De Ossenstal in Epe

Pannenkoeken en natúúrlijk meer...

Zeer ruime parkeerplaats

Niet mogelijk.

di lunch 12:00 - 17:00 diner 12:00 - 19:00

Hartelijk welkom bij De Ossenstal in Epe!

Midden in het uitgestrekte bosgebied van Epe ligt Restaurant De Ossenstal; een uniek gebouw in een schitterende omgeving.

De Ossenstal is gelegen op een prachtig stukje Veluwe in het natuurgebied ’t Eperholt. Dit gebied is rijk aan cultuur, natuur en historie. Dit komt tot uiting door het beken en sprengen-systeem, de natuurontwikkelingsprojecten in de omgeving en de vele oude dorpen met hun eigen geschiedenis.

Al voor de Eerste Wereldoorlog was op deze locatie een ossenstal. Hierin werden ’s nachts de ossen gestald, die overdag bij de ontginning van het bosgebied de ploegen en wagens moesten voorttrekken. Gaande weg ontstond hier de mogelijkheid voor toeristen om even uit te rusten en iets te eten en drinken, terwijl ze genoten van de mooie omgeving. De belangstelling van de toeristen bleef toenemen, waardoor in 1947 werd besloten de oorspronkelijke ossenstal te verbouwen tot theeschenkerij De Ossenstal. Deze theeschenkerij werd steeds verder uitgebreid tot in 1972 werd besloten om er een echt restaurant neer te zetten.

In 1981 slaat het noodlot toe en brandt het restaurant tot op de grond af.

In opdracht van de Gemeente Epe ontwerpt architect P.F. Spijkers een nieuw restaurant dat in 1982 wordt geopend. Helaas zorgt een grote brand in 2003 ook nu weer voor het volledig afbranden van het gebouw. In oktober 2005 wordt er opnieuw op deze unieke plek een nieuw pannenkoekenrestaurant gebouwd onder architectuur van Alberts en Van Huut, dat op 8 juli 2006 wordt geopend.

Het huidige Restaurant De Ossenstal is gebouwd volgens een groen concept en is op meerdere manieren afgestemd op de natuurlijkheid en bijzonderheid van de Veluwe. Het ontwerp van het gebouw kenmerkt zich door zijn bijzondere vormen die goed passen bij de omgeving en het karakter van een pannenkoekenhuis. De Ossenstal is opgebouwd uit natuurlijke, duurzame en (zo mogelijk) streekeigen bouwmaterialen. Het is een energiezuinig gebouw, dat is geïsoleerd met schapenwol. Door toepassing van een gesloten warmte/koude-onttrekkingsysteem is geen aanvoer van gas of een andere brandstof nodig voor de verwarming van het gebouw. Het sedumdak laat het gebouw mooi opgaan in zijn omgeving.

De bossen, heidevelden en vennen in ’t Eperholt herbergen vele bijzondere planten- en diersoorten en is het dé bestemming voor dier- en natuurliefhebbers. Restaurant De Ossenstal is de perfecte uitvalbasis om de Veluwe te verkennen om er daarna heerlijk te lunchen of dineren.

Naast een ruim assortiment pannenkoeken heeft De Ossenstal ook een gewone lunch- en dinerkaart en verschillende arrangementen. Voor de kinderen is er een speciale kinderkaart. Daarnaast zijn er ook volop mogelijkheden voor leuke activiteiten, zoals wandel- en fietstochten, speurtochten en klootschieten. Ook kinderen zijn bij De Ossenstal vanzelfsprekend van harte welkom om te ravotten in onze spannende speeltuin.

Het steeds weer wisselende seizoen en de daarmee gepaard gaande veranderingen in de natuur heeft ons geïnspireerd tot speciale seizoensgebonden activiteiten.

• Buffet: € 15,00

1344204591 72
1371937171 73
1477320974 73

1. roos 't harde

Gisterenavond met ons hele gezin heerlijk pannenkoeken gegeten. Wij komen er wel vaker, vaak is er dan iets te vieren.
    Gisteren zeer goed geholpen door de 1 hoofdige bediening. Complimenten. Eten van de kok was trouwens ook goed.

2. We hebben zaterdag 21 okt. '17 heerlijk gegeten in Pannenkoekenhuis de Ossenstal. Het was reuze gezellig en lekker, we vierden er ons 35 jarig huwelijks jubileum met kinderen en kleinkinderen.
    Alleen jammer dat we net bij de deur zaten, die ging regelmatig open naar de deur naar het terras, en dan kwam er een koude golf naar binnen. Regelmatig stond er een op van ons om de deur te sluiten. Maar verder was het top hoor! We hadden ook het weer nog mee, lekker gewandeld en in de speeltuin gespeeld en hebben buiten op het terras wat kunnen drinken voor we aan tafel gingen. Heel erg geslaagd!

3. Prima gegeten met de kinderen

4. Afgelopen maandag een vreemde ervaring bij de Ossenstal gehad. We zaten al een tijdje op het terras met drankjes. Toen we iets wilden eten, bestelden we 2 clubsandwiches, waarvan 1 zonder sla en tomaat. Dat kon niet!
    Bij navraag bij de bedrijfsleider werd me meegedeeld dat clubsandwiches 's ochtends al werden klaargemaakt in verband met de vele handelingen! Deze worden dus nooit vers klaargemaakt.

Verbijsterd over zoveel gebrek aan service, hebben we hiervan dus maar afgezien en zijn ergens anders iets gaan eten.

