Graaf Floris V in Muiden

1402872017 54
1422086776 64
1566197471 63
1595019610 67

1. Duidelijk een prima kok bezig, goede bediening en een hele goede wijn pinogrizio.
    Alles voor een nog redelijke prijs. Waar vind je dat nog in het Gooi.

2. Opvallend aardig personeel!
    Vegetarische lasagnaschotel was niet bijzonder maar prima.
    Na het afrekenen van € 140,- plus fikse fooi vanwege de aardige bediening bekeek ik thuis gekomen nog even het bonnetje en zag dat er voor de twee (kleine) karaffen met kraanwater € 13,- in rekening was gebracht. Dus € 6.50 per karaf, dat vind ik echt idioot veel geld voor een uit de kraan gevuld karafje en hadden ze in ieder geval van te voren even moeten zeggen.

3. Vertaal van English naar Nederlands

Worst experience in tourist trap.
    Food was extremely poor for relatively high price. Even a cheese sandwich is difficult for these guys. How in earth can you screw that up? Well by just leaving the cheese out of the fridge all day and then put it in a sandwich.
    Will never come back.
    And by the way, we are not tourists, we live one village down the road and can distinguish a good restaurant from amateurs that try to rip you off with cheap carbage.

1,2
  4. Erg lekker gegeten, een gezellige sfeer en leuke, vriendelijke obers.

5. Zojuist biefstuk met brood, jus en sla gegeten. Biefstuk was goed, brood was oud, jus komt niet vd biefstuk af maar lijkt meer op goulash en sla was fantasie loos.

5,3
  6. Gister hier gegeten het was er druk en blijkbaar stonden ze met te weinig personeel.
    Waar ze niks aan konden doen.
    Desondanks was het eten super goed en de drankjes kwamen ook echt snel.
    Wat een top team zijn jullie.
    Zoals het hoort bij Floris.
    Service met een lach ga zo door.

7. Anoniem

Na een half uur wachten hebben we zelf maar een menukaart gepakt. Het personeel was onvriendelijk, ze hadden duidelijk geen zin om te werken. De bar stond vol met glazen, dit werd niet opgeruimd. Erg ongezellig en smerig. Het eten was lauw, maar opzich wel lekker. Een deel van de bestelling werd vergeten.

We zijn niet gebleven voor een dessert, hier komen wij nooit meer!!

3,5
  8. Wij komen hier al jaren... Eigenlijk vooral voor de spontane en goede bediening en het lekkere eten voor een leuke prijs. En het zitten bij het sluisje:)
    Zondag besloten wij weer eens te gaan eten na een half jaar. Tot onze verbazing zijn wij nog nooit zo slecht geholpen.
    De bediening deed zijn best, maar te onervaren en konden het niet aan en de vriendelijkheid die wij altijd ervaren hebben bij Graaf Floris V was ook ver te zoeken... Misschien hadden alle vaste medewerksters een dag vrij? Dat hopen wij zodat het de volgende keer weer goed is. Ook misten wij veel gerechten op de kleinere nieuwe kaart?

3,4
  9. Het eten was goed. Alleen het hoofdmenu werd nadat we melden dat wij wel erg lang moesten wachten, pas na twee uur op tafel gezet. Ook werd bij het serveren van het eten zowel bij het voorgerecht als bij het hoofdgerecht verkeerde gerechte op tafel gezet. En het keuze menu voor groepen (wij kwamen met 7 personen) dat op de website werd aangeboden konden we niet bestellen werd ons verteld. Ook werd ons de reden niet medegedeeld.

Als wij iets wilden bij bestellen moesten we roepen om aandacht van het personeel te krijgen. Als troost werd ons een gratis drankje aan geboden. Jammer dat kan veel beter, toch wel een leuke dag in Muiden geweest.

10. Prachtig en groot restaurant maar toch een knus gevoel. Gezellig binnenkomen en ook nog eens heerlijk gegeten, mooie afsluiter na een koude middag

11. Fred Scholte

Donderdag 17 april geweest met 3 personen. De zaak ziet er sfeervol uit. Dit was dan ook het enige positieve. Bediening was ongeinteresseerd en nors, de stoofpot was van snackbar kwaliteit , de aardappels waren droog en hard. Een duidelijk geval van een slechte gaarkeuken. Hier gaan we zeker niet meer naar toe.

12. José Dekker

Wij hebben vanavond 12 April hier gegeten, met 6 personen. Erg vol, te krap om goed te kunnen eten. Ik ben 3 maal aangestoten door het personeel, wel sorry gezegd, maar na de derde keer had ik wel zoiets van dit is niet leuk meer. Een andere gast aan onze tafel kreeg meerdere malen de stoel van de gast die achter ons zat in zijn rug. Het eten werd erg haastig opgediend, glazen werden weggehaald zonder te vragen of wij nog iets wilden drinken. De maaltijdsalade geitenkaas werd opgediend zonder de grill te hebben gezien en zonder dressing. Het andere eten was goed. Dus toetje hebben we maar laten zitten, zonde want het was ons aangeraden om daar te gaan eten, ik zal het niet zo snel aanraden.

