Ruime parkeergelegenheid onder het restaurant! (parkeergarage Marktplein)
    Bij het na bovenkomen van de parkeergarage loopt u haast het restaurant binnen!

Bus, Trein, Taxi

Parthenon laten bezorgen?

De keukengeheimen van PARTHENON.

De keuken van restaurant parthenon is gevuld met verfijnde ingrediënten en geestdriftige koks die u zullen meeslepen in hun ongebreidelde kookkunst. De ene na de andere schaal wordt op tafel getoverd. Zij laten u met volle teugen genieten van de heerlijke Griekse gerechten.

Unieke locatie in Apeldoorn.

Ons restaurant is gelegen onder het oude raadhuis van Apeldoorn, in het bruisende hart van de stad. Een bijzondere combinatie, van twee eeuwen oude culturen onder één dak.

Makkelijk parkeren!

Onder de markt is plaats voor meer dan 600 auto's. Bij het naar boven gaan loopt u bijna de keuken van Parthenon binnen.

Relaxen aan de gezellige bar.

Even uitblazen van een drukke dag voordat u aan tafel gaat of na het diner nog lekker even nakletsen.

100 sfeervolle zitplaatsen

In ons restaurant zijn 100 zitplaatsen verdeeld in 4 persoons tafels met uitzicht over het marktplein en raadhuisplein. Heeft u iets te vieren of wilt u gezellig uit eten met uw familie of collega's? Reserveer dan even zodat uw gezelschap een prima plaats heeft.

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

1205431534 72
1219181343 56
1528552053 82

1. In 1 woord: Super!
    Geweldig lekker eten! Zeer vriendelijk personeel dat alle moeite voor je neemt. Praatje maakt en hart voor de klanten. Sfeer is top en knus.
    Mixed grill was heerlijk en ook de bifteki super (feta binnenin pikant wat een leuke twist geeft, moet je van houden maar dat doen wij).
    We komen hier zeker vaker eten!
    Aanrader!

2. a van der Haar

Prima gegeten, goede bediening en prima sfeer en betaalbaar.

3. We hebben een geslaagde avond gehad. Er was eigenlijk niets op aan te merken. Het eten was heerlijk en ruim voldoende. De sfeer was prima, goede en rustige achtergrondmuziek. De service was uitstekend, een vriendelijke familie. En de prijs was zeker goed in verhouding met de kwaliteit..
    Een echte aanrader.

4. Hanneke en John

Keurige ontvangst en begeleiding, geen aangename zitplaats bij garderobe, na vertrek andere gasten verhuisd naar een aangenamere plek. Toch is het gedeelte aan de kant van cafe de paris minder leuk. Voorgerecht (inktvis) -met klem geadviseerd- geen daverend gerecht met name omdat de inktvis qua kruiden te sterk afsteekt -te flauw- tegen de uitstekende salade die erbij geserveerd wordt, Hanneke was iets positiever. Hoofdgerecht: "Parthenon" zeer rijkelijk bord vol smakelijk gekruid vlees, borden niet of onvoldoende verwarmd. Te weinig tzatziki ten opzicht van het vlees, idem voor de rijst -zeer smakelijk- en de zeer eenvoudige salade. Er werd ook niet geinformeerd of er voldoende bijgerechtjes waren. Goede retsina en rode wijn. Geen nagerecht genuttigd. Geschreven door John.

5. de zaalties

Prijzen vonden wij erg hoog. 4,50 euro voor een glas wijn! Het eten was best goed, alhoewel de suzuki erg compact was. Had wel sappiger gemogen. Verder voelden wij ons een beetje bedrogen. Bij het gerecht krijg je standaard tzatziki per persoon erbij. Omdat wij hier erg van houden, bestellen wij altijd een extra portie bij het hoofdgerecht. Zo nu ook. Wat schetst onze verbazing dat we alsnog maar 3 bolletjes kregen met z'n drieën. Waar was de tzatziki standaard bij het hoofdgerecht gebleven?? Uitleg serveerster: die hebben ze bij de extra portie gedaan!! Nou, je kunt ons een hoop wijs maken, maar dat toch echt niet!! En al helemaal niet als je aan de andere tafels voor 2 personen dezelfde hoeveelheid voorbij ziet komen! Ze willen naar ons gevoel alleen maar dat je tegen betaling bij bestelt. Bij andere Griekse restaurants gaat het er een stuk minder kneuterig aan toe en we hebben echt al héél wat Griekse restaurants gehad dus genoeg vergelijking. We zijn daarom ook zonder nagerecht of koffie weggegaan. Als het goed is, gun ik het ze. Nu dus niet.

