Op dit adres zit nu: Grand CafŽe 't Hoofd

De Jonghe Burgemeester in Maassluis

Ruime parkeergelegenheid.

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1277520001 84
1319476796 82
1371922790 77
1382411988 79
1419124184 80
1482059376 80

1. Pauline

Dit restaurant is gesloten, het heet nu Grand Café 't Hoofd.

2. Proever 407 punten

De gerechten waren prima van smaak en zijn mooi opgediend. De bediening is goed en vriendelijk. Prijs/kwaliteit is redelijk. Dit restaurant is niet goedkoop. De sfeer was niet echt goed,omdat de hele zaak leeg was op zaterdagavond. Wij waren de enige gasten.

De service vind ik beneden peil. Wij vierde mijn schoonvader zijn 80e verjaardag en daar zou het restaurant aandacht aan besteden was ons in de mail toegezegd door de eigenaar. Helaas is er de hele avond niets aan gedaan. Nadat wij vertrokken zijn heb ik een mail gestuurd en kregen wij excuus voor het ongemak. Er werd ons drankjes en koffie aangeboden bij het volgende bezoek. Zo"n verjaardag kan je nooit meer over doen, dus een volgend bezoek zit er niet in. De teleurstelling was groot en op deze manier ga je niet met de wensen van je klanten om.

3. Kom er regelmatig, fijn dat de eigenaar zelf weer in de keuken staat en dat merk je op je bord. Bediening is goed en ontspannen. Weekmenu is gewoon lekker, ga zo door dan blijf ik regelmatig komen. Voor fijnproevers een goed restaurant met een voortreffelijk uitzicht.

4. fam. van beunen

Wij hebben hier met 4 personen gegeten op 19-3-2011.

Wij hadden alle 4 het weekmenu.

Dit bestond uit een kipcocktail.
    En daarna varkenshaas medaillons met sjalotjes en spek.
    En als afsluiter een soepje van fruit.

En wij zijn eensgezind... het was heerlijk.
    Naar onze mening alles vers en mooi opgediend.
    De bediening was hoffelijk en attent.

Dit restaurant is een echte aanwinst voor Maassluis.

Wij zullen ons diner hier zeker meer gaan gebruiken.

Mvg.
    Fam beunen.

5. Wij gaan regelmatig uit eten maar waren hier voor het eerst en zeker niet voor het laatst.

We hoorden via via dat op de plaats van het oude veerhuis nu een restaurant zit, dus wij daar een tafeltje gereserveerd. Toen we binnenkwamen werden we hartelijk ontvangen en onze jassen werden aangenomen en ons tafeltje werd aangewezen. Vriendelijike bediening, we kregen de kaart en de specialiteiten en het week menu werden aan tafel verteld.

Mijn vriendin nam het week menu, een huisgemaakte kippesoep, daarna varkenshaas medaillons en ijs met fruit na. Ik nam vooraf een carpaccio, die was echt verrukkelijk en daarna nam ik een tournedos, die was als specialiteit die avond met een overheerlijke pepersaus en een irish koffie als dessert.

Echt een super avond met uitzicht over de waterweg. We komen zeker terug.

6. Zeer goed gegeten, de zaak heeft, zoals ik begreep, net een nieuwe chefkok. Moet zeggen was echt fantastisch! Mals vlees, lekkere sauzen en lekkere groentes (zelfs 3 stuks). Patat en Aardappels. Zeer goede kwaliteit/prijs verhouding.

7. Met 11 personen gegeten op zaterdag in januari. Slechte kwaliteit eten. Vlees droog en doorgebakken, aardappeltjes zwart, sauzen waren vlak van smaak, zeevruchtensalade was niet lekker, carpaccio zo flinterdun, kwam uit een pakje waar er duizend van in 1 dozijn zitten.

Service was slecht, geen alternatief geboden voor de klachten, zeer amicaal.

Inrichting zag er veelbelovend uit maar bediening en kwaliteit van eten hebben dit snel teniet gedaan.

8. Piet en Joke Hollaar

Op 13 november zijn we met 7 personen komen eten om ons 25 jarig huwelijk te vieren.

Het eten was goed en de bediening prettig. Ook de inrichting was zeer smaakvol. We hopen dan ook snel terug te komen.

Dankzij jullie is het een onvergetelijk avond geworden.

Met vriendelijke groeten.

Piet en Joke Hollaar.

9. Wij hebben hier zaterdag 6 november gegeten.

We waren hier voor het eerst, de locatie trok ons aan, "aan de waterweg"
    Ben zelf gek van scheepvaart.

