1. Erwin 11438 punten

Woensdag 16 oktober bij The Green Parrot gaan eten.
    We beginnen met een vertrouwde Jalapenos Chees Roll, een tortilla gevuld met jalapenos, mozzarella kaas, zure room en pico de gallo (een sausje met tomaat, uit en paprika).
    Het is een smakelijk gerecht en de smaken vullen elkaar goed aan.
    De Buffalo Chicken wings zijn 8 kippenvleugels in een pittig sausje en wordt geserveerd met een sausje van blauwaderkaas.
    De vleugeltjes zijn erg lekker met de pittige marinade. De combinatie met de bluecheese saus is echter niet geslaagd naar mijn idee. De saus met de bleekselderij is lekker maar combineert totaal niet met de vleugeltjes.
    Hoofdgerecht Zalm
    Salmon con Salsa de Tequila y Crema; een, volgens de site wilde Alaska Zalm Filet van de grill. Geserveerd met een Tequila-crèmesaus.
    Een prima gerecht. De zalm is goed gebakken hoewel de huid nog even in de pan had mogen bakken voor het krokantje. De saus is smakelijk evenals de coleslaw (salade van witte kool en wortel) en de geroosterde tomaat.
    Het hoofdgerecht Flat Iron Steak met Madame Jeanette saus.
    We bestellen deze 1 x rood en 1 x medium rare en beide worden exact zo geserveerd. Prima!
    Het is een heerlijk stuk vlees. De saus is echter niet scherp, eerder te mild. Madame Jeanette heeft hier wat ons betreft te weinig stempel op het gerecht gedrukt. Anderzijds, beter zo dan te sterk. De saus lijkt verdacht veel op de Tequila-crèmesaus van de zalm, beide een beetje "joppie-achtige" saus.
    De friet is vers en erg lekker. Er wordt gevraagd of we er mayonaise bij willen. Prima, weet wel dat je er hier € 1,- voor betaalt!
    Als nagerecht nemen we allemaal de Mexicaanse Churro's met kaneelijs. De Churro's zijn krokant gebakken en zijn voorzien van een smakelijk laagje donkerbruine basterd suiker. Het ijs is smakelijk en heeft geen kristallen. De slagroom heeft ook wat kaneelstrooisel.
    We hebben vanavond bij het eten een ijsthee genomen. Ik heb nog nergens meegemaakt dat we hier € 3,50 voor hebben moeten betalen.
    Het zorgt voor een beetje dubbel gevoel, de jarige mag gratis eten maar men probeert met kleine dingen het "verlies" aan omzet weer te compenseren.

Aanrader; ja, we hebben hier prima gegeten. Er zijn wat aandachtspuntjes maar deze zijn niet storend.

Vorige recensies van Erwin

• Erwin

Vrijdag de 21e hier na ruim een jaar weer eens aangeschoven.
    Het is niet druk. De deur naar een ander gedeelte van het restaurant is gesloten waardoor het gezellig gevuld is in het geopend deel van het restaurant.
    We hebben gereserveerd en worden naar onze tafel gebracht.
    De bediening is vandaag keurig en wordt verzorgd door eigenaresse Natascha.
    Vooraf bestellen we Jalapeño Cheese Roll en de beef & beansoup.
    De tortilla is gevuld met jalapeño en mozzarella kaas en wordt geserveerd met zure room. Deze valt wat tegen. De tortilla is wat flauw en de vulling minimaal. Dit gerecht zou wat meer vakmanschap kunnen gebruiken. Overigens ontbrak ook de beloofde pico de gallo (saus met tomaat, uit en paprika). De soep is echter erg lekker. Erg veel beans van de kidney soort. Volgens de kaart is deze soep rijkelijk gevuld met vlees. Ik had, als ik geen telfout gemaakt heb, één stukje vlees. Dat is jammer maar de smaak is prima.
    Als hoofdgerecht nemen we de Fajita kip en Pincho de Pollo.
    De Fajita kip is goed, zij het een beetje vet. De kip is prima op smaak en de ui is heerlijk. Het wordt geserveerd in een heet pannetje. De 4 tortilla’s blijken er één teveel. We kunnen er ieder maar drie op. Het gerecht wordt geserveerd met zure room, guacamole en nu wel met de pico de gallo. De guacamole is lekker, de pico de gallo redelijk, ik mis de paprika. De zure room gaat prima bij het gerecht. Hier is echter verder niets mee gedaan.
    De Pincho de Pollo is kip saté. Hier is deze volgens ons van kippendijen. Erg lekker, hier zit toch wat meer smaak aan dan aan de filet. De sla op het bord is alleen krulsla. Hier had wel een smaakje aan gegeven mogen worden in de vorm van een beetje dressing. De friet die erbij geserveerd wordt is prima gebakken en wordt geserveerd met lekkere mayonaise.
    Nog wel het vermelden waard is dat de borden voorverwarmd worden.
    Het nagerecht wordt de brownie met vanille-ijs en het vanille-ijs met perziksaus. Beide gerechten zijn lekker hoewel de brownie net even wat te droog is. Ook is de zoete chocoladesaus over de brownie net even teveel zoetigheid. Een zuurtje of frisje zou erg aangenaam zijn om de zoetigheid wat te doorbreken.
    We hebben hier prima gegeten, het is geen topper, daar ontbreken nog net wat puntjes voor, maar je kan hier een gezellige avond lekker tafelen.
    Eten krijgt een ruime 7. Voor een volle 8 moeten er nog wat punten verbeteren.
    Sfeer is goed, wat je verwacht van een Mexicaan, een 8. Service is prima, een dikke 8.
    Prijs/kwaliteit is weer een 8. Houd je van Mexicaans kan je hier prima terecht. Ik begreep dat je voor slechts € 15,- onbeperkt spare-ribs kan eten. Dit gaan we volgende keer eens proberen.
    Aanrader; Jazeker