5. K.A. van de Put

Zondag 15 oktober met 9 personen wezen eten bij de Ossenstal in Epe we zaten direct rechts bij de voordeur in een te donkere hoek, daarom vroegen wij of de kaarsjes aangestoken konden worden. Het wachten duurde lang om 17.30 gaan zitten en om 19.00 kwam het eten het was niet druk half bezet. De sparerib welke ik had besteld was zwart en lauw en vlees zat er haast niet aan. De overdrijvende pratende serveerster er bij gehaald en gevraagd of ik dit moest opeten. Zij naar de keuken met de sparerib en kwam met een warrig verhaal dat er mensen speciaal voor deze spareribs kwamen, dit kun je niet goed praten het enige wat je dan kunt doen is excuses maken. Na aanleiding van mijn reactie is de sparerib retour gegaan en niet berekend, maar omdat we door het lange wachten in tijdnood kwamen heb ik niet wat anders kunnen bestellen. Wij betreuren dat ons feestje zo beïnvloed wordt door de bediening en het eten van de Ossenstal. De volgende keer toch elders eten.

6. Henk van Riesen

Fantastisch! We vierden een verjaardag met een groep van 22 en de service was prima en het eten heerlijk! Zeker aan te bevelen!

7. Heerlijk gegeten met 2 personen. Het was niet druk op vrijdagmiddag. Bediening was vriendelijk, behulpzaam en snelle service.

8. De beroemde Ossenstal pannenkoek was weer subliem, heerlijk gegeten en genoten van de prachtige lokatie, een absolute aanrader, en staat al 20 jaar in onze Veluwe top tien!

9. Na een paar keer koffie te hebben gedronken in de Ossenstal hadden we besloten, naar aanleiding van een verjaardag en tegelijkertijd een trouwdag, met 9 personen te gaan eten bij de Ossenstal.

Via de website van Couverts een tafel gereserveerd. Dit is zeer gemakkelijk.
    Ook hierbij, als opmerking, beide jubilea genoteerd. Volgens de website zou de jarige zijn eten niet hoeven te betalen. Dit is leuk en klanten bindend.

Bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet en kregen een mooi plaatsje in het restaurant.
    Na twee drankjes bleef het daar echter bij.

Na bijna 1,5 uur op onze bestelling gewacht te hebben maar eens gevraagd. Het is in onze beleving vreemd dat andere gasten die later binnenkomen al drie kwartier eerder hun bestelling krijgen opgediend. Volgens de serveerster waren wij echter niet vergeten…

Het eten was goed, echter ook niet meer dan dat. Evenals het toetje.

Ondanks dat op de website wordt aangegeven dat de jarige gratis mocht eten moesten wij voor iedereen betalen. "Blij maken met een dood vogeltje?! "?

Als we op de fiets door het bos rijden zullen we vast nog wel een keer stoppen voor een kopje koffie, echter met zeer gemengde gevoelens. In de buurt van Epe zijn zat andere goede restaurants waar wij liever komen. Een gemiste kans voor de Ossenstal!

10. We hebben heerlijk gegeten bij De Ossenstal in Epe.
    Het was erg druk, maar we werden snel geholpen. De bediening was vriendelijk.

We komen zeker terug.

11. Ik kom al jaren tot volle tevredenheid bij de Ossenstal.
    Deze keer had ik voor het eerst online gereserveerd. Nu hebben ze mijn gsm nummer en email.
    Vervolgens word ik gebombardeerd met sms's vooraf en email achteraf.

Onzettend jammer dat je er niet meer gewoon naar toe kunt gaan zonder dit gespam.

12. Wij waren er deze maand al 2 x..
    Zaterdag 15 juli aangeboden door de kinderen tijdens een oude Volvo oldtimertocht.
    Donderdag 20 juli met vrienden toen we terug kwamen van een dag varen in Giethoorn.
    En we komen zeker nog weer terug, want al kenden we de Ossenstal al jaren, hetgeen we op tafel krijgen is steeds weer verrassend.

13. Afgelopen zaterdag hebben wij daar met 4 volwassenen en 4 kinderen gegeten. Het speel gebeuren is leuk en aantrekkelijk voor de kinderen.
    Maar het eten vonden wij minder. Er waren veel grote groepen, misschien dat het daar aan lag, maar het eten was niet zo. Normaal zit ik zelf vol van een gevulde pannenkoek, maar nu totaal niet. Was erg jammer. Wij hadden meer verwacht

14. Jan v Lagen

We hebben pannenkoeken gegeten, die waren heerlijk
    Ik had een pannekoek gekozen , maar had daar liever geen champignons op , maar dat kon niet , vond ik een afknapper helaas !! Verder was het prima

Gr Jan

15. Wij hebben met acht personen heerlijk gegeten in de Ossenstal.
    De bediening was prima.
    Het is kindvriendelijk en ze hebben een mooie menukaart, voor elk wat wils.
    Een aanrader!

16. Gisteren met 3 personen een pannenkoek wezen eten. O.a. ik had een pannenkoek ham/kaas. Deze viel bal tegen, ham was minimaal aanwezig, de kaas was geraspte kaas, die volgens mij niet goed gesmolten was. Vond ook de indeling binnen niet echt uitnodigend (somber). Het ijs was prima, hoewel lichtelijk gekristalliseerd.

17. Marthijn

Ik heb nog nooit ergens zo'n goede pannenkoek gegeten als hier. En wanneer je ook komt de kwaliteit is altijd constant!
    En dat terwijl je midden in de natuur zit.
    Top!!

18. De speeltuin is heerlijk, maar de kaart is verschraald. Een pannenkoek die bij ons favoriet was (Portugees) is eraf gehaald. De dessertkaart is eenzijdig (ijs is bijna alleen maar vanille, de meest gangbare sorbet en dame blanche ontbraken) en op bij het bord bij de ingang werden we uitgenodigd te komen genieten van de diverse gerechten met aardbeien, maar de aardbeien bleken op. De bestellingen werden daarnaast niet goed afgehandeld (slagroom waar deze niet moest, ontbreken van ijs waar dat wel gevraagd was, dessert wat niet bij onze tafel hoorde), waarop vervolgens overigens wel weer vriendelijk en adequaat een oplossing werd gezocht. We hebben in de afgelopen jaren diverse malen bij de Ossenstal gegeten En hoewel we het hier eerder goed hadden, neig ik nu naar afhaken. Mijn kinderen lieten de pannenkoeken staan, omdat ze hem niet lekker vonden, wat anders nooit gebeurt. De kaaspannenkoek was te hard/compact/droog. Het sateetje wat ik had was ook droog, met aangebrande randjes en lauw. En bij afrekenen werd de verkeerde tafel aangeslagen.

