Parkeergelegenheid gratis aan weerzijden van de vesting. Vanaf parkeerplaats "De oude Vos" aan Havenkade is het 5 minuten lopen naar Le Papillon.

Midden in de prachtige vestingstad Elburg vindt u Bistro Restaurant Le Papillon. De wortels van Le Papillon voeren terug tot aan de 17e eeuw. Destijds dienstdoende als zeilmakerij. Sinds 1973 maakt Le Papillon deel uit van Elburg. Waar u ook plaatsneemt, de authentieke eigenschappen van dit eeuwenoude pand zijn bewaard gebleven en overal zichtbaar.

Zowel in de keuken als achter de bar wordt aandacht besteed aan kwaliteit en de gast. Ambacht en gastvrijheid staan bij ons centraal. In een intieme sfeer kunt u bij ons genieten van diverse vis, vlees of vegetarische gerechten bereid met verse seizoensproducten.

Het restaurant biedt plaats voor 50 personen, onder andere op de vide en in de Botterkamer.
Op de vide kunt u met kleine gezelschappen plaatsnemen en kijkt u uit over het restaurant en de bar. De Botterkamer is een perfecte ruimte voor grotere gezelschappen tot zo´n 20 personen, gelegen op de eerste verdieping. Uitermate geschikt voor familie aangelegenheden, besloten gezelschappen of zakelijke bijeenkomsten!

We kijken er naar uit om u te mogen ontvangen!

N.B.: We zijn geopend op feestdagen die op maandagen vallen! Reserveer hiervoor telefonisch!

5. Betalen pin Visa Master Card

1208437713 100
1319920873 59
1392057036 91
1444519700 88
1464193199 88

1. Wat hebben wij weer een mooie, gezellige, maar vooral smakelijke avond beleefd. Wij kennen de Papillon, dus is het er altijd thuis komen voor ons. Zo vriendelijk, zo gastvrij. Zo lekker. Een absolute aanrader voor mensen die nog geen kennis gemaakt hebben met dit verfijnde restaurant in Elburg. Als Elburgers, zijn wij meer dan trots op de Papillon!

2. Mirjam Gerritsen

Wij zijn 3 mei voor de 3e keer wezen eten bij Le Papillon. Het was wederom perfect. Het eten was kwalitiatief zeer goed. De porties niet te groot of te klein. De service is ook erg goed. Je krijgt een uitleg over hetgeen wat op je bord ligt als je dat wil en er wordt echt rekening gehouden met je wensen. Het personeel is vriebdelijk. De sfeer gezellig en warm. Wij gaan zeker terug!

3. b- eting

Was echt fantastisch de sfeer zou voor de inrichting ietsje beter kunnen aan de hand van interieur en terras zie je niet hoe geweldig het eten is en het personeel is ook echt super.
    Precies goed niet te veel en niet te weinig aanwezig.

4. Heerlijk gegeten, prachtig opgemaakte gerechten en zeer goede bediening.

5. Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening. Zeker een aanrader.

6. Wendy Wouters

Als vanouds prima. Altijd lekker en gezellig.

7. Prima eten in een gezellige ongedwongen sfeer.

8. Mart Ferweda

Een heerlijk etentje. We hadden gekozen voor het Lentemenu. Prima keus met mooie gerechten en bijpassende wijnen. Enige kritiekpuntje is dat de tafeltjes wel erg dicht bij elkaar staan.

9. Heerlijk gegeten. Goede en vakkundige bediening met tijd voor de gasten. Een ware verwenavond.

10. Super leuke avond gehad!

11. Hette Meijering

Een zeer aangename verassing was het bezoek in dit voor ons onbekende restaurant.
    Culinaire hoogstandjes die gepresenteerd werden door uiterst attente en deskundige personeelsleden. Hier verlang je naar terug!

12. Het was jaren geleden dat we er voor het laatst geweest waren, maar het was.
    Als vanouds. Heerlijk en relaqxed.

13. Wat een geweldige avond, echte gastvrijheid, mooie wijnen paasend bij verrukkelijk proeven. Wat een ontdekking. Wij komen zeker terug.

14. Els van Andel

Met man en volwassen kinderen en aanhang mijn verjaardag gevierd met een heerlijk etentje. Tafel op de tussenverdieping bij de open haard. Prima gegeten, uiterst vriendelijke en professionele bediening. Prijs kwaliteit verhouding prima.
    Tempo van bedienen zeer relaxed.

15. Uitstekend te gast geweest. Heerlijk gegeten met een mooi BOB arrangement van passende wijnen erbij. Op naar de volgende keer.

