• Lid sinds 19 juli 2010

Restaurant De Mof

Leusden

Hans en Grietje

Zeewolde

Carel heeft nog geen foto toegevoegd

1. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Restaurant De Mof

Jaren geleden bij de Mof gegeten. Was toen niet zo'n succes. Waren er enkele dagen geleden met vrienden. Als je alleen negatief schrijft ben je niet goed bezig bij beoordelingen. De Mof heeft ons verrast met een heerlijk diner, waarbij alle gerechten de toets der kritiek konden doorstaan. Zowel witte als zwarte brigade hebben prima werk geleverd. We gaan binnenkort nog eens proeven. Goede revanche van dit restaurant. Eigenaar wist nog exact te vermelden op wat voor dag wij voor het laatst er waren.

2. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Hans en Grietje
    Pannenkoekenhuis Zeewolde

Carel

Veel te lang wachten, slechte organisatie!

Schitterende locatie voor oud en voornamelijk jong. Mooi uitgevoerde horecagelegenheid met veel speelmogelijkheden. Waren daar met drie kleinkinderen en hadden een tafel binnen gereserveerd. Het was een mooie dag in het weekeinde en iedereen had pret. Totdat men aan tafel ging. In een pannenkoeken restaurant waar men mikt op de kinderen is het niet te doen om deze ruim 1 1/2 uur te laten wachten op het eten. Het verliep chaotische zowel binnen als buiten. De tafels bleven met vuile borden en flesjes en glazen staan. De onzekere jongelui die moesten bedienen was het eerste begrip in de horeca nooit geleerd: NOOIT met lege handen naar de keuken. Men liep bibberend met bladen en als er dan werd opgeruimd, nam een deel in de hand mee, terwijl de dienbladen op tafel stonden. Organisatorisch een puinhoop. De hoeveelheid cliënten die men kan hebben aan stoelen en tafels is groot en loopt in de honderden. De keuken is daar niet op afgestemd. Boze en teleurgestelde zich vervelende en huilende kinderen als gevolg. Navraag waarom het zo lang duurde werd beantwoord met: anderen wachten nog langer. De pannenkoeken kwamen ook in etappes. Een was er al bijna klaar toen de laatste zijn eten kreeg. Wat een feest moest zijn voor de kinderen wordt een teleurstelling voor hen en ergernis bij de ouderen. Laten de eigenaren "Hans en Grietje" maar eens bij zich zelf te raden gaan. Alleen de outfit van het onroerend goed en grappen in grollen binnen volstaan niet om er een echt kinderparadijs van te maken. De pannenkoeken waren redelijk en voor het lange wachten mochten we gratis een ijsje uitzoeken. Ook bij het afrekenen stond er niemand bij de kassa. Na 5 minuten kwam er uiteindelijk iemand aanlopen. Voorlopig zet ik hier niet neer dat het een aanrader is.

3. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor 't Herdertje

Carel

Bezochten een keer eerder 't Herdertje op uitnodiging. Nu gingen we zelf met vrienden nog eens proeven. Restaurant heeft sfeer, houten tafels, niet gedekt, bestek op papieren servetten, bediening voorkomend en vriendelijk. Alhoewel we gereserveerd hadden, mochten we een tafel uitzoeken.

Er is een keuzemenu en men kan à la carte eten. Bij het keuzemenu was onder meer te kiezen asperges met langoustine. Helaas waren de langoustines die dag niet geleverd en werden het gamba's met excuses van de kok. De gekozen voorgerechten komen mooi gedrapeerd op het bord en het smaakt. Jammer dat men bij het broodje vooraf géén roomboter serveert. Niet iedereen houdt van kruidenboter en/of tapenade. En in elk restaurant werkt een goede kok met echte boter. Missertje!

De hoofdgerechten voldeden uitstekend. Saté, lam en eendenborst waren goed en smakelijk bereid. De bijlagen zijn wat matig. Sla, fruitmoes en in schil gebakken piepers. Wellicht kan men een lepel bij de gebakken aardappelen voegen om op te scheppen. Het is wat rommelig om de aardappelen uit een emmertje op je bord te krijgen (vlekken).

Koffie en nagerecht besloten een aangenaam etentje. Bij de koffie lekkere friandises die niet prijsverhogend werken, zoals vaak in chiquere restaurants gebeurt.

