Op dit adres zit nu: Down Town

Smalle Haven in Eindhoven

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1291192030 97
1319925412 73
1420492250 55
1501903500 69

1. De Smalle Haven bezocht tijdens de DDW. Een tikkie apart, maar culinair keigaaf. Leuke, attente bediening. Gaaf concept. Goed gegeten. Kortom een aanrader.

Gr. Elsje

2. Afgelopen zaterdag avond gaan eten in de smalle haven. Wat was dit slecht. We hebben tot 3 maal toe voor 1 persoon van ons gezelschap van 6 drinken moeten vragen (warme choco is ook weel erg moeilijk te maken). Als gerecht gevraagd om een en ander op tafel te zetten rekening houdend met 3 vegetariërs. Na 1,5 uur kwam het karige eten. 2 vega burgertjes, 2 vissen en een paar stukjes biefstuk. De makreel was veel te gaar (drap in je mond), van de kruiden was niets te proeven. De dorade was veel te zout. Na opdienen hoofdgerecht hebben we nog expliciet om de friet moeten vragen, dat duurde nog eens bijna 10 minuten. En als klap op de vuurpijl, geen groenten. Alleen de garnituur (onder het vlees en de vis, lekker voor de vegetariër). De garnituur was 1 winterpeen in stukjes en gegrild (25% verbrand) en 1 paprika in 2-en gesneden. De frietjes waren overigens wel lekker. Dit alles voor de belachelijke prijs van 17.50€. 1 gerecht werd (vanwege slecht) kwijtgescholden. Thuis gekomen de koelkast ingedoken en een salade gemaakt met loempia's om de knorrende maag te stillen. Dit was ronduit slecht en voor niemand aan te raden. Zelfs de excuses waren slecht.

1,3
  3. Met mijn ouders gegeten, eerste keer na de sluiting in de zomer. Ze hebben een nieuwe inrichting, nieuwe keukenbrigade en ook nieuwe gerechten; nog steeds alles vers en huisgemaakt, veel vis ook, maar meerdere kleine gerechtjes. Favoriet: huisgemaakte salted beef... vind je NL bijna nergens, in Engeland juist des te meer. Gaaf dat ze het hier hebben. Goeie sfeer, als vanouds gezellig, en je merkt dat er een frisse wind door is gegaan: iedereen heeft er zin in. Ze zijn nog wat zoekend naar nieuwe definitieve kaart/ eten/ concept, vertellen dat ook en vragen je mening. Heerlijk gegeten, mijn ouders blij verrast en het toetje met verse ananas was een mooie afsluiter.Tot snel!

4. Ze zijn net weer open en het eten is echt heel goed! Je krijgt ook een hapje tussendoor wat een leuke verrassing is. We gaan hier zeker terugkomen, sfeer is goed binnen, leuk gedaan.

5. delia van de laar

Heerlijk gegeten in relaxe sfeer! En proef de sfeer in, interieur, bediending, contact en gezelligeheid! Ik zal het dan ook echt aanraden promoten! Ik krijg een huiskamer/thuis gevoel.
    Wens jullie ontzettend veel succes met het creeren met alle uitbreidingen.

Groetjes,delia.

6. Werkelijk een afgang tot en met! Nadat we ongeveer 30 minuten binnen zaten kwam een meisje vragen of we wat wilde drinken, Nou graag, was ons antwoord, en ook graag wat eten, het drinken kwam na nog 20 minuten wachten, en het eten kwam 2 uur nadat we uiteindelijk binnen waren. Echt ongelooflijk, als klap op de vuurpijl, kwam de friet toen we bijna alles op hadden....nadat bij het afrekenen ( een behoorlijke prijs ook nog) we ons beklag hadden gedaan, werd dat afgedaan als....tja...het is druk he...
    Wat een afknapper!...

7. Eten is er meestal heerlijk. Service echter slecht, hou er rekening mee dat je lang moet wachten. Vandaag was toppunt, zitten we tijdens de lunch al tien minuten aan een gedekte tafel, geen ober gezien. Gaan we zelf naar de balie om te vragen of ze een bestelling kunnen opnemen, krijg je te horen dat er vandaag geen eten of drinken is. Zeg dat dan meteen en dek de tafels dan ook niet. Voor mij de laatste keer...

8. Gisteren met z'n tweeën gegeten in De Smalle Haven. De entourage is bijzonder en origineel en het concept is ook vernieuwend en dat sprak ons aan.

Bij de uitleg over hoe het werkt werd niets vermeld over de prijzen die gehanteerd werden; wel dat er met dagverse producten wordt gewerkt.

Toen we mee werden genomen naar de vitrine kregen we de mogelijkheden voorgeschoteld voor het voorgerecht en hoofdgerecht. Eerst het voorgerecht op een tegel met allerlei verschillende hapjes van vlees, vis en vegetarische gerechtjes. Erg lekker. Bij het hoofdgerecht was een wens van mijn vriend (geen spruitjes s.v.p.) niet meegenomen en dat is jammer. Bij mijn gerecht van vis zaten spruitjes, die overigens prima bereid waren, maar wat ik niet zo'n lekkere smaakcombinatie vind.

