfeer.

39. Zeer goed Italiaans restaurant, uitstekend eten in een familiesfeer.

40. Wim Nieuwland

Super restaurant. Aparte sfeer waardoor je het gevoel hebt in Italie te zijn.

41. Heerlijk gegeten. Lijkt authentiek Italiaans. Echt een plek waar ik met mn kinderen en kleinkinderen een keer ga eten.

42. Fam Beneder

Een hele gezellige avond bij DaLuca! We kwamen om de verjaardag van 1 van de kinderen te vieren en dat is helemaal gelukt! Hele fijne service, een heerlijk dessert mét een luidkeels lang zal ze leven. Top!

43. Lydia v Bochove

Het was op aanraden van onze buurman.
    We hebben heerlijk gegeten allebei een pizza.
    Komen zeker een keer terug!

44. I.Blomberg

Wij komen al jaren bij Da Luca en het is altijd weer heerlijk! Het is gezellig, je wordt vriendelijk ontvangen en het eten is top! Echt Italiaans en zonder opsmuk, gewoon zoals het moet zijn…

45. J. de Vries

Heerlijke pizza’s, sfeervolle omgeving, attent en vrolijk personeel.

46. Ik kom al jaren bij Da Luca en neem ook graag vrienden mee. Je moet reserveren, anders is het vol.
    Echte Italiaanse pizza’s en gerechten met een heerlijke wijn of Perroni.

47. Lekker gegeten! Goede pizza en lekkere tiramisu toe. De klassiekers. Nadeel was dat het erg druk was en ieder tafeltje (die erg op elkaar staan) bezet was. Reserveren is dus wel nodig. De serveersters waren erg aardig, maar hadden niet zoveel ervaring. Lambrusco was iets van een andere planeet; nooit van gehoord.

48. De lasagne was smaakvol. De rode huiswijn is een prima keuze.

49. Komen hier al jaren, en elke keer weer blij naar huis! Eten is heerlijk en ook fijn om af te halen als je even geen zin hebt in drukte, aangezien het hier vaak vol zit (begrijpelijk!). Zullen zeker blijven terug komen.

50. Rob Risseeuw

Wij willen uit milieu overwegingen geen water drinken van buiten Nederland. Da Luca serveert alleen water uit Italíë. Toen wij om een alternatief vroegen werd ons door de eigenaresse op een uiterst botte en onbeschofte manier uitlegd, dat ze niets had met onze ideeën hierover. Wij komen hier nooit meer terug.

5,5
  51. Niet meer van deze tijd
    Dit was eens maar nooit weer. We kregen de kaart en ja, wilden wel vast wat drinken. Twee glazen wijn en water. Nee, geen bruiswater. Plat water graag. Water van hier.
    De serveerster vertelde dat ze alleen Italiaans water schenken. We legden uit dat we dat uit milieu-overwegingen niet willen: water met vrachtwagens uit Italië laten komen terwijl we hier in Nederland uitstekend water hebben. Dat ze ook best een lege Italiaanse fles mag vullen met kraanwater en daarvoor flessengeld mag rekenen. Ze ging overleggen.
    Met opgestoken zeil stond de eigenaresse een minuutje later aan onze tafel en begon onmiddellijk omslachtig uit te leggen dat ze alleen Italiaanse producten verkopen en zéker niet van plan was Nederlands water te schenken. Toen ze uitgeraasd was, vroegen we of wij onze zienswijze misschien ook nog mochten uitleggen. Nou, vooruit. Het werd een discussie waarbij de vrouw hardnekkig haar standpunt bleef verdedigen en niets deed met onze argumenten.
    Uiteindelijk hebben we een met lauw kraanwater gevulde Italiaanse waterfles gekregen. Waarvoor ze € 4,50 heeft gerekend.
    Door de consternatie hebben we moeten vragen waar de wijn bleef. Oh, sorry, vergeten.
    De pizza was OK en de cannelloni zeer matig.
    Niet van deze tijd dus. Zo onverschillig ga je niet met het milieu om en zo onbeleefd niet met je gasten.

4,3
  52. Saskia van Weerd/Alan Stewart

We komen al 28 jaar bij Da Luca. Beste Italiaanse restaurant in Amersfoort. Aardige eigenaren, heerlijk echt Italiaans eten en ongedwongen sfeer. Heel relaxed!

