1. Afgelopen zaterdag hebben wij met 16 personen geborreld en gegeten in de Ossenstal. Bij het reserveren ging het eigenlijk al fout, we wilden graag het Boerenbuffet maar dat bleek alleen mogelijk vanaf 20 personen... staat niet op de site vermeld. Normaal gesproken zou ik op dat moment al afgehaakt zijn maar aangezien wij druk waren met een uitvaart heb ik het er maar bij gelaten. Bij de reservering heb ik aangegeven dat we van een uitvaart komen en graag een beetje apart willen zitten, maar bij binnenkomst stond er een langgerekte tafel (4 tafels in de lengte tegen elkaar, lekker gezellig) midden in het restaurant. Fijn bedankt weer voor het begrip.

Het eten en drinken was verder in orde, niet bijzonder maar dat verwacht ik ook niet bij een pannenkoekenrestaurant. Het restaurant heeft wel een flink stuk omzet misgelopen door niet op te letten, onze glazen stonden telkens leeg terwijl het weinige personeel vooral bezig was een kinderfeestje voor te bereiden. En dus door niet dat Boerenbuffet aan te bieden. Bij elkaar scheelt dat zo'n 160-200 euro aan omzet.

De locatie is prachtig, het restaurantgebouw is bijzonder, waarschijnlijk het laatste gebouw dat in 20e eeuwse organische stijl is opgetrokken. Helaas is die stijl ook doorgezet in veelhoekige eettafels waardoor je met gasten links en rechts niet even gemakkelijk contact kunt houden.

1. Goedenavond Chris,

Wat ontzettend jammer dat u het bezoek aan ons zo teleurstellend heeft ervaren. Wij hebben echter een andere beleving dan u aangeeft. Ook betreuren wij het dat u uw frustraties niet in een persoonlijk gesprek bent aangegaan, maar hebt besloten voor een openbare optie.

Onze beleving:
    U heeft gereserveerd bij couverts en had daar onder kopje "opmerkingen" geplaatst dat u een boerenbuffet wilde. Toen we dit zagen hebben we direct contact met u opgenomen. Deze gaat inderdaad niet vanaf 16 personen, maar vanaf 25 personen. Dit staat op onze website onder het kopje arrangementen vermeld.

Mijn collega heeft u daar voor gebeld en u dit netjes en rustig uitgelegd. Zij zei dat u aangaf dat u het begreep en dat dit prima was.

De aparte hoek hadden we voor u gereserveerd. Er was een leuke bloembak voor gezet, zodat u echt apart zat en er geen andere gasten door heen zouden lopen. Maar er is door uw gezelschap te kennen gegeven dat zij daar niet wilden zitten, maar liever in het midden van het restaurant aan een lange tafel. Dit verbaasde ons ook, want dat was totaal anders dan er was aangegeven. Maar goed, als de gast zich daar prettiger bij blijkt te voelen wie zijn wij dan om dit tegen te spreken. De hoek,die we voor jullie hadden afgescheiden, bestond uit losse tafels en er waren 26 stoelen zodat jullie niet op 1 plek hoefden te blijven zitten, maar rustig bij elkaar konden aanschuiven en ruimte hadden voor een rustige conversatie. Het is daarom heel jammer dat u niet naar ons bent toegekomen, want dan hadden u en uw gezelschap alsnog in de aparte rustige hoek kunnen zitten. (Deze was geliefd, want er wilden heel graag andere groepjes zitten, maar wij hebben deze tot en met het eten voor u vrijgehouden. mochten jullie je bedenken.

Over smaak van eten valt niet te twisten, die ervaart iedereen anders.

Over de lege glazen wil ik kwijt dat er een meerdere keren gevraagd werd of jullie nog wat wilden nuttigen. Er werd gezegd dat jullie rustig wilden borrelen. Er werd af en toe een drankje besteld als de serveerster aan kwam. Wij zien de glazen liever ook vol, maar begrijpen ook dat als je van een uitvaart komt, rust wilt hebben en met de familie wilt praten i.p.v. de ober of serveerster aan tafel die wat komt vragen of stoort. Wij op onze beurt hebben dat gerespecteerd. Terwijl u nu aangeeft dat er meer gedronken kon worden. Maar de gast moet wel willen drinken. Als hij/zij zegt niets te hoeven...

Er is voordeel voor u. Het heeft u veel geld gescheeld.

Wat ik bijzonder en leuk vind om te horen is dat u het concept van de Ossenstal begrijpt. Dit concept "Hoek" is inderdaad, zoals u aangaf, doorgetrokken in de tafels en stoelen.

Mocht u nog vragen hebben of dingen kwijt willen, dan mag u ons bellen of mailen.

We wensen u een fijne avond.

Team Ossenstal

2. Tja, verkeerde inschatting, wij hebben juist afscheid genomen van een dierbaar familielid en ronden dat altijd af met een gezamenlijke maaltijd waarbij de nodige drankjes verwerkt worden. Niet omdat we zo verdrietig of emotioneel zijn maar om het leven te vieren. Zoals gezegd was de keuze voor de ossenstal gebaseerd op het boerenbuffet (naam slaat ook nergens op), toen dat niet mogelijk bleek vanwege 5 couverts te weinig had ik subiet de reservering moeten annuleren, een restaurant dat in onmogelijkheden communiceert in plaats van mogelijkheden is Horeca onwaardig.