1. Berg/Benning

We hadden voor 4 personen een tafel gereserveerd voor de lunch op zondagmiddag 18 juli 2021. Het betrof een verrassing voor vrienden van ons. Met degene die de telefonische reservering aannam, had ik afgesproken dat Le Papillon bij de lunchafsluiting iets kleins als felicitatie zou doen. Aan de telefoon werd door hen voorgesteld een bordje met daarop iets gespoten of een vuurwerkstaafje etc.
    Op de middag zelf kreeg ik niet het idee dat er uiteindelijk “iets” zou worden gedaan, en heb het zelf dus nog maar even aangekaart, waarna het bordje alsnog bij de koffie verscheen. Al met al vonden wij de bediening vriendelijk, maar rommelig. Teveel verschillende bedienende personen voor een korte lunch (1 gang plus koffie). De lunch was oké, maar zeker niet vernieuwend, spraakmakend of om voor terug te komen. De salades met zalm zagen er slap en ingezakt uit. Op de menukaart wordt het idee gewekt dat er met bijzondere producten wordt gewerkt, maar wat ons betreft kan men beter minder chiq klinkende, maar kraakverse ingrediënten gebruiken. In tegenstelling tot wat de site oproept, waren wij niet aangenaam verrast door de lunch of bediening. De puntjes op de “i” ontbraken, en dat geeft niet, maar pretendeer dan ook niet daar juist voor te gaan en staan. Bijzonder jammer was het ook dat de dame die kwam afrekenen het te betalen bedrag luid en duidelijk, zodat het hele terras kon meegenieten, noemde. Niet netjes en onaangenaam als je gasten trakteert, zoals wij deden. Al met al viel het ons tegen omdat de verwachting die gewekt wordt zeker niet overeenkomt met de daadwerkelijke beleving.