53. Het eten was redelijk. Pizza verde met welgeteld 5 stukjes champignons! Een persoon zat nog in voorgerecht en de andere borden werden al weggehaald. Dit gold ook bij het avondeten. Ze leken er niet veel zin in te hebben, wij dus ook niet meer.

54. De pizza's en pasta waren lekker. De service en sfeer was ongezellig. De kok was onvriendelijk, terwijl alle drie de dames wel aardig en behulpzaam waren. We vroegen om een beetje water omdat ons kind zich verslikte. In eerste instantie blafte men af (het was druk), dat ze geen kraanwater schenken. Vervolgens kwam de kok met een fles water en schonk wat water in en tikte boos op het glas en vertelde op onaardige toon nogmaals dat ze normaal geen glazen kraanwater schenken. Heel fijn dat ons kind beetje water kreeg, maar toch bleef ons het kortaffe gedrag van de kok ons bij.

55. Prima pizza en vriendelijk personeel. Echter was de geadviseerde fles wijn veel duurder dan al het eten bij elkaar. Een tip: een wijnkaart!

2,8
  56. Eten prima wijn niet te drinken zat kurk in.

57. Eerlijk, simpel en puur eten, heerlijk! Op het eerste gezicht n vrij standaard menu kaart, maar buiten de kaart was er de Verse ravioli met Italiaanse Ham en truffel saus: een ontzettende verrassing, elke hap was n cadeautje. Sfeer mag van mij iets meer mee gebeuren, vriendelijkheid en keuken helemaal goed. Een aanrader, goede keus.

58. Top service, eten was heel erg lekker. En gezellig sfeertje!
    Zeker een aanrader!

59. Aie en Ayhan

Voor mijn maat en mij is Amersfoort centraal gelegen. Vier keer per jaar komen we hier samen om bij te kletsen met op zaterdag standaard een pizza-stop bij Da Luca. Goede pizza's, vriendelijke bediening, fijne sfeer. Top!!!
    Wel even reserveren...

60. Prima sfeer goede prijs kwaliteit verhouding.
    Wel beetje flauw dat je bij een glas bestelde wijn niet een glaasje kraanwater mag vragen.

61. Pasta is geweldig. Voor ons de beste pasta van Amersfoort.

62. De locatie is wellicht wat onooglijk, maar de sfeer is authentiek en warm en het eten is heerlijk. En waar maak je mee dat de fooienpot ten goede komt aan een bekende met ALS en dat de eigenaren personeelsleden mee op vakantie nemen naar Italië?!

63. Heel lekker eten! Goede service echt een aanrader. Hele lekkere pizza´s.

64. Echt top! Het toetje was subliem en nog lekkerder dan de pizza's die super goed zijn.

65. Martine

Een heel lekkere pizza gegeten!! Met een perfecte bodem😋

66. Bij veel Italiaanse restaurants gegeten, dit was geen goede ervaring. Pizza was matig en de spinazie kwam uit de diepvries. Broodje vooraf besteld maar nooit gekregen. Bij het melden werd er luchtig over gedaan. Totaal geen sfeer in het restaurant, wat er eerder uitziet als een verjaarde bedrijfskantine uit de jaren 80. Geen aanrader.

3,9
  67. Voor ons is het altijd genieten bij da Luca. De lekkerste pizza’s van Amersfoort en het gevoel dat we voor eventjes in Italië zijn.... super! En wat zijn ze altijd vriendelijk en wat is het leuk om te zien hoe de pizza’s gemaakt worden!

68. Goede sfeer.
    De beste pizza’s.

69. JM Nota

Verrukkelijk! Ik kende Da Luca al van het afhalen van pizza's.. Nu voor de tweede keer dit seizoen in het restaurant gegeten. Je wandelt even echt Italië binnen! :) ik ben fan!

70. Weer heerlijk gegeten, lekker kneuterig & klein tentje met basic ingredienten en eenvoudig, maar heerlijk eten. Voorgerechten wat aan de prijs voor wat je krijgt, maar de pizza's zijn heerlijk en niet duur. Komen hier zeker terug. Bediening vriendelijk en snel (de chefkok is wat knorrig, maar dat is hem vergeven :-) ).

