Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in 's-Graveland verdeeld zijn.

Marcel Van de Kamp

Marcel Van de Kamp

Dick van der Lecq

Met gasten (4) prima gegeten. Keuken doet het goed.

Heerlijke plek, zowel binnen als buiten, voor het begin of einde van een fijne wandeling. Kinderen kunnen terecht in de Oerspeeltuin voor een lekkere klauterpartij. Het personeel is goedgeluimd, de kaart niet heel uitgebreid maar wel gevuld met 'eerlijke' producten voor koffie, lunch of borrel. Hamburger, garnalenkroketjes, kaasstengels, taart, het smaakt prima. De broodjes komen in gewoon-wit of zuurdesem- en speltvariant, want dat wil de doelgroep (hoger opgeleid met jonge kinderen). Er staan 2 bieren van Brouwerij 't IJ op de kaart, maar niet de zwaarsten. Dat kan nog beter.

Wij hebben in Restaurant Vlaar een avond mogen eten met een groep vanwege een verjaardag. Een goede ontvangst, een mooie kaart en een goede sfeer.

Heerlijk gegeten met mooie gerechten, verbeterpunt is misschien nog dat we af en toe om het bijvullen van de glazen moesten vragen. Maar verder was een gezellige avond waarbij we heerlijk gegeten hebben.

Heerlijk eten, top service!

Vanavond weer heerlijk genoten bij dit super gezellige restaurant! Altijd erg gastvrij en eten van kwaliteit. Mooi opgemaakte borden en goed advies, zowel van wijn en spijzen. Voor ons nog steeds een blijvertje!

Heerlijk gegeten, de gerechten zagen er mooi uit en zo smaakten ze ook. Goede sfeer!

Mooie zaak, goed eten, top bediening.

Goeie snackbar. Lekkere verse frietes. Doordat het verbouwd is vind ik de sfeer beter. Leuke eigenaars. Ook leuk dat de kinderen af en toe klein beetje helpen. Bediening altijd leuk met een lach! ik kom zeker weten terug met mijn vrienden!

W.H. Visser

M. de Draaijer

Onvriendelijke, ongastvrije eigenaar. Loopt de hele tijd goed hoorbaar in z'n telefoon te praten. Zegt nauwelijks gedag. Is onbeleefd tegen één van ons. Redelijke friet. Mooie locatie.

Op 6 april tegen sluitingstijd patat gehaald. Wat een slechte kledder.
    Echt kleine vette melige stukjes. En daar betaal je een hoop geld voor. Prijs/kwaliteit slecht. Nooit meer naar toe.

Lekker gegeten met leuke vrienden. Super vlees en heerlijke wijn.

Een goeie snackbar met lekker eten, waarvan de patatjes vers zijn en meerdere dingen zelfgemaakt zijn. Het is je geld waard! En niet te vergeten, leuke eigenaars!

Ongeïnteresseerden en slechte bediening. Onplezierige snackbar. Friet was vet en alles behalve lekker.

Paar maanden geleden nieuw komen wonen in de buurt. Inmiddels drie keer geweest, waarvan twee keer onverrichte zaken weer naar buiten:

1e keer zaterdagavond: de zaak zit vol en het personeel lijkt stress te hebben. We vragen of we aan de bar kunnen eten (de 4.5m bar is leeg, ondanks barkrukken), maar dat kan echt niet. Die extra capaciteit kan de keuken niet aan. We denken: goed dat het druk is, jammer, we komen wel een andere keer terug.

2e keer doordeweekse lunch: slechts 3 tafels bezet, eten was redelijk, misschien iets te pretentieus (we houden van gewoon eerlijk & vers: voor de schuim van champagne en de kleine tierlantijntjes gaan we wel naar de grote stad)

3e keer vrijdagavond: we denken, laten we even wat drinken met misschien een klein snackje of voorgerechtje voor we naar de film gaan. Het is 18.30u, en er is een soul avond in de ruimte naast het restaurant. Een drankje is absoluut niet mogelijk vandaag! Door het speciale event kan er op dit moment niet een glas wijn aan de bar gedronken worden. Als we nou kwamen om te eten...?!

We zijn echt zwaar teleurgesteld: het ziet er best leuk uit voor een dorp als 's Graveland, maar de inflexibele en niet-service gerichte instelling van het personeel doet ons besluiten op zoek te gaan naar een ander vast restaurant in de buurt. Wij komen hier nooit meer terug!

Als je geen vlees of vis eet dan is dit restaurant zeker geen aanrader. Ook de creme brulee vond ik teleurstellend - dus ook maar gedeeltelijk opgegeten.

Prachtige locatie! 's Zomers is het heel gezellig zitten op het buitenterras. Koffie is er lekker maar duur. Omdat ze in wel hele kleine (smoezelige)kopjes geschonken worden en ook geen eens geen vol kopje. Melk moet je altijd om vragen. En waarom niet een klein koekje bij de koffie als je geen taart erbij besteld? Wij vinden dan ook dat prijs en kwaliteit niet erg in verhouding is.

