Ruime parkeergelegenheid onder het restaurant! (parkeergarage Marktplein)
    Bij het na bovenkomen van de parkeergarage loopt u haast het restaurant binnen!

Bus, Trein, Taxi

Parthenon laten bezorgen?

De keukengeheimen van PARTHENON.

De keuken van restaurant parthenon is gevuld met verfijnde ingrediënten en geestdriftige koks die u zullen meeslepen in hun ongebreidelde kookkunst. De ene na de andere schaal wordt op tafel getoverd. Zij laten u met volle teugen genieten van de heerlijke Griekse gerechten.

Unieke locatie in Apeldoorn.

Ons restaurant is gelegen onder het oude raadhuis van Apeldoorn, in het bruisende hart van de stad. Een bijzondere combinatie, van twee eeuwen oude culturen onder één dak.

Makkelijk parkeren!

Onder de markt is plaats voor meer dan 600 auto's. Bij het naar boven gaan loopt u bijna de keuken van Parthenon binnen.

Relaxen aan de gezellige bar.

Even uitblazen van een drukke dag voordat u aan tafel gaat of na het diner nog lekker even nakletsen.

100 sfeervolle zitplaatsen

In ons restaurant zijn 100 zitplaatsen verdeeld in 4 persoons tafels met uitzicht over het marktplein en raadhuisplein. Heeft u iets te vieren of wilt u gezellig uit eten met uw familie of collega's? Reserveer dan even zodat uw gezelschap een prima plaats heeft.

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

1205431534 72
1219427614 56
1247419776 79
1275411937 86
1520343351 83

1. Elly en Ben

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening. We troffen het, want er was live muziek. Een gezellig avondje uit.

2. Peter Ambagtsheer

Prima gegeten en attente, informele bediening. Men is flexibel met speciale menu wensen. Van de Griekse restaurants die ik in NL heb bezocht is deze met stip de beste. In mijn geval was de portie wat te groot, wat jammer is want ik gooi niet graag eten weg. Erg lekker was het wel. De toetjes waren ook prima.

3. Stephanie

We hebben heerlijk gegeten al wel eerder eten via thuisbezorgd gehad maar nu voor het eerst echt hier gegeten, voor herhaling vatbaar!

4. W. van den Hazel

Kom hier al jaren. Niet wekelijks maar toch.
    Onveranderd uitstekend. Zeker een aanrader.

5. We hebben meerdere malen de partenonschotel besteld echter de laatste keer alweer geen dessert en de rijst en aardappels net genoeg voor 1 pers ipv 2
    Ik denk met twee lepeltjes rijst het bakje echt leeg was
    Het eten is goed maar dat de porties bijna gehalveerd zijn en desserts alweer vergeten zijn geeft me toch te denken.

6. Wij hebben op 1ste Kerstdag heerlijk gegeten bij Parthenon. Leuke sfeer en vriendelijke personeel. Zeker een aanrader om daar te eten. Wij komen er zeker terug.

7. Heerlijk gegeten. Goede prijs kwaliteit verhouden. Erg vriendelijke bediening, vooral de zoon en dochter van de eigenaar. Last minute hier geboekt voor kerst en er was genoeg plek, het was er gezellig druk.

8. Heerlijk gegeten in een prima sfeer en met leuke, vriendelijke bediening. TOP!

9. Gerard Bijsterbosch

Prima met de hele familie gegeten. Goed eten, prima bediening. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zat (kerstmis) had dat geen invloed op de prima bediening en sfeer.
    Een aanrader!

10. Parthenon is een supergoed restaurant.
    Het is alleen waardeloos dat je via eet.nu gewoon kunt reserveren terwijl alles vol zit.
    Waarover ik door het restaurant overigens netjes over gebeld ben.

11. Fam. Welie

Wij hebben dit jaar met zeven personen kerstavond in dit restaurant gevierd, boven verwachting goed. Heerlijk gegeten, zowel voor- hoofd als het nagerecht waren prima. Restaurant om nog eens te bezoeken. Nogmaals bedankt voor onze onvergetelijke avond.

12. John de Meijer

Wat een verschil t.o.v. overige Turkse restaurants in Apeldoorn. Uitstekende keuken, gezellige entourage en geweldig attent personeel.

