1. Na een leuke dag wilden we een feestelijke afsluiting bij graaf Floris. Dat viel tegen. De soep was goed.De hoofdgerechten waren een ander verhaal. Ik had de bouillabaise (of te wel vispotje uit het zuiden), mijn vriend de spare ribs. Volgens de menukaart zouden er gamba's in de soep zitten, misschien dat ze er doorheen gezwommen zijn, geen gamba te bespeuren. Overigens smaakte de visbouillon precies hetzelfde als de kreeftenbisque, alleen waren er nu grote hompen vis aan toegevoegd. Zowel de bisque als het vispotje werden vergezeld door een grote homp brood besmeerd met rouille. Waarom geen apart potje met rouille en brood? De spareribs waren gedeeltelijk verbrand en werden vergezeld met iets wat in de verste verte nog niet op knoflooksaus leek (misschien er weer doorheen gezwommen?) en echt waar een soort cocktailsaus met verse dille? Dille bij vlees kan echt niet. Tenslotte vielen de koffie uit brazil en de koffie met baileys ook behoorlijk tegen, kwamen uit een zakje, en je raadt het al, ook hier geen spoor van echte baily's of grand marnier. Blijkbaar er alweer doorheen gezwommen. Voor ons hoeft het niet meer.

3,1