Parthenon in Apeldoorn

Proef het echte Griekenland!

Ruime parkeergelegenheid onder het restaurant! (parkeergarage Marktplein)
    Bij het na bovenkomen van de parkeergarage loopt u haast het restaurant binnen!

Bus, Trein, Taxi

Parthenon laten bezorgen?

Uitzonderingen

Gesloten

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

De keukengeheimen van PARTHENON.

De keuken van restaurant parthenon is gevuld met verfijnde ingrediënten en geestdriftige koks die u zullen meeslepen in hun ongebreidelde kookkunst. De ene na de andere schaal wordt op tafel getoverd. Zij laten u met volle teugen genieten van de heerlijke Griekse gerechten.

Unieke locatie in Apeldoorn.

Ons restaurant is gelegen onder het oude raadhuis van Apeldoorn, in het bruisende hart van de stad. Een bijzondere combinatie, van twee eeuwen oude culturen onder één dak.

Makkelijk parkeren!

Onder de markt is plaats voor meer dan 600 auto's. Bij het naar boven gaan loopt u bijna de keuken van Parthenon binnen.

Relaxen aan de gezellige bar.

Even uitblazen van een drukke dag voordat u aan tafel gaat of na het diner nog lekker even nakletsen.

100 sfeervolle zitplaatsen

In ons restaurant zijn 100 zitplaatsen verdeeld in 4 persoons tafels met uitzicht over het marktplein en raadhuisplein. Heeft u iets te vieren of wilt u gezellig uit eten met uw familie of collega's? Reserveer dan even zodat uw gezelschap een prima plaats heeft.

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

1375198688 83
1419212395 76
1482089119 82

1. Jolanda Broekhuis

Erg gastvrij en de bediening was erg goed eten was heerlijk mijn zoon had een speciaal biertje uit Griekenland en vond deze zo lekker dat ik bij het afrekenen vroeg of we één flesje mee konden nemen voor zijn verzameling dat was totaal geen probleem dus ik zeg top

2. W.Blokland

Ontzettend lekker gegeten en leuk en enthousiast personeel.

3. Een Grieks restaurant van goede kwaliteit. Alles is vers en dat proef je.

4. Goed en lekker eten. Net en vriendelijk personeel.

5. Heerlijk gegeten. We komen zeker terug.

6. Tine Supusepa

Gegeten ivm onze anniversary trouwdag. Heerlyk gegeten van voor- t/m nagerecht. Zelfs een vuurwerk sterretje geplaatst op onze nagerecht voor onze anniversary. Top! Dat is hier aandacht hebben besteed voor onze speciale viering. Klasse service. Dank jullie wel namens ons 7-en. Zeker aanrader!

7. Sjoewella

Ik vind dit restaurant niet eens op een griek lijken... en de eigenaar vind geld verdienen belangrijker als zijn klanten...

8. Heerlijk gegeten, goede sfeer, leuke bediening. Kom er zeker nog een keer terug.

9. Sandra Adema

Goed en lekker eten! Je krijgt ook erg veel eten.

10. Annelies van Nellen

Heel goed en lekker gegeten. Jammer dat de luidruchtigheid van iedereen storend was. Slecht akoestisch restaurant.

11. J. de Kleijnen

Heel gezellig en goede bediening. Alleen jammer als je hebt gevraagd om iets extra's en zij het toezeggen dat het eraan komt en tenslotte niets komt.

12. Geweldige avond gehad heerlijk gegeten.

13. Zoals altijd super lekker gegeten en genoten van een heerlijke avond..

14. Mylene nuijten

Mooi restaurant en goede prijs kwaliteit verhouding.

15. Wederom prima gegeten!
    Dit keer vroegen we om een rustig plekje. We mochten kiezen.
    We komen zeker terug.

16. Paul Uijttenboogaart

Alleen een opmerking over de Baklava, die was te machtig en leek niet gaar te zijn.
    Tip : Baklava iets kleiner en bolletje ijs iets groter.