13. Corald Toonen

Het is mijn favoriete griekse restaurant in Apeldoorn.
    Helaas was ons laatste bezoek geen succes qua service.
    Onze serveerster was meer bezig met haarzelf dan met de klanten.
    Andere serveersters hebben dit proberen op te vangen…
    - heel lang wachten op t voorgerecht zonder ook maar iets op tafel te krijgen…
    - drinken besteld, maar dit duurde 20 minuten, totdat we dit aangaven.
    - Vroeger was er altijd een Ouzo na… dit is helaas niet meer…
    Hopelijk volgende x beter, want normaal is de service top…

14. Linda Vlastuin

Heerlijk gegeten en een hele fijne sfeer. Zeker een aanrader.

15. Gisteren heerlijk met zijn 5en gegeten. Zoals eigenlijk altijd is de kwaliteit en smaak van het eten erg goed al was de kok wel erg royaal met de rode ui door de mixed grill. Porties zijn ook altijd ruim voldoende.

Personeel is altijd erg vriendelijk en alert en gingen ook leuk om met een dolletje van onze kinderen. Wel mis ik hier soms de echte griekse sfeer. Geen (live) muziek of deze stond zo zacht dat je er niks van hoorde, geen grieks welkomst drankje, geen dans of iets dergelijks. Qua uitstraling en inrichting wel grieks maar ik mis de echte griekse sfeer.

Al met al heerlijk gegeten en een erg leuke avond gehad. We zullen hier zeker weer terug komen.

16. Het eten was heerlijk, maar het was erg druk en daardoor waarschijnlijk de service iets minder: brood kwam te laat. Lawaaiig. Maar niets ernstigs en leuke avond gehad.

17. A. Bijsterbosch

Op de avond zelf blijkt dat er een tafeltje voor twee bij het raam waar natabene om gevraagd is bij de reservering er niet is. Of achter in een hoekje of voor de deur was nog plaats. Hoe bestaat het, men zegt dan doodleuk ja maar daar doen wij niet aan. Wij zijn ook zonder te eten weer gegaan, hier komen wij en onze grote familie dan ook nooit weer!

18. De bediening en inrichting waren helemaal prima. Het eten vonden wij wat minder. Vlees was niet zo mals als het moet zijn. In verband met een theater bezoek zijn we hier gaan eten. We zullen hier niet meer terug komen.

19. Jeanwtte Oosting

Hebben heerlijk gegeten, grote porties.
    Vriendelijk personeel, komen er zeker terug!

20. Prima gegeten. Ruim voldoende. Vriendelijke bediening. Correcte prijs. Wat wil je nog meer?

21. J. van der Meulen

Uitstekend Grieks restaurant. Heerlijk gegeten in een keurig en sfeervol restaurant met prima bediening!
    Hier gaan we vaker komen!

22. Eten viel een beetje tegen maar was absoluut niet slecht. Service was prima, aardig en redelijk snel.

23. Het licht om de menukaart telezen was slecht was echt sfeerverlichting.

24. Het was heel lekker en goed verzorgd. Ik kom er zeker terug.

25. Gezellige avond gehad en heerlijk gegeten!! Was fantastisch.

26. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en fijne sfeer.
    Wij komen hier vast vaker.

27. In 1 woord: Super!
    Geweldig lekker eten! Zeer vriendelijk personeel dat alle moeite voor je neemt. Praatje maakt en hart voor de klanten. Sfeer is top en knus.
    Mixed grill was heerlijk en ook de bifteki super (feta binnenin pikant wat een leuke twist geeft, moet je van houden maar dat doen wij).
    We komen hier zeker vaker eten!
    Aanrader!

28. a van der Haar

Prima gegeten, goede bediening en prima sfeer en betaalbaar.

29. We hebben een geslaagde avond gehad. Er was eigenlijk niets op aan te merken. Het eten was heerlijk en ruim voldoende. De sfeer was prima, goede en rustige achtergrondmuziek. De service was uitstekend, een vriendelijke familie. En de prijs was zeker goed in verhouding met de kwaliteit..
    Een echte aanrader.

30. Hanneke en John

Keurige ontvangst en begeleiding, geen aangename zitplaats bij garderobe, na vertrek andere gasten verhuisd naar een aangenamere plek. Toch is het gedeelte aan de kant van cafe de paris minder leuk. Voorgerecht (inktvis) -met klem geadviseerd- geen daverend gerecht met name omdat de inktvis qua kruiden te sterk afsteekt -te flauw- tegen de uitstekende salade die erbij geserveerd wordt, Hanneke was iets positiever. Hoofdgerecht: "Parthenon" zeer rijkelijk bord vol smakelijk gekruid vlees, borden niet of onvoldoende verwarmd. Te weinig tzatziki ten opzicht van het vlees, idem voor de rijst -zeer smakelijk- en de zeer eenvoudige salade. Er werd ook niet geinformeerd of er voldoende bijgerechtjes waren. Goede retsina en rode wijn. Geen nagerecht genuttigd. Geschreven door John.

