Op dit adres zit nu: Grand Cafe 't Hoofd

1. Rolf 25 punten

Gisteravond zijn we hier gaan eten om de 81ste verjaardag van mijn vader te vieren. Mooie zaak op een mooie lokatie en daarom extra jammer dat ze er gewoon een zooitje van maken.

Ik had vooraf de Carpaccio van schotse zalm en zeeduivel en die werd keurig gepresenteerd geserveerd met midden op het bord wat gemixte sla. Ik heb het citroenpartje uitgeknepen en ben aan de carpaccio begonnen en die was lekker maar na twee hapjes zag ik dat er iets in mijn sla zat!
    Ik kreeg een nieuwe carpaccio voorgezet. Het was echter duidelijk dezelfde carpaccio met nieuwe sla en de carpaccio opnieuw gearrangeerd, maar met hetzelfde uitgeknepen partje citroen en met het citroensap over de carpaccio (of hadden ze als service alvast het nieuwe partje over de nieuwe carpaccio uitgeknepen?).

Voor het hoofdgerecht had ik tournedos besteld waarbij netjes gevraagd werd hoe ik hem wilde hebben; "rare" graag. Mijn vader nam ook een tournedos maar dan "Medium". Bij het uitserveren vroeg de serveerster "wie had de tournedos" en kreeg ik het bord voorgeschoteld. Toen haar collega met de andere tournedos aankwam was er weer de vraag wie tournedos had besteld en kreeg mijn vader hem voorgeschoteld. Op mijn vraag hoe we nu wisten of we elk de juiste tournedos hadden kregen we een vaag antwoord over dat de chef dat wel wist! Het bleek dat beide tournedos mooi rood en harstikke rare waren; toch jammer dat mijn vader medium had besteld.

Voor het nagerecht werden nog dessertlepels uitgedeeld waarvan er echter 2 waarschijnlijk net aan een andere tafel waren gebruikt! Meer excuses en andere schone lepels, maar nu was ik toch een beetje moedeloos geworden.

Zoals gezegd was de carpaccio best lekker en de tournedos was ook prima, maar de gambas die mijn vrouw had waren allesbehalve vers en 2 van de 6 waren plaatselijk zo zacht dat het nuttigen ervan niet verstandig was geweest.

Bij aankomst en binnenkomst beloofde het restaurant zo veel maar het personeel heeft het voor elkaar gekregen mij de slechtste restaurant ervaring te bezorgen van de laatste 20 jaar of zo.

4,5