17. Eten lauw, foute bestelling, viel erg tegen, donker, duurde lang.

18. Prettig restaurant om te eten o.a omdat het vlees heerlijk mals is en de sfeer goed is. Als wij in de buurt van Apeldoorn zijn gaan wij hier eigenlijk altijd heen.

19. Andrea

20. Ans leenen

Vanavond hebben wij hier heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening, heerlijk eten, best laat gereserveerd met onze ah zegelkaart, geen enkel probleem. Zeker voor herhaling vatbaar!

21. Wij hebben heerlijk gegeten bij de Parthenon de service was geweldig

22. Rob van Kruijssen

Met 7 personen een gezellige maaltijd genoten!
    Menu ruime keuze van heerlijke gerechten tegens een alleszins schappelijke prijs.
    Vriendelijke bediening, zonder tijdsdruk.

23. Heerlijk gegeten en lekkere wijn! Zeer vriendelijke bediening. Gezellig restaurant, zeker aanrader!!

24. heerlijk gegeten en vriendelijke bediening absoluut een aanrader

25. Perfect .! Verder is er niets over te zeggen . Prima restaurant vriendelijk personeel en ruim voldoende te eten.

26. Dineke Wiersma

Voor eerste keer hier gegeten vanweg een restaurantcadeaubon. We gaan meestal in Deventer Grieks eten. Dit is nu veranderd want vond het erg goed, heel smakelijk, mals en leuke entourage. Zeker tot een volgende keer!

27. Marco Baars

Je waant in het echte Griekenland. De ambiance, het eten. De charmante bediening en de gastvrijheid zijn tekenend voor de Griekse cultuur. Een aanrader voor eidereen die van lekker Grieks eten houdt! En je kan ook lekker op terras genieten van mijn favoriete retsina met een portie olijven.

28. Rita Bartelink

Het eten was erg goed. Leuke bediening en een leuke locatie waar je ook bij mooi weer heerlijk op het terras kunt eten.

29. Gérard de Vos

Een dagje Apeldoorn. Laten we het simpel houden en naar de Griek gaan...
    Toch eens afgeweken van de standaard schotels.
    FANTASTISCH!!! Lekker gegeten en wat een vriendelijk personeel. De kok verdient een salarisverhoging 😀
    Ingrid en Gérard

30. Anousca Papare

Het eten was heerlijk! De drank verfrissend, de service uitstekend en de sfeer top!! Bedankt voor de fijne avond!!

31. Richard Berentsen

Top avond gehad. Echt super lekker gegeten!

32. Fonteijn

Erg lekker eten. En we konden lekker buiten zitten.

33. L G van der Wal

Verjaardagsfeest etentje samen met onze kinderen , 5 mensen kregen eten 1 kreeg niets pijnlijke situatie sorry hier sorry daar. bij het nagerecht idem dito . zou toch wat beter communiceren ( bediening met de keuken) samengevat het etentje was opeens niet meer fijn.

34. Voor de tweede keer daar gegeten, nu samen met onze dochters, en ook de meiden hadden dezelfde mening over het restaurant: Wat is het toch een schone/mooie/gezellig en klantvriendelijk restaurant, met voortreffelijk eten! We hebben dan ook uitgebreid gegeten en zelfs twee toetjes genomen, zoooo lekker!! Het is niet echt goedkoop, maar daar is de kwaliteit ook naar.

35. Thea Kers

Het was weer kwaliteit bij Parthenon. De bediening was als altijd vlot en attent, het eten heerlijk en de tafel keurig voor elkaar met glimmende glazen en gesteven servetten. Top!

36. Rina Nikkels

Het eten was prima , de bediening ook.