16. Henk Tichler

We hebben genoten en komen zeker nog eens.

17. fam goudriaan

Het was heerlijk de smaaksensatie geweldig!
    Ook is de sfeer prima fijn personeel en goede uitleg bij de gerechten.
    We komen er zeker nog eens terug om nog meer lekker bijzonder eten te proeven.

18. Erg lekker gegeten. Goede uitleg en bediening. Goede sfeer met personeel die met passie hun werk doen.

19. R.J.Manschot

Gezellige ambiance, goed eten en plezierige service. Enige minpuntje was dat de warme geitenkaas niet echt warm was, maar verder was het prima.

20. Herma Trul

We hebben heerlijk gegeten en zijn heel fijn bediend.

21. We hebben heerlijk gegeten! Smaakvolle gerechten, mooi uitgeserveerd en fijne warme borden! Detail, maar vinden wij prettig.

22. Peter den Ouden

Sfeervol restaurant met originele kaart en vriendelijke bediening. Het eten werd smaakvol opgediend en kende verrassende combinaties m.b.t. de ingrediënten.
    Zëker een aanrader!

23. Culinair echt prima verzorgd, de ambiance kan je bij binnenkomst een beetje verrassen maar ga lekker zitten en laat maar komen.

24. K de weerd

Fantastische avond, waarbij het eten en de bediening weer van een geweldig niveau waren.

25. Saskia Kramer

Heerlijke gerechten met mooie smaakcombinaties.
    Enige minpunt was dat gerechten erg snel na elkaar kwamen.

26. Genoten van een heerlijk, verrassend kerstdiner.
    Prima bediening, die geweldige uitleg geeft over de geserveerde gerechten.

27. Zoals altijd weer geweldig goed gegeten met bijpassend wijnarrangement. Absoluut waar voor je geld in alle opzichten! Top.

28. Wij hebben heerlijk gegeten, bediening was ook uitstekend, komen zeker weer.

29. Voortreffelijk verrassend gegeten! Eten wat de pot schaft. Het was heerlijk!

30. Hanneke Groeneweg

Wij hebben heel plezierig gegeten bij le Papilllon in Elburg. Het is een knus en gezellig restaurant waar het personeel echt aandacht heeft voor de klant. Wij kozen voor het menu van de chef, wat in alle opzichten voortreffelijk was. Bij het opdienen worden de gerechten toegelicht, wat wij erg waarderen. Ter afsluiting dronken wij een cappuccino, die werkelijk bereid was zoals je 'm wenst. Kortom een fijne culinaire ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

31. Ali van Bon

Zoals iedere keer hebben wij weer uitstekend gegeten. Iedere keer staat er wel weer iets nieuws op de menukaart.

32. Gezellig op de etage voor de open haard werd ons een prima lunch geserveerd. Prettige bediening!

33. Bob van Veen

Zeer goed gegeten hier! De bedienig is perfect, het eten smaakt heerlijk. De wijn bij het eten is zeer goed. Ster waardig eten voor een aantrekkelijke prijs. Ik kan het iedereen aanraden die lekker uit eten wil. Personeel lijkt plezier in het werk te hebben. Wij komen zeker terug!

34. We hebben fantastisch gegeten! Alles was super, echt genoten.
    Alles zag er geweldig uit en kwaliteit van de gerechten was een 10!
    Ook de bediening was geweldig..
    Topavond en komen zeker terug.

35. Voor de derde keer bij "Le Papillon" gegeten. Gezellig, ongedwongen sfeer, lekkere combinaties in de gerechten. Kundig personeel.

36. Het was voor de tweede keer een leuke ervaring. Wat meer culinair dan het gemiddelde restaurant. Leuk personeel. Knusse omgeving. En de hoeveelheid is prima. Je kunt eventueel bij vragen. Er wordt niet luk raak neergezet en dan misschien weggegooid.

37. Heerlijk gegeten, goede en vlotte bediening.

38. Lunch op weekdag, hartelijke ontvangst. Tafel voor 3, goede plek.
    Aandacht voor dieetwensen en uitleg bij de gerechten.
    Je voelt je meteen thuis en toch echt uit in een mooi oud pandje en dito stadje.
    Een adres om door te geven en terug te komen.

Je proeft de liefde voor het vak.

39. Wederom heerlijk gegeten. Hadden het jubileumenu. Verrassend lekker.

40. Marjan Verkuijl

Dit is echt ons favoriete restaurant, we worden altijd even vriendelijk geholpen, het eten is er altijd heerlijk, er hangt een fijne sfeer.