31. de zaalties

Prijzen vonden wij erg hoog. 4,50 euro voor een glas wijn! Het eten was best goed, alhoewel de suzuki erg compact was. Had wel sappiger gemogen. Verder voelden wij ons een beetje bedrogen. Bij het gerecht krijg je standaard tzatziki per persoon erbij. Omdat wij hier erg van houden, bestellen wij altijd een extra portie bij het hoofdgerecht. Zo nu ook. Wat schetst onze verbazing dat we alsnog maar 3 bolletjes kregen met z'n drieën. Waar was de tzatziki standaard bij het hoofdgerecht gebleven?? Uitleg serveerster: die hebben ze bij de extra portie gedaan!! Nou, je kunt ons een hoop wijs maken, maar dat toch echt niet!! En al helemaal niet als je aan de andere tafels voor 2 personen dezelfde hoeveelheid voorbij ziet komen! Ze willen naar ons gevoel alleen maar dat je tegen betaling bij bestelt. Bij andere Griekse restaurants gaat het er een stuk minder kneuterig aan toe en we hebben echt al héél wat Griekse restaurants gehad dus genoeg vergelijking. We zijn daarom ook zonder nagerecht of koffie weggegaan. Als het goed is, gun ik het ze. Nu dus niet.

32. Lekker eten voor een mooie prijs. Echt een aanrader!

33. Roza van Manen

Een verademing om daar te eten. Bediening is vriendelijk en heel alert. Gisteren heerlijk gegeten samen met mijn dochter. Prijs/kwaliteit is voor mij 5* waard. Wat ons opviel was dat er veel aandacht besteed werd aan, wat wij dachten, een serveerster die in opleiding was. A.s. zaterdag in de herhaling maar dan met mijn vriendin.

34. Samen met vrienden hier gegeten: gastvrij, gezellig en het eten was heerlijk.

35. Heb er maar 1 woord voor het was super kwaliteit bediening prijs.

36. Lekker gegeten. Stifado was lekker mals. Gezellig restaurant.

37. Heerlijk gegeten en geweldige bediening een aanrader voor een gezellig avondje weg.

38. René Schuurmans

We hebben met 9 personen gegeten bij Parthenon. De gerechten waren prima. De gerechten waren netjes opgemaakt, vlees apart, aardappels, salade en sauzen. Je kon onbeperkt vragen naar aardappels etc.
    De smaak van de gerechten was goed. Iedereen heeft heerlijk gegeten.
    Echt een aanrader.

39. Heerlijk gegeten!!
    Een van de best Grieks restaurants waar ik gegeten heb.

40. Gisteravond heerlijk gegeten bij Parthenon. Alle gerechten waren prima verzorgd en ook de bediening was dik in orde. Prima!

41. Ria van Berkum

Het was een geslaagde avond! De bediening was vlot en vriendelijk!
    Het eten was uitstekend

42. Voor mijn verjaardag had ik een dinerbon gekregen. Na wat rond kijken op de site van dinerbon kwamen we hier uit. Meestal gaan wij naar de wok of een tapas restaurant maar voor de verandering kozen we voor Parthenon. Hier hebben we zeker geen spijt van! We hebben echt heerlijk gegeten en ook die bediening was goed.

43. Eten was prima. Zelf heb ik de vegetarische schotel genomen. Ik vind deze een van de betere die ik de laatste tijd heb geproefd.
    Kortom, goed eten voor een redelijke prijs.

44. Heerlijk gegeten alleen brood met tzaziki vooraf is niet doorgekomen, maar de rest van het diner heeft dat ruimschoots goedgemaakt.

45. Heerlijk gegeten! We lieten ons verrassen en kregen een diversiteit aan voorgerechten en een hoofdgerecht. Flinke porties! De serveersters waren zeer vriendelijk.

46. Echt goed eten en bediening heel attent en onderlinge sfeer erg goed.

47. Katja vd Wijk

Heerlijke Griekse gerechten, bereid met uitsluitend verse kruiden en groenten, geen gedroogde of ingeblikte producten. Attente bediening, netjes gedekte tafels met linnen en grote wijnglazen, fijn terras. Wij komen hier al jaren en het wordt steeds leuker.

48. Ellen hokke

We hebben heerlijk gegeten zoals altijd.

49. Ilse van Baren

Lekker gegeten op een zonnige zomeravond. Fijne sfeer en lekker eten, mijn vriend en ik misten wel een lekker sausje bij het vlees. De zalm met dillesaus was echter heerlijk.

