Parkeergelegenheid gratis aan weerzijden van de vesting. Vanaf parkeerplaats "De oude Vos" aan Havenkade is het 5 minuten lopen naar Le Papillon.

Uitzonderingen

Open

• Koningsdag – 27 apr
  • Hemelvaartsdag – 30 mei
  • 1ste Pinksterdag – 9 jun
  • 2de Pinksterdag – 10 jun

Midden in de prachtige vestingstad Elburg vindt u Bistro Restaurant Le Papillon. De wortels van Le Papillon voeren terug tot aan de 17e eeuw. Destijds dienstdoende als zeilmakerij. Sinds 1973 maakt Le Papillon deel uit van Elburg. Waar u ook plaatsneemt, de authentieke eigenschappen van dit eeuwenoude pand zijn bewaard gebleven en overal zichtbaar.

Zowel in de keuken als achter de bar wordt aandacht besteed aan kwaliteit en de gast. Ambacht en gastvrijheid staan bij ons centraal. In een intieme sfeer kunt u bij ons genieten van diverse vis, vlees of vegetarische gerechten bereid met verse seizoensproducten.

Het restaurant biedt plaats voor 50 personen, onder andere op de vide en in de Botterkamer.
Op de vide kunt u met kleine gezelschappen plaatsnemen en kijkt u uit over het restaurant en de bar. De Botterkamer is een perfecte ruimte voor grotere gezelschappen tot zo´n 20 personen, gelegen op de eerste verdieping. Uitermate geschikt voor familie aangelegenheden, besloten gezelschappen of zakelijke bijeenkomsten!

We kijken er naar uit om u te mogen ontvangen!

N.B.: We zijn geopend op feestdagen die op maandagen vallen! Reserveer hiervoor telefonisch!

• All-inclusive

5. Betalen pin Visa Master Card

Uitzonderingen

Open

• Koningsdag – 27 apr
  • Hemelvaartsdag – 30 mei
  • 1ste Pinksterdag – 9 jun
  • 2de Pinksterdag – 10 jun

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1208437713 100
1265199074 93
1321960436 59
1414197650 89
1520625203 91
1527720373 91
1541910714 90

1. Carla Somers

Wat hebben wij heerlijk gegeten! We hadden 'maar' anderhalf uur de tijd, maar met prima advies hebben wij in deze korte tijd echt super gegeten! We komen zeker nog een keer terug, maar dat trekken we er wat langer voor uit.

2. G. van den Brink

Heerlijk gegeten.
    Goede bediening.
    Gezellige plek.

3. Van duijne

Fijn restaurant met verfrissende gerechten.

4. Heerlijk gegeten voor de tweede keer. Met name prijs/kwaliteit is goed in verhouding, personeel heel netjes en klantvriendelijk.

5. Melaney Bongers

Heerlijk eten, supervriendelijke gastheer, goede prijs kwaliteit verhouding. We hebben genoten!

6. Gert Vink

Heerlijk eten in een gezellige sfeer.
    Top gastvrouw!

7. Heerlijk gegeten met een zeer fijne gastheer.

8. Adri van der Ven

Dichtbij perfectie. Met aandacht en liefde - we aten er 14 februari - werd het eten gemaakt en geserveerd.

9. Joost Morren

Zeer leuke en goede gastheer!
    Er werd serieus rekening gehouden met mijn allergieën..
    Ook voor het eerst in lange tijd dat ik me geen slaat voelde voor het personeel vanwege mijn allergieën..
    Hier zou ik zo weer boeken.

10. Afgelopen vrijdag hebben we bij bistro 'Le Papillon' gegeten. Een etentje om niet meer te vergeten. Wat was het er gezellig, wat was het eten heerlijk. Hier komen wij nog een keertje terug. We lieten ons verrassen met het 'Menu du chef'. Een echte aanrader! De hoeveelheden zijn goed uitgebalanceerd, zodat we met een voldaan gevoel de deur uitgingen. Ga zo door!