19. Pannenkoeken waren erg lekker, het duurde wel wat lang voordat er iemand bij ons kwam. De prijs van de drankjes kan eigenlijk niet, €. 2,50 voor een cola, €. 2,60 voor een tonic, €. 2,70 voor een tapbiertje en €. 2,30 voor een relatief klein kopje koffie. Zal wel met de locatie te maken hebben, maar het is wel een restaurant met name voor en met kinderen.

20. Bediening vonden we niet vlot. Moesten lang wachten tot bestelling opgenomen werd. Het was allemaal wat rommelig. Eten was goed.

21. Biesterbosch

Gezelliger sfeer, leuke enthousiaste bediening, lekker eten (en niet alleen pannenkoeken), goede prijs en leuke/mooie/bosrijke omgeving. We waren onverwachts op het laatste moment toch met meer personen dan waar we voor gereserveerd hadden, maar dat was geen probleem al waren ze eigenlijk al vol. Helemaal top! We komen zeker vaker.

22. Broekhuis

Gisteren met mijn vrouw en kinderen wezen eten, geweldige locatie! Ik had zelf een boeren pannenkoek, voortreffelijk! We komen hier zeker terug, we hebben genoten met ons gezinnetje!

23. Vanmiddag heb ik weer eens bij jullie genoten van het lekkere eten, de fijne sfeer en de rustige omgeving. En ja, alweer de pittige Pompoensoep genomen; wat is die lekker zeg met dat brood en de tapenade! Tot gauw!

24. Pannenkoeken heerlijk. Bediening laat wat te wensen over. Men komt geen bestelling opnemen. Moesten steeds iemand roepen... Tafel stond veel te lang vol met vieze vaat... Ook weer gevraagd of het opgeruimd kon worden. Jammer, deze ervaringen hadden we vorige keer ook.

25. Weer lekker gegeten, bediening erg vriendelijk, goede service en een leuke speelhoek voor onze kinderen.
    En als afsluiting zagen we gisteren nog een wild zwijn bij de weg. Wij en de kinderen hebben genoten.

26. Prachtig en rustig in de bossen bij Epe gelegen, dit sfeervolle, gezellige en kindvriendelijke pannenkoekenrestaurant heeft ons een enorm positieve ervaring geleverd. Vriendelijke begroeting bij de ingang, mooie plaatsen gekregen aan het raam en vlakbij de speelhoek. Onze 2 kinderen (6 en 3) vonden het heel leuk. Voldoende ruimte tussen de tafels en comfortabele stoelen. Personeel was erg vriendelijk en vlot: drankjes werden digitaal doorgegeven en stonden 1 minuut later al op de tafel. Ook onze gerechten (2 Ozzy pannenkoeken met eetbare kleurplaat, een Griekse pannenkoek en een pannenkoek met kaas en ui) kwamen snel en smaakten fantastisch. De kinderen vonden het geweldig dat ze hun pannenkoeken zelf mochten beschilderen (met zoet beleg en een kwast). Ook de nagerechten (de kinderen een eigen beker met ijs, slagroom, lolli en wij een weckpotje Bastogne) waren lekker. Als we weer in de buurt van Epe zijn, gaan we zeker nog eens terug.

27. Wij hebben een hele goede ervaring, snelle bediening en een aangepast dessert: de bastogne ijscoupe met chocoladesaus i.p.v. caramelsaus, het was voortreffelijk.

28. Eten is prima. De bediening is er helaas erg op achteruit gegaan. We werden niet (vriendelijk/warm) ontvangen, ondanks reservering.
    Duurde lang voordat we met tegenzin geholpen werden.

Bediening was erg onprofessioneel, niet vriendelijk en niet gastvrij.

29. Wij komen vaak bij de ossenstal. We beginnen altijd eerst met een lekkere wandeling in het bos en komen daarna even bij jullie een hapje en een drankje doen. Vaak kies is elk keer weer voor de spek appel pannenkoek en kan er niet genoeg van krijgen. Ook de kinderen hebben een speelhoekje. Bediening is altijd vrolijk en is erg behulpzaam. Wij komen gauw weer terug.

30. Wij zijn al vaak bij de Ossenstal geweest en kan niet anders zeggen dan dat wij altijd zeer tevreden zijn. Eten altijd goed, bediening snel en behulpzaam, wij genieten keer op keer.

31. Sijla Prins

Op Nieuwjaarsdag voor het eerst bij De Ossenstal geweest met mijn zus en onze moeder. We kunnen niet anders zeggen dan dat we heerlijk hebben gegeten. De bediening is prima. We komen hier zeker terug, maar dan in de zomer zodat we buiten kunnen zitten en genieten van het mooie uitzicht. Minpuntje is dat er op het moment dat wij er waren, veel peuters en kleuters luidruchtig aanwezig waren. Het gegil en geschreeuw van die kinderen werkte een beetje op onze zenuwen.

32. Vandaag hapje gegeten met zoonlief en oma.

Zoon wilde pannenkoek die eerder op de kaart had gestaan, was geen probleem. Echter bijgevoegde sausjes smaakten twijfelachtig.
    Borden waren gloeiend, pannenkoeken koud en droog.

Locatie en bediening zijn oke.