Maar goed toen we binnen kwamen viel ons gelijk het warme en huiselijke op.
    Erg sfeervol ingericht.

We keken onze ogen uit op de kaart, daar wij eigenlijk hoge prijzen verwachten waren deze niet hoger als een eetcafe. Maar dat in dit restaurant zeker niet.

Ik begon met rivierkreeften staartjes in piri piri.
    Nooit van gehoord maar ik ging er voor.
    Mijn vrouw koos voor de runder carpaccio.
    En ik moet zeggen we hebben echt zitten smullen.
    Heerlijk vers en mooi opgediend.

Met het hoofd gerecht waren we eensgezind en namen het wild trio met een compote van banaan sjalotjes.
    Wederom heerlijk gegeten, ruim voldoende, heet en goed bereid.

Wij namen als afsluiter een kopje koffie en ook die werd gezellig geserveerd met een likeurtje, koekje, bonbon en een glaasje water.(dat zie niet vaak meer)

De bediening was vlot en erg behulpzaam.
    Het viel ons op dat de mensen van de bediening (2 dames en een heer) goed op de hoogte waren van de kaart maar ook van Maassluis en ook van de schepen die voorbij voeren.

Al met al wij kwamen op de gok uit Gouda om hier te eten maar zijn heel tevreden en voldaan weer huiswaards gegaan.

Eten was heerlijk.

Bediening hoffelijk en up to date.

Locatie heel mooi.

Zaak sfeervol en knus.

Wij gaan hier zeker weer naar toe.

10. Vorige week zijn wij hier voor de eerste keer geweest en het was echt helemaal super.

Toen wij binnen kwamen waren we echt verrast. Het is een warm huiselijk restaurant. Echt een gezellig sfeertje met gezellige bediening en heeeeerlijk eten.

Wat moet ik nog meer zeggen, ga zo door. Van mij krijgen jullie een dikke 10.

11. Rolf 25 punten

Gisteravond zijn we hier gaan eten om de 81ste verjaardag van mijn vader te vieren. Mooie zaak op een mooie lokatie en daarom extra jammer dat ze er gewoon een zooitje van maken.

Ik had vooraf de Carpaccio van schotse zalm en zeeduivel en die werd keurig gepresenteerd geserveerd met midden op het bord wat gemixte sla. Ik heb het citroenpartje uitgeknepen en ben aan de carpaccio begonnen en die was lekker maar na twee hapjes zag ik dat er iets in mijn sla zat!
    Ik kreeg een nieuwe carpaccio voorgezet. Het was echter duidelijk dezelfde carpaccio met nieuwe sla en de carpaccio opnieuw gearrangeerd, maar met hetzelfde uitgeknepen partje citroen en met het citroensap over de carpaccio (of hadden ze als service alvast het nieuwe partje over de nieuwe carpaccio uitgeknepen?).

Voor het hoofdgerecht had ik tournedos besteld waarbij netjes gevraagd werd hoe ik hem wilde hebben; "rare" graag. Mijn vader nam ook een tournedos maar dan "Medium". Bij het uitserveren vroeg de serveerster "wie had de tournedos" en kreeg ik het bord voorgeschoteld. Toen haar collega met de andere tournedos aankwam was er weer de vraag wie tournedos had besteld en kreeg mijn vader hem voorgeschoteld. Op mijn vraag hoe we nu wisten of we elk de juiste tournedos hadden kregen we een vaag antwoord over dat de chef dat wel wist! Het bleek dat beide tournedos mooi rood en harstikke rare waren; toch jammer dat mijn vader medium had besteld.

Voor het nagerecht werden nog dessertlepels uitgedeeld waarvan er echter 2 waarschijnlijk net aan een andere tafel waren gebruikt! Meer excuses en andere schone lepels, maar nu was ik toch een beetje moedeloos geworden.

Zoals gezegd was de carpaccio best lekker en de tournedos was ook prima, maar de gambas die mijn vrouw had waren allesbehalve vers en 2 van de 6 waren plaatselijk zo zacht dat het nuttigen ervan niet verstandig was geweest.

Bij aankomst en binnenkomst beloofde het restaurant zo veel maar het personeel heeft het voor elkaar gekregen mij de slechtste restaurant ervaring te bezorgen van de laatste 20 jaar of zo.

