Drie Cronen in Thorn

Welkom bij restaurant Drie Cronen in Thorn!

ma Gesloten
di Gesloten

Omschrijving

Het witte stadje Thorn met zijn laat middeleeuwse sfeer ademt ambachtelijkheid uit. Dit geldt in zijn puurste vorm ook voor het restaurant met Jean Tonnaer als patron en chef-kok die er samen met zijn personeel alles aan doet om uw verblijf bij de Drie Cronen zo aangenaam mogelijk te maken.

Frien Tonnaer heeft meer dan 40 jaar het ambacht van slager uitgeoefend in zijn slagerijen in Thorn en Maastricht. Frien is altijd volop actief geweest om de beste streek- en seizoensproducten bij u op tafel te krijgen. Dit ambacht heeft hij overgedragen aan zijn zoon Jean.

Chef-kok Jean Tonnaer volgde zijn opleiding aan de Middelbare Horeca school in Heerlen en heeft zich daarna verder bekwaamd in diverse toonaangevende restaurants in België, Frankrijk en Zwitserland.

In 1993 besloten ze hun ouderlijk huis in te richten als restaurant. Restaurant Drie Cronen heeft inmiddels bekendheid in de wijde omgeving, ook om zijn catering-, traiteurs- en partyservice.

ma Gesloten
di Gesloten

1191278796 76
1202101075 76
1331968420 76
1396902093 76
1440191208 51

1. fam. Caris

Vriendelijke ontvangst, gezellig zitten, eten is goed heel netjes. Prijzen aan de hoge kant bv fles water 8 euro / ook de menu's zijn aan de hoge kant. Maar vriendelijk personeel en eten is zonder meer goed.

2. Heerlijk gegeten, van amuse tot nagerecht, was allemaal perfect, met goeie wijn en een lekkere tripel mooie avond gehad.

3. Van Uytsel

Het eten was lekker, soep beetje aan de zoute kant, bediening was vriendelijk, prijzen aan de hoge kant, wel veel lawaai van de andere gasten.

4. Monique van Rijt

Werkelijk fantastisch gegeten, zelden zo mals wild gegeten. Het stond weliswaar nog niet op de kaart, maar we hadden al gehoord dat er een wildmenu was en dat is zeker een aanrader!

5. Bert en Ineke

Zeer vriendelijke ontvangst. Het eten was echt fantastisch. Wat een smaak beleving.
    Bediening was erg vlot. Zeker een aanrader als je in de buurt van Thorn bent.

6. Heerlijk gegeten.

7. Toos van Boven

Leuke ervaring, prima eten, goede prijs-kwaliteit

8. Boudewijn van Deelen

Heerlijk eten bereid op grootmoeders wijze. Vriendelijke bediening, prima restaurant!

9. Willem vd Brink

Helemaal top.
    Fijn om hier weer even te zijn.
    Meer dan genoeg om van te genieten.
    Bediening heel aardig, wel druk, dus niet veel tijd voor ons.
    Volgende keer bestel ik direct een fles wijn zodat ik niet hoef te wachten.
    Maar dit moet je echt zien als opbouwende stimulans, want het was gewoon heel fijn hier.
    Dus tot volgende keer!

10. Liesbeth

In de zaal was er veel lawaai, maar heel lekker gegeten en heel vriendelijke bediening!

11. Heel fijn klassiek gedineerd. Is zijn prijs zeker waard.

12. Verheye Maria

Zeer lekker en vriendelijke bediening, top!

13. Jean Tonnaer

14. We waren voor de eerste keer daar, goede bediening en het eten was heerlijk

15. We gaan speciaal naar Drie Cronen voor het vlees dat smelt op de tong.
    Heb nog n tweede portie gekregen omdat het zo super goed smaakte.
    Vleesliefhebber het is t walhalla voor de echte kenner!!

16. bert & lya

Bij binnenkomst geen warm welkom, zeer gehaast ontvangst en verwarring over de reservering. Moesten 10 minuten wachten totdat er gevraagd werd wat we wilden drinken. Vroegen om de wijnkaart maar die was er niet… Voorgerechten zeer matig, één hoofdgerecht was echt ondermaats en teruggestuurd naar de keuken. De website doet geloven dat je in een quasi chique restaurant komt eten met een goede kaart maar het tegendeel is helaas waar. Serveerster deed haar best en kon er ook niets aan doen. Wat een avond was waarop we ons verheugden werd een grote deceptie, prutswerk!