• Erwin

Afgelopen zondag zijn we hier gaan eten. Op de site van het restaurant staat dat de jarige hier op zijn/haar verjaardag een gratis menu krijgt. Aangezien mijn vrouw jarig was heb ik mooi kunnen trakteren op een gratis etentje. Voor mijzelf en de drank uiteraard wel moeten betalen. Dit is de reden waarom de prijs/kwaliteit zo hoog staat. Indien de volle prijs betaald zou moeten worden geef ik een 7,5.
    Wij kregen de kaart en hierbij had ik gevraagd hoe e.e.a. werkt ivm het gratis menu. Het duurde erg lang voordat iemand hier uitleg over kwam geven. Dat was wat jammer en verklaart waarom de service een 7 krijgt en niet hoger. Ook op de drank was het even wachten.
    Op de kaart staat een keuzemenu van 20 of 25 euro. Hier kan de jarige uit kiezen en hoeft dan niet te betalen. Je kan ook kiezen voor gerechten van de kaart, in dat geval wordt de 20 of 25 (twee of drie gangen) van de totale rekening afgetrokken. Vind ik een keurige regeling.
    We hebben gekozen voor een paar stukjes knoflookbrood en een beef en beans soepje. Stokbrood was lekker en warm. De soep was erg lekker. Helaas zat er weinig van de beloofde beef in. Wel lekkere kidneyboontjes.
    Als hoofdgerecht een portie spare-ribs en kip sizzling fajita`s.
    De spare-ribs waren lekker, ik had de mexicaans gekruide versie.Het vlees was goed gaar maar de hoeveelheid was aan de maat. Net niet helemaal voldoende.
    Mijn vrouw had de sizzling fajita's. Hier krijg je 4 warme tortillas, 3 apart geserveerde sausjes en een zeer hete pan met kip,ui ed. Je kan dus zelf je wrap samenstellen. De sausjes zijn quacamole, zure room en pico de gallo. De quacamole (avocado) is erg lekker evenals de pico de gallo (tomaatblokjes). De zure room gaat ook prima al is deze verder niet op smaak gebracht.
    Voor mijn vrouw was 3 stuks voldoende waardoor ik zelf ook nog prima van een wrap gegeten heb. Vulde meteen de maag wat beter.
    Achteraf hadden we een vanille ijs met verse aardbeien en een vanille ijs met mokka-caramel. Prima, erg lekker.
    Beetje jammer dat op mijn dessert een stukje vuurwerk was aangestoken in plaats van op het dessert van mijn vrouw. Toch wel door ons gewaardeerd.
    Ondanks een paar kleine minpuntjes was de avond prima.
    De entourage is leuk, robuust en toepasselijk voor een texmex. De tafels staan ruim opgesteld, dat hebben we wel eens minder gezien.
    Een leuk restaurant en een absolute aanrader voor een jarige!