12. Op koninginnedag hier gegeten. Bij binnenkomst kregen we een glaasje oranje bitter van het huis en een mandje stokbrood. Heel attent. De sfeer is erg goed en de entourage van het restaurant mooi. Echt een toplokatie om te eten. Gekozen voor arrangement 1 47,50. Bestaande uit voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht naar keuze en onbeperkt wijn, limonade en bier. De aspergesoep met zalm was een heerlijke verrassing. En de tournedos zo zacht als boter. Ook de warme apfelstrudel als dessert was niets op aan te merken. De vriendelijke bediening maakt het helemaal af. Enig minpunt vonden wij, dat de gerechten elkaar te snel opvolgden. Wij hebben dit aangegeven en daar deden ze iets mee. Toptent dus!

13. Vrijdag 12-2-2010 hier gegeten met mijn ouders en mijn vriendin.

We hadden al veel verhalen gehoord over dit restaurant, dus wij hier naartoe.

Bij binnenkomst werden we netjes verwelkomd en onze jassen werden aangenomen.

Vervolgens werden we naar onze tafel gebracht.

Het restaurant doet heel sfeervol aan en er heerst ook een serene rust. (terwijl het toch helemaal vol was)

Na wat te drinken te hebben besteld kregen we van de gastvrouw uitleg over de kaart en het arrangement wat ze aanbieden. En ik moet zeggen dat het wel heel keurig is zoals de bediening op de hoogte is van de kaart en alle gerechten naast de kaart.

Vervolgens gingen wij kiezen. Toen we eruit waren en wij de menukaarten sloten stond er binnen 2 minuten weer iemand van de bediening. Ondanks de drukte toch heel oplettend. (kan ook toeval zijn maar toch)

Ik en mijn vader gingen voor de herten carpaccio gecombineerd met gerijpte runder entrecote, mijn moeder had een bonbon van gerookte zalm gevuld met ercrevisse staartjes. En mijn vriendin salade van krab met avocadocreme.

Als hoofd gerecht 3x de tournedos rossini en 1x vlecht van zalm en tong.

En we waren alle 4 eensgezind : het eten was voortreffelijk.

Heet, smaakvol, voldoende en mooi gepresenteerd.

Dit is zeker een aanrader, we hadden al veel over dit restaurant gehoord en ik moet zeggen...allemaal waar.

Het was gewoon heel goed.

Het hele plaatje compleet. Super gedaan.

14. Op zaterdagavond met het mannetje lekker uit eten gegaan bij de Jonghe Burgemeester. Wij namen het 3 gangen menu van € 44.50 met als prettige bijkomstigheid dat dit inclusief de voortreffelijke huiswijn en alle fris en bier is. Wij konden niet anders zeggen dan dat alles wat wij voorgeschoteld kregen van een voortreffelijke kwaliteit was, maar ook keurig werd gerserveerd. Een grote pluim voor deze jonge ondernemers, die als ze dit zo blijven presenteren, ongetwijfeld een goede toekomst wacht. Proficiat!

15. mevr. Verbree

Leuke lokatie met prachtig uitzicht! De kaart beloofd veel voor de menuprijs van 44,50. Het eten is ok: voldoende en lekker. Bediening is aardig, maar iets minder professioneel.

Ik omschrijf het als een Berenrestaurant in een luxe jasje.

16. Zaterdag 12-12-2009

Voor het eerst en zeker niet voor het laatst bij de Jonghe burgemeester gegeten, we waren met 4 personen. Eerste in druk bij binnenkomst was goed, inrichting straalde rust en warmte uit.

Voorgerecht van biefstukreepjes op Oosterse wijze was goed en zeker de surf en turf van ossehaas met gamba's. De andere gasten namen trio van lamskoteletjes en kalfsbiefstukjes (zeer mals) en ossehaas met luxe bospaddestoelen. Nagerecht coupe burgermeester.

Ijs met een variatie aan vruchten was prima. Personeel zeer vriendelijk en vlot. De nieuwe eigenaar heeft hart voor de zaak.

17. Afgelopen vrijdag avond 23-10 hier gegeten met 4 personen.

Super lekker gegeten, vooral de carpaccio van zalm en zeeduivel was heerlijk.

Daarna hadden we tournedos en mijn gasten de hazenpeper en de varkenshaas.

Ook die waren heerlijk en perfekt gebakken.

Het uitzicht is simpelweg waanzinnig. (op de waterweg)

Verschillende grote zeeschepen varen rustig langs tijdens het diner.

Inrichting van de zaak is chic/klassiek en heel sfeervol.

Wij zelf komen uit Delft, maar het is het ritje meer dan waard.

We komen hier zeker een keer terug.