Op dit adres zit nu: Down Town

1. Gisteren met z'n tweeën gegeten in De Smalle Haven. De entourage is bijzonder en origineel en het concept is ook vernieuwend en dat sprak ons aan.

Bij de uitleg over hoe het werkt werd niets vermeld over de prijzen die gehanteerd werden; wel dat er met dagverse producten wordt gewerkt.

Toen we mee werden genomen naar de vitrine kregen we de mogelijkheden voorgeschoteld voor het voorgerecht en hoofdgerecht. Eerst het voorgerecht op een tegel met allerlei verschillende hapjes van vlees, vis en vegetarische gerechtjes. Erg lekker. Bij het hoofdgerecht was een wens van mijn vriend (geen spruitjes s.v.p.) niet meegenomen en dat is jammer. Bij mijn gerecht van vis zaten spruitjes, die overigens prima bereid waren, maar wat ik niet zo'n lekkere smaakcombinatie vind.

De bediening was die avond jong, vriendelijk en deed zijn best maar mist nog de finesses van een 'goede' bediening (zien wanneer glazen leeg zijn, suggesties doen, weten welke wijn past bij welke gerechten en weten wie wat besteld heeft en het bij de desbetreffende persoon neerzetten). De akoestiek is niet prettig om rustig in gesprek te gaan met elkaar. Het klinkt nogal hol en dat hoor je.

Bij het afrekenen was het toch even schrikken; ook omdat je geen prijzen weet van te voren. Voor, twee drankjes voor het eten, een voorgerecht, hoofgerecht, nagerecht + koffie, een fles witte wijn (Pinot Gris) en een glas rode wijn hebben we 116 euro betaald. Voor deze prijs (2 personen) kun je in mijn ogen op genoeg andere plekken in Eindhoven lekker eten in een leuke ambiance. De originaliteit van de inrichting en het concept scoort wat mij betreft het hoogste in de ervaring die ik in dit restaurant heb gehad.

6,3