Op dit adres zit nu: Tribeca

1. Alhoewel al enige "ster-ervaringen" rijk:(Beluga, Bokkedoorns, Bretelli, de Lindehof-Nuenen[ons "vaste" sterrenrestaurant], Treeswijkhoeve, Karpendonkse Hoeve,
    3x El Bulli(!!!), Avant-Garde etc.) schoven mijn partner & ik gisteren(23/10) voor de eerste maal aan bij Boreas in Heeze voor een 4-gangen(verrassings)kreeftenmenu plus de nodige amuses. En met alle respect voor de dames/heren recensenten die tot in de kleinste details de ingredienten/bereidingswijze van de door hun genoten gerechten beschrijven, o.i. zit de gemiddelde "recensie-lezer" daar niet op te wachten.
    Hoe was het eten, de bediening, de sfeer & de prijs?
    Dat is wat men in z'n algemeenheid, zonder veel poespas, wil weten.
    Dus ik houd het kort!
    De gerechten bij Boreas zonder uitzondering spetterende & subtiele smaaksensaties & visuele meesterwerkjes.
    De bediening onberispelijk, strak, vriendelijk & alert.
    De sfeer zoals hij hoort te zijn op het moment dat je over een "michelin-drempel" stapt.
    En de prijs, dat willen wij Hollanders altijd als 1e weten, in verhouding tot de geboden kwaliteit?? Het blijft ons een raadsel hoe ze dit klaar spelen!
    Zijn er dan helemaal geen verbeterpuntjes?
    Natuurlijk wel.
    1. In de nabijheid van ons tafeltje stond ook de hele avond het "kaasmeubel" en als je dus niet zo'n kaasliefhebber bent
    dan ga je je op een gegeven moment toch storen aan de doordringende geur. 2. De volumeknop van de achtergrondmuziek zou wat ons betreft een tandje hoger mogen. 3. De inrichting is sfeervol, eenvoudig & strak echter de achterwand die grenst aan de tuin tekent wat magertjes af t.o.v. de rest van het restaurant.(kale kozijnen en 2-3 "slierten" vitrage.
    Het lijken futuliteiten, maar daar wordt door de dames/heren van Michelin ook op beoordeeld.
    4. We weten niet of Nico zelf aanwezig was, maar wij raken altijd gecharmeerd als de meester zelf een "rondje" langs zijn gasten maakt.

Kortom een superavond & supergerechten.
    Waar blijft de 3e ster????

1. Hoi Harrie,

Nico was waarschijnlijk gewoon aanwezig. Zeker als je Sonja hebt gezien, is de kans zéér groot.

Nico is echter een erg verlegen man, die niet graag in de spotlight staat, dus die zul je niet zo snel aan tafel zien verschijnen.

Wat betreft de format van de recenseren, heb je denk ik voor de meerderheid gelijk. Bij restaurants van een dergelijk statuur lees ik echter graag wat emotie en en mer details.

Ohhh...en van die kaas ik me levendig voorsgtellen haha

2. Hallo Bart,

Dank voor je verhelderende reactie.
    En inderdaad was Sonja onze gastvrouw dus "moet" Nico aanwezig zijn geweest.
    Verlegen of niet, klant is koning!
    Dus lijkt het me wel gepast indien gasten de "culinaire tovenaar" in leven lijve willen ontmoeten, dit zeker tot de mogelijkheden moet behoren.
    Gr.
    Harrie

3. Graag gedaan Harrie.

Ik vind het ook altijd leuk om de meester te ontmoeten, de persoonlijkheid achter de creaties zeg maar...
    Maar over het algemeen heb ik toch altijd de leukste dialogen met de sommelier ;)!

Groeten en bon appetit