17. Ben Deckers

Heerlijke gegeten, vriendelijke bediening.
    Tip: porties zijn erg groot; graag zelfde kwaliteit in een “senioren hoeveelheid“ aan kaart toevoegen.

18. We hebben heerlijk gegeten. Na een voor- en hoofdgerecht paste er geen dessert mee bij.
    Onze serveerster was een beetje nors en chaotisch maar het is allemaal goed gekomen.
    We gaan zeker nog een keer terug!

19. A.F. Thierry

Ossenhaas met Stroganofsaus. Het eerste en laatste stukje waren heerlijk. De andere stukjes ossenhaas nier gaar. Ik kreeg het heel moeilijk doorgesneden. Ook kreeg ik het niet gejouwd. En een stukje was met zeen. Ik ben beleefd gebleven, ik heb niets gezegd. Alles meegemaakt hebbende heb ik daar nu veel spijt van. Ik dien alsnog een persoonlijke klacht in. Ook mijn vrouw die hetzelfde heeft gegeten vond het echt heel matig. Dit oordeel sprak zij uit voordat ik haar mijn bevinding vertelde. De frietjes waren heerlijk. De groente bestond slechts uit een stukje paprika en drie snijboontjes. Daarnaast wilde onze 95 jarige schoonmoeder twee i.p.v. drie slibtongetjes. Dit was niet mogelijk. Kortom een regelrechte tegenvaller. Daarnaast aten we in een ruimte van zo’n 32 m2 met 26 personen, zeer slecht geventileerd in Coronatijd. We voelden ons er niet veilig. De bediening was uitstekend. Verder nog een opmerking. Meerdere zaken op de menukaart waren helaas niet verkrijgbaar.

4,9
  20. D. Alblas

Het was de 1ste keer na lange tijd dat we weer uit eten konden. Gelukkig konden we heerlijk in het zonnetje buiten op het terras zitten. De bediening was vriendelijk, netjes en zorgzaam. Het eten was in 1 woord fantastisch.

21. Heerlijke tong en tournedos gegeten. Ook de voorgerechten waren prima in orde. Bloedworst wordt op de kaart als specialiteit van het huis aangeprezen. Toen wij dit bestelde bleek het op te zijn. Dus weer in de menukaart gedoken. Het lijkt mij verstandig om bij het uitreiken van de kaart aan te geven wat er niet is.

22. J. Vollmer

Wij (stel) hebben hier zaterdag gegeten. Wij zijn persoonlijk geen fan van frisdrank uit een grote fles in een restaurant, betalen dan liever iets meer voor kleine flesjes. (Zeikerds heb je altijd hé ;-) ) Cola zero en Ice tea green hadden ze niet waarop de serveerster grapte dat we in een heel klein stadje zaten wat niet zo modern is ..... ons plat Rotterdams accent verraadde ons waarschijnlijk.
    Ons voorgerecht was oké (champignons op toast en kreeftensoep) maar mijn hoofdgerecht viel helaas wat tegen. Zag er heerlijk uit (Combinatie van ossenhaas en varkenshaas) maar voor mij was de ossenhaas te ‘rare’ en de varkenshaas juist te droog. Was van tevoren ook niet gevraagd hoe ik het vlees gebakken wilde hebben dus dan is het een kwestie van smaak. Heb de varkenshaas ook zo goed als opgegeten. De kok kwam later vragen of het smaakte waarop ik wel eerlijk antwoordde, zijn reactie was top!! Hij betreurde het en vroeg of ik een nieuw bord wilde. Uiteraard niet, maar het gebaar was super netjes en klantvriendelijk.
    Helaas vingen wij nog wel een gesprek op, over fooi, tussen iemand van de bediening en 2 andere gasten waaruit bleek dat de bediening GEEN fooi kreeg ?!? Modern of niet modern ..... dat kan echt niet! De (oudere) mensen van het gesprek zeiden ook gelijk “als we dit van tevoren hadden geweten dan hadden we geen fooi gegeven”. Het is dus ook geen generatiedingetje.
    Lieve mensen van de Drie Cronen ...... doe hier aub wat aan en laat de fooi gewoon voor bediening

23. M Vangeneijgen

Heerlijk gegeten, fijne avond gehad.

