Parkeergelegenheid gratis aan weerzijden van de vesting. Vanaf parkeerplaats "De oude Vos" aan Havenkade is het 5 minuten lopen naar Le Papillon.

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• 27 dec t/m 4 jan
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Midden in de prachtige vestingstad Elburg vindt u Bistro Restaurant Le Papillon. De wortels van Le Papillon voeren terug tot aan de 17e eeuw. Destijds dienstdoende als zeilmakerij. Sinds 1973 maakt Le Papillon deel uit van Elburg. Waar u ook plaatsneemt, de authentieke eigenschappen van dit eeuwenoude pand zijn bewaard gebleven en overal zichtbaar.

Zowel in de keuken als achter de bar wordt aandacht besteed aan kwaliteit en de gast. Ambacht en gastvrijheid staan bij ons centraal. In een intieme sfeer kunt u bij ons genieten van diverse vis, vlees of vegetarische gerechten bereid met verse seizoensproducten.

Het restaurant biedt plaats voor 50 personen, onder andere op de vide en in de Botterkamer.
Op de vide kunt u met kleine gezelschappen plaatsnemen en kijkt u uit over het restaurant en de bar. De Botterkamer is een perfecte ruimte voor grotere gezelschappen tot zo´n 20 personen, gelegen op de eerste verdieping. Uitermate geschikt voor familie aangelegenheden, besloten gezelschappen of zakelijke bijeenkomsten!

We kijken er naar uit om u te mogen ontvangen!

N.B.: We zijn geopend op feestdagen die op maandagen vallen! Reserveer hiervoor telefonisch!

5. Betalen pin Visa Master Card

1320412553 65
1382620798 90
1419945745 88

1. Bob van Veen

Zeer goed gegeten hier! De bedienig is perfect, het eten smaakt heerlijk. De wijn bij het eten is zeer goed. Ster waardig eten voor een aantrekkelijke prijs. Ik kan het iedereen aanraden die lekker uit eten wil. Personeel lijkt plezier in het werk te hebben. Wij komen zeker terug!

2. We hebben fantastisch gegeten! Alles was super, echt genoten.
    Alles zag er geweldig uit en kwaliteit van de gerechten was een 10!
    Ook de bediening was geweldig..
    Topavond en komen zeker terug.

3. Voor de derde keer bij "Le Papillon" gegeten. Gezellig, ongedwongen sfeer, lekkere combinaties in de gerechten. Kundig personeel.

4. Het was voor de tweede keer een leuke ervaring. Wat meer culinair dan het gemiddelde restaurant. Leuk personeel. Knusse omgeving. En de hoeveelheid is prima. Je kunt eventueel bij vragen. Er wordt niet luk raak neergezet en dan misschien weggegooid.

5. Heerlijk gegeten, goede en vlotte bediening.

6. Lunch op weekdag, hartelijke ontvangst. Tafel voor 3, goede plek.
    Aandacht voor dieetwensen en uitleg bij de gerechten.
    Je voelt je meteen thuis en toch echt uit in een mooi oud pandje en dito stadje.
    Een adres om door te geven en terug te komen.

Je proeft de liefde voor het vak.

7. Wederom heerlijk gegeten. Hadden het jubileumenu. Verrassend lekker.

8. Jack Dekker

Uitstekend gegeten en vooral prettige ongedwongen sfeer.

9. Marjan Verkuijl

Dit is echt ons favoriete restaurant, we worden altijd even vriendelijk geholpen, het eten is er altijd heerlijk, er hangt een fijne sfeer.

10. J. Berends

Een aanrader! Lekker gegeten en gezellige sfeer. Gastvrij en fijne bediening!

11. Gisteren met z'n achten heel lekker gegeten bij le papillon.
    In Elburg. De bediening was prima en vrolijk. Een aanrader.

12. Heerlijk gegeten. Sfeervol restaurant. Service en prijs/kwaliteit prima. Oogt wel vol, omdat de tafeltjes erg dicht op elkaar staan. Maar daar geen last van gehad omdat we in goed gezelschap waren.

13. J.P. van de Beek

Weer uitstekend gegeten. Beiden een voor- en hoofdgerecht genomen, resp. vis en vlees. Heel mooi gepresenteerd en heerlijk van smaak. Knus en sfeervol restaurant, gastvrij en deskundig personeel.