11. Heerlijk gegeten, 5 gangen menu, prima op elkaar afgestemd, mooi opgemaakt een heerlijke avond genoten.

12. Heerlijk gegeten 1ste kerstdag. Kleinschalig genieten met grote aandacht voor detail.

13. Sfeervol restaurant, een echte aangename verrassing in het leuke dorp Elburg. De kerstsfeer was overal aanwezig. Het eten was uitstekend, we waren met 3 vegetariers waar heel goed rekening mee was gehouden, niet de doorsnee gerechten die je in de meeste restaurants krijgt voorgeschoteld. De overige 2 vis/vega eters waren ook heel tevreden. Lekkere gerechten met lekkere bijpassende wijnen. De bediening was uitstekend. Al met al, 5 heel tevreden mensen, voor herhaling vatbaar👍😄

14. Heerlijk gegeten. Leuk om diverse bereidingswijzes te mogen proeven. Bediening zeer persoonlijk wat zorgt voor een prettige sfeer.

15. Tsja, wat moet je zeggen, wanneer kwaliteit, service, smaak, sfeer en gezelligheid gewoon niet verandert. Het is goed, heet is top....we zijn er blij mee.

16. P vd Graaf

Echt fantastisch gegeten! Was herl lang geleden dat we daar waren geweest maar zo de moeite waard weer! Tot snel!

17. Erik Hoekerd

Geweldig gegeten, heerlijk 5 gangenmenu gehad met bijpassende wijnen!

18. fam. De Bekker

Super lekker gegeten, kaart van de chef is uitstekend! Leuk geserveerd, een echt kunstwerkje! Ook de uitleg bij ieder gerecht was prima. Goede sfeer. Een echte aanrader!

19. Tona Versluis

Heerlijk gegeten.
    Wat ons ook raakte, was het enthousiasme van de bediening!

20. we hebben genoten van een geweldig 5-gangen jubileum diner: de gerechten worden met veel vakmanschap en toewijding bereid, er is een goede afstemming van de afzonderlijke gerechten t.o.v. het gehele diner. Heel prettige bediening (vakkundig, vriendelijk en niet opdringerig), prijs/kwaliteit verhouding (in deze context zeker) meer dan voldoende. Kortom: een bezoek aan dit restaurant wordt een ervaring om met veel plezier op terug te kijken!

21. Een fantastische culinaire avond bij Le Papillon gehad met mooie en smaakvolle gerechten, heerlijke wijnen en vriendelijk en keurig bediening. Onze vaste adres voor een bijzonder avond uiteten!

22. Ellen Heeren

Heerlijk genoten van een ontspannen lekker avondje uit!

23. A. Verheul

Een bijzonder sfeervolle avond met een feestelijk tintje werd tot in de puntjes verzorgd. Met al onze verzoeken vooraf (tafelkeuze en prosecco bij binnenkomst) werd keurig rekening gehouden. Zeer attente eigenaar die weet waar het over gaat. Het wijnarrangement is een aanrader, er is veel kennis bij het team aanwezig waardoor steeds een perfect passend glas werd gereserveerd. Eten zoals ondertussen van deze chef verwacht mag worden!

24. Zaterdagavond echt genoten bij Le Papilon. Gekozen voor het menu du chef met bijpassend wijnarrangement. Fazant en hert staken er echt bovenuit. Heerlijke smaken en prettige bediening

25. Sfeer gezellig en bediening top! Eten viel tegen: vlakke smaken, rare combinaties qua smaken en we zagen aan de andere tafels dat de opmaak van het hoofdgerecht hetzelfde was bij andere soorten hoofdgerechten. Niet vindingrijk. Wij vonden het al met al tegenvallen.

26. Wat hebben wij een heerlijke avond gehad bij Le Papillon.
    De sfeer die er heerst, de kennis en kunde van gastheren en vrouwen die ons tevens perfect bediende.