41. J. Berends

Een aanrader! Lekker gegeten en gezellige sfeer. Gastvrij en fijne bediening!

42. Gisteren met z'n achten heel lekker gegeten bij le papillon.
    In Elburg. De bediening was prima en vrolijk. Een aanrader.

43. Heerlijk gegeten. Sfeervol restaurant. Service en prijs/kwaliteit prima. Oogt wel vol, omdat de tafeltjes erg dicht op elkaar staan. Maar daar geen last van gehad omdat we in goed gezelschap waren.

44. J.P. van de Beek

Weer uitstekend gegeten. Beiden een voor- en hoofdgerecht genomen, resp. vis en vlees. Heel mooi gepresenteerd en heerlijk van smaak. Knus en sfeervol restaurant, gastvrij en deskundig personeel.

45. Jan Agterhuis

Super goed restaurant! Kwaliteit eten is perfect en personeel uiterst vriendelijk en erg vakbekwaam. Een echte aanrader!

46. Verrukkelijk gegeten op een zeer gezellige plek met erg vriendelijk personeel! Enorm genoten en het restaurant verlaten met een grote glimlach op ons gezicht!

47. Heerlijk gegeten tegen een heel redelijke prijs. Verrassende recepten met een goede twist. Service zeer goed. Wij hadden aangegeven op een bepaalde tijd weer weg te moeten ivm een andere afspraak en daar werd perfect rekening mee gehouden zonder dat het gehaast voelde. Goede toelichting op het eten. Vlotte jonge bediening, spontaan maar niet te nonchalant. TOP!

48. Gloria Hak

Het was er erg gezellig. Goed verzorgd en vriendelijke bediening. Wel een kleine ruimte.
    Het toilet is voor mensen die moeilijk ter been zijn onpraktisch via een stijle trap te bereiken.

49. Lunch gehad in dit leuke restaurant, was erg lekker en fijne bediening. De eend met hoisin als voorgerecht, super lekker. Aanrader dit restaurant.

50. Paola de Jong

Gezellig restaurantje, heerlijk gegeten, vriendelijke bediening die je heel goed informeert over wat je eet!
    Jammer dat de salade weinig voorstelde.

51. Heerlijk ge geten bijzondere gerechten jammer van de bruine frites. Bediening heel vriendelijk.

52. Marjan Bootsma

Afgelopen zaterdag met vrienden weer heerlijk bij Le Papillon gegeten. Zoals altijd voel je je echt welkom en wordt al het mogelijke gedaan om het je naar de zin te maken. Bediening vriendelijk en vlot. Fijne sfeer en óók heel belangrijk: de gerechten superlekker. Waar ík het meest van genoten heb, dat waren de scampi's (voorgerecht). Zó lekker!

53. Ronald langenberg

Heerlijk gegeten en vriendelijk bediend. Bediening let goed de klant en hun behoefte.

Uitleg van de kaart mag wel wat luchtiger. Vonden wij iets te formeel.

Wij gaan hier zeker vaker naar toe.

54. H Engeltjes

Opnieuw (we komen er vaker en graag) zeer gastvrij ontvangen en met vriendelijkheid behandeld.
    De kok is een smaak-magiër. Hoe verzin je de combinaties van smaken en geuren. Heerlijk en origineel.
    Prettige bediening van betrokken luitjes. Kortom, we zien alweer uit naar de volgende keer.
    Trouwens, een heerlijk biertje gedronken... :-)

55. Iris & Ronald

Gisteravond weer heerlijk culinair verwend in de gezellige kleinschalige ambiance van dit eeuwenoude pand in fantastisch historisch stadje. De kok en het team de vrije hand gegeven om ons een verrukkelijke avond te bezorgen. En gelukt is het. Heerlijk eten welke in passende gangen gedurende de hele avond spontaan en ongedwongen werden geserveerd door zeer vriendelijke medewerkers. Heerlijke bijpassende wijnen. Kortom wij hebben met ons vier genoten. Meer dan aan te bevelen. Dank je wel.

56. Heerlijk gegeten. Bediening super. Een van de gasten wilde een aangepast nagerecht, dit was geen probleem en werd gerelgeld

57. Gezellige sfeer, prettige bediening. Verrukkelijk eten.

58. Heerlijk gegeten! Mooi opgemaakte borden!
    Vriendelijke mensen..en gezellig.
    Wij voelden ons er thuis👍🏻

59. Jannie de Breuk

60. Gerard Veldman

Heerlijk gegeten met 2 man. De zaak was vol op een doordeweekse dag. Goed teken. Gewoon goed en lekker eten met volle smaken, goede combinaties en een mooie opmaak. Niet echt vernieuwend, maar dat is ook niet nodig als het bestaande gewoon goed uitgevoerd wordt.
    Personeel is efficiënt en voorkomend. De een wat beter dan de ander.

