Gelateria Talamini in Winterswijk

1198406471 100
1207435885 88
1351906516 58
1442200660 61

1. Vreselijk personeel. Niet geïnteresseerd in de klant. Staan met hun rug naar de klanten met elkaar te smoezen. Spreken over de hoofden van klanten Italiaans met elkaar. Kijken je min of meer de zaak uit. IJs was wel smakelijk maar heb lekkerder ijs gegeten. Verwar deze zaak niet met de bekende Talamini. Dit is ws de slechte tak van de familie!

2. IJs is en blijft top, cappuccino helaas niet meer 'ouderwets' lekker, ligt aan de melk, jammer!

3. Weer Super lekkere coupes gegeten Samen met mijn vrouw ga ik al jaren naar deze ijssalon. Dit omdat ze lekkere coupes hebben welke helemaal niet zo duur zijn. De bediening is altijd zeer vriendelijk en goed. Wel kan het soms iets langer duren voordat de coupes komen. Dit komt doordat deze helemaal vers gemaakt worden. De reden dat je direct betalen moet is omdat er in het verleden diverse malen mensen weggelopen zijn zonder te betalen.

4. Vandaag voor het eerst bij Talamini geweest. We zijn hier met een aantal mensen op vakantie en hadden gehoord dat hier een van de beste ijsjes verkocht werden. En inderdaad, het ijs was heel lekker! Specialiteit was volgens de dame achter de balie zure room. Na een ijsje gehaald te hebben wilden we na een lange wandeling lekker buiten in de tuin zitten waar 3 andere tafels bezet waren en voor de rest genoeg plekken vrij. Het zag er zo gezellig uit! Echter na 2 minuten op het terras kwam een jongeman naar ons toe. 'Hoorntjes en bakjes alleen binnen of aan de voorkant op het terras' was de enige mededeling. Wij waren op zijn zachts gezegd verbaasd! Er was genoeg plek op het tuin terras, dus niemand had last van ons. Wij hebben deze ervaring als erg onprettig ervaren en ook ontzettend ongastvrij. De specialiteit 'zuur' is zeker toepasselijk ;) wij komen hier niet meer terug.

5. Een echte Italiaanse ijssalon dat merk je direct bij binnenkomst. Wil je lekker genieten van een coup kun je achter in de tuin zitten waar op een zonnige dag het heerlijk vertoeven is. Wel oppassen dat je ijs niet smelt! Ook kun je plaats nemen op het terras voor de winkel waar je uitkijkt op zaterdagse wekelijkse markt. Het personeel is wat stug maar helpt je wel met een vriendelijke goedendag en fijne dag. De bollen zijn groot maar overheerlijk en een nieuwe smaak proberen is dan ook heel verleidelijk.

6. Teleurgesteld

Vroeger was het ijs hier beter, maar tegenwoordig ga ik toch liever naar andere ijssalons. Al het ijs is op zuivelbasis, zelfs het vruchtenijs. Vruchtenijs smaakt beter als het op waterbasis, dus een sorbet is. Het verbaasde me ook dat de jongeman achter de kassa niet eens wist wat sorbetijs is. Dit hoor je als werknemer toch echt te weten i.v.m. personen met allergieën.
    Daarnaast kreeg ik ook wel een erg afgepast en zielig bolletje waar ik vroeger toch echt een megabol kreeg voor hetzelfde geld.

7. Marco

8. Viel enorm tegen. IJs was smakeloos en zeker niet de kwaliteit die je van "Italiaans IJs" mag verwachten. Eerder was een coupe nog echt een coupe, maar nu fantasieloos opgemaakt. Bediening was ronduit onvriendelijk, direct betalen, na het afruimen letterlijk "het terras gaat zo sluiten" terwijl alle ander terrassen vol met mensen zat?

Ga een andere plek zoeken om lekker ijs te eten!

9. Semmy 108 punten

De coupes zijn heerlijk. Achter de ijssalon is een tuin waar je heerlijk op het terras kunt zitten. Jammer dat het niet zo groot is, soms is er geen plek meer. Personeel is niet echt vriendelijk, maar een lekker ijsje maakt veel goed!

10. Heidi 663 punten

Komen hier altijd graag een ijsje eten. Wat veranderen is bijna nooit geen probleem. Hier rijden wij graag stukje voor om.

2 vorige recensies
  11. M 30 punten

Een paar jaar kreeg je hier nog echt Italiaans ijs, en je kreeg veel voor de prijs die je betaalde, dat was hun kracht ook. Nu krijg je weinig en heel erg afgepast bolletje ijs.
    Personeel is ook helemaal niet aardig, kijkje het liefst de zaak uit.
    Het ijs is ook anders van smaak, niet meer dat echte Italiaanse ijs, kortom, wij komen er al een tijdje niet meer.