14. Jan Agterhuis

Super goed restaurant! Kwaliteit eten is perfect en personeel uiterst vriendelijk en erg vakbekwaam. Een echte aanrader!

15. Verrukkelijk gegeten op een zeer gezellige plek met erg vriendelijk personeel! Enorm genoten en het restaurant verlaten met een grote glimlach op ons gezicht!

16. Heerlijk gegeten tegen een heel redelijke prijs. Verrassende recepten met een goede twist. Service zeer goed. Wij hadden aangegeven op een bepaalde tijd weer weg te moeten ivm een andere afspraak en daar werd perfect rekening mee gehouden zonder dat het gehaast voelde. Goede toelichting op het eten. Vlotte jonge bediening, spontaan maar niet te nonchalant. TOP!

17. Gloria Hak

Het was er erg gezellig. Goed verzorgd en vriendelijke bediening. Wel een kleine ruimte.
    Het toilet is voor mensen die moeilijk ter been zijn onpraktisch via een stijle trap te bereiken.

18. Lunch gehad in dit leuke restaurant, was erg lekker en fijne bediening. De eend met hoisin als voorgerecht, super lekker. Aanrader dit restaurant.

19. Paola de Jong

Gezellig restaurantje, heerlijk gegeten, vriendelijke bediening die je heel goed informeert over wat je eet!
    Jammer dat de salade weinig voorstelde.

20. Heerlijk ge geten bijzondere gerechten jammer van de bruine frites. Bediening heel vriendelijk.

21. Marjan Bootsma

Afgelopen zaterdag met vrienden weer heerlijk bij Le Papillon gegeten. Zoals altijd voel je je echt welkom en wordt al het mogelijke gedaan om het je naar de zin te maken. Bediening vriendelijk en vlot. Fijne sfeer en óók heel belangrijk: de gerechten superlekker. Waar ík het meest van genoten heb, dat waren de scampi's (voorgerecht). Zó lekker!

22. Ronald langenberg

Heerlijk gegeten en vriendelijk bediend. Bediening let goed de klant en hun behoefte.

Uitleg van de kaart mag wel wat luchtiger. Vonden wij iets te formeel.

Wij gaan hier zeker vaker naar toe.

23. H Engeltjes

Opnieuw (we komen er vaker en graag) zeer gastvrij ontvangen en met vriendelijkheid behandeld.
    De kok is een smaak-magiër. Hoe verzin je de combinaties van smaken en geuren. Heerlijk en origineel.
    Prettige bediening van betrokken luitjes. Kortom, we zien alweer uit naar de volgende keer.
    Trouwens, een heerlijk biertje gedronken... :-)

24. Iris & Ronald

Gisteravond weer heerlijk culinair verwend in de gezellige kleinschalige ambiance van dit eeuwenoude pand in fantastisch historisch stadje. De kok en het team de vrije hand gegeven om ons een verrukkelijke avond te bezorgen. En gelukt is het. Heerlijk eten welke in passende gangen gedurende de hele avond spontaan en ongedwongen werden geserveerd door zeer vriendelijke medewerkers. Heerlijke bijpassende wijnen. Kortom wij hebben met ons vier genoten. Meer dan aan te bevelen. Dank je wel.

25. Heerlijk gegeten. Bediening super. Een van de gasten wilde een aangepast nagerecht, dit was geen probleem en werd gerelgeld

26. Gezellige sfeer, prettige bediening. Verrukkelijk eten.

27. Heerlijk gegeten! Mooi opgemaakte borden!
    Vriendelijke mensen..en gezellig.
    Wij voelden ons er thuis👍🏻

28. Jannie de Breuk

29. Gerard Veldman

Heerlijk gegeten met 2 man. De zaak was vol op een doordeweekse dag. Goed teken. Gewoon goed en lekker eten met volle smaken, goede combinaties en een mooie opmaak. Niet echt vernieuwend, maar dat is ook niet nodig als het bestaande gewoon goed uitgevoerd wordt.
    Personeel is efficiënt en voorkomend. De een wat beter dan de ander.

Kortom: aanrader!