Tip. 1 of 2 tafeltjes weghalen zodat iedereen ruimte heeft om zonder aangestoten te worden te kunnen eten.

13. Het eten was lekker, het restaurant is goed gesitueerd. De service was gewoon akelig. Onvriendelijk sarcastisch en je kreeg gewoon het gevoel dat je niet welkom was. Ga er nooit meer heen.

4,5
  14. Gisteravond gegeten met mijn vrouw.
    De bestelde zalm met zoutkorst had geen zoutkorst en de zalm was halverwege nog helemaal rauw. Dus teruggestuurd naar de keuken. Daar werd hij nog gegaard en kreeg mijn vrouw het restant terug.
    De gerechten kwamen veel te snel achter elkaar. Voorgerecht net naar binnen en daar kwam het hoofdgerecht al. Niet echt rustig eten op deze manier.

Wij zijn al veel vaker hier geweest maar vinden de kwaliteit erg achter uit gaan. De prijs is flink, en wel te hoog voor wat je er voor krijgt.

Nagerecht kaart is erg beperkt met uitgesproken gerechten. Dit is niet voor iedereen een succes.

Dit was voor ons helaas de laatste keer, want voor deze prijs kunnen we ergens anders veel betere kwaliteit en rust vinden!

15. Erik Post

Rib-eye medium besteld, maar deze was rauw gebakken.
    De beloofde saus ontbrak.
    Patat had veel te lang in de frituur gelegen.
    Te duur voor wat je krijgt.

16. A.Turkenburg

Zelf de borden aanpakken omdat de bediening niet tussen de tafels door kan. Veel te vol en veel lawaai.
    Prijs kwaliteit verhouding is mis. Voor de gerechten veel te hoge prijs voor wat je er voor krijgt.

Was veel beter maar is erg achteruit gegaan

2,5
  17. Zaterdag 5 nov, 4 personen.
    Tafel gereserveerd
    Eten is redelijk, je moet wel uur wachten.
    Erg lawaaig, overbevolkt. Onmogelijk gesprek te voeren. Trage bediening. Gezellig eten is anders, ga hier niet meer heen.

4,1
  18. Eric Dijkman

Prima en lekker gegeten. We waren op zondagmiddag op het terras neergestreken. Heerlijk in het zonnetje.
    Goede bediening door de nog wat jonge meisjes.
    Om een uur of zes naar binnen gegaan en goed begeleid door de bediening.
    Heerlijk en gezellig. Ik had spareribs en mijn vriendin de biefstuk met pepersaus.
    Kortom, een gezellige en lekkere dag in Muiden afgesloten.

19. Ben 4 jaar geleden ook bij floris geweest. En vrijdag 23-9 voor het eerst met m'n vrouw. Wat een gigantische afknapper. Taaie carpacho, visschotel waar de helft van de menukaart weer uitgezwommen is. Nee hier kom ik nooit weer.

3,2
  20. Na een leuke dag wilden we een feestelijke afsluiting bij graaf Floris. Dat viel tegen. De soep was goed.De hoofdgerechten waren een ander verhaal. Ik had de bouillabaise (of te wel vispotje uit het zuiden), mijn vriend de spare ribs. Volgens de menukaart zouden er gamba's in de soep zitten, misschien dat ze er doorheen gezwommen zijn, geen gamba te bespeuren. Overigens smaakte de visbouillon precies hetzelfde als de kreeftenbisque, alleen waren er nu grote hompen vis aan toegevoegd. Zowel de bisque als het vispotje werden vergezeld door een grote homp brood besmeerd met rouille. Waarom geen apart potje met rouille en brood? De spareribs waren gedeeltelijk verbrand en werden vergezeld met iets wat in de verste verte nog niet op knoflooksaus leek (misschien er weer doorheen gezwommen?) en echt waar een soort cocktailsaus met verse dille? Dille bij vlees kan echt niet. Tenslotte vielen de koffie uit brazil en de koffie met baileys ook behoorlijk tegen, kwamen uit een zakje, en je raadt het al, ook hier geen spoor van echte baily's of grand marnier. Blijkbaar er alweer doorheen gezwommen. Voor ons hoeft het niet meer.

3,1
  21. Afgelopen dinsdagavond met twee vriendinnen toch maar weer een keertje proberen bij Floris. Dit was helaas wel echt de laatste keer. We gaan er steeds weer terug voor de gezellige sfeer maar het eten blijft gewoon erg matig. Fantasieloze presentatie en ook qua smaak geen feestje. Gezellig een wijntje met een hapje ok, maar daar houdt het voor mij wel op. Jammer, Pauline de Jong.