37. Bremer

Bij binnenkomst werden we als ongewenste indringers bekeken [was net open] de ontvangst door de eigenaar was in ieder geval niet al te vriendelijk, daarna hele aardige en correcte bediening door het personeel.
    Was de tweede keer dat we er waren, deze keer viel het dus tegen, maar het eten is gewoon goed.

38. H.J. Faber

Eten was fantastisch. Bediening vriendelijk, goed en snel. Wij wilden geen toetje maar koffie/thee. Omdat we ons andere drinken nog niet op hadden wilden we daar even mee wachten. Toen hielden ze ons wel in de gaten tot dat het op was, en dat vond ik niet zo prettig. Maar verder prima restaurant om te gaan eten.

39. Heerlijk gegeten. Vooral de Boerekaki, welke niet in elk restaurant te krijgen is, was erg lekker.

40. Heerlijk gegeten. Uitstekend klaargemaakt door de kok. Gezellige sfeer. Vlotte bediening.

41. Heerlijk gegeten bij Parthenon. Gezellige ambiance; heerlijke gerechten. De kok had speciaal vegetarische moussaka gemaakt. Wat een verwennerij.

42. Beste plek in Apeldoorn voor een authentiek Grieks diner.
    Top.

43. Wat een tegenvaller. Opa die achter de bar zijn kleinkind probeert niet te laten huilen... Vriendelijke bediening, maar is dit een Grieks restaurant? Gehaktballetjes die naar alles smaken behalve naar Grieks eten. Lamsvlees in een bad van tijmsaus, 5 halve aardappelen. En een salade zonder feta kaas en let op...met balsamico dressing. Ik ga naar een Grieks restaurant en krijg een Italiaanse dressing. Nee, nooit meer naar terug.

44. We werden netjes begroet. Fijne zitplaatsen. Dit was de eerste keer voor herhaling vatbaar. Het eten was erg goed en lekker. De bediening was zeer vriendelijk en correct.

45. Joke de Wolde

Op zondag via thuisbezorgd.nl besteld bij Parthenon. Om18.05 besteld, zou om 19.00 geleverd worden. Om 19.35 nog niets gezien of gehoord, we bellen maar eens. Het meisje dat ik aan de telefoon krijg, vertelt me dat de bestelling nu klaar staat om weggereden te worden. Als ik mijn ongenoegen uit, wordt de telefoon uit haar handen gegrist en heb ik een gestresst persoon aan de lijn die mij vertelt dat het op zondag druk is, en dat de focus op het restaurant ligt. Het voelt bij mij of hij bedoelt dat ik niet goed bij mijn hoofd ben dat ik op zondag online durf te bestellen. Zeg dan dat je op zondag niet bezorgt. Bij aflevering hetzelfde slappe excuusverhaal. Het eten was heerlijk, echt een dikke 8, maar die service, wat mij betreft een 3.

46. Wederom heerlijk gegeten. Erg gastvrij en fijne sfeer. Beste griek van Apeldoorn...Aanrader!!

47. Heerlijk gegeten, mooi ingericht restaurant en een prima en attente bediening.

48. Hanneke Ceelen-Prins

Het eten was er weer heerlijk. Geen wonder dat we regelmatig bij dit restaurant terug komen. We hadden alle vier wat anders genomen maar iedereen vond het zeer smakelijk; het is een kunst om mixschotels van goede kwaliteit te serveren maar zowel het vlees als de vis was perfect. Ook de hoeveelheden zijn precies goed en grote eters kunnen salade en dergelijke bijbestellen.

49. Super lekker eten. Het vlees was heerlijk mals. Het restaurant ziet er heel mooi uit en het personeel is heel vriendelijk. Ook het dessert was heerlijk. Al met al een super fijne avond gehad met heerlijk eten.

50. fam. Koetsier

Afgelopen vrijdag hebben we hier gegeten. De bediening was zeer vriendelijk, het eten was heerlijk! En de sfeer super gezellig. Echt een aanrader!

51. RJ Buitenhuis

Heerlijk gegeten.