30. Heerlijk gegeten. Zeer betrokken personeel. Goeie sfeer. We gaan zeker nog eens terug.

31. Willem Stoffels

We hebben geluncht met een groep van zes personen die de nodige bijzondere wensen hadden als gevolg van diverse gezondheidsproblemen. Niet alleen de keuken maar ook de bediening hebben daarop met grote aanpassingsbereidheid gereageerd. Dat en de uitermate vriendelijke bediening hebben wij zeer gewaardeerd. Lekker eten voor een heel schappelijke prijs. De hoge waardering is dan ook volkomen verdiend!

32. Marianne Hageman

Heerlijk gegeten, zorgvuldig op elkaar afgestemde gerechten. Geen probleem om 2 voorgerechten te bestellen. Goede wijnen en een verrukkelijk toetje, dat er ook alweer prachtig uitzag. Bediening is persoonlijk, maar niet opdringerig.

33. Harry Thijssen

Uitstekend gedineerd; 4 gangen maaltijd met een wijn arrangement. Zeer smaakvol en ook stijlvol.
    De bediening is aanwezig en weet ook voldoende afstand te nemen. Wij hebben een fantastische avond gehad. Voor herhaling vatbaar.

34. Heerlijk gegeten. Borden waren erg mooi opgemaakt. Zeer goede bediening. Echt een aanrader.

35. Wilma Heidenrijk

Weer erg goed gegeten , heerlijke gerechten en top service .
    Zeker een aanrader !

36. Echt een avond uit in dit leuke restaurant geweldig lekker gegeten met mooie bijpassende wijnen echt een aanrader!

37. Heerlijk op terras gegeten met mijn man. Knus terras. 3 gangen gegeten met uitstekende wijnen hierbij. Huisgerookte zalm is super, eend als hoofdgerecht was heerlijk. Dessert met tropisch fruit en beetje curry in de saus was ook een topper. Bediening weet goed wat ze doet. Complimenten!

38. Jaap Klouwen

We hebben heerlijk gegeten. Dit gold voor zowel voor-, hoofd- als nagerecht, steeds met een goede uitleg bij het serveren, met een uitstekende bediening. Zeer de moeite waard!

39. Ineke den Doelder

De kaart met uitleg was om te beginnen al heel plezierig. Verder was de bediening perfect en het eten SUPER. Complimenten voor de kok!

40. Janny Vis

We hebben heerlijk gegeten en alles was ook heel mooi op het bord geserveerd.
    Ook kregen we een duidelijke uitleg, wat het allemaal was.
    Super bediening, complimenten aan de kok(s)!

41. Wat hebben we heerlijk gegeten. Goeie en deskundige bediening. Mooie gerechten. Klein puntje is dat het wat krappig is waardoor de bediening niet bij het uiteinde van de zespersoonstafel kon komen. Maar wij zaten goed.

42. Voor de 3e keer gegeten, kwamen terug voor het heerlijke eten, sfeer en gastvrijheid en werden niet teleurgesteld.
    Enige minpuntje is de toeslag voor het glutenvrije verzoek ivm allergie.

43. Rob 19 punten

Wij hebben gisteren gekozen voor het aangeboden 4 gangendiner. Prima keuze met verrassende smaken. De eendenpoot was heerlijk.

44. Een heerlijk diner gehad met onze groep, vriendelijke en deskundige bediening, prima kwaliteit. Het was wel wat krap, de bediening kon zelf niet overal bij. Met wat hulp is dat wel goed gegaan.

Helaas jammer dat we geen tafel bij een raam gekregen hebben ondanks ons verzoek en het volgens ons wel mogelijk was geweest.

45. Elsbeth Bakker

Een klein geslaagd feestje voor onze dochter die geslaagd was.
    Top dessert in een gezellige ambiance en zeer gastvrije/vriendelijke bediening.

We komen graag weer terug!

46. Kurt Vervoort

Zalig heerlijk en eerlijk gegeten.
    Topkwaliteit: zowel het eten als de vriendelijke bediening.
    Nog een pluspunt is dat het zaalpersoneel weet waarover ze spreken en weet wat men serveert. Super!!

47. Heerlijk gegeten afgelopen vrijdag. Leuk personeel. Kok kwam persoonlijk aan mijn vriendin vragen wat ze wel en niet mocht ivm haar allergieën. Echt ontzettend genoten.

