1. Vanavond, na een drukke dag, dachten we te gaan relaxen en genieten bij 't Boshuys. Een plaats waar we regelmatig eten of een lekkere kop koffie drinken. Vaste klanten dus. Ook een verjaardagsfeest hier gevierd in 2013, wat geweldig was qua bediening en eten: "walking diner".

Het verbaasde ons dat we op de nieuwe menukaart onze favoriete gerechten misten: spare- ribstuk, saté en macho's.

Salade besteld; gamba en gevogelte. Nog nooit eerdere gezien: gamba in schijfjes zonder staartje. Lijkt wel van plastic. Op een salade met stronken! De bittere kern dus van een slakrop.

Bij een van de salades met gevogelte was de kip niet gaar. Tot mijn verbazing krijg ik te horen dat de chef wel een nieuwe salade wil maken, maar dat het waarschijnlijk hetzelfde zal zijn want het gevogelte wordt gegaard op 62 graden.

Op mijn vraag wordt het wat langer gegaard. Nu is het gaar. Ook in deze salade stronken van een slakrop. Een beetje kok weet dat de minimale temperatuur om kip te garen 70 graden is. Daarbij heb ik nog nooit schijfjes kip gezien, het leek wel plastic.

Kortom, bediening oké maar terugkomen doen we zeker niet.

De nieuwe chef en zijn menukaart zullen veel vaste gasten tegenhouden om weer terug te komen. Daarnaast zijn de prijzen extreem omhoog gegaan. Prijs-kwaliteit niet in verhouding.

Jammer, het was altijd een goed vertoeven bij het Boshuys.

1,9

1. Beste H. timmers,

Allereerst erg bedankt voor het plaatsen van uw recensie op de website van eet.nu. We horen ook graag wanneer er dingen minder goed verlopen, zodat we hier zeker iets mee kunnen doen.
    We vinden het ontzettend vervelend dat uw bezoek niet naar verwachting is verlopen, en u niet naar tevredenheid hebt gegeten bij ons.
    We hebben uw recensie uitvoerig besproken hier.

U gaf aan een aantal gerechten te missen waaronder de spare ribs. Dit hebben we al meer van gasten gehoord dus deze komen zeker vanaf 1 mei weer terug op de kaart! Daarnaast staat de saté nog wel op de kaart alleen onder lunch (tevens in de avond te bestellen). Ook vanaf 1 mei is deze weer op de dinerkaart.

Verder gaf u aan dat onze kip niet gaar zou zijn, en dat een beetje kok weet dat kip minimaal op 70 graden gegaard moet zijn.
    Onze kip word langdurig gegaard op 62 graden, dit om de smaak van de kip helemaal tot zijn recht te laten komen. Voordat onze kip uitgeserveerd wordt, gaat onze kip nog wel even de oven in en heeft deze zeker de temperatuur gehad die hij moet hebben.

Betreft de schijfjes gamba in de salade. Hier hebben we een eigen bereidingswijze voor. Voor ons een mooie vervanger voor de standaard gamba's die geserveerd worden. De gamba's worden in huis gemarineerd en door middel van speciale technieken verwerkt tot een rouleau. Voor ons een originele manier van het serveren van gamba. Het is natuurlijk mogelijk dat dit niet voor iedereen in de smaak valt. Ook hier gaan we naar kijken, mochten we dit vaker horen kunnen we ervoor kiezen dit anders te serveren.

Betreft de prijzen zijn wij bij de meeste gerechten juist in prijs gedaald. Een klein aantal specifieke vlees/visgerechten zijn iets duurder, maar deze hebben voorheen niet op de kaart gestaan.

Nogmaals vinden wij het erg vervelend om te horen dat uw ervaring niet naar wens was verlopen. Graag zouden wij u toch nog eens terug zien. Wellicht een leuk idee om na 1 mei te komen, wanneer wij weer een nieuwe kaart hebben met uw vertrouwde gerechten erop. We willen er graag weer voor zorgen dat u weer met een goed gevoel de deur uitloopt zoals u voorheen heeft gehad!

Met vriendelijke groet,

Team Boshuys.