5,3
  22. Gistermiddag op het terras gezeten, vriendelijk ontvangen, snelle service, iedereen om ons heen was tevreden zover wij konden beoordelen, heerlijk broodje gegeten van de lunchkaart, drankjes werden goed bijgehouden. Service met een glimlach. Zie je ook niet meer overal tegenwoordig! Wij komen zeker nog een keer eten, dan voor een heerlijk diner.

23. Via de website gereserveerd en dat ging perfect. Zelfs aan de opmerking en wens die ik erbij gezet had was voldaan.

De bediening is professioneel en correct.

De sfeer van het resturand vind ik persoonlijk erg prettig. Het was nu niet helemaal vol, maar gezellig druk. De stoelen voelen op den duur wat hard aan als je er lang op zit.

Alle voorgaande jaren ben ik erg tevreden geweest over het eten. Het voorgerecht was heerlijk. (garnalen)

Over het hoofdgerecht was ik minder tevreden.
    Deze keer had ik het vispotje gekozen. Uit een ver verleden wist ik nog dat je dan een potje kreeg met een goed gevulde vis varia. Dit keer was het een schaaltje met 2 soorten vis die nogal hard waren (net aan gaar), 3 graten (waarvan 1 zo groot als een pink), en de saus een niet echt gebonden waterig geheel was. Dit herkende ik niet als de vispot van vroeger en het viel behoorlijk tegen. Met 2 kleine bolletjes aardappel puree was het geheel ook aan de kleine kant.

Mijn partner had de zalm en deze was droog.

Ik blijf hier komen omdat het restaurant me wel enorm aanspreekt, maar ik zal geen vispotje aanraden aan anderen.

(als het voorgerecht als hoofdgerecht te verkrijgen is, heb ik een nieuwe favoriet)

24. Nadat we een keer onverrichterzake weg zijn gegaan (eigen schuld, niet gereserveerd) hebben we een tweede keer vooraf gereserveerd en toen werkelijk prima naar ons zin gehad. Bediening attent, vriendelijk en professioneel; het eten en drinken prima verzorgd.

25. Hehe eindelijk weer een restaurant gevonden waar je wel graag binnenkomt. Na de wisselvallige reacties die ik hier las ging ik toch met een dubbel gevoel hier naartoe, maar de realiteit overtrof de verwachting.

Je zag duidelijk dat het personeel het leuk vond om hier te werken, iedereen was vrolijk en ondanks dat we erg veel eisen hadden werd hier op een positieve manier mee om gegaan.

Echt een aanrader om hier te gaan eten.

26. Diverse keren in dit restaurant gegeten. Personeel is zeer aardig. Restaurant ziet er zeer goed onderhouden uit en is erg sfeervol.

Prijs/kwaliteit eten is goed.

27. Zeer matig restaurant.

Eten was niet bijzonder en lauw. Porties te klein en prijs-kwaliteitsverhouding was zeer matig. Met zo'n beperkte kaart en zo'n prijs mag je toch wel iets van kwaliteit verwachten....helaas dus niet. Bediening mag vriendelijker. Het interieur zag er wel goed uit, geeft een prima sfeer. Ook het terras (waar we uiteindelijk ons dessert konden nuttigen) was aangenaam, afgezien van de insecten en de niet schoongemaakte tafels, waardoor je naast aangekoekte vogelpoep zit te eten.

Wat ook zeer opmerkelijk was is dat bij aankomst er op het terras ineens wel een tafel gereserveerd stond (niet voor ons) terwijl er mij via e-mail werd medegedeeld dat dit niet mogelijk was. Curieus, zeker als je het verhaal over Graaf Floris V op de website bekijkt (en zijn strijd voor de kleine luyden).

Uiteindelijk hebben we een voortreffelijke avond gehad, dit was echter niet toe te schrijven aan het restaurant, maar aan het aangename gezelschap.

Kortom, dit restaurant is absoluut geen aanrader.

3,5
  28. kim 32 punten

Mijn vriend en ik zijn hier meerdere malen geweest.

De sfeer is altijd gezellig, leuke bediening!

Het eten is lekker.

Eigenlijk zijn wij dik tevreden over dit restaurant...

29. marianne nieuwenhuijs

Vandaag voor de derde achtereenvolgende keer naar de Paasbrunch bij graaf floris geweest. Viel dit jaar erg tegen, er was alleen koffie en thee, en voor b.v. jus d'orange of melk moest je extra bij betalen. Roerei met grote stukken wortel, geen idee waar dat vandaan komt, maar lekker is anders.

Ook stonden de tafels veel te dicht op elkaar, zodat je of onder de tafel door moest kruipen of over de mensen heen stappen wilde je wat bij het buffet gaan halen.

Jammer, voor ons werd deze brunch bijna een traditie, is bij deze een eind aangekomen.