24. Heerlijk gegeten. Mooie Italiaanse rode wijn! Goede gastvrije bediening.

Danke.
    Mari.

25. Het eten is prima maar door de drukte was de aandacht voor de gasten niet zoals het hoort. Verder werd op geen enkele wijze met de coronaregels rekening gehouden. Tafels van 4 en 5 personen die zeker niet uit een gezin kwamen.

26. Gretel Spegelaere

Heel lekker, heel vriendelijke bediening en heel mooi kader! Een aanrader!

27. Huib ban der Krans

Werkelijk een topper. Uitstekende gerechten van hoogwaardige kwaliteit. Keurige bediening. Een aanrader!.

28. Ton Delen

Gisteravond met 3 man hier gegeten. Het eten was uitstekend, de bediening erg teleurstellend! Lang wachten, onbeleefd, alsof ze geen opleiding heeft gehad. Jammer voor de zaak, en dan nog op het eind botweg zeggen dat men cash moet betalen! Jammer voor de prima keuken.

29. Het eten is van zeer hoog niveau! De tournedos is ontzettend lekker bereid. Heerlijk botermals vlees waar je mes zo doorheen glijdt. De pepersaus werd geserveerd in een pannetje en bleef daardoor goed op temperatuur. We zijn hier al vaker geweest en de kwaliteit van het eten is altijd excellent. De laatste keer was de bediening niet zo geslaagd (stug, totaal niet hartelijk) wat wel jammer is want dat maakt het toch net af of in dit geval, net niet af.

30. Dinie Geurtsen

Super gegeten, de kwaliteit van de gerechten zijn voortreffelijk en zeker ruim voldoende, vriendelijk personeel, echt een pluim voor hun beleefdheid en netheid.
    En limochello van het huis bij afrekenen.
    Er kan niet gepind worden, maar 3 min. lopen is een kluis.

31. B.jongenelen

Het eten was goed maar met weinig fantasie. Jammer geen wow. De bediening was zeer correct. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat men in 2017 niet kan pinnen maar cash moet betalen. Dat is niet meer van deze tijd en zet de klanten voor een vervelend blok. Een van de redenen dat ik er niet vlug meer zal reserveren.

32. Was helemaal geweldig. Een fantastische avond met perfect eten en drinken. Goede kaart waar voor ieder iets te kiezen valt. Echte aanrader

33. In een mooie sfeervolle ambiance geweldig gegeten. Alles klopte tot en met het laatste afzakkertje van het huis. Een ondernemer die snapt hoe het moet.

34. Vanavond op advies van vrienden gaan eten, moest de bief gaan proeven. Kan niks anders zeggen dan perfect. Ook een heerlijk voorgerecht gehad, leuke bediening en goede service.
    Jean, ons zie je zeker terug.

35. M 205 punten

Met een woord uitstekend!! Gaan hier graag eten. En wat je krijgt voor de prijs is echt heel erg goed.

36. Goed restaurant. Heerlijk gegeten. Verse producten. Een minpuntje, deur staat vaak open voor de rokers, en dan zit je in de tocht.

37. E Schoenmakers

Gegeten bij restaurant drie cronen in Thorn. Erg lang op het eten moeten wachten, ondertussen ook geen consumptie. Bij opmerking hierover werd aangegeven dat het erg druk was. Beperkte personele bediening. Bij dit restaurant kan niet met pin worden betaald en daar kom je pas achter bij afrekening: je wordt verwezen naar een betaalautomaat om te gaan pinnen!! Dit kan echt niet meer in deze tijd.

3,6
  38. Wij hebben hier heerlijke, malse biefstuk gegeten, uit de kunst! Gezellige ambiance.

39. sjaak van birgelen

Heerlijk gegeten. Prettige sfeer en goede bediening.

40. Heerlijk gegeten, prettige sfeer, voor kinderen wordt aangepast gekookt.
    Tikje prijzig.