in Valkenburg

Een mooie Argentijnse sfeer!

1. Rob 2563 punten

Al verscheidene keren bij Brazza gegeten en tot nu toe waren wij erg tevreden over dit restaurant, dat een positieve uitzondering vormde in de grote straat van Valkenburg (zie ook eerdere recensies). De laatste ervaring was echter een stuk minder. De menukaart is duidelijk minder uitgebreid geworden, de gerechten versimpeld en de nonchalance is ingetreden. Men is kennelijk toch overstag gegaan voor het massatoerisme in de zomer en is nu niet meer echt onderscheidend.

Binnen in de zaak zijn de leren stoelen vervangen door rieten stoelen (ook ten faveure van een meer ordinaire uitstraling?) en blijkt er geen enkel personeelslid ons al eens eerder bediend te hebben in deze zaak. Vooraf de carpaccio is niet goed, terwijl dit in het verleden hier juist een niet te versmaden gerecht was. Het vlees is inspiratieloos op het bord terecht gekomen en in het midden is de carpaccio zo dik, dat je bijna een rauwe biefstuk bent het eten. De scampi in looksaus is onverminderd lekker. Als hoofgerecht kiezen we van de nieuw ingevoerde grill-kaart. Bij 3 van de 4 gerechten wordt de verkeerde saus geleverd en de ober geeft aan dit nog te herstellen, maar dit gebeurt echter niet meer. De bestelde saté van 22,75 euro!(waarbij uberhaupt geen sauskeuze gemaakt is) wordt geleverd met pepersaus in plaats van satésaus. Tja. Als een restaurant al niet meer in staat is om de juiste sauzen bij de juiste gerechten te leveren, dan is het einde waarschijnlijk zoek. Het vlees is overigens allemaal van prima kwaliteit en goed gegrild. Al is de bestelde ossenhaas van 200 gram, zeker geen 200 gram. Het garnituur is karig en één zakje frieten voor 3 personen is ook niet bepaald gul.

Brazza is duidelijk op zijn retour en dat is erg jammer. Het was een leuk restaurant, met een goede prijs-kwaliteit verhouding en vaak originele gerechten. Het is nu niet meer dan een redelijk restaurant, waarbij Brazza nauwelijks meer de middelmaat in de valkenburgse horeca ontstijgt. Hiervoor hoeven wij in ieder geval niet meer naar Valkenburg te komen.

Vorige recensies van Rob

• Rob

Gisteren voor het eerst gedineerd bij restaurant Brazza in Valkenburg. In het hartje van Valkenburg, gelegen tussen allerhande zeer middelmatige horecabedrijven, blijkt Brazza een positieve uitzondering te zijn in deze straat.

De zaak hinkt nog wat op twee gedachten. Men wil de overvloedig aanwezige toerist ook niet uitsluiten. Men voert daarom buiten de gewone kaart ook een zomerkaart, met meer standaard gerechten, die overigens ook van uitstekende kwaliteit zijn.
    We nemen binnen plaats met uitzicht op het terras. Het restaurant is druk ingericht en de papieren loper op de tafel en dito servetten passen niet bij hetgeen uiteindelijk op tafel wordt gebracht. Want dat is zonder uitzondering uitstekend te noemen.

Als voorgerecht een ruime portie scampi's met heerlijke looksaus. Ook de krokante kikkerbilletjes zijn heerlijk en de carpaccio van ossenhaas is eveneens uitstekend.
    Daarbij drinken we een prima Chileense chardonnay. Als hoofdgerecht verschijnen een prima biefstuk met een overheerlijke pepersaus, lamsfilet in de tajine met couscous en een visbrochette.
    Alle gerechten zijn kundig bereid, met prima producten. Ook het bijgeleverde garnituur in de vorm van frieten en gebakken aardappeltjes zijn heerlijk.
    Kortom zeer weinig te klagen gehad deze avond.
    Prijs/kwaliteit is daarbij uitstekend!