1. Tijdens onze herfstvakantie waren wij in Roermond en hadden 's avonds trek om met samen met onze zoon van zeven ergens te gaan eten. Uiteindelijk bij het Roerpotje terechtgekomen.

Een bistro met een redelijk interieur en best wel druk op een dinsdagavond.

De kaart bood een keuzemenu voor Euro 23,50, waarbij uit verschillende voor-, hoofd- en nagerechten kon worden gekozen. Op zich waren er mooie gerechten aanwezig.

De voorgerechten (salade en tomatensoep) waren op zich best aardig. De hoofdgerechten (Sate van de haas en varkenshaas in roomsaus) waren onder de maat. Het vlees was droog en weinig smaak. De satesaus en roomsaus waren vlak. Het nagerecht (tiramisu met speculaaskruiden) was te vloeibaar en de koek op de bodem was smakeloos.

Onze zoon liet het bij friet met een frikandel, waarbij helaas geen garnituur werd geserveerd.

Al met al voor Euro 72,- inclusief drankjes geen spectaculaire avond gehad. Er mag in het Roerpotje met meer passie en smaak worden gekookt.

6,1