Kortom: aanrader!

61. Heerlijk gegeten. Zeer betrokken personeel. Goeie sfeer. We gaan zeker nog eens terug.

62. Willem Stoffels

We hebben geluncht met een groep van zes personen die de nodige bijzondere wensen hadden als gevolg van diverse gezondheidsproblemen. Niet alleen de keuken maar ook de bediening hebben daarop met grote aanpassingsbereidheid gereageerd. Dat en de uitermate vriendelijke bediening hebben wij zeer gewaardeerd. Lekker eten voor een heel schappelijke prijs. De hoge waardering is dan ook volkomen verdiend!

63. Marianne Hageman

Heerlijk gegeten, zorgvuldig op elkaar afgestemde gerechten. Geen probleem om 2 voorgerechten te bestellen. Goede wijnen en een verrukkelijk toetje, dat er ook alweer prachtig uitzag. Bediening is persoonlijk, maar niet opdringerig.

64. Harry Thijssen

Uitstekend gedineerd; 4 gangen maaltijd met een wijn arrangement. Zeer smaakvol en ook stijlvol.
    De bediening is aanwezig en weet ook voldoende afstand te nemen. Wij hebben een fantastische avond gehad. Voor herhaling vatbaar.

65. Heerlijk gegeten. Borden waren erg mooi opgemaakt. Zeer goede bediening. Echt een aanrader.

66. Wilma Heidenrijk

Weer erg goed gegeten , heerlijke gerechten en top service .
    Zeker een aanrader !

67. Echt een avond uit in dit leuke restaurant geweldig lekker gegeten met mooie bijpassende wijnen echt een aanrader!

68. Heerlijk op terras gegeten met mijn man. Knus terras. 3 gangen gegeten met uitstekende wijnen hierbij. Huisgerookte zalm is super, eend als hoofdgerecht was heerlijk. Dessert met tropisch fruit en beetje curry in de saus was ook een topper. Bediening weet goed wat ze doet. Complimenten!

69. Jaap Klouwen

We hebben heerlijk gegeten. Dit gold voor zowel voor-, hoofd- als nagerecht, steeds met een goede uitleg bij het serveren, met een uitstekende bediening. Zeer de moeite waard!

70. Ineke den Doelder

De kaart met uitleg was om te beginnen al heel plezierig. Verder was de bediening perfect en het eten SUPER. Complimenten voor de kok!

71. Janny Vis

We hebben heerlijk gegeten en alles was ook heel mooi op het bord geserveerd.
    Ook kregen we een duidelijke uitleg, wat het allemaal was.
    Super bediening, complimenten aan de kok(s)!

72. Wat hebben we heerlijk gegeten. Goeie en deskundige bediening. Mooie gerechten. Klein puntje is dat het wat krappig is waardoor de bediening niet bij het uiteinde van de zespersoonstafel kon komen. Maar wij zaten goed.

73. Voor de 3e keer gegeten, kwamen terug voor het heerlijke eten, sfeer en gastvrijheid en werden niet teleurgesteld.
    Enige minpuntje is de toeslag voor het glutenvrije verzoek ivm allergie.

74. Rob 19 punten

Wij hebben gisteren gekozen voor het aangeboden 4 gangendiner. Prima keuze met verrassende smaken. De eendenpoot was heerlijk.

75. Een heerlijk diner gehad met onze groep, vriendelijke en deskundige bediening, prima kwaliteit. Het was wel wat krap, de bediening kon zelf niet overal bij. Met wat hulp is dat wel goed gegaan.

Helaas jammer dat we geen tafel bij een raam gekregen hebben ondanks ons verzoek en het volgens ons wel mogelijk was geweest.

76. Elsbeth Bakker

Een klein geslaagd feestje voor onze dochter die geslaagd was.
    Top dessert in een gezellige ambiance en zeer gastvrije/vriendelijke bediening.

We komen graag weer terug!

77. Kurt Vervoort

Zalig heerlijk en eerlijk gegeten.
    Topkwaliteit: zowel het eten als de vriendelijke bediening.
    Nog een pluspunt is dat het zaalpersoneel weet waarover ze spreken en weet wat men serveert. Super!!

78. Heerlijk gegeten afgelopen vrijdag. Leuk personeel. Kok kwam persoonlijk aan mijn vriendin vragen wat ze wel en niet mocht ivm haar allergieën. Echt ontzettend genoten.