Het eten uiteraard was ook heerlijk. Mooi opgemaakte borden met gerechten die intense smaken herbergden. 100% Een aanrader.

27. Minderhoud

Erg goed gegeten in een prima sfeer. Hele prettige bediening, die meedenkt en uitstekende service geeft.

28. Jolanda van Duynen

Zaterdag avond met onze twee volwassen kinderen hier gegeten en het was werkelijk een feestje. De sfeer was heel gezellig en speciaal. De bediening was uiterst vriendelijk en legde met veel passie uit wat voor heerlijks de koks allemaal maakte. Het water liep je al in de mond bij de uitleg. We hebben flink uitgepakt met het 5 gangen menu en elke gang was raak. Prachtige smaak combinaties, prachtig gepresenteerd, niet teveel of te weinig, precies goed. Echt een smaakbeleving. Het was een zéér geslaagd avond, mijn complimenten!

29. Eten bij Papillon is altijd weer genieten. Zoveel verschillende smaken per gerecht op je bord. Nu ook weer heerlijk gegeten met goede bijpassende wijnen.
    Vriendelijke bediening.

30. Xander Berg

Wat een pareltje!
    Frank, de gastheer, beheerst het vak tot in de puntjes. Alles is mogelijk en niets hoeft. Je merkt dat hij alles met liefde en vakmanschap doet.
    Voorbeeld: Na het voorgerecht de vraag wanneer je het hoofdgerecht wil: "We kunnen de keuken sturen".
    De algehele beleving dat je als klant/bezoeker echt koning bent is dan compleet!

31. Prima gegeten, leuke kaart met verrassende gerechten, perfect bereid! Uitstekende en vlotte bediening.
    Voor herhaling vatbaar!

32. Wederom bij Papillon gegeten. De kwaliteit blijft goed en er is nog steeds een opgaande lijn te zien. We komen graag weer terug.

33. gj van der haar

Hele fijne bediening! Correct, beleefd en humor! Je bent daar echt een gast!

34. Prima eten. Wijn was ook lekker en de sfeer was goed! Wij komen hier zeker terug en kunnen het vrienden aanbevelen.

35. In het gezellige vestingstadje Elburg hebben we gegeten bij Le Papillon. Met het mooie weer stonden de tafeltjes buiten, super. Vriendelijke, adequate bediening en een prima keuken. Het was genieten. Prima tussenpozen tussen de gangen. Mooi gepresenteerde gerechten. In een woord: TOP

36. Jo Heusschen

Zeer geslaagde avond. Correcte, vriendelijke en deskundige kelners. Eten is bijzonder lekker, verfijnd en prima porties. Begeleidende wijnen waren uitstekend en bijpassend. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.
    Bedankt voor de heerlijke, gezellige en culinaire avond.
    Een absolute aanrader👍🏻👍🏻👍🏻

37. M. Voogt

Klein maar sfeervol restaurant met zeer vriendelijk personeel.
    Toilet wat moeilijk bereikbaar als je niet heel goed ter been bent.
    Wij hadden een heerlijke avond met fantastische gerechten.

38. Maureen van Veen

Een ongedwongen en zeer prettige sfeer en prima eten. Een aanrader.

39. Mooie entourage, vlak bij de entree van vestingstadje Elburg. Mooi weer. Terras in de avond aan schaduwzijde, dus dat de gereserveerde tafel voor 4 buiten niet klaar stond was geen probleem. Binnen gegeten. Alle gerechten voortreffelijk gepresenteerd en aan tafel toegelicht. Sliptong, biefstuk en vegetarische verrassing van de chef ok. Procureur van wolvarken te droog. Bijgerechten friet met mayo en klein schaaltje salade.

40. Pieter J. den OUDEN

Gastvrij restaurant waar we op een prachtige zomeravond op het terras in de Elburgse Hoofdstraat met genoegen gegeten hebben. We waren in de tijd beperkt i.v.m. het concert dat om 20.00H begon, maar we komen terug voor een wat rustiger en meer compleet diner.