48. Tonny Maarse

Witte wijn was niet op temperatuur. Lauw, jammer

49. Uitstekend gegeten in leuk restaurant in het mooie Elburg. Goede persoonlijke bediening en verrassende elementen in de groenten toegevoegd waardoor de smaak van de roodbaars (goed gebakken) nog beter uitkwam. Complimenten voor kok en bediening.

50. Gezellige lunch door heerlijke maaltijd met zeer goede wijnen in een mooie ambiance.
    Echt een aanrader!!

51. Leuk restaurant in een oud pand in de binnenstad van Elburg. Niet te groot, vriendelijke bediening en weer werkelijk zitten smullen. Een absolute aanrader.

52. Super gegeten met zn 4tjes, zittend op de vide.
    Mooie gerechten en onze 4 gangen waren perfect. Complimenten.
    Bediening heel attent en vrolijk.

Super leuk restaurant (maar dat wist ik al) en wij komen snel weer terug.

53. Irene kraak

Heerlijk restaurant met goed personeel en verrukkelijk eten.
    We waren er voor de 2e keer en het was weer geweldig. Echte aanrader!!

54. Izette Huisman

Prima ervaring. Heerlijk gegeten, fijne bediening en goeie aankleding van het restaurant.

55. Pinky Wilbrink

Een heerlijk diner à la carte genoten. De gerechten betaalbaar culinair. Zeer vriendelijke bediening met de juiste kennis van zaken. Fijne relaxte sfeer.

56. Heerlijke paasbrunch, keurig opgediend, niet massaal, super aardige bediening. Bijzondere thee en lekkere koffie. We hadden een mooie plek op de 2e etage aan het raam. De kinderen 8 en 13 jaar (zijn wel gewend aan "uit eten") vonden het gezellig en hebben vanalles gegeten. Extra broodjes werden geserveerd en niet in rekening gebracht. Prijs/kwaliteit was prima.

57. Monique & Jan Toes

We hebben genoten van jullie Paasbrunch!
    Wat een verwennerij! Genoten, helemaal af!

58. Van Wonderen

Wij waren verlaat, hadden weinig tijd, maar zijn heel gastvrij ontvangen en hebben heerlijk gegeten.

59. Verrukkelijk gegeten met heerlijke bijpassende wijnen. De gerechten worden heel mooi gepresenteerd op de borden. Weer een hele fijne avond gehad bij Le Pappillon

60. Dit was voor ons de 6e keer. Het eten is altijd voortreffelijk.
    Het lijkt zelfs steeds beter te worden!

61. We hebben genoten van een heerlijk lentemenu, met bij elke gang bijpassende wijn. Het was fantastisch!

62. We hebben hier met z'n 4e gegeten en hebben erg genoten.
    Het eten was van goede kwaliteit. De portiegrootte was voor de mannen wat aan de kleine kant maar voor de vrouwen prima. Service was top!

63. We hebben heerlijk gegeten.

64. We hebben weer genoten van het eten. Dit keer "offre de Printemps, een 4-gangen menu met bubbels vooraf, 3 heerlijke bijpassende wijnen en koffie/thee toe. Je merkt dat alles met hart en zaligheid wordt bereid. Blijft een aanrader met deze constante kwaliteit.

65. Super lekker gegeten. Elk gerecht zit vol smaak en heerlijk klaar gemaakt.
    De werknemers zijn heel gemotiveerd en maken echt een feestje van een etentje. Echt alles klopte.
    Mensen met passie voor eten en gezelligheid.
    👍👍👍

66. Ferry wattel

Heerlijk genoten met mijn vriendin van het VoorjaarsMenu
    Rilette, softshellcrab, krokante kappertjes en Amsterdamse ui goede combinatie's. De wijnen waren een mooie aanvulling bij de gerechten. Goede bediening met verstand van zaken

67. Anja en Jurrie

Wederom genoten van een heerlijke avond. De aanbieding van 4 gangen inclusief bubbels, wijnen en koffie, is zijn prijs meer dan waard. Een aanrader!

68. J. Siebers

Lekker, gezellig, sfeervol en een prima bediening met verstand van zaken. We komen hier zeker nog eens terug.

