1. Incident Reservering stoeling.
    Locatie: Vapiano Plaza, Rotterdam

Op 18 oktober 2013 ben ik samen met een vriendin een hapje gaan eten bij Vapiano's. Normaliter ga ik naar de Vapiano's aan de Binnenrotte maar voor de variatie zijn wij dit keer naar de Plaza gegaan. Nadat wij eten hadden besteld zagen we een leuk plekje aan het raam, die volgens twee andere gasten "gereserveerd" zou zijn, zoals zij dan ook stellig beweerden. Wij zaten echter op de twee stoelen hiertegenover en wisten dus niet dat óók de stoelen waar wij op zaten bezet zou zijn. Nogal frappant ook want in geen enkele keer dát ik bij Vapiano's heb gegeten was het mogelijk om 4 stoelen te reserveren door middel van het plaatsen van (bruine onopvallende) jassen op de stoelen tegenover de stoelen waar deze gasten zelf op wilden zitten...waar wij dus helaas op zaten.

Omdat de discussie met de gasten nogal onaangenaam werd omdat wij niet wilden verplaatsen en zij perse hier wilden zitten heb ik de manager erbij geroepen.
    En in eerste instantie leek het erop dat de manager duidelijk aangaf dat reserveren onder welke voorwaarde dan ook IN BEGINSEL, helemaal NIET mogelijk is bij de Vapiano. Maar vervolgens was Dhr. Vincent Nobel toch echt van mening dat hij als manager geen zorg draagt voor het feit dat gasten, ik citeer, "op een volwassen manier" zelf onderling tot een oplossing komen. Toen ik op mijn beurt aangaf dat ik wel in de veronderstelling was dat dit onder één van zijn taken viel als manager, werd Vincent nogal geirritteerd en gaf aan dat hij de andere gasten zou begrijpen waarom ze het oneens waren met mij? En dat ik ook naar een ander restaurant kon gaan als Vapiano niet goed genoeg was.

Ik ga al heel lang naar de Vapiano en tot aan dit incident heb ik nooit niets te klagen gehad over de Vapiano. Ik vond de reactie en de bereidheid van deze manager om te bemiddelen in dit geschil heel erg onprofessioneel en onbehulpzaam. Het feit dat hij ons ook kinderachtig noemde was nogal aanvallend en onbeleefd. Wij waren in de veronderstelling dat wij het goed hadden aangepakt door de manager erbij te roepen omdat we niet tot een oplossing kwamen met de gasten.

Vincent Nobel is naar mijn mening dus helemaal niet zo nobel en krijgt wat mij betreft de nobelprijs voor onbeschoftheid.

Hoogachtend,

CK