33. Fam. Bosch

Op uitnodiging met groep gegeten bij de Ossenstal. Helaas ging er van alles mis doordat verschillende serveersters de bestellingen opnamen en enkele personen zelfs werden overgeslagen, erg chaotisch allemaal. Uiteindelijk erg lang moeten wachten (2 uur) en de 3 kinderen begonnen zich behoorlijk te vervelen! Intussen gevraagd om de bestelling
    (pannenkoek) voor de kinderen dan maar eerder te brengen, werd gezegd duurt nog 5 minuten, later werd gezegd nog 10 minuten, maar ook dit had helaas geen effect. De bestellingen van de kaart (geen pannenkoeken) voor de volwassenen werd zelfs eerder geserveerd, een blamage! Verder bleven de lege glazen e.d. op de tafel staan en werd het erg rommelig terwijl het personeel veelvuldig stond te kijken in plaats van wat te doen. Dit was wat mij betreft eens maar nooit weer. Jammer van deze mooie locatie in het bos, al met al een wanprestatie van de leiding!

34. Afgelopen zaterdag hebben wij met 16 personen geborreld en gegeten in de Ossenstal. Bij het reserveren ging het eigenlijk al fout, we wilden graag het Boerenbuffet maar dat bleek alleen mogelijk vanaf 20 personen... staat niet op de site vermeld. Normaal gesproken zou ik op dat moment al afgehaakt zijn maar aangezien wij druk waren met een uitvaart heb ik het er maar bij gelaten. Bij de reservering heb ik aangegeven dat we van een uitvaart komen en graag een beetje apart willen zitten, maar bij binnenkomst stond er een langgerekte tafel (4 tafels in de lengte tegen elkaar, lekker gezellig) midden in het restaurant. Fijn bedankt weer voor het begrip.

Het eten en drinken was verder in orde, niet bijzonder maar dat verwacht ik ook niet bij een pannenkoekenrestaurant. Het restaurant heeft wel een flink stuk omzet misgelopen door niet op te letten, onze glazen stonden telkens leeg terwijl het weinige personeel vooral bezig was een kinderfeestje voor te bereiden. En dus door niet dat Boerenbuffet aan te bieden. Bij elkaar scheelt dat zo'n 160-200 euro aan omzet.

De locatie is prachtig, het restaurantgebouw is bijzonder, waarschijnlijk het laatste gebouw dat in 20e eeuwse organische stijl is opgetrokken. Helaas is die stijl ook doorgezet in veelhoekige eettafels waardoor je met gasten links en rechts niet even gemakkelijk contact kunt houden.

35. Heerlijk en gezellig gegeten, vriendelijke bediening.

Jammer dat er veel wegen rond Epe waren afgezet en er geen duidelijke omleiding was aangegeven.
    In het donker vanaf de parkeerplaats naar het restaurant lopen is af te raden voor mensen die slecht ter been zijn. Daar zou wel een extra lampje geplaatst kunnen worden.

36. Joke Voost

In alle opzichten positief. Meedenkend, vriendelijk, gastvrij en behulpzaam. Lekkere pannenkoeken.

37. Een serveerster die niet wist wat een gerecht op de kaart inhield en een verkeerde bestelling opnam en vervolgens bij alles zei dat ze er nog maar net werkte... Mensen die op hun bestelling moesten wachten, terwijl de rest al eten had. Ambiance is mooi, maar eten kan echt veel beter.

38. Bij binnenkomst druk/vol, maar aan de gereserveerde tafel geen last van gehad. Bediening prima. Goed rekening gehouden met dieet. Lekker gegeten voor een prima prijs. Kortom: aanrader!

39. Marja Hanekamp

Het is een mooi restaurant, maar niet gezellig en knus
    om met een klein gezelschap bv. je trouwdag te vieren.

40. Lekkere pannenkoeken gegeten, kinderen lekker gespeeld; kortom een ontspannen uitje voor een schappelijke prijs!!

41. Waalko K

Lekker gegeten met ons vijven. De originele Ossenstal pannenkoek was erg vet. Later hoorden we dat hij gemaakt is in olie (eigenlijk een oliebol).
    De volgende keer als we daar weer heen zouden gaan, nemen we geen originele Ossenstal pannenkoek.

Bediening moet beter op elkaar inspelen. Tafel stond nog helemaal vol met borden, bestek, glazen etc.
    Toen de koffie gebracht werd zei de bediende sorry, maar ik moet toch de koffie ergens plaatsen. Heel slordig. We hebben toen zelf de borden maar opgestapeld en iemand geroepen om de tafel af te ruimen. Service is een dikke onvoldoende!!

42. A.Hartman

Op een warme zondagmiddag gereserveerd voor 13 personen, 12 volwassenen en 1 kleuter. We kwamen aan en binnen was een tafel gereserveerd. Het personeel was heel vriendelijk en toegankelijk. We konden ook buiten zitten, lekker in de schaduw. Zo kon onze kleuter lekker in de speeltuin spelen terwijl we hem goed in de gaten konden houden. Het was een heerlijke middag en iedereen had het naar zijn zin!

43. Rommelig en niet schoon. Eten snel koud en overmatige hoeveelheid van 1 ingrediënt en verminderde hoeveelheid van de ander. Geen aanrader.

44. Esther Schreurs

Ik heb een super leuke vaderdag gevierd bij de ossenstal samen met mijn vader! had wat gewonnen via facebook en het was echt super! Het is een super leuk restaurant met een gezellig sfeer. Het eten was lekker en ook nog eens goed vullen! Ik hoop hier vaker te eten!!!