52. Genoten van het keuzemenu.
    Alles prima bereid en van goede kwaliteit.
    Ook de ontvangst en bediening was uitstekend.
    Zeker een aanrader.

53. Heerlijk gegeten hier. We hadden een menu met voor- hoofd - en nagerecht. We moesten lang wachten voor we te eten kregen en de rekening moest worden aangepast aangezien er een fles water op stond die we niet hadden besteld. Mooie locatie en vriendelijke bediening.

54. Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer met goede service.
    Nog nooit teleurgesteld geweest.

55. Erg vriendelijk en het eten was heerlijk! Veel soorten vlees gegeten en alles was perfekt gebakken en op smaak! Echt een aanrader.

56. Eric ten Katen

Een gezellige avond gehad bij Parthenon. Het eten was heerlijk en de bediening vriendelijk en snel.
    Het was er schoon en de sfeer was relaxt, met gezellige rustige muziek op de achtergrond.
    Zeker een restaurant om nog een keer te bezoeken voor een etentje.

57. Eten was goed, wijn te duur voor wat je krijgt (halve glaasjes), voelden ons opgejaagd. Totaal geen gemoedelijke Griekse sfeer, kwamen iedere minuut vragen hoe het smaakte en of we nog wat wilden bestellen! Werden verzocht om na het diner de tafel te verlaten omdat ze de tafel nodig hadden, leek wel een fabriek. Prijsverschil met kaart en de rekening (rekening was hoger), na dit te hebben aangegeven werd door de eigenaar gezegd dat hij geen tijd had gehad om de prijzen van de kaart aan te passen, moesten toch de rekening betalen (wijn was 3.75 euro en 4 euro op de bon, volgens ons mag dit niet!!). Het zou netjes zijn geweest om ons een ouzo aan te bieden of zo, maar gaven geen krimp, de arme serveerster kreeg opdracht om dit te zeggen. Het is niet om die 50 cent, maar om het principe!!!! Dus absoluut geen aanrader! Wij gaan er in ieder geval niet meer heen!

58. Heerlijk gegeten, vrienden uit de Randstad bij me en die vonden het heerlijk. Ook complimenten voor de bediening. Ik kom zeker terug, heel tevreden.

59. Erg lekker gegeten bij Grieks restaurant Parthenon. Eten werd netjes op tijd geserveerd en was ruim voldoende. Bediening was erg goed en vriendelijk. Kwaliteit van het eten was prima.

60. Heerlijk gegeten. Lekker eten, attente bediening. Goede porties, voor sommige wellicht te veel 😂

61. Henk Hartemink

Uitstekend Grieks restaurant. Goede professionele bediening die zorgt voor sfeer en aandacht. Kwaliteit gerechten zeer goed.

62. Wij gaan vaker naar dit restaurant. Nu voor het eerst met kerst geweest, wederom heerlijk gegeten en een vriendelijke bediening!
    De sfeer is er zeer prettig, dus een echte aanrader.

63. Gré ten Teije

Keurig en zeer vriendelijke ontvangen. Goede bediening en heerlijk gegeten.

64. Mariska karssing

We hebben afgelopen zaterdag genoten van een driegangen keuzemenu bij Partenon. De bediening was goed en het eten erg lekker. Voor herhaling vatbaar!

65. Door de jaren heen een constante kwaliteit. Dus daar regelmatig eten. 👍

66. Eten was voldoende qua hoeveelheid en redelijk t.a.v. de kwaliteit.
    Het ontbrak aan een gezellige sfeer die mede veroorzaakt werd door de zeer matige service en bediening.
    Prijs kwaliteit was acceptabel.

67. Sinds lange tijd weer daar gegeten,
    Maar vond het niet geweldig.
    Eten was lauw, weinig keus op de kaart, tov andere griekse restaurant' s.

