Op dit adres zit nu: Gusto del Porto

1. Wat een tegenvaller. Zondag 10 april jl. voor het eerst in dit vaarseizoen weer bij Jan Goos gegeten. Maar bij deze ene keer blijft het dit jaar ook voor ons. Jan Goos is blijkbaar van eigenaar veranderd en daarbij zijn ook de kaart en de hartelijke service gesneuveld.

De bediening probeert alles heel correct en formeel te verzorgen, bestek wordt bijvoorbeeld met een handschoentje aan voor je neergelegd, maar de uitvoering is knullig, we kregen vier vorken en vijf messen, terwijl we met vijf personen aan tafel zaten.

Voorgerecht salade met zalm was vooral veel zalm uit een pakje en heel weinig salade. Hoofdgerechten van de plate service (nieuw op de kaart) hebben dezelfde garnituur als de gerechten van de “normale” kaart: sla en friet. Gerechten zijn allemaal okay, maar niet bijzonder. Een wijnkaart ontbreekt, desgevraagd mag je kiezen uit twee dichte (!) flessen zonder verder enige toelichting.

Alles bij elkaar behoorlijk veel geld kwijt (oa aan belachelijk dure, niet eens lekkere olijven die bij het brood geserveerde werden) voor een niet bijzondere maaltijd in een kille, raar formele omgeving.