45. Familie de Vries

De Ossenstal is een uitspanning waar iedere bezoeker van Epe en omgeving in ieder geval een keer moet zijn geweest.
    De zeer vriendelijke staf, die mede zorgdraagt voor een erg gezellige atmosfeer, kan de bezoeker een unieke pannenkoek serveren: zo een 3 cm dik, maar: heel luchtig en knapperig; een pannenkoek waarvan alleen de Ossenstal het (geheime) recept heeft en waar ik als kind al van smulde.
    Nu waren mijn vrouw en ik daar, die ook bijzonder enthousiast was over het eten ( de pannenkoek) en de ambiance.
    Het personeel zorgt ervoor dat je je er direct thuisvoelt en graag terug wilt komen. Ook zijn de prijzen van het eten en de drankjes zeer redelijk, en men heeft heel speciale soorten thee, die verukkelijk zijn!
    Rond de Ossenstal, welke diep in de bossen rondom Epe is gelegen zijn een groot aantal wandel- en fietsroutes aangegeven met paaltjes van verschillende kleuren, en er wordt aangegeven hoeveel wandeltijd de verschillende routes in beslag nemen;
    De Ossenstal is een echte must!!!

46. jan gijsbers

Bediening was vriendelijk. Frietjes bij het eten besteld, waren zeer slecht. Het leek wel of ze drie keer opgebakken waren.

47. m.snoeijer

Heerlijk gegeten, mooie locatie, vooral met kleine kinderen die heb je goed in het zicht als ze aan het spelen zijn en je zelf nog na zit te tafelen. TOP

48. Fam de Vries

Vanavond hier gegeten maar dat doen we nooit meer. Om 18.30 twee pannenkoeken besteld, om 20.20 hadden we ze pas!! Met een kind van 1 is dat geen pretje. Dat konden ze toch ook wel even van te voren zeggen?

Na meerdere malen vragen zegt de manager dat ze in de pan liggen en het nog vijf minuten duurt. Vervolgens nog een half uur gewacht. Op de vraag of ze de druk wel aan kunnen werd geantwoord dat ze van te voren niet weten wat mensen bestellen en het daarom zo lang duurt. Bijna twee uur? Ontzettend chaotisch in de keuken, iedereen doet maar wat lijkt het.

Door de service komen we hier echt nooit meer en raden het iedereen af.

49. Familie Rebel

Het was een lekkere pannenkoek. Wij kwamen met de Optimelbonnen en waren met 5 personen. De Ossenstal pannenkoek was erg groot en we kregen het advies om de kinderen een halve te laten nemen. We hadden dus 3 hele pannenkoeken en 2 halve. De Optimelbonnen geven recht op de 2e pannenkoek gratis. Wat schetst onze verbazing; de twee halve pannenkoeken werden in mindering gebracht... dat vond ik erg kinderachtig. We hadden dus 4 pannenkoeken en moesten er 3 afrekenen. Erg flauw....

50. Zaterdagavond 13-02 met kinderen en kleinkinderen heerlijk bij de Ossenstal pannenkoek gegeten. Onze oudste kleinzoon (4 jaar) spreekt van het restaurant in de bos.

51. De ruimte is erg groot en hoog, mis knusse hoekjes. Onze tafel werd meerdere keren door de war gegooid met een ander tafelnummer. De serveersters stonden steeds met wanhopige blik in hun ogen te zoeken waar ze nu moesten zijn. En steeds moesten wij hun dus teleurstellen: dat wij dat echt niet hadden besteld... Misschien handig om daar wat aan te doen. Dames wc was vies, ook niet prettig.

Eten was wel zeer smakelijk en de bediening erg grappig.

52. Voor de derde keer binnen een paar maand hier wezen eten met gezinnen met kinderen, eerste keer viel ons erg tegen omdat de bediening erg veel vergat en ondanks ogenschijnlijk weinig gasten en erg veel bediening ze maar geen bestelling opnamen. Broodzak was vergeten en werd daarom te laat gebracht, doorbakken was helemaal rood vlees, 1 pannenkoek was mislukt dus moest 1 gast wachten terwijl de rest al eten had.

De tweede keer was het eten en de bediening helemaal goed. Alles werd snel bediend ondanks dat het veel drukker was dan de eerste keer. Ook het eten was goed, doorbakken was dit keer ook echt doorbakken, en ook de uitstraling van de maaltijden was veel beter verzorgd.

Dus dachten we dit weekend om wederom te gaan bij de Ossenstal. Echter dit keer was het zoals de eerste keer. Sommige bediening is gewoon niet oplettend, er lopen wederom genoeg rond. Nadat we gevraagd hadden of we konden bestellen kwam er eindelijk iemand. Na een uur hadden we eindelijk te eten, dit is met kleine kinderen gewoon niet ok. En komt de sfeer ook niet ten goede.

Wederom was doorbakken helemaal rood van binnen, de vis was helemaal slecht bereid en kan je eigenlijk niet zo op tafel zetten. De hamburger smaakte compleet anders dan de keer daarvoor, ook minder van smaak dit keer. Daarbij was er weer genoeg misverstand en kwam het eten wederom niet tegelijk op tafel.

Een review schrijf je om andere mensen te helpen een keuze te maken voor een restaurant, maar ik hoop ook echt dat jullie er wat mee kunnen doen. Het lijkt erop dat de bezetting per week wijzigt en daarmee de kwaliteit ook erg wisselvallig is. Ook in de bediening zie je dit duidelijk terug, eentje loopt als een tanker iedereen van de voeten, en geeft gasten geen voorrang bijvoorbeeld. Bij een misverstand kan je vrij makkelijk sorry zeggen, maar ook dat gebeurt niet. In meerdere reviews komt deze feedback terug. Doe er wat mee, want als Epenaar vind ik het zonde dat zo'n mooi restaurant op verreweg het mooiste plekje dit niet gewoon aanpakt.

53. C.M. Wolfs

Mooi gereserveerde plek bij de kerstbomen 🎄Nog een beetje nagenieten van de kerst.
    Uiteraard de enige echte Ossenstal pannenkoek gegeten. (Jeugdsentiment) En een pannenkoek spek ui champignons.
    Beide smaakten prima. Ook bediening is attent.