68. Super gastvrij ontvangen met aan de bar een lekkere Ouzo. Vlees was echt verrukkelijk en aanbevolen flesje wijn was ook top. Super gezellige avond gehad met vriendelijk personeel en eigenaar! Volgende keer Apeldoorn komen we hier zeker weer!

69. Sylvia Berends

Zojuist weer een reservering geplaatst, we kunnen niet wachten! Altijd gastvrij en welkom ontvangen en natuurlijk erg lekker eten en drinken! Zeker een aanbeveling!

70. Lekker gegeten in een prettige sfeer. De gerechten waren goed van smaak en mooi vormgegeven op het bord. Vriendelijk personeel. Ook fijn dat je niet zo dicht op andersmans tafel zit!

71. Al vaker geweest. Sfeer is gezellig, bediening goed. Het eten voortreffelijk. Dus we zullen er vaker heen gaan.

72. Met 7 personen lekker gegeten. Personeel was erg vriendelijk. Echt een aanrader. Voor herhaling vatbaar.

73. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door de vrouw die ons de rest van de avond ook heeft bediend. Heel vriendelijk en gezellig.

Het eten:
    We bestelden een PARTHENON, wat een soort mixed grill is van de specialiteiten. Mooi geserveerd en compleet met salades, aardappeltjes of patat, rijst en saus.
    De kwaliteit was zeer goed. Lekker mals en ook de kruiden waren precies goed.

Je moet aardig je best doen wil je alles opkrijgen dus ook de grote eter zal genoeg hebben.

Prijzen:
    Ik stond voorstelt van de prijzen. Voorgerecht kost tussen de 6 - 10 euro. Een hoofdgerecht is tussen de 15 - 19 euro en het dessert is ongeveer 6 euro.

Ik raad het iedereen aan als je van lekker vlees houd en niet vies bent van andere keukens dan de nederlandsche.

74. Afgelopen weekend hier gegeten. Super leuke sfeer en heel goed eten! Zeker voor herhaling vatbaar.

75. Het eten was niet echt bijzonder en wat flauw.

76. Heerlijk eten, mals vlees, lekkere zaziki, fijne bediening.

77. Had aangegeven dat er een jarige bij zit, maar daar is niets aan gedaan. Daarnaast was het eten niet lekker.

78. Van Opijnen

Je kunt hier lekker eten. Goede service, je hoeft niet lang te wachten op het eten. Bediening is vriendelijk. We zijn hier 4 keer geweest, en komen graag weer terug

79. Een aanrader. Wij waren op alle fronten zeer tevreden en komen graag weer terug. Niet twijfelen, gewoon een keer doen.

80. Htenbergen

Gereserveerd, maar toch was er geen tafel op de afgesproken tijd. In een ijskoud, tochtig hoekje geplaatst. Blijkbaar niet genoeg personeel. Voorgerecht liet ruim een uur op zich wachten. Na aandringen kwam het hoofdgerecht sneller.
    Het eten op zich was prima, maar niet voor herhaling vatbaar.

81. E.J. van der Reijden

Al diverse keren wezen eten bij Parthenon en ook dit keer was het top. Heerlijk eten, uitstekende service en gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.

82. monique meijer

Weer lekker en gezellig gegeten

83. Joke Gresnigt

Heerlijk gegeten, bediening vriendelijk en goed. Aanrader om daar naar toe te gaan.

84. Normaal eten we hier erg lekker. Deze keer was de gyros niet lekker, heel zacht en week. De serveerster vroeg of we de dessertkaart wilde zien. Graag want een toetje daar hadden we nog wel zin in. Na ruim een half uur wachten besloten we maar af te rekenen en bij de ijssalon op de hoek een ijsje te halen.

Voor ons voorlopig even geen Grieks eten.

85. Super gegeten en hele fijne bediening.

86. Heerlijk buiten op het terras gegeten. Heel erg lekkere salade en voortreffelijk vlees. De bediening was toppie. Voor herhaling vatbaar. Compliment!