6. Lekker eten voor een mooie prijs. Echt een aanrader!

7. Roza van Manen

Een verademing om daar te eten. Bediening is vriendelijk en heel alert. Gisteren heerlijk gegeten samen met mijn dochter. Prijs/kwaliteit is voor mij 5* waard. Wat ons opviel was dat er veel aandacht besteed werd aan, wat wij dachten, een serveerster die in opleiding was. A.s. zaterdag in de herhaling maar dan met mijn vriendin.

8. Samen met vrienden hier gegeten: gastvrij, gezellig en het eten was heerlijk.

9. Heb er maar 1 woord voor het was super kwaliteit bediening prijs.

10. Lekker gegeten. Stifado was lekker mals. Gezellig restaurant.

11. Heerlijk gegeten en geweldige bediening een aanrader voor een gezellig avondje weg.

12. René Schuurmans

We hebben met 9 personen gegeten bij Parthenon. De gerechten waren prima. De gerechten waren netjes opgemaakt, vlees apart, aardappels, salade en sauzen. Je kon onbeperkt vragen naar aardappels etc.
    De smaak van de gerechten was goed. Iedereen heeft heerlijk gegeten.
    Echt een aanrader.

13. Heerlijk gegeten!!
    Een van de best Grieks restaurants waar ik gegeten heb.

14. Gisteravond heerlijk gegeten bij Parthenon. Alle gerechten waren prima verzorgd en ook de bediening was dik in orde. Prima!

15. Ria van Berkum

Het was een geslaagde avond! De bediening was vlot en vriendelijk!
    Het eten was uitstekend

16. Voor mijn verjaardag had ik een dinerbon gekregen. Na wat rond kijken op de site van dinerbon kwamen we hier uit. Meestal gaan wij naar de wok of een tapas restaurant maar voor de verandering kozen we voor Parthenon. Hier hebben we zeker geen spijt van! We hebben echt heerlijk gegeten en ook die bediening was goed.

17. Eten was prima. Zelf heb ik de vegetarische schotel genomen. Ik vind deze een van de betere die ik de laatste tijd heb geproefd.
    Kortom, goed eten voor een redelijke prijs.

18. Heerlijk gegeten alleen brood met tzaziki vooraf is niet doorgekomen, maar de rest van het diner heeft dat ruimschoots goedgemaakt.

19. Heerlijk gegeten! We lieten ons verrassen en kregen een diversiteit aan voorgerechten en een hoofdgerecht. Flinke porties! De serveersters waren zeer vriendelijk.

20. Echt goed eten en bediening heel attent en onderlinge sfeer erg goed.

21. Katja vd Wijk

Heerlijke Griekse gerechten, bereid met uitsluitend verse kruiden en groenten, geen gedroogde of ingeblikte producten. Attente bediening, netjes gedekte tafels met linnen en grote wijnglazen, fijn terras. Wij komen hier al jaren en het wordt steeds leuker.

22. Ellen hokke

We hebben heerlijk gegeten zoals altijd.

23. Ilse van Baren

Lekker gegeten op een zonnige zomeravond. Fijne sfeer en lekker eten, mijn vriend en ik misten wel een lekker sausje bij het vlees. De zalm met dillesaus was echter heerlijk.

24. Zalig gegeten.
    Echt een aanrader.

25. Rob Cornelis

Heerlijk gegeten in gezellige sfeer. Goed betaalbaar, vlotte en vriendelijke bediening.
    Aanrader!

26. Fam. de Weerd

Heerlijk gegeten. Leuke sfeer. Komen zeker nog een keer hier eten

27. We vonden het eten echt super lekker. Het voorgerecht was super en ook het hoofdgerecht smaakte naar meer, maar er was meer dan genoeg vlees aanwezig. De bediening is erg vriendelijk en erg behulpzaam. Doordat er een feestavond was en veel muziek, en het weer super mooi was, was het voor ons een topavond...