54. Harry&Marja met (klein)kids

Op het laatst nog gereserveerd voor 1e Kerstdag. Geweldig leuk en lekker etentje. Vriendelijke en vlotte bediening. Geen overspannen Kerstsfeer maar gemoedelijk en gezellig. Personeel anticipeerde prima op de verschillende wensen. Complimenten en we komen vast nog terug.

55. Stoofpotje van het wild viel tegen. Smakeloos. Pannenkoeken waren goed. Personeel is vriendelijk en behulpzaam

56. Al jaren komen we in dit restaurant. Zeker met kleine kinderen is dit een aanrader. Maar ook als je even heerlijk wilt uitwaaien in het bos en daarna even wilt relaxen. De ossenstal pannenkoek moet je eens gegeten hebben.
    We zullen zeker nog vele malen langs waaien

57. H.J.Hoekerd

We zijn gisteren, 28 nov.2015, met kinderen, kleinkinderen en achterkleinkind, bij u wezen pannenkoeken eten om de 88e verjaardag van mijn man te vieren. Wij zijn bekend met de ossenstal, vroeger toen de kinderen klein waren kwamen we hier al. En nog, zeker één keer in het jaar. We vinden het nog altijd prettig hier te komen. Het eten is zeer goed, veel variatie, en de bediening was prettig. Heel leuk in de omgang. Alleen één ding vonden we niet fijn, de verlichting op het parkeer terrein was slecht. Gelukkig hadden er een paar een zaklamp bij zich, want het was toch wel erg donker na zes uur. En het regende ook nog. Misschien iets om over na te denken.

Hartelijk bedankt en hartelijke groeten en wie weet tot een volgende keer. Fam. Hoekerd

58. Kranendonk

We hebben heerlijk gegeten en de bediening was top!!!

59. Angela Sieben-Tapper

Goedenavond, gisteren via een bus reis bij jullie geweest. Het was mijn eerste keer, maar zeker niet de laatste! Het is een prachtige locatie. Het eten was prima, maar de dames van de bediening verdienen een grote pluim. Wat een klantvriendelijkheid! Niets was hun teveel, steeds kwamen ze vragen of alles goed was. Ik heb me bij jullie een échte gast gevoeld, dank daarvoor. Tot een andere keer, hartelijke groeten.

60. Bas Schoutens

Super lekkere pannenkoeken op een mooie plek midden in het bos. Voor het eten kun je vanuit de Ossenstal prachtig wandelen over een van de vele wandelroutes.

61. Gezellig restaurant in een mooie omgeving! Toen we binnenkwamen verliep alles heel vlot en vriendelijk, bediening van de pannenkoeken ging ook lekker snel. De kinderpannenkoeken vind ik wel erg klein, mijn zoontje had eigenlijk niet voldoende aan een. Nadat we klaar waren met de pannenkoeken werd er verder niet meer aan ons gevraagd of we misschien nog een dessert wilden. Aandacht trekken van de bediening lukte niet. We hebben 20 minuten zitten wachten en geprobeerd te seinen zonder resultaat.
    Uiteindelijk zelf naar de bediening toegegaan en gevraagd of we nog iets konden bestellen, toen kwam er iemand maar geen excuus of wat dan ook. Desserts werden gebracht, maar geen bestek. Ook daarop weer niemand waar we de aandacht van konden trekken. Wederom opgestaan en naar iemand toegegaan. Zou gebracht worden, 10 minuten later kwamen dan eindelijk de lepeltjes om het (bijna) gesmolten ijs op te eten. Beetje jammer zo'n afsluiting.

62. Dick Groenink

Unieke ligging, prima locatie, goede sfeer. Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs en goede service.

63. Een prachtige plaats om met jonge kinderen te eten. De kinderen konden tijdens het wachten heerlijk spelen, terwijl we goed zicht op hen hadden.

De bediening was vlot en vriendelijk. Het eten was goed. Een paar pannenkoeken voldeden niet aan de verwachting, de rest was erg lekker.

Het was een geslaagd etentje, en we komen vast terug.

64. Ondanks dat we via de site hadden gereserveerd en er achterna is gebeld of de reservering wel is aangekomen, stonden we niet op de gastenlijst de desbetreffende avond. Gelukkig was er wel een tafel beschikbaar. Verder was alles prima.

65. Gezellig (pannenkoeken)restaurant in het bos. Mooie omgeving, aardige bediening en lekkere pannenkoeken, wat wil je nog meer.

66. Bep Zaaijer de Vries

Het eten was goed, de bediening was oké. Alles was geslaagd.

67. Fam. Mossel

Toen we aan kwamen was het erg druk. Uiteindelijk nam toch iemand bij de bediening de moeite om ons te woord te staan. Omdat het zo druk was, moesten we zelf aan de bel trekken voor eten, drinken, enz. Het eten zelf was prima.

68. Met kinderen en kleinkinderen heerlijk gegeten. Sfeer was mede door bediening prima. Niets was teveel en kinderen werden op "hun wenken bediend". Ook de service liet niets te wensen over. Prijzen zouden misschien iets lager kunnen. Bij vertrek kreeg een van de kinderen een prachtige beker mee als herinnering, hoewel hij geen kinderijsje had gehad.

69. S.K. Scholma

Het eten van de pannenkoek is uitstekend. Onze complimenten. Wij hebben het dessert te fors gevonden waardoor er veel is blijven staan en dit is voor beide partijen jammer.

70. Wij waren op vakantie in De Jagerstee, hoorde van de Ossenstal en besloten zondag een pannenkoek te gaan eten. Zo gezegd zo gedaan. Daarna lekker gewandeld en toen terug voor een heerlijk ijsje.
    Maandag voordat we terug naar huis moesten besloten we nog even wat te gaan eten in de Ossenstal, maar helaas gesloten op maandag. Maar we hebben zondag heerlijk gegeten, goede bediening, en een mooi en gezellig restaurant. Top!!