41. Heerlijk gegeten, 5 gangenmenu was heel divers en alles smaakte niet alleen goed, maar was ook nog eens een lust voor het oog.
    Zeker een aanrader!

42. Wat hebben wij weer een mooie, gezellige, maar vooral smakelijke avond beleefd. Wij kennen de Papillon, dus is het er altijd thuis komen voor ons. Zo vriendelijk, zo gastvrij. Zo lekker. Een absolute aanrader voor mensen die nog geen kennis gemaakt hebben met dit verfijnde restaurant in Elburg. Als Elburgers, zijn wij meer dan trots op de Papillon!

43. Mirjam Gerritsen

Wij zijn 3 mei voor de 3e keer wezen eten bij Le Papillon. Het was wederom perfect. Het eten was kwalitiatief zeer goed. De porties niet te groot of te klein. De service is ook erg goed. Je krijgt een uitleg over hetgeen wat op je bord ligt als je dat wil en er wordt echt rekening gehouden met je wensen. Het personeel is vriebdelijk. De sfeer gezellig en warm. Wij gaan zeker terug!

44. b- eting

Was echt fantastisch de sfeer zou voor de inrichting ietsje beter kunnen aan de hand van interieur en terras zie je niet hoe geweldig het eten is en het personeel is ook echt super.
    Precies goed niet te veel en niet te weinig aanwezig.

45. Heerlijk gegeten, prachtig opgemaakte gerechten en zeer goede bediening.

46. Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening. Zeker een aanrader.

47. Wendy Wouters

Als vanouds prima. Altijd lekker en gezellig.

48. Prima eten in een gezellige ongedwongen sfeer.

49. Mart Ferweda

Een heerlijk etentje. We hadden gekozen voor het Lentemenu. Prima keus met mooie gerechten en bijpassende wijnen. Enige kritiekpuntje is dat de tafeltjes wel erg dicht bij elkaar staan.

50. Heerlijk gegeten. Goede en vakkundige bediening met tijd voor de gasten. Een ware verwenavond.

51. Super leuke avond gehad!

52. Hette Meijering

Een zeer aangename verassing was het bezoek in dit voor ons onbekende restaurant.
    Culinaire hoogstandjes die gepresenteerd werden door uiterst attente en deskundige personeelsleden. Hier verlang je naar terug!

53. Het was jaren geleden dat we er voor het laatst geweest waren, maar het was.
    Als vanouds. Heerlijk en relaqxed.

54. Wat een geweldige avond, echte gastvrijheid, mooie wijnen paasend bij verrukkelijk proeven. Wat een ontdekking. Wij komen zeker terug.

55. Els van Andel

Met man en volwassen kinderen en aanhang mijn verjaardag gevierd met een heerlijk etentje. Tafel op de tussenverdieping bij de open haard. Prima gegeten, uiterst vriendelijke en professionele bediening. Prijs kwaliteit verhouding prima.
    Tempo van bedienen zeer relaxed.

56. Uitstekend te gast geweest. Heerlijk gegeten met een mooi BOB arrangement van passende wijnen erbij. Op naar de volgende keer.

57. Henk Tichler

We hebben genoten en komen zeker nog eens.

58. fam goudriaan

Het was heerlijk de smaaksensatie geweldig!
    Ook is de sfeer prima fijn personeel en goede uitleg bij de gerechten.
    We komen er zeker nog eens terug om nog meer lekker bijzonder eten te proeven.

59. Erg lekker gegeten. Goede uitleg en bediening. Goede sfeer met personeel die met passie hun werk doen.

60. R.J.Manschot

Gezellige ambiance, goed eten en plezierige service. Enige minpuntje was dat de warme geitenkaas niet echt warm was, maar verder was het prima.

61. Herma Trul

We hebben heerlijk gegeten en zijn heel fijn bediend.