28. Zoals altijd heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Gevarieerde kaart.

29. Ronald Wolffensperger

Altijd goed eten, vriendelijke bediening. Je proeft hier Griekenland!

30. Holtman

Heerlijk gegeten, goede bediening. Komen zeker terug.

31. J. Groenheijde

We hebben een gezellige avond gehad.
    De plaats die wij aan gewezen kregen was behoorlijk warm. Ramen konden niet open.
    Maar nadat we het aan gegeven hadden kregen we een andere prima plek.
    Het eten was uitstekend en ruim voldoende.
    Mijn gasten (vanwege verjaardag) waren enthousiast over de gehele avond.
    Iedereen ging met een goed gevoel naar huis.

32. Het was perfect, heerlijk eten en drinken dus op naar de volgende keer.

33. Dorothy en Sven

Aangezien er een andere kok was als normaal (vakantie), had ik het idee dat de gerechten net iets anders smaakten.
    Ik had echter heel veel knoflook in mijn Keftedakia. De saus smaakte net iets anders. Naar mijn idee erg zout. De volgens mij eigenaresse kwam naar me toe nadat ik dit aan de serveerster had aangegeven. Zij hadden geproefd en vonden het niet zout.
    De mix grill vond ik de giros erg vet. Kon niet mijn vinger erop leggen wat ik niet lekker vond. De dame blanche kon niet veel mis aangaan en die smaakte goed.
    Het kan zijn dat het aan mijn smaak lag of aan de andere kok. Dit heb ik ook aangegeven bij het restaurant.
    Normaal eet ik hier heerlijk.
    Mijn vriend heeft daarnaast lekkerder gegeten dan ik.

34. Er werd goed gezorgd voor mijn glutenvrije dieet. Ze zijn goed op de hoogte.
    Het eten was echt prima in orde.

35. We hebben laatst met vijf personen hier gegeten. Het was een zonnige dag en we zaten buiten op het terras. Het eten was prima, de bediening vriendelijk. Na het afrekenen konden wij het terras niet meer verlaten doordat de eigenaar de uitgang blokkeerde met tafels voor een groot gezelschap.

36. Wilfred Brouwer

Bijzonder lekker gegeten en personeel zeer attent en vriendelijk.

37. Eten zoals altijd heerlijk. Sfeer is prima. Bediening kan beter. We vroegen tzaziki (wat als vooraf op de kaart staat) bij het hoofdgerecht geserveerd te worden. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Bediening bediend aan de kant dat hun het beste uit komt ook al is dat dan pal voor je neus langs om het aan je buurman of buurvrouw te geven.
    Maar het eten is prima!

38. Miranda

Heerlijk gegeten, vlees en vis waren zalig! Ook met allergie (paprika) goed te doen.

39. Suzanne

We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht, ook onze jas werd aangenomen en naar de garderobe gebracht.
    Je hoeft niet lang te wachten op je bestelling. Maar je krijgt ook zeker niet het gevoel dat de gerechten er door heen gejaagd worden. Er werd regelmatig gevraagd of alles nog naar wens was en of we nog iets nodig hadden zoals een drankje of bijgerecht.
    Wij kunnen als hoofdgerecht de Parthenon schotel en de lamshaasjes zeer aanbevelen, was erg lekker!

40. KMartherus

Online reservering gedaan, prima verzorgd!
    Eten is erg goed er wordt actief rekening gehouden / advies gegeven met speciale wensen mbt eten. Super!
    Bediening is vriendelijk. Sfeer is goed. Een aanrader.

41. Jeroen

Wát we te eten kregen (3x schotel) was goed maar er werd slechts een klein schaaltje sla voor 3personen bij geserveerd en totaal geen rijst/aardappeltjes/ frietjes oid! Je krijgt een bord met vlees en that'sit! Jammer, volgende keer zoeken we een restaurant met een complete gerechten....

42. Prima gegeten.

43. Lekker eten en goede kwaliteit.

44. Jan Willem Gouverneur

Wij hebben heerlijk gegeten en zijn prima geholpen.
    De kaart is uitgebreid en de prijs prestatie verhoud zich goed tot elkaar.
    Zeker een restaurant nog vaker naar toe te gaan.

45. Margreet

We hebben lekker gegeten in dit gezellige restaurant. Het enige minpuntje was de kou die elke keer langs waaide als de deur open ging.