71. A. Jansen

Gezellig restaurant, vriendelijke bediening. De lunchkaart is prima, maar liever kleinere porties, minder luxe en eenvoudiger waardoor lagere prijzen gehanteerd kunnen worden.

72. jeannet van ommen

Heerlijk gegeten. Zeer goede pannenkoeken.

73. j.brouwers

Wij hebben al een aantal keren iets gevierd met onze familie in jullie ossenstal. Meestal zijn wij erg tevreden anders kwamen we niet steeds terug. Deze keer hebben we niet zo genoten! De sfeer was niet leuk! We hadden wat te vieren dus dan wil je dat doen in een goede sfeer. Daarbij komt dat we koude pannenkoeken geserveerd kregen. Op zo'n moment wil je daar geen stennis over maken want we waren leuk uit nietwaar. Maar als je nu een mail gaat sturen (of het allemaal naar de zin was) wilde ik dit toch wel even kwijt! Het heeft toch een deel van mijn vieren van weggenomen. Ik hoop dat dit als ik nog eens wat te vieren heb een stuk beter uit zal vallen. Wij vinden de acomodatie namelijk erg goed om met kleinkinderen mee te nemen. Jammer!! Met groeten Janny Brouwers.

74. Fam. Hartman

Garderobevoorzieningen zijn minimaal en uitbreiding ervan zou zeer welkom zijn. Toegangsweg is zeer aan een opknapbeurt toe!! Verder niets dan lof.

75. Karin van Uden

Gisteren gezellig met 14 man daar gegeten.. heerlijk, niks op het eten aan te merken. Tafel stond netjes voor ons gereserveerd.. serveersters waren reuze aardig en spontaan. Minpuntje vond ik dat bij het afrekenen de manager/baas een van de medewerkers ergens op aansprak. Dit deed hij naar mijn mening niet erg professioneel, het was verstandiger geweest als er geen klanten bijstonden.

76. J. de Graaf

Hele goede sfeer, hele aardige personeelsleden, prima eten.

77. Gisteren heerlijk een pannenkoek gegeten met de kinderen en kleinkinderen, het was weer erg gezellig. Ik had een tafel gereserveerd voor negen personen, bij aankomst stond deze netjes gedekt klaar. De bediening was erg attent en vriendelijk. Ook de prijs kwaliteit was goed, ik zou zeggen tot de volgende keer (als er sneeuw ligt).

Groet Jan.

78. Positief! Wij komen af en toe eens bij de Ossenstal eten. De ene keer 'toevallig' na een wandeling in de bossen of op de hei en soms spreken we er ook af om onze familie vanuit het noorden te ontmoeten.

Prima eten, kinderen kunnen lekker spelen en de gastvrijheid is groot. Wij konden onze groepsgrootte zonder pardon steeds wijzigen en daar deed men helemaal niet moeilijk over.

Het feit dat dit restaurant echt midden in de bossen staat zorgt voor ons steeds voor 'een spannende tocht door de bossen'. Onze kinderen vinden dit ontzettend leuk, zeker als het donker is.

Het eten smaakt ons ook altijd goed!

Eén minpuntje vinden ik dat honden ook binnen mogen. Ik snap het wel, maar vind het zelf niet zo'n prettig idee met het eten.

79. Mooie rustige plek waarbij de bediening goed en het eten voortreffelijk was.

80. Met 10 man wezen pannenkoek eten op 5 dec. Nieuwe kaart waar personeel duidelijk niet goed op was voorbereid. Kon niet vertellen of er alleen vlees of ragout op de wildpannenkoek zat. Zei ragout maar bleek alleen vlees te zijn wat juist niet de bedoeling was. Na heel wat heen en weer gepraat besloten maar wat anders te bestellen. Jammer dat je dan wel beide moet afrekenen! Nieuwe toetjes op de kaart waarvan bereiding meer tijd vraagt als de rest zodat het nagerecht in 2 etappes werd geserveerd. Kwaliteit eten is goed alleen personeel was onzes inziens niet voldoende op nieuwe kaart voorbereid! Jammer!!

81. Vorige week met de kinderen pannenkoeken wezen eten. Eten was goed. De bediening was er niet goed bij jammer want anders hadden we nog wel een extra biertje genomen. Maar de kinderen hebben het naar het zin gehad dus we gaan nog wel een keer terugkomen.

82. J van den Berg,

Bediening en sfeer alles heel goed, alleen de auto op de parkeerplaats zoeken in het donker is moeilijk, een lantaarnpaal zou wel beter zijn.

Gr. j v d Berg.

83. Frits 1233 punten

7/10 Wij stonden op een clubterreintje in de Dellen, toen wij restaurant de Ossenstal ontdekten. Tegen de avond zijn we er heen gefietst.

In het restaurant zochten we een tafeltje bij het raam. Wij bestelde een drankje, een pannenkoek met rozijnen en een met gember en rozijnen.

De keuken was vlak naast het buffet, dus even gevraagd voor wat foto's. De kok was druk bezig met het beslag en begon weldra aan de pannenkoeken, die hier op de plaat werden gebakken. Tien minuten later werden de pannenkoeken geserveerd. De kok had zijn best gedaan.

Later zijn we nog gaan kijken bij o.a de speeltuin

84. Dit is echt een plekje waar je met mooi weer heerlijk buiten op terras kunt zitten terwijl de kids zich prima vermaken in de speeltuin. Het eten is van gemiddelde kwaliteit en de ambiance binnen is niet echt sfeervol of gezellig. Speelgelegenheid binnen is klein. Bediening is snel en vriendelijk maar maakt ook veel fouten.