71. Anneke Boon

We aten een pizza en die vonden we niet zo lekker, vooral de bodem niet; de prijs-kwaliteit vonden we niet juist.
    De Dame Blanche die ik als dessert had, daar werd wat chocola uit een knijpflesje over het ijs gedaan, dat was de 'chocoladesaus. '. Eerlijk gezegd viel Da Lucca ons tegen; de eigenaar liep met een chagrijnig gezicht rond, er kon amper een lachje of aardig woord af. De mevrouw die kookte en het meisje wat bediende waren wel aardig.

5,5
  72. Uitstekende pizza gegeten. Goede, aardige bediening. Kleine pizzeria waar alle tafels bezet zijn en niet voor niets!

73. Heerlijk met mijn kinderen gegeten. Vers gemaakte pizza’s van zeer goede kwaliteit. Goede en klantgerichte service.

74. Prima gegeten; uitstekende prijs-kwaliteit verhouding!

75. Rob van Doorn

Prima intiem Italiaans restaurant met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Voldoende bedienend personeel is aardig en behulpzaam. Het geserveerde eten is uitstekend, vooral de antipasta vooraf.
    De eigenaar (uit Venetië) en zijn vrouw staan in de keuken en lopen langs de tafels met de vraag of alles in orde is. Geen wanklank te horen. Een uitstekende aanbeveling.

76. Eten erg lekker, prima prijs, vlotte en vriendelijke bediening, kortweg: top!

77. Weer heerlijk gegeten bij Da Luca. Hartelijke ontvangst. Heerlijke pizza’s en pasta voor een mooie prijs. Wat wil wil een mens nog meer!

78. Één van de lekkerste Italiaanse eettentjes in de omgeving! Heerlijke pasta, pizza, tiramisu en ijskoffie. Aardige en vriendelijke bediening.

79. frederika

Het was gezellig druk, maar alles verliep vlot. De eigenaar is een prima pizzabakker maar is nors en niet erg gastvrij. Het overige personeel was heel aardig. Eten was goed, prijs voor drinken vindt ik vrij hoog en keuze is niet erg groot.

80. Pizza zoals pizza moet zijn.
    Geen fancy lay-out, maar gewoon eerlijk en lekker.

81. Het gaat hier om een eetcafé met friterietafels en stoelen. Verwacht gewoon geen luxe voor wat betreft de inrichting.
    Het is allemaal wel erg levendig.
    De pizza's zijn allemaal prima voor mekaar, niet echt bijzonder. Gewoon goed voor het geld. Voldoende en verse spullen.
    De keuze voor een drankje is erg beperkt, maar het blijft natuurlijk een eetcafé en geen restaurant waar je enige uren doorbrengt.
    Prima dus om even snel een pizzaatje te doen.

82. Veel te kleine ruimte.
    Beluchting voldoet niet waardoor ongewenste geuren de keuken makkelijk ontsnappen en het restaurant in komen.
    Pizza is on-Italiaans.
    Mozzarella is alleen op de menukaart.
    De garnering bakt mee in de oven en is dus niet meer vers op de pizza.
    Geen aanrader…

3,3
  83. Martijn Rietveld

Op eerste gezicht leek het niet op een restaurant maar eerder als een scooter winkel of shoarma zaak, maar als je eenmaal binnenstapt wordt je vriendelijk begroet door de Italiaanse eigenaar. Zeer goed eten, en enorm snel klaar. Wij komen een tweede keer!

84. Da Luca in Amersfoort is een heel gezellig Italiaans restaurantje. Uitstekende gerechten voor een mooie prijs. Een aanrader! Parkeren kan eenvoudig in Parking van De Flint.

85. Cor Achterberg

Top als vanouds, Heerlijk eten!