12. Wat een onvriendelijk personeel, ze staan met tegenzin een ijsje voor je te scheppen.
    Voor hele kleine jonge ( klein) kinderen maken ze geen ijsje met 2 kleine bolletjes met verschillende smaakjes.
    Kindjes willen ook kiezen! En 2 bollen ijs is met dit warme weer niet te doen voor kindjes. Wat een slechte service.
    Gaan we daarna gezellig buiten in de tuin zitten (2 tafels bezet) krijgen we de mededeling dat we daar met een gewoon(!!) ijsje niet mogen zitten.
    Leuk hoor voor Opa en Oma. Gezellig met de trein vanuit Doetinchem een middagje ijsjes eten. Nooit meer bij Talamini dus !

Wees eens wat kindvriendelijker!

Oma Anneke

13. Het perfecte ijs! Als we in een weekend weer eens in Winterswijk zijn ben ik hier elke dag te vinden voor een aantal bollen, verslaafd, zo zou je het kunnen noemen. ;)

14. Dit is geen echt ambachtelijk italiaans ijs. Dit is fabrieks ijs met smaakstoffen. Jammer. Het ijs wordt daar duur betaald. Ook de bediening is niet wat je van gastvrije ondernemers verwacht. Kortaf. onvriendelijk en hup zo snel mogelijk weer weg zijn. Daar lijkt het daar om te gaan.

Eén vorige recensie
  15. Heel duur betaald ijs. Ze kijken je daar de zaak uit. We kwamen er een half uur voor sluitingstijd maar we werden zo lelijk aangekeken en we werden niet geholpen.

16. Lekker ijs gegeten, de Passiebeker, vol gehangen met tropisch fruit en gevuld met fris vruchten ijs. En niet druk voor de late zondagmiddag, snelle vriendelijke bediening, en de prijs? Och, jezelf een keer verwennen mag toch ook wel!

17. Redelijk, prijs is enorm gestegen.

Mensen verstaan je niet achter de balie, moet alles 2x zeggen.

18. André Kooistra

Ik ga al jaren naar de lekkerste ijssalon in de hele regio. Talamini heeft geweldig lekker ijs en een enorme keus. En de inrichting is nu zelfs vernieuwd (en het zag er al prachtig uit). En nu in de zomer lekker op het terras in de mooie tuin zitten en maar smullen.

19. Het ijs was een paar jaar geleden lekkerder van smaak. Lijkt wel of ze er te veel water bij doen. Prijs is ook aan de hoge kant. Het personeel mag wel een curcus volgen in klantvriendelijkheid. Vooral het Italiaanse peroneel is erg onvriendelijk.

20. Lekker ijs, alleen al zooo lang dezelfde kaart. Geen verandering.

Wordt een beetje saai. Personeel is onvriendelijk/chagrijnig en reageert beledigd als je aangeeft dat een bestelling niet correct is. Ze gaat gelijk in de verdediging.

Jammer ook dat het zo duur is geworden de laatste paar jaar...

(1 euro voor slagroom, 1 euro voor beetje saus, 1 euro voor paar nootjes.....!)

21. Het beste ijssalon waar ik ooit geweest ben en gelukkig ook nog in mijn eigen woonplaats! Het ijs is er heerlijk en er zijn veel zitplaatsen. De prijs/kwaliteit verhouding is op zich ook goed, als je ziet hoeveel je krijgt voor je geld. De bediening komt wat stug over, maar als ze je een beetje leren kennen worden ze losser. Het zal de Italiaanse mentaliteit wel zijn! ;)

22. Als ik in Winterswijk ben ga ik steevast een keer een ijsje eten bij de Gelateria Talamini. Een verbeterpunt vind ik de zitplaatsen. Wanneer de zon schijnt en het warm is buiten zit de ijssalon bomvol en kan ik geen plekje veroveren. Uitbreiding van zitplaatsen zou een ideetje kunnen zijn!

23. marcel abbink

Het ijs is wel lekker, het personeel niet echt vriendelijk.

24. Goed ijs en je krijgt behoorlijk veel voor niet heel veel geld!

25. anoniem

het is aan de dure kant maar moet je kijke wat je krijgt een lekker bak met ijs de bediening laat soms lang op zich wachten (omdat het meestal zo druk is dus dat kun je wel verwachten dat het langer duurd) lekker man

26. Heerlijk talamini! Buitenterras en ook binnen veel zitplek. IJskaart is groot. Erg lekker allemaal en ziet er mooi uit. Alleen de bediening is echt bar en bar slecht. Heel chagarijnig altijd. Dat is dan weer jammer.

27. marissa

inderdaad al eens beter geweest, niet meer ambachtelijk maar puur fabriek zo smaakt het ook tegenwoordig jammer!

28. Heerlijk in de zomer

2 vorige recensies
  29. Natuurlijk kun je er goed ijs krijgen en genieten ook wij weer op die zwoele zomerdag van ambachtelijk bereid ijs.
    Echter, het is al eens beter geweest. Ik mis steeds meer de liefde voor het product en al helemaal voor de gast. Wij krijgen het idee dat er teveel op de roem geteerd wordt.
    Talamini, blijf aan je produkt werken en je zal een begrip blijven!

30. SMAAKSENSATIE!! Blijft al jaren favoriet

31. Voortreffelijk!!