De bediening was die avond jong, vriendelijk en deed zijn best maar mist nog de finesses van een 'goede' bediening (zien wanneer glazen leeg zijn, suggesties doen, weten welke wijn past bij welke gerechten en weten wie wat besteld heeft en het bij de desbetreffende persoon neerzetten). De akoestiek is niet prettig om rustig in gesprek te gaan met elkaar. Het klinkt nogal hol en dat hoor je.

Bij het afrekenen was het toch even schrikken; ook omdat je geen prijzen weet van te voren. Voor, twee drankjes voor het eten, een voorgerecht, hoofgerecht, nagerecht + koffie, een fles witte wijn (Pinot Gris) en een glas rode wijn hebben we 116 euro betaald. Voor deze prijs (2 personen) kun je in mijn ogen op genoeg andere plekken in Eindhoven lekker eten in een leuke ambiance. De originaliteit van de inrichting en het concept scoort wat mij betreft het hoogste in de ervaring die ik in dit restaurant heb gehad.

9. Een paar keer wezen eten. En elke keer weer boven mijn verwachtingen. Super relaxte bediening en heerlijk eten. Fijne sfeer en een orgineel leuk concept. Zeker aan te raden!

10. Gisteren wezen eten met een groep van 6. Van te voren gebeld dat er 1 vegetarier bij was en 1 iemand die geen lactose mag hebben. Ook tijdens het bestellen van het voorgerecht nog een keer aangegeven. Toen we eenmaal het voorgerecht kregen zat er niets vegetarisch bij.

Het hoofdgerecht was al koud toen we het opgediend kregen.

Bij het bestellen van het toetje bleek dat er niets bij zat waar geen lactose inzat terwijl we hier speciaal voor gebeld hebben en ze hier rekening mee zouden houden. We hebben 2 toetjes en 4 koffie besteld, op de 2 toetjes moesten we meer dan een half uur wachten, toen hebben we gezegd dat ze het konden schrappen.

We hebben vervolgens even gepraat met de manager. Onze eetwensen ( waar we van te voren gebeld voor hebben omdat dat staat aangegeven op de site) stond wel allemaal opgeschreven in het reserveringsboek, maar het enigste wat hij te vertellen had was; "Tja het is druk vandaag"

Wel netjes dat er tenminste nog iemand (bediening) excuses kwam aanbieden dat er waarschijnlijk een miscommunicatie was geweest tussen de keuken en de bediening.

11. Tja... na een paar goede ervaringen, nu twee keer onder de maat. Ze gaan onder aan hun eigen (eerdere) succes. Lange wachttijden, te weinig personeel (en dus lange tijd lege glazen, geen oogcontact). Keuken heeft nu een (te) beperkt aanbod. Meest storende is hun nieuwe 'volle plank' idee. Beetje vlees/vis omringd met bakken rauwe en geroosterde groenten. Sneller voor de keuken, maar niet fijn voor de klant, zeker als je met een grotere groep bent. Voorlopig maar weer overslaan totdat ze weer creatief worden...

12. Bas 13 punten

Echt heerlijk gegeten! Leuke sfeer, reserveren is een must!

Bediening is slecht.

Ze staan met te weinig man en het releaxted sfeertje wat Smalle Haven heeft is behoorlijk terug te vinden in het personeelsbeleid. Als gast komt het personeel erg ongeintresseerd over en tijdens je verblijf komen ze weinig langs.

TIP: Reserveer vroeg in de avond, dan is er nog genoeg keuze qua beschikbaar menu (er is namelijk geen menu kaart, elke dag koopt de kok verse producten in, wat op is is op...) en dan heb je ook nog de meeste aandacht en service van het personeel.

13. Ton en Mo

Onlangs hier gaan eten. Hoge verwachtingen maar helaas...

Het concept (je mag zelf je eten afspreken met de Chef...) werd niet uitgelegd en pas na 1,5 uur wachten werd het hoofdgerecht geserveerd. Speciale verzoeken waren niet uitgevoerd en de garnering bij het vis- en vleesgerecht waren hetzelfde en smaakloos. Absoluut geen aanrader. Ruimte ziet er leuk uit maar dat is dan ook alles. Bediening zeeeeer langzaam en rommelig! 2 personen in de keuken waarschijnlijk toch te weinig als de meeste tafels bezet zijn! Jammer, concept lijkt leuk maar behoeft aanpassing!

14. Intussen een keer of vier geweest; het eten is heel smakelijk; verrassend en heel puur; zeker niet hoogdravend.

Jammer is dat de afstemming en organisatie van de bediening nog niet helemaal geweldig is; nog veel zoeken naar de juiste onderlinge afstemming. Maar de sfeer is super ongedwongen; leuke ambiance. Ook prima om met kinderen te eten.....

15. Heerlijk gegeten, verrassend, gezellig, leuke bediening. Concept van dagverse gerechten is top. De afzuiging is slecht, onze kleren stonken nadien wel heel erg.

16. Martijn

17. Ik ben er nu een paar keer geweest en elke keer positief verrast. De ingredienten zijn vers, de keuze is ruim genoeg en de gerechten zijn altijd heerlijk. De bediening kan soms wat lang duren...