50. Zalig gegeten.
    Echt een aanrader.

51. Rob Cornelis

Heerlijk gegeten in gezellige sfeer. Goed betaalbaar, vlotte en vriendelijke bediening.
    Aanrader!

52. Fam. de Weerd

Heerlijk gegeten. Leuke sfeer. Komen zeker nog een keer hier eten

53. We vonden het eten echt super lekker. Het voorgerecht was super en ook het hoofdgerecht smaakte naar meer, maar er was meer dan genoeg vlees aanwezig. De bediening is erg vriendelijk en erg behulpzaam. Doordat er een feestavond was en veel muziek, en het weer super mooi was, was het voor ons een topavond...

54. Zoals altijd heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Gevarieerde kaart.

55. Ronald Wolffensperger

Altijd goed eten, vriendelijke bediening. Je proeft hier Griekenland!

56. Holtman

Heerlijk gegeten, goede bediening. Komen zeker terug.

57. J. Groenheijde

We hebben een gezellige avond gehad.
    De plaats die wij aan gewezen kregen was behoorlijk warm. Ramen konden niet open.
    Maar nadat we het aan gegeven hadden kregen we een andere prima plek.
    Het eten was uitstekend en ruim voldoende.
    Mijn gasten (vanwege verjaardag) waren enthousiast over de gehele avond.
    Iedereen ging met een goed gevoel naar huis.

58. Het was perfect, heerlijk eten en drinken dus op naar de volgende keer.

59. Dorothy en Sven

Aangezien er een andere kok was als normaal (vakantie), had ik het idee dat de gerechten net iets anders smaakten.
    Ik had echter heel veel knoflook in mijn Keftedakia. De saus smaakte net iets anders. Naar mijn idee erg zout. De volgens mij eigenaresse kwam naar me toe nadat ik dit aan de serveerster had aangegeven. Zij hadden geproefd en vonden het niet zout.
    De mix grill vond ik de giros erg vet. Kon niet mijn vinger erop leggen wat ik niet lekker vond. De dame blanche kon niet veel mis aangaan en die smaakte goed.
    Het kan zijn dat het aan mijn smaak lag of aan de andere kok. Dit heb ik ook aangegeven bij het restaurant.
    Normaal eet ik hier heerlijk.
    Mijn vriend heeft daarnaast lekkerder gegeten dan ik.

60. Er werd goed gezorgd voor mijn glutenvrije dieet. Ze zijn goed op de hoogte.
    Het eten was echt prima in orde.

61. We hebben laatst met vijf personen hier gegeten. Het was een zonnige dag en we zaten buiten op het terras. Het eten was prima, de bediening vriendelijk. Na het afrekenen konden wij het terras niet meer verlaten doordat de eigenaar de uitgang blokkeerde met tafels voor een groot gezelschap.

62. Wilfred Brouwer

Bijzonder lekker gegeten en personeel zeer attent en vriendelijk.

63. Eten zoals altijd heerlijk. Sfeer is prima. Bediening kan beter. We vroegen tzaziki (wat als vooraf op de kaart staat) bij het hoofdgerecht geserveerd te worden. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Bediening bediend aan de kant dat hun het beste uit komt ook al is dat dan pal voor je neus langs om het aan je buurman of buurvrouw te geven.
    Maar het eten is prima!

64. Miranda

Heerlijk gegeten, vlees en vis waren zalig! Ook met allergie (paprika) goed te doen.

65. Suzanne

We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht, ook onze jas werd aangenomen en naar de garderobe gebracht.
    Je hoeft niet lang te wachten op je bestelling. Maar je krijgt ook zeker niet het gevoel dat de gerechten er door heen gejaagd worden. Er werd regelmatig gevraagd of alles nog naar wens was en of we nog iets nodig hadden zoals een drankje of bijgerecht.
    Wij kunnen als hoofdgerecht de Parthenon schotel en de lamshaasjes zeer aanbevelen, was erg lekker!

66. KMartherus

Online reservering gedaan, prima verzorgd!
    Eten is erg goed er wordt actief rekening gehouden / advies gegeven met speciale wensen mbt eten. Super!
    Bediening is vriendelijk. Sfeer is goed. Een aanrader.

67. Jeroen

Wát we te eten kregen (3x schotel) was goed maar er werd slechts een klein schaaltje sla voor 3personen bij geserveerd en totaal geen rijst/aardappeltjes/ frietjes oid! Je krijgt een bord met vlees en that'sit! Jammer, volgende keer zoeken we een restaurant met een complete gerechten....