62. We hebben heerlijk gegeten! Smaakvolle gerechten, mooi uitgeserveerd en fijne warme borden! Detail, maar vinden wij prettig.

63. Peter den Ouden

Sfeervol restaurant met originele kaart en vriendelijke bediening. Het eten werd smaakvol opgediend en kende verrassende combinaties m.b.t. de ingrediënten.
    Zëker een aanrader!

64. Culinair echt prima verzorgd, de ambiance kan je bij binnenkomst een beetje verrassen maar ga lekker zitten en laat maar komen.

65. K de weerd

Fantastische avond, waarbij het eten en de bediening weer van een geweldig niveau waren.

66. Saskia Kramer

Heerlijke gerechten met mooie smaakcombinaties.
    Enige minpunt was dat gerechten erg snel na elkaar kwamen.

67. Genoten van een heerlijk, verrassend kerstdiner.
    Prima bediening, die geweldige uitleg geeft over de geserveerde gerechten.

68. Zoals altijd weer geweldig goed gegeten met bijpassend wijnarrangement. Absoluut waar voor je geld in alle opzichten! Top.

69. Wij hebben heerlijk gegeten, bediening was ook uitstekend, komen zeker weer.

70. Voortreffelijk verrassend gegeten! Eten wat de pot schaft. Het was heerlijk!

71. Hanneke Groeneweg

Wij hebben heel plezierig gegeten bij le Papilllon in Elburg. Het is een knus en gezellig restaurant waar het personeel echt aandacht heeft voor de klant. Wij kozen voor het menu van de chef, wat in alle opzichten voortreffelijk was. Bij het opdienen worden de gerechten toegelicht, wat wij erg waarderen. Ter afsluiting dronken wij een cappuccino, die werkelijk bereid was zoals je 'm wenst. Kortom een fijne culinaire ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

72. Ali van Bon

Zoals iedere keer hebben wij weer uitstekend gegeten. Iedere keer staat er wel weer iets nieuws op de menukaart.

73. Gezellig op de etage voor de open haard werd ons een prima lunch geserveerd. Prettige bediening!

74. Bob van Veen

Zeer goed gegeten hier! De bedienig is perfect, het eten smaakt heerlijk. De wijn bij het eten is zeer goed. Ster waardig eten voor een aantrekkelijke prijs. Ik kan het iedereen aanraden die lekker uit eten wil. Personeel lijkt plezier in het werk te hebben. Wij komen zeker terug!

75. We hebben fantastisch gegeten! Alles was super, echt genoten.
    Alles zag er geweldig uit en kwaliteit van de gerechten was een 10!
    Ook de bediening was geweldig..
    Topavond en komen zeker terug.

76. Voor de derde keer bij "Le Papillon" gegeten. Gezellig, ongedwongen sfeer, lekkere combinaties in de gerechten. Kundig personeel.

77. Het was voor de tweede keer een leuke ervaring. Wat meer culinair dan het gemiddelde restaurant. Leuk personeel. Knusse omgeving. En de hoeveelheid is prima. Je kunt eventueel bij vragen. Er wordt niet luk raak neergezet en dan misschien weggegooid.

78. Heerlijk gegeten, goede en vlotte bediening.

79. Lunch op weekdag, hartelijke ontvangst. Tafel voor 3, goede plek.
    Aandacht voor dieetwensen en uitleg bij de gerechten.
    Je voelt je meteen thuis en toch echt uit in een mooi oud pandje en dito stadje.
    Een adres om door te geven en terug te komen.

Je proeft de liefde voor het vak.

80. Wederom heerlijk gegeten. Hadden het jubileumenu. Verrassend lekker.

81. Marjan Verkuijl

Dit is echt ons favoriete restaurant, we worden altijd even vriendelijk geholpen, het eten is er altijd heerlijk, er hangt een fijne sfeer.

82. J. Berends

Een aanrader! Lekker gegeten en gezellige sfeer. Gastvrij en fijne bediening!