85. Marian van der Wedden

Het eten van de, al vele jaren bekende, Ossenstal pannenkoek was, net als vroeger, een heerlijke en onvergetelijke gebeurtenis! Echter, en ik weet dat ik niet de enige ben, maar wat is het een crime om daar te komen, want vanaf de gewone asfaltweg is het een vreselijk rit over een zandpad met vele, vele, kuilen en hobbels! Op de terugweg zijn we over het fietspad gegaan, want we hebben gelukkig een Smart en dat paste gelukkig! Heeft de gemeente Epe nou nog niet ergens een potje met geld staan? Of de overheid?
    Want, zeker daarom, zullen we niet gauw nòg een keer in de Ossenstal gaan eten en dat is jammer, want ook het team wat er werkt is uitmuntend!

86. We hebben heerlijk gegeten. Ruime keuze voor jong en oud.

87. Een prima Ossenstal-pannenkoek gehad. Erg lekker. Een halve pannenkoek per persoon was voor ons ruim voldoende. Maar dat kon gelukkig ook.

88. Wederom een heerlijke pannenkoek gegeten afgelopen zaterdagavond de 2e augustus.

Dit keer een hele supersnelle bediening, "we schrokker ervan" binnen 10 minuten onze pannenkoeken al op tafel. Super! Je kan er ook fijn buiten zitten, de party tent is een goed idee. Uitermate vriendelijke bediening.

89. Lekker buiten in de natuur genoten van een lekker lunch hapje en een drankje. Op een betere plek kun je niet zitten. Vriendelijk personeel en goede bediening.

90. Lekkere high-tea met voldoende zoete en hartige hapjes.
    Onbeperkt heet water bij te bestellen. Als extraatje een potje vol met mokkaboontjes.
    Heerlijk buiten gezeten, zeker voor herhaling vatbaar!

91. Bep Zaaijer de Vries

We hebben hier gegeten met Vaderdag, het was heerlijk en zag er goed uit.

92. bert 17 punten

Met 4 personen op een vrijdagavond bij de Ossenstal gegeten (voor de 2e keer). Drie personen de boerenschnitzel en 1 persoon de Griekse pannenkoek. Pannenkoek zag er goed uit en smaakte ook goed. De schnitzels werden in 1 keer gebracht met 1 bakje friet en 1 bakje salade. Schnitzel zag er bleek uit en wat er op lag was ook niet florisant. Het geheel leek nergens op. De friet was direct op (1 bakje voor 3 personen).
    Tijdens het eten zagen we geen bediening weer in de buurt komen om te vragen hoe het smaakte of dat we nog iets nodig hadden. Dus conclusie: zeer matige bediening, schnitzels niet waardig voor de prijs.
    Dus goede raad: blijf bij de pannenkoeken en laat de schnitzels aan restaurants die ze goed kunnen bakken (of neem een Duitse kok in dienst).

93. Paul Schoonderwoerd

Zeer prettige ontvangst, fijne en gastvrije bediening. Voor de kleine kinderen een goede speeltuin waar je vanaf het terras een goede overzicht heeft op de spelende kinderen.
    Heerlijk gegeten van uit een ruime keus. Kortom alles was zeer goed verzorgd.

Paul Schoonderwoerd.

94. Erg kindvriendelijk, vriendelijke bediening. Vind het hier gezellig.

95. Marianne

Afgelopen zaterdag met 2 personen genoten van een high tea. Lekker buiten op het terras gezeten, met een mooi uitzicht op het bos. Vriendelijk en zorgzaam personeel, men kwam regelmatig informeren of alles naar wens was. De hightea was heerlijk, echt een aanrader.

96. Gerrit en Teunie van der Ham

We hebben het prima naar ons zin gehad, heerlijke rustige omgeving, veilig voor kinderen, bediening super vriendelijk en betrokken. We hoefde niet lang te wachten op onze bestelling, we vonden het heerlijk. We komen zeker nog eens terug.

Gerrit en Teunie van der Ham

97. Claudia Berkhoff

Wij komen al jaren in dit restaurant waardoor er een aantal zaken nu in het oog springen. Kwaliteit bediening loopt achteruit, vaak met een bestelling aan het verkeerde tafeltje, zo zagen wij oa de bediening met "onze" bestelling naar het verkeerde tafeltje lopen. Men constateerde de fout en onze bestelling ging weer terug naar de keuken waar deze werd teruggeplaatst onder de warme lamp, hetgeen de smaak niet ten goede komt. Dit hebben we eerder meegemaakt alleen was het restaurant toen net geopend.
    Het broodmandje vooraf heeft ook een metamorfose ondergaan, was er eerst voldoende brood voor het hele gezin met bijbehorende sauzen, nu net genoeg brood voor twee personen maar echter met een overvloed aan hoeveelheid saus.
    Vers geperst sap ziet eruit als 1 sinaasappel aangevuld met water en dat voor drie euro! Men kwam wel meerdere keren vragen of alles naar wens was, zou men zelf toch ook twijfelen aan de kwaliteit? Van de twee bestelde grand desserts werd er maar een gebracht.Wij hebben deze opmerkingen niet gedeeld met het personeel omdat je niet altijd zin hebt om je eigen feestje te verpesten, de volgende dag echter vroeg men per email naar onze ervaring dus vandaar deze feedback!

98. Gisteren genoten van een high tea. Lekker buiten op het terras gezeten, heerlijk in de zon. Mooi uitzicht op het bos. Vriendelijk en zorgzaam personeel. De hightea was verrukkelijk, echt een aanrader.

99. Lekker gegeten. Kinderen hebben zich goed vermaakt in de speeltuin.

100. Gerard Veldman

We waren met een groep van ongeveer 30 volwassenen/kinderen. We werden vlot en vriendelijk geholpen en kregen ons eten tegelijkertijd. Knap voor zo´n grote groep. Dit terwijl het restaurant bomvol zat.

Eten is wat je verwachten kunt voor een pannenkoekenrestaurant, geen culinaire hoogstandjes. Gewoon goed en lekker, voor weinig. En het belangrijkst: locatie, locatie, locatie. Wat een mooie plek midden in de bossen.

Volgende pagina