Op dit adres zit nu: Het Koffiepand

1. Erwin 11438 punten

Afgelopen zaterdag bij Mrs Jones gegeten. Voor het eerst blijkt dat men mij kent van de recensies. De heer in de bediening houdt de eetnu site goed in de gaten en leest de kritieken. Mijn eerder aangegeven kritiek op de kapstok wordt door hemzelf aangehaald waarbij beloofd wordt voor de winter een extra kapstok te hebben. Leuk dat men goedbedoeld commentaar ter harte neemt. Verder is de bediening zoals vorige keer, vriendelijk en correct. Ik heb gelukkig niet ondervonden dat men ons anders behandelde dan andere gasten vanwege mijn recensies.
    Het is druk vanavond. Meerdere tafels worden tijdens ons verblijf twee keer verkocht. Later op de avond komt er een extra dame de bediening versterken.
    We kwamen hier vanavond met een bon van Sweatdeal. In deze deal zit als hoofdgerecht de keuze uit een gerecht met speenvarken of een gebakken kabeljauw met zeekraal. Helaas zijn we te laat in het seizoen voor beide gerechten. Het speenvarken speent niet meer en de zeekraalseizoen is ook ten einde. Jammer maar begrijpelijk.
    Helaas is de keuze vanavond een keuze uit vis of rundersucade, beide niet mijn meest favoriet. We gaan voor de sucade.
    Vooraf krijgen we een paar stukjes uienbrood met een schaaltje boter, olijfolie, grof gemalen peper en grof zeezout. Een perfect begin. Het brood smaakt naar meer.
    Als voorgerecht nemen we de carpaccio. Het zou boers gesneden zijn met royale garnituur. Het boers snijden begrijp ik niet, het zijn de standaard plakjes waar je doorheen kan kijken. De smaak is echter prima. De kaas die erover is geraspt mag van mij wat grover. De salade bij het gerecht is lekker. De olijven zijn niet ontpit. Oppassen wanneer je een hap neemt en onbedoeld een olijf meeneemt, wat mijn vrouw natuurlijk overkwam. Ze lust geen olijf en dacht alle olijven aan de kant te hebben geschoven. De salade heeft een dressing met truffel. Wij vinden dit erg lekker. Een prima voorgerecht.
    De sucade wordt geserveerd op hete borden. Vroeger thuis kregen wij ook wel sucade en het is nooit mijn favoriet geweest. Helaas ook hier. Het vlees komt van de schouder en moet lang garen. Dit maakt het droog. Het geserveerde vlees is op smaak en gaar, maar helaas ook droog. Jus ontbreekt nagenoeg waardoor de droogte van het vlees nergens gecompenseerd wordt. De gebakken zwezerik is lekker maar zorgt niet voor voldoende compensatie. De aardappelwedges zijn wel erg lekker evenals de huisgemaakte mayonaise.
    Als nagerecht neem ik het kaasplankje. Dit wordt geserveerd door de kok. De kazen hebben elk een eigen verhaal waarvoor de kok de tijd neemt om hierover te vertellen. Voldoende stukjes kaas (10) en het zelfgemaakte brood met hazelnoot en vijg is lekker. Mijn vrouw neemt de Dame Blanche. Een stevige dame met heerlijke chocoladesaus. Het is niet verteld maar deze is 100% zeker zelf gemaakt. Een lekkere volle saus met pure chocolade.
    Bij het afrekenen krijgen we huisgemaakte pepermunt. Normaal gesproken eet ik geen pepermunt maar deze is erg lekker.
    We hebben wederom een fijne avond gehad. Helaas is mijn enthousiasme van vorige keer wat getemperd en sta ik weer met beide benen op de grond.
    Het eten krijgt een 7. Het ontbreekt mij helaas aan een culinaire opleiding waardoor ik niet kan bepalen of de sucade goed is gebakken. Daarom is voor mij de smaak bepalend en zonder de jus vond ik deze niet geweldig. De rest van gerechten waren prima.
    Sfeer is prima, evenals de bediening, een 9. Een warme en welkome sfeer. Prijs kwaliteit een 8. Producten die gebruikt worden zijn van prima kwaliteit en prijs is met ca. € 39,- niet verkeerd.

1. Hallo Rob,
    Dank voor je melding. Ik zal Eetnu verzoeken dit te corrigeren want het moet zijn:
    prijs is met ca. € 39,- NIET verkeerd.