83. Gisteren met z'n achten heel lekker gegeten bij le papillon.
    In Elburg. De bediening was prima en vrolijk. Een aanrader.

84. Heerlijk gegeten. Sfeervol restaurant. Service en prijs/kwaliteit prima. Oogt wel vol, omdat de tafeltjes erg dicht op elkaar staan. Maar daar geen last van gehad omdat we in goed gezelschap waren.

85. J.P. van de Beek

Weer uitstekend gegeten. Beiden een voor- en hoofdgerecht genomen, resp. vis en vlees. Heel mooi gepresenteerd en heerlijk van smaak. Knus en sfeervol restaurant, gastvrij en deskundig personeel.

86. Jan Agterhuis

Super goed restaurant! Kwaliteit eten is perfect en personeel uiterst vriendelijk en erg vakbekwaam. Een echte aanrader!

87. Verrukkelijk gegeten op een zeer gezellige plek met erg vriendelijk personeel! Enorm genoten en het restaurant verlaten met een grote glimlach op ons gezicht!

88. Heerlijk gegeten tegen een heel redelijke prijs. Verrassende recepten met een goede twist. Service zeer goed. Wij hadden aangegeven op een bepaalde tijd weer weg te moeten ivm een andere afspraak en daar werd perfect rekening mee gehouden zonder dat het gehaast voelde. Goede toelichting op het eten. Vlotte jonge bediening, spontaan maar niet te nonchalant. TOP!

89. Gloria Hak

Het was er erg gezellig. Goed verzorgd en vriendelijke bediening. Wel een kleine ruimte.
    Het toilet is voor mensen die moeilijk ter been zijn onpraktisch via een stijle trap te bereiken.

90. Lunch gehad in dit leuke restaurant, was erg lekker en fijne bediening. De eend met hoisin als voorgerecht, super lekker. Aanrader dit restaurant.

91. Paola de Jong

Gezellig restaurantje, heerlijk gegeten, vriendelijke bediening die je heel goed informeert over wat je eet!
    Jammer dat de salade weinig voorstelde.

92. Heerlijk ge geten bijzondere gerechten jammer van de bruine frites. Bediening heel vriendelijk.

93. Marjan Bootsma

Afgelopen zaterdag met vrienden weer heerlijk bij Le Papillon gegeten. Zoals altijd voel je je echt welkom en wordt al het mogelijke gedaan om het je naar de zin te maken. Bediening vriendelijk en vlot. Fijne sfeer en óók heel belangrijk: de gerechten superlekker. Waar ík het meest van genoten heb, dat waren de scampi's (voorgerecht). Zó lekker!

94. Ronald langenberg

Heerlijk gegeten en vriendelijk bediend. Bediening let goed de klant en hun behoefte.

Uitleg van de kaart mag wel wat luchtiger. Vonden wij iets te formeel.

Wij gaan hier zeker vaker naar toe.

95. Iris & Ronald

Gisteravond weer heerlijk culinair verwend in de gezellige kleinschalige ambiance van dit eeuwenoude pand in fantastisch historisch stadje. De kok en het team de vrije hand gegeven om ons een verrukkelijke avond te bezorgen. En gelukt is het. Heerlijk eten welke in passende gangen gedurende de hele avond spontaan en ongedwongen werden geserveerd door zeer vriendelijke medewerkers. Heerlijke bijpassende wijnen. Kortom wij hebben met ons vier genoten. Meer dan aan te bevelen. Dank je wel.

96. Heerlijk gegeten. Bediening super. Een van de gasten wilde een aangepast nagerecht, dit was geen probleem en werd gerelgeld

97. Gezellige sfeer, prettige bediening. Verrukkelijk eten.

98. Heerlijk gegeten! Mooi opgemaakte borden!
    Vriendelijke mensen..en gezellig.
    Wij voelden ons er thuis👍🏻

99. Jannie de Breuk

Volgende pagina