68. Prima gegeten.

69. Lekker eten en goede kwaliteit.

70. Jan Willem Gouverneur

Wij hebben heerlijk gegeten en zijn prima geholpen.
    De kaart is uitgebreid en de prijs prestatie verhoud zich goed tot elkaar.
    Zeker een restaurant nog vaker naar toe te gaan.

71. Margreet

We hebben lekker gegeten in dit gezellige restaurant. Het enige minpuntje was de kou die elke keer langs waaide als de deur open ging.

72. Wim Gerritsen

73. Het eten was er heerlijk!

74. W de Jager

Bediening was heel erg vriendelijk, lief bijna. Het hoofdgerecht was helaas niet zoals gehoopt; het vlees was droog en smakeloos. Het nagerecht was daarentegen weer smullen. Jammer van het hoofdgerecht want de gehele indruk was wel dat iedereen erg zijn en haar best deed de gasten een fijn etentje te bezorgen.

75. Weer heerlijk gegeten. Het eten en de bediening is hier gewoon erg goed en daarom gaan we vaker hier eten. Het eten is echt heerlijk!

76. Was heerlijk eten en een gezellige sfeer en prima bediening. Voor herhaling vatbaar.

77. Fam. Koopman

Lekker gegeten in een aangename, gezellige sfeer. Komen graag terug!

78. Ria Kragt

We hebben een heerlijke avond gehad met 5 vriendinnen.
    Leuke sfeer, heerlijk eten en geweldig personeel!
    Echt een aanrader…

79. Richard Berentsen

Weer heerlijk gegeten. Echt een top tent.

80. Marcel vd Zandt

Sfeer/uitstraling verouderd. Mis Griekse sfeer. Personeel kan wat beter opletten als we aandacht probeerden te trekken om bij te bestellen.

81. We hebben heerlijk gegeten, het menu was uitgebreid en het eten was perfect gaar.

82. We werden goed en vriendelijk ontvangen. Service en het eten waren goed.

83. Erg lekker eten, maar het duurt veel te lang voor de volgende gang komt.

84. Heerlijk gegeten, authentiek Griekse gerechten, vriendelijke en vlotte service in een typisch Griekse ambiance!

85. Gert Post

Een gezellig restaurant met een goede Griekse sfeer. Het eten was voortreffelijk, de service uitstekend en de bediening top.
    Een echte aanrader!

86. Mooi restaurant, goede bediening en het eten was heerlijk.

87. De gyros leek opgewarmd, aardappeltjes en rijst veel te weinig ik zou er niet nog eens gaan eten

88. janneke te Riele

Gezellig restaurant met goede prijs kwaliteit verhouding. Erg lekker gegeten en mooie opmaak op de borden.

89. Barnedette

Heel lekker gegeten. Heerlijk snoepen van diverse gerechten van de kaart. Was prima mogelijk. Leuke, lieve mensen. Erg gastvrij.

90. Heerlijk gegeten en super vriendelijke bediening! Aanrader!

91. Eten/drinken service en de sfeer, alles was in 1 woord tip top geregeld. Wij hebben genoten en komen zeker een keertje terug!

92. Jolanda Broekhuis

Erg gastvrij en de bediening was erg goed eten was heerlijk mijn zoon had een speciaal biertje uit Griekenland en vond deze zo lekker dat ik bij het afrekenen vroeg of we één flesje mee konden nemen voor zijn verzameling dat was totaal geen probleem dus ik zeg top

93. W.Blokland

Ontzettend lekker gegeten en leuk en enthousiast personeel.

94. Een Grieks restaurant van goede kwaliteit. Alles is vers en dat proef je.

95. Goed en lekker eten. Net en vriendelijk personeel.

96. Heerlijk gegeten. We komen zeker terug.

97. Tine Supusepa

Gegeten ivm onze anniversary trouwdag. Heerlyk gegeten van voor- t/m nagerecht. Zelfs een vuurwerk sterretje geplaatst op onze nagerecht voor onze anniversary. Top! Dat is hier aandacht hebben besteed voor onze speciale viering. Klasse service. Dank jullie wel namens ons 7-en. Zeker aanrader!

98. Sjoewella

Ik vind dit restaurant niet eens op een griek lijken... en de eigenaar vind geld verdienen belangrijker als zijn klanten...

99. Heerlijk gegeten, goede sfeer, leuke bediening. Kom er zeker nog een keer terug.

100. Sandra Adema

Goed en lekker eten! Je krijgt ook erg veel eten.

Volgende pagina