46. Wim Gerritsen

47. Het eten was er heerlijk!

48. W de Jager

Bediening was heel erg vriendelijk, lief bijna. Het hoofdgerecht was helaas niet zoals gehoopt; het vlees was droog en smakeloos. Het nagerecht was daarentegen weer smullen. Jammer van het hoofdgerecht want de gehele indruk was wel dat iedereen erg zijn en haar best deed de gasten een fijn etentje te bezorgen.

49. Weer heerlijk gegeten. Het eten en de bediening is hier gewoon erg goed en daarom gaan we vaker hier eten. Het eten is echt heerlijk!

50. Was heerlijk eten en een gezellige sfeer en prima bediening. Voor herhaling vatbaar.

51. Fam. Koopman

Lekker gegeten in een aangename, gezellige sfeer. Komen graag terug!

52. Ria Kragt

We hebben een heerlijke avond gehad met 5 vriendinnen.
    Leuke sfeer, heerlijk eten en geweldig personeel!
    Echt een aanrader…

53. Richard Berentsen

Weer heerlijk gegeten. Echt een top tent.

54. Marcel vd Zandt

Sfeer/uitstraling verouderd. Mis Griekse sfeer. Personeel kan wat beter opletten als we aandacht probeerden te trekken om bij te bestellen.

55. We hebben heerlijk gegeten, het menu was uitgebreid en het eten was perfect gaar.

56. We werden goed en vriendelijk ontvangen. Service en het eten waren goed.

57. Erg lekker eten, maar het duurt veel te lang voor de volgende gang komt.

58. Heerlijk gegeten, authentiek Griekse gerechten, vriendelijke en vlotte service in een typisch Griekse ambiance!

59. Gert Post

Een gezellig restaurant met een goede Griekse sfeer. Het eten was voortreffelijk, de service uitstekend en de bediening top.
    Een echte aanrader!

60. Mooi restaurant, goede bediening en het eten was heerlijk.

61. De gyros leek opgewarmd, aardappeltjes en rijst veel te weinig ik zou er niet nog eens gaan eten

62. janneke te Riele

Gezellig restaurant met goede prijs kwaliteit verhouding. Erg lekker gegeten en mooie opmaak op de borden.

63. Barnedette

Heel lekker gegeten. Heerlijk snoepen van diverse gerechten van de kaart. Was prima mogelijk. Leuke, lieve mensen. Erg gastvrij.

64. Heerlijk gegeten en super vriendelijke bediening! Aanrader!

65. Eten/drinken service en de sfeer, alles was in 1 woord tip top geregeld. Wij hebben genoten en komen zeker een keertje terug!

66. Jolanda Broekhuis

Erg gastvrij en de bediening was erg goed eten was heerlijk mijn zoon had een speciaal biertje uit Griekenland en vond deze zo lekker dat ik bij het afrekenen vroeg of we één flesje mee konden nemen voor zijn verzameling dat was totaal geen probleem dus ik zeg top

67. W.Blokland

Ontzettend lekker gegeten en leuk en enthousiast personeel.

68. Een Grieks restaurant van goede kwaliteit. Alles is vers en dat proef je.

69. Goed en lekker eten. Net en vriendelijk personeel.

70. Heerlijk gegeten. We komen zeker terug.

71. Tine Supusepa

Gegeten ivm onze anniversary trouwdag. Heerlyk gegeten van voor- t/m nagerecht. Zelfs een vuurwerk sterretje geplaatst op onze nagerecht voor onze anniversary. Top! Dat is hier aandacht hebben besteed voor onze speciale viering. Klasse service. Dank jullie wel namens ons 7-en. Zeker aanrader!

72. Sjoewella

Ik vind dit restaurant niet eens op een griek lijken... en de eigenaar vind geld verdienen belangrijker als zijn klanten...

73. Heerlijk gegeten, goede sfeer, leuke bediening. Kom er zeker nog een keer terug.

74. Sandra Adema

Goed en lekker eten! Je krijgt ook erg veel eten.

75. Annelies van Nellen

Heel goed en lekker gegeten. Jammer dat de luidruchtigheid van iedereen storend was. Slecht akoestisch restaurant.