69. We hadden samen met Pappilon een high wijn/bier surprise georganiseerd voor een vriendin. Echt ontzettend genoten. De sfeer was erg gezellig bij het openhaard boven. De gerechtjes waren heerlijk met de bijpassende wijnen en bieren. Het was een groot succes. Je krijgt zeker waar voor je geld.

70. Henk van der Zande

De ontvangst was prima, evenals de service en de verhouding tussen kwaliteit en prijs. Van de vijf gerechten, die we hadden, werd het vegetarische gerecht niet gewaardeerd. Het was flauw en leek een pannenkoek met wat spinazie. Er zat weinig smaak aan. Jammer, want de andere gerechten waren prima! Ook het toetje was prima!
    Nog één opmerking: de garnituur bij het hoofdgerecht vonden we wat weinig. Dat had wel wat royaler gekund.

71. F. Wijnholds

Heerlijk gegeten, gezellig en leuke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar. Enige kleine minpuntje is dat er af en toe kou binnenkomt als de deur opengaat.

72. Super gezellige sfeer en heerlijk eten!!
    Echt een aanrader.

73. Lenie Bloemhof

We hebben gezellig gezeten en heerlijk gegeten, kleur en smaakcombinaties waren in harmonie. We kregen rustig de tijd.
    De ontvangst was vriendelijk en gemeend.
    Kortom een aanrader. Prijs en kwaliteit zijn in goede verhouding.
    De toiletten zijn schoon, dat vind ik eveneens belangrijk.

74. Weer heerlijk gegeten bij le Papillon. Goede smaken, fijne bediening, kortom een heerlijk avondje uit!

75. Het was zeer gezellig eten bij le Papillon. Reservering is goed verlopen, kreeg snel antwoord ook al waren ze gesloten. Leuke tafel, gezellige sfeer en heerlijk eten. Mijn man was jarig en bij het toetje was het bord versiert, erg leuk!

76. Echt ontzettend lekker gegeten. Zeer gastvrij ontvangen en super goede bediening. Iedereen was erg ontspannen met ruimte voor een grapje en ze hadden duidelijk veel kennis over de gerechten en bereiding. Prettig!

Wij komen al 15 jaar af en toe bij de papillon en rijden daarvoor speciaal naar Elburg. Het pand heeft een geweldige sfeer en de oude vestingstad doet altijd romantisch aan. Voor de eerste keer gegeten op de bovenverdieping. Leuke knusse ruimte waar we heerlijk hebben gezeten.

Wij hadden een 5 gangen menu en de gerechten waren hoogstaand. Bij elk gerecht werd een uitleg gegeven en er werd gevraagd wanneer wij toe waren aan het hoofdgerecht. Alles zag er prachtig uit en de smaak was fantastisch. De 5 gangen waren ook voor mij als vrouw niet teveel. Mooi rustig tempo tussen de gangen, wij hebben 3 uur getafeld en dat was precies goed. Mijn partner zei na afloop dat dit het lekkerste etentje ooit was! 😊

Koffie en thee ook goed verzorgd. Ik word altijd blij wanneer er echte losse thee in blikjes is om uit te kiezen.
    (Een kopje thee met een zakje fabrieksthee is geen goede afsluiter van een heerlijk etentje). Het thee en koffie moment is de laatste indruk voordat je naar huis gaat en dat hebben ze hier goed begrepen.

Jassen werden ook keurig aangenomen en ook weer opgehaald. Op verzoek werd het bord van mijn partner prachtig versierd. Wij hadden die dag ringen gekocht samen en dat wilden we vieren.

Bedankt voor de fantastische avond allemaal. Wij hebben er echt van genoten. Zoals altijd komen wij weer een keer jullie kant op.

77. Jan Willem Wieman

Goed wijnarrangement, gedurfde wijnsmaken die uitstekend tot hun recht kwamen bij de gerechten. Krokantje van kippenhuid (wel een geraffineerde smaak) viel iets uit de toon bij de gamba en avocado. Super gegeten!

78. Heerlijk gegeten met met Kerst. 5 gangen met wijnarragement. Was niet de eerste maar zeker niet de laatste keer dat we daar geweest zijn. Het blijft verrassend hoeveel smaak er uit een gerecht getoverd wordt. Ook voor de vegetariër een genot.