79. Tonny Maarse

Witte wijn was niet op temperatuur. Lauw, jammer

80. Uitstekend gegeten in leuk restaurant in het mooie Elburg. Goede persoonlijke bediening en verrassende elementen in de groenten toegevoegd waardoor de smaak van de roodbaars (goed gebakken) nog beter uitkwam. Complimenten voor kok en bediening.

81. Gezellige lunch door heerlijke maaltijd met zeer goede wijnen in een mooie ambiance.
    Echt een aanrader!!

82. Leuk restaurant in een oud pand in de binnenstad van Elburg. Niet te groot, vriendelijke bediening en weer werkelijk zitten smullen. Een absolute aanrader.

83. Super gegeten met zn 4tjes, zittend op de vide.
    Mooie gerechten en onze 4 gangen waren perfect. Complimenten.
    Bediening heel attent en vrolijk.

Super leuk restaurant (maar dat wist ik al) en wij komen snel weer terug.

84. Irene kraak

Heerlijk restaurant met goed personeel en verrukkelijk eten.
    We waren er voor de 2e keer en het was weer geweldig. Echte aanrader!!

85. Izette Huisman

Prima ervaring. Heerlijk gegeten, fijne bediening en goeie aankleding van het restaurant.

86. Pinky Wilbrink

Een heerlijk diner à la carte genoten. De gerechten betaalbaar culinair. Zeer vriendelijke bediening met de juiste kennis van zaken. Fijne relaxte sfeer.

87. Heerlijke paasbrunch, keurig opgediend, niet massaal, super aardige bediening. Bijzondere thee en lekkere koffie. We hadden een mooie plek op de 2e etage aan het raam. De kinderen 8 en 13 jaar (zijn wel gewend aan "uit eten") vonden het gezellig en hebben vanalles gegeten. Extra broodjes werden geserveerd en niet in rekening gebracht. Prijs/kwaliteit was prima.

88. Monique & Jan Toes

We hebben genoten van jullie Paasbrunch!
    Wat een verwennerij! Genoten, helemaal af!

89. Van Wonderen

Wij waren verlaat, hadden weinig tijd, maar zijn heel gastvrij ontvangen en hebben heerlijk gegeten.

90. Verrukkelijk gegeten met heerlijke bijpassende wijnen. De gerechten worden heel mooi gepresenteerd op de borden. Weer een hele fijne avond gehad bij Le Pappillon

91. Dit was voor ons de 6e keer. Het eten is altijd voortreffelijk.
    Het lijkt zelfs steeds beter te worden!

92. We hebben genoten van een heerlijk lentemenu, met bij elke gang bijpassende wijn. Het was fantastisch!

93. We hebben hier met z'n 4e gegeten en hebben erg genoten.
    Het eten was van goede kwaliteit. De portiegrootte was voor de mannen wat aan de kleine kant maar voor de vrouwen prima. Service was top!

94. We hebben heerlijk gegeten.

95. We hebben weer genoten van het eten. Dit keer "offre de Printemps, een 4-gangen menu met bubbels vooraf, 3 heerlijke bijpassende wijnen en koffie/thee toe. Je merkt dat alles met hart en zaligheid wordt bereid. Blijft een aanrader met deze constante kwaliteit.

96. Super lekker gegeten. Elk gerecht zit vol smaak en heerlijk klaar gemaakt.
    De werknemers zijn heel gemotiveerd en maken echt een feestje van een etentje. Echt alles klopte.
    Mensen met passie voor eten en gezelligheid.
    👍👍👍

97. Ferry wattel

Heerlijk genoten met mijn vriendin van het VoorjaarsMenu
    Rilette, softshellcrab, krokante kappertjes en Amsterdamse ui goede combinatie's. De wijnen waren een mooie aanvulling bij de gerechten. Goede bediening met verstand van zaken

98. Anja en Jurrie

Wederom genoten van een heerlijke avond. De aanbieding van 4 gangen inclusief bubbels, wijnen en koffie, is zijn prijs meer dan waard. Een aanrader!

99. J. Siebers

Lekker, gezellig, sfeervol en een prima bediening met verstand van zaken. We komen hier zeker nog eens terug.

100. We hadden samen met Pappilon een high wijn/bier surprise georganiseerd voor een vriendin. Echt ontzettend genoten. De sfeer was erg gezellig bij het openhaard boven. De gerechtjes waren heerlijk met de bijpassende wijnen en bieren. Het was een groot succes. Je krijgt zeker waar voor je geld.

Volgende pagina