87. De ontvangst was zoals gewoonlijk heel hartelijk. Het eten was goed en we hadden een leuke tafel. Personeel is altijd super vriendelijk!

88. Langedijk

Vrijdag eind van de middag hier heerlijk gegeten van het Dagmenu

89. Douwe Meetsma

Wij hebben super lekker gegeten, meer dan genoeg eten gekregen voor een mooie prijs. En met dit mooie weer lekker de hele avond aan het gezellige plein kunnen zitten!
    Wij zouden zo weer gaan eten bij restaurant Parthenon te Apeldoorn.

90. Familie Nijenhuis

Wij zouden zo weer gaan eten bij restaurant Parthenon te Apeldoorn.

91. Melaard

In 1 woord een super restaurant, een aanrader voor iedereen. Klinkt misschien overdreven maar is absoluut een top tent.

Gr Gerrit en Sandra Melaard

92. Heerlijk gegeten. Eten is zo als het hoort, en de porties erg groot. De bediening is erg vriendelijk, en zorgt er voor dat je geen moment zonder drinken hoeft te zitten. Ook wordt indien gewenst de tzatziki, rijst of aardappeltjes gratis bijgevuld. Voor wie van Grieks eten houdt is Parthenon echt een aanrader!

93. Het eten was zoals gewoonlijk weer heerlijk. Goede bediening en vooral ook vriendelijk. Het is echt een aanrader om een leuke avond te hebben en voldaan naar huis te gaan.

94. Alles was weer perfect, hebben zoals altijd weer heerlijk gegeten en gedronken. Bediening zoals altijd prima. Komen zeker weer terug en ik zal zeker de gegrilde zeebaarsfilet weer bestellen, die was heerlijk.

95. Charlotte

Wij laten regelmatig de Nemea schotel thuisbezorgen. Het vlees is sappig en smaakvol, de tzatziki heerlijk en het zelfgemaakte brood is ook om te smullen! Wat mij betreft zeker een aanrader. Dit is écht Grieks eten :-)

96. Gert-Jan

We hebben met een groep van 10 personen heerlijk gegeten en gedronken. Alles was met zorg bereid.
    Zeer attente en vooral vriendelijke bediening!
    Dit alles zorgde voor een ontspannen sfeer.
    We komen graag terug!

97. Lot 5 punten

Heerlijk gegeten, hoge kwaliteit vlees. Het lamsvlees was heerlijk zacht. De rijst was lekker pittig maar niet te.

98. diane gerritsen

Weer heerlijk gegeten, zoals altijd, gewoon top.

99. Carolien Romeijn

Wij komen er graag. De sfeer is altijd gezellig, bediening heel vriendelijk en het eten is super goed👍🏼👍🏼

100. Hoge kwaliteit en buitengewoon verrassend.
    Wie authentiek Grieks wilt eten met een hoge kwaliteit kan niet om het Grieks specialiteitenrestaurant Parthenon in Apeldoorn heen. In Gelderland zijn we nog geen Grieks restaurant tegengekomen waar de kwaliteit zo hoog en constant is. Daarbij komen we regelmatig verrassingen tegen, zoals afgelopen zondag. We kregen een tongstrelende warme pikilia geserveerd voor twee personen, zeer gevarieerd en rijkelijk op de schotel.
    Hoofdgerecht... octopus van de grill en een mix visschotel. Ongelooflijk lekker, niets op aan te merken. Daarbij een schotel asperges die perfect gegaard waren met een kaassaus, verse bieslook en dille alsmede een heerlijke Griekse salade.
    Ons toetje? Sinaasappeltaartje met bolletje ijs, slagroom en wafeltje. Wat wil je nog meer. O ja, de wijn. We kozen voor een Chardonnay, lekker droog en fris en goed gekoeld. Tja, wie hier niet blij van wordt... We verheugen ons al op de volgende keer.

Volgende pagina