79. Heerlijke avond gehad, enorm genoten van het lekkere eten.

80. 5-gangen jubileummenu gehad. Omdat ze 5 jaar bezig zijn. Super aanbieding inclusief wijn. Zowel eten als wijnen super. Zalm, steak tartaar, knoflooksoep, eendenbout en mokkaschuim: heerlijk! Zoals de bediende zei, een combinatie van een aantal huisklassiekers van de laatste 5 jaar. We wensen en gunnen deze uitbaters en hun team een goede toekomst!

81. Wij hebben een heerlijke avond gehad!
    Het was gezellig en het eten smaakte bijzonder goed. De borden zijn met veel zorg gemaakt en zagen er ook nog eens prachtig uit.
    Kortom een aanrader om naar toe te gaan!

82. Enorm genoten van het jubileummenu. Heerlijke gerechten met lekkere bijpassende wijnen.
    Gezellig plekje bij de open haard. Uitstekende bediening. Voor herhaling vatbaar.

83. Super verzorgd en heerlijk jubileum-diner met lekkere bijpassende wijnen! Zeer geslaagde avond.

84. Marinke Adema

Heerlijk genoten van de gezellige sfeer en het heerlijke jubileummenu. Echt een aanrader!

85. Jos en Irma Janssen

Jubileummenu met vijf gangen en bijpassende wijnen. Alle gangen heerlijk. Een aanrader.

86. Eten en sfeer prima. Maar de trappen zijn levensgevaarlijk voor een iets ouder persoon.

87. Wijnholds

Fantastisch lekker gegeten. Heerlijk wildmenu. Mooie presentatie gerechten. Vriendelijk personeel.

88. Hier gisteren heerlijk gegeten met oud collega's. Beste restaurant waar ik in jaren heb gegeten. Mooie ambiance, heerlijk eten vol smaak, kundig en vriendelijk personeel. Prijs was ook prima. Ik kan het iedereen aanraden!

89. Heerlijk gegeten bij Le Papillon. Leuke gerechten, goede smaken, heel vriendelijk personeel en sfeervolle omgeving. Top!

90. Wij zaten boven in een vrij kleine, prettige kamer. De diverse gangen waren origineel en met zorg samengesteld. Mooie combinaties o.a. de heerlijke avocado met hangop en superdunne aardappelfrietjes. Ook de kalfssukade was bijzonder smakelijk. Het dessert van banaan-cheesecake had ook een fantastisch ijsbolletje met passievrucht. Mijn vrouw had als hoofdgerecht een verrassend goed vegetarisch gerecht: gevulde cannelloni. Goed gedaan! Vriendelijke en deskundige bediening. Kortom, een prima restaurant!

91. W Hagenbeek

Zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen. Er werd goed ingespeeld (felicitatie en bubbels) op onze 23 jarige huwelijksdag. Menukaart goed en voldoende variatie. Knus en gezellig restaurant. Fantastisch lekker gegeten, met heerlijke wijn.

Onze avond was meer dan geslaagd. Een aanrader

92. Weer erg lekker gegeten, super leuke bediening. Enige minpunt is dat we maar 3 schaaltjes patat kregen voor 8 personen, we konden wel bijbestellen. Maar ik zou daar niet op bezuinigen...

93. Gijsbertha Reiling-van de Kemp

Wij komen hier graag; heerlijk eten, regelmatig wisselende kaart, fantastische bediening. Een van onze 2 favoriete restaurants in Elburg!

94. Heerlijk gegeten. Leuke en heerlijke gerechten. Bediening erg vriendelijk en vakkundig. Eén van de beste restaurants in Elburg. Al een paar keer geweest. Zeker een aanrader.

95. Wederom hier weer perfect gegeten. Prima prijs/kwaliteit. Een topper

96. Joop en Josee Kat

Zoals altijd prima gegeten, goede kwaliteit, prettig opgediend

97. Geweldig lekker gegeten!

98. Puck van der linden

Mijn man Jim en ik komen hier erg graag... De prijs kwaliteit is erg goed en de bediening is vriendelijk en professioneel. Groot compliment voor de eigenaren, zij maken dit restaurant tot een feestje!

99. Karin Dijkhuis

Verrassend goed restaurant midden in Elburg en een geweldig mooi, oud pand.

Volgende pagina