86. Gereserveerd ivm goede recensies. Bleek een locatie in buitenwijk. Waren om 17:00 uur enige klanten. Hebben een pizza en lasagne besteld. Volgens kaart was de lasagne specialiteit van het huis. Volgens ons een opgewarmd supermarkt menu. Geen verschil in smaak. De pizza had een taaie bodem en was ondanks het gebruik van een kartelmes lastig te snijden. Overheersende smaak van een varken door de spek. €32,50 voor dit alles. Interieur was snoezelig waarbij de pizzabakker op slippers liep. Frisdrank werd in ongezellige flesjes geserveerd. 17:00 uur aanwezig, 17:10 eten geserveerd, 17:25 stonden wij weer buiten. Voor ons zeker geen tweede keer!

1,7
  87. Heerlijke pizza’s en goede bediening.

88. Heerlijk eten bij n echte Italiaan, voor herhaling vatbaar.

89. Bert Staal

Vriendelijke service en Luca zelf liet zich ook meerdere keren zien. Lekkere pizza gegeten, prims dunne bodem en lekker knapperige randen. Prima ervaring.

90. Fam. Van der Hulst

Het was erg druk maar we hadden gelukkig gereserveerd.
    De sfeer was heel gezellig en ondanks de drukte kregen we toch het eten niet te laat.
    De bedienning was super. Hele aardige dames.
    En last but not least de pizza's waren heerlijk!!!!

91. Kamminga

Heerlijke echte Italiaanse pizza in authentiek restaurant.

92. Josette

Heerlijk en eerlijk eten.

93. Rosalie

Heeeeeerlijk! De pizza’s zijn geweldig maar ook de lasagne is echt perfect!

94. r.j.a. engel

Voor het eerst te "geland"bij restaurant da Luca op zoek naar de pefecte pizza in Amersfoort.
    Ze staan bij veel mensen als goed bekend en niet te onrechte.
    Een zeer eenvoudig en klein restaurant waar duidelijk een familie sfeer hangt.
    Je zit bijna in de keuken en ziet wat er gebeurd. Meestal een goed teken dat men niets te verbergen heeft.
    Eenvoudige menukaart(wel aan vervaning toe) met vooral veel pizza's en pasta. Enkele voorgerechten staan op een bord aan de muur.
    Alle gerechten schappelijk van prijs passend bij de ambiance. Als voorgerecht crostinis genomen voor 8,50. Drie verschillende stukjes stokbrood heerlijk belegt en met een eigen twist. Portie zou voor de prijs wat royaler kunnen. Dan de pizza want daar kwamen we voor.
    Pizza's mer volop verse ingrediënten en royaal belegt. Helaas ook dit was voor ons niet de "echte" italiaanse pizza.
    Smaak was prima maar niet knapperig krokante bodem. De bodem was te taai. Misschien gewoon pech gehad.
    Tot slot de bediening. Gewoon heerlijk gastvrij en ook de "baas"komt even aan tafel een pratje maken.
    We komen zeker een keer terug maar gaan dan voor pasta!

95. Martin van der Graaf

Met 4 personen gegeten. Het eten was kwalitatief prima. Kaart was beperkt tot pizza en pasta als hoofdgerecht. Hele matige ambiance. Geen achtergrondmuziek, kale verouderde aankleding van het restaurant en geen sfeer door bijvoorbeeld een kaarsje op tafel. Resumerend heel matig.

96. Super lekker gegeten!
    Echte Italiaanse 'huiskamer' met een hardwerkend echtpaar die vers en ter plekke eten bereidt! Top!

97. Marloes Huizinga

Wij gaan hier altijd graag eten. Heerlijke verse pizza's en pasta's met liefde bereid!

98. Eelco Raspe

Weer heerlijk gegeten. Alles prima in orde. Gezellig en lekker eten.
    We komen graag weer terug.

99. Wij hebben maandag avond bij Da Luca gegeten. Op verzoek van ons werd pasta aglio e olio gemaakt. Dit stond niet op de kaart. Het smaakte goed, zou een plaats op de kaart waard zijn.
    Mijn pizza Rucula was ook heerlijk.
    Het nagerecht, kaasplankje was karig. Zeker voor 9,50 niet de moeite waard.
    De huiswijn was te duur voor een klein glaasje.
    Kortom, de kok heeft zeker het koken in de vingers maar zou het aantrekkelijker kunnen maken door meer aandacht aan nagerechten te geven. Kaasplankje van 9,50 met eenvoudige kaasjes is niet reeel.

100. Rob Meijborg

Volgende pagina