Karige spijskaart. Geen seizoensgebonden gerechten, gevogelte of varken. Duurt ongeveer een uur voordat een gang doorkomt. Schol was erg flauw en de roomboter overheerste het hele gerecht. Alcoholvrij bier hebben ze niet. Zonde want de ambiance is super.

cees verkerke

Vertaal van English naar Nederlands

Vooraf gemaild vanaf hoe laat de Serre open zou zijn. Op die basis met mijn zus afgesproken die vanuit een ander kant van het land komt. Beide lange autorit en grote zin in koffie. We komen een half uur na openingstijd maar de Serre is nog helemaal dicht. De beheerder van de natuurwinkel vangt ons prima op en waarschuwt het personeel, komt over een half uurtje. Wij kijken eerst maar eens wat rond (door de winkelbeheerder was koffie aangeboden maar we slaan het af). We wachten het half uurtje wel. Na ruim een half uur zien we iemand verschijnen. We gaan op het terras zitten. Uiteindelijk na een kwartier gaan we maar eens kijken en vragen. Geen woord over de late aankomst, excuus of gratis kopje koffie.... Het is nu inmiddels een uur en een kwartier later... Schaamteloos minachting. Ik stuur met deze ervaring een mail naar de Serre, kun je misschien toch nog iets van leren, geen enkele respons... Trek uw conclusie.

Toen we een kopje koffie wilden drinken om 11.45 uur op een zondag werd ons te verstaan gegeven dat de zaak pas om 12.00 open ging. Deze vriendelijke ontvangst heeft ertoe geleid dat we nooit meer teruggekomen zijn en dat ook nooit zullen doen.

De beste entrecôte in Nederland. Dat wil wel wat zeggen!

Vaker bij restaurant Vlaar gegeten met klanten en familie. De bediening zorgt ervoor dat je je helemaal thuis voelt, daarbij helpt de zwoele muziek en algemene sfeer ook wel. Het eten wordt snel geserveerd en smaakt geweldig. Zeker waar voor je geld, ik blijf terugkomen !

Turkeystick

Bij het eerste beste volgend heuglijk feit hoop ik hier weer te mogen dineren. Een waar feest qua ambiance, bediening, menukeuze, smaak, presentatie en locatie. Een aanrader!

Els Lemaire

Fam. Hogeboom

3 Mei 2012
    Wij hebben daar een familiediner gehad met +/_ 30 personen inclusief kinderen t.g.v. ons 50 jarig huwelijk.
    Het meedenken, voorstel dinerkeuze, de entourage en de gehele bediening was geweldig.
    Wij kunnen terugzien op een heel gezellige en "smakelijke"
    avond voor een ieder, bedankt Mijndert en je team.

Wat een geslaagde avond. De topper tot nu toe.
    Ik en mijn vrouw gingen laaiend enthousiast en zeer tevreden naar huis. Het eten, de entourage, omgeving en de vriendelijke gastheer en bediening, alles was perfect.
    Ook zeer professioneel en attent tot in de details. We kwamen normaliter alleen in Hilversum, maar middels Groupon kennisgemaakt met deze 'verborgen schat' in 's-Graveland.

We mochten ons 4-gangendiner samenstellen uit 't Berestein 4-gangen menu.
    Los hiervan kregen we een amuse vooraf (verrassing); helaas iets dat ik en mijn vrouw niet eten en we zeiden, dat dit gewoon onze zaak was en dat we 't gewoon over zouden slaan.
    Maar nee, gastheer/eigenaar zei heel attent, dat hij iets anders zou laten maken. Heel top, van ons hoefde t niet perse, maar t gebaar was top. Alternatief (matzes met krabtapenade) was lekker.

Als voorgerecht bietencarpaccio, subliem
    Soep was ook top (ossenstaartsoep); ik nam zelf geen soep en de bediening haalde later keurig de lepel weg later bij mijn plek. Die lepel zou mij niet hinderen, maar 't zegt des te meer over de professionaliteit en precisie van dit restaurant, like a Swiss clockwork.

Hoofdgerecht allebei eendenborstfilet. Zelfs mijn vrouw, die daar geen fan van was, vond t subliem.
    Porties waren precies goed, niet teveel niet te weinig.
    En het apfelstrudeltoetje met ijs en slagroom was ook top, de warme citroensaus was 't helemaal.
    Als afsluiter een echt kopje Roode Pelikaan

Verder nog leuk gesprek gehad met de zoon des huizes, zeer vriendelijk ook.
    Bij verlaten restaurant werden we tot onze verrassing (aangezien we t niet gewend zijn) keurig door de bedienster uitgelaten bij de deur.

Kortom, van begin (warm welkom) tot einde helemaal perfect en top. Professioneel tot in de details, vriendelijk/attent en een echte huiselijke sfeer.
    Zeer belangrijk ook, totaal geen gevoel van tweederangsbehandeling vanwege Groupon-voucher (toppromotie). Berestein heeft ons in ieder geval er als klanten bij. Van de zomer komen we zeker weer langs als 'gewone' klanten.

Sorry voor dit lange verslag, maar ik wilde gewoon uit de doeken doen -tot in de details- hoe top dit restaurant is. Beatrix is er niet voor niks geweest in 2006 (oid meende ik begrepen te hebben; foto hangt op muur op weg naar toilet. Ik zou zelf iets minder bescheiden zijn geweest en deze foto uitvergroten en zichtbaarder voor de gasten hangen. Niet iedereen kan zeggen, dat ze Beatrix te dineren hebben gekregen).

Groet van een zeer tevreden gast

Wij hebben met onze vrienden weer genoten van de hartelijke ontvangst, de sfeer en het eten,

Wim Lobregt en Lies Beuker