1. Al 50 jaar komen we bij Van der Valk (Biltsche Hoek) in de Bilt. Ook gisteravond om even een vorkje te prikken. Het is nog vroeg en rustig. We bestellen beiden Tournedos Provencaal en zien op de menukaart dat er beperkt bijlagen zijn, maar dat je om extra mag vragen. Dat doen we ook. We willen graag sla er bij. De tournedos is meer rare dan medium wat werd gevraagd. De frites en gebakken aardappelen hebben, denken we, al een tijd onder een warmhouder gestaan. De sla is beperkt tot een in stukken gesneden tomaat, wat schijfjes komkommer en wat blaadjes sla. Verder is er niets aan toe gevoegd. Jammer, bij de meeste Valkjes wordt wel wat meer eer in het werk gelegd. Het nagerecht warme kersen met ijs en de Valk sorbet zijn naar behoren. Maar daar kan je ook weinig aan verpesten. Het wordt niet druk in de tijd dat wij er zijn. Dat is te merken. We hebben wel 6 verschillende personen aan tafel die wat brengen, vragen of het smaakt en ook vragen of we nog wat willen drinken terwijl onze glazen nog half gevuld zijn. Bij het afrekenen ontdek ik dat het bakje sla extra wordt berekend (€1,75). Gezien de prijsstelling van de tournedos mag je verwachten, ook gezien het feit dat men je er opmerkzaam op maak dat je extra bijlagen mag vragen, dat zoiets gewoon erbij hoort. Het kan toch niet zo zijn dat men gasten gaat uitmelken voor bijlagen die gewoon op tafel gezet moeten worden. Meestal zijn we enthousiast bij Van der Valk, doch gezien het bovenstaande komen we niet verder dan de vermelde punten beoordeling.