76. J. de Kleijnen

Heel gezellig en goede bediening. Alleen jammer als je hebt gevraagd om iets extra's en zij het toezeggen dat het eraan komt en tenslotte niets komt.

77. Geweldige avond gehad heerlijk gegeten.

78. Zoals altijd super lekker gegeten en genoten van een heerlijke avond..

79. Mylene nuijten

Mooi restaurant en goede prijs kwaliteit verhouding.

80. Wederom prima gegeten!
    Dit keer vroegen we om een rustig plekje. We mochten kiezen.
    We komen zeker terug.

81. Paul Uijttenboogaart

Alleen een opmerking over de Baklava, die was te machtig en leek niet gaar te zijn.
    Tip : Baklava iets kleiner en bolletje ijs iets groter.

82. Eten lauw, foute bestelling, viel erg tegen, donker, duurde lang.

83. Prettig restaurant om te eten o.a omdat het vlees heerlijk mals is en de sfeer goed is. Als wij in de buurt van Apeldoorn zijn gaan wij hier eigenlijk altijd heen.

84. Andrea

85. Ans leenen

Vanavond hebben wij hier heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening, heerlijk eten, best laat gereserveerd met onze ah zegelkaart, geen enkel probleem. Zeker voor herhaling vatbaar!

86. Wij hebben heerlijk gegeten bij de Parthenon de service was geweldig

87. Rob van Kruijssen

Met 7 personen een gezellige maaltijd genoten!
    Menu ruime keuze van heerlijke gerechten tegens een alleszins schappelijke prijs.
    Vriendelijke bediening, zonder tijdsdruk.

88. Heerlijk gegeten en lekkere wijn! Zeer vriendelijke bediening. Gezellig restaurant, zeker aanrader!!

89. heerlijk gegeten en vriendelijke bediening absoluut een aanrader

90. Perfect .! Verder is er niets over te zeggen . Prima restaurant vriendelijk personeel en ruim voldoende te eten.

91. Dineke Wiersma

Voor eerste keer hier gegeten vanweg een restaurantcadeaubon. We gaan meestal in Deventer Grieks eten. Dit is nu veranderd want vond het erg goed, heel smakelijk, mals en leuke entourage. Zeker tot een volgende keer!

92. Marco Baars

Je waant in het echte Griekenland. De ambiance, het eten. De charmante bediening en de gastvrijheid zijn tekenend voor de Griekse cultuur. Een aanrader voor eidereen die van lekker Grieks eten houdt! En je kan ook lekker op terras genieten van mijn favoriete retsina met een portie olijven.

93. Rita Bartelink

Het eten was erg goed. Leuke bediening en een leuke locatie waar je ook bij mooi weer heerlijk op het terras kunt eten.

94. Gérard de Vos

Een dagje Apeldoorn. Laten we het simpel houden en naar de Griek gaan...
    Toch eens afgeweken van de standaard schotels.
    FANTASTISCH!!! Lekker gegeten en wat een vriendelijk personeel. De kok verdient een salarisverhoging 😀
    Ingrid en Gérard

95. Anousca Papare

Het eten was heerlijk! De drank verfrissend, de service uitstekend en de sfeer top!! Bedankt voor de fijne avond!!

96. Fonteijn

Erg lekker eten. En we konden lekker buiten zitten.

97. L G van der Wal

Verjaardagsfeest etentje samen met onze kinderen , 5 mensen kregen eten 1 kreeg niets pijnlijke situatie sorry hier sorry daar. bij het nagerecht idem dito . zou toch wat beter communiceren ( bediening met de keuken) samengevat het etentje was opeens niet meer fijn.

98. Voor de tweede keer daar gegeten, nu samen met onze dochters, en ook de meiden hadden dezelfde mening over het restaurant: Wat is het toch een schone/mooie/gezellig en klantvriendelijk restaurant, met voortreffelijk eten! We hebben dan ook uitgebreid gegeten en zelfs twee toetjes genomen, zoooo lekker!! Het is niet echt goedkoop, maar daar is de kwaliteit ook naar.

99. Thea Kers

Het was weer kwaliteit bij Parthenon. De bediening was als altijd vlot en attent, het eten heerlijk en de tafel keurig voor elkaar met glimmende glazen en gesteven servetten. Top!

100. Rina Nikkels

Het eten was prima , de bediening ook.

Volgende pagina