in Apeldoorn

Proef het echte Griekenland!

1. Na aanleiding van een uiterst positieve reactie van vrienden over hun avondje uit bij Parthenon zijn wij afgelopen vrijdag, nieuwsgierig als we zijn, hier gaan eten. Het restaurant is goed bereikbaar door de grote parkeergarage die praktisch onder het restaurant zit. Bij binnenkomst werden we, ondanks dat we niet gereserveerd hadden, hartelijk ontvangen door de eigenaar zelf.
    We kregen een leuk tafeltje aan het raam waarbij mij meteen de luxe leren stoelen opvielen. Wat een pluspunt!
    Bij ons eerste drankje kregen we een lekker voorafje en al kletsend kregen wij de (uitgebreide!) menukaart.
    Na eindelijk een keuze gemaakt te hebben kwamen de gerechten op tafel. Fantastisch, de voorgerechten waren verrukkelijk en een goed formaat qua portie. De soufle van spinazie en fetakaas is een absolute aanrader! Ook de hoofdgerechten overtroffen onze verwachtingen. De serveersters waren stuk voor stuk erg beleefd en deden hun werk duidelijk met een grote glimlach. De zoon van de eigenaar kwam zelfs persoonlijk nog even langs om te vragen of het naar wens was. Nadat we bomvol van ons, ook al overheerlijke dessert de avond afsloten met een koffie en uiteraard een ouzo aan de bar merkten we de echte griekse gastvrijheid en gezelligheid duidelijk op. Toen wij voldaan wilden vertrekken stond een serveerster met onze jassen klaar, begeleide ons naar de uitgang en gaf ons hier nog een pepermuntje. Wij komen zeker terug. Het was vanaf het begin tot het einde een feestje!