De eindafrekening valt reuze mee gezien het gebodene. We gaan nog wel eens langs en hopen dat we dan wel boter bij het broodje kunnen krijgen. In elk geval kunnen we het restaurant aanbevelen.

4. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Callas

Carel

Uitgenodigd vanwege een jubileum. De kaart toont dat je voor € 20,-- veel mag eten en drinken (alcoholvrij) en de keuze is, in verhouding tot andere Griekse restaurants, niet zo uitgebreid, doch voldoende. Het restaurant is verdeeld in twee etages en het was vol, doch de entourage doet weinig Grieks aan. Bediening wordt gedaan door jonge dames, waarvan een enkeling nog wel het nodige te leren had. De organisatie is wat chaotisch, doch er blijkt op de een of andere manier systeem in te zitten.

De gerechten waren zonder meer smakelijk, maar daar blijft het dan bij. Enkelen hadden lauwe hoofdgerechten en de frites hebben lang liggen wachten alvorens ze op het bord werden geschoven. Heel slap dus. De alcohol drinkende gasten werden wat vaker gevraagd of ze iets wilden drinken, de non alcohol drinkende gasten werden wel eens overgeslagen.

De eigenaar zat vrijwel de hele avond wat verveeld aan een grote tafel met zijn telefoon (te spelen) of werd aangesproken door stamgasten, kortom dit restaurant trekt een bepaald publiek dat voor weinig veel wil eten. Het storende van elkaar kennend publiek dat dicht bij je tafel gaat staan keuvelen hebben wij ook herkend. Vervelend, doch wat kan de bediening daar eigenlijk tegen doen? Aan het eind van de avond wordt je vriendelijk verzocht of je nog wat wilt drinken en zo niet, dan komt de rekening.

5. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Biltsche Hoek

Al 50 jaar komen we bij Van der Valk (Biltsche Hoek) in de Bilt. Ook gisteravond om even een vorkje te prikken. Het is nog vroeg en rustig. We bestellen beiden Tournedos Provencaal en zien op de menukaart dat er beperkt bijlagen zijn, maar dat je om extra mag vragen. Dat doen we ook. We willen graag sla er bij. De tournedos is meer rare dan medium wat werd gevraagd. De frites en gebakken aardappelen hebben, denken we, al een tijd onder een warmhouder gestaan. De sla is beperkt tot een in stukken gesneden tomaat, wat schijfjes komkommer en wat blaadjes sla. Verder is er niets aan toe gevoegd. Jammer, bij de meeste Valkjes wordt wel wat meer eer in het werk gelegd. Het nagerecht warme kersen met ijs en de Valk sorbet zijn naar behoren. Maar daar kan je ook weinig aan verpesten. Het wordt niet druk in de tijd dat wij er zijn. Dat is te merken. We hebben wel 6 verschillende personen aan tafel die wat brengen, vragen of het smaakt en ook vragen of we nog wat willen drinken terwijl onze glazen nog half gevuld zijn. Bij het afrekenen ontdek ik dat het bakje sla extra wordt berekend (€1,75). Gezien de prijsstelling van de tournedos mag je verwachten, ook gezien het feit dat men je er opmerkzaam op maak dat je extra bijlagen mag vragen, dat zoiets gewoon erbij hoort. Het kan toch niet zo zijn dat men gasten gaat uitmelken voor bijlagen die gewoon op tafel gezet moeten worden. Meestal zijn we enthousiast bij Van der Valk, doch gezien het bovenstaande komen we niet verder dan de vermelde punten beoordeling.

6. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Bij Jef

We waren op Texel en een goede relatie had ons naar Jef gestuurd. Moesten we geprobeerd hebben. Aan het eind van de avond bleek dat het een waar genoegen was geweest.

Onder het motto "Local meets cosmopolitan" werd ons gezelschap een menu geserveerd dat er wezen mocht. Twee heerlijke voorgerechten waren er. Langoustine met bloedsinasappel en kruidnagel en Waddenzeekokkels met kalfstong. Tongstrelend!

Als tussengerecht serveerde men Heilbot met aardpeer en koolrabi. Dit was het enige gerecht dat geen "ahhh en ohhh" opriep. Een beetje vlakke smaak, doch dat mocht de pret niet drukken. Telkens werden we bij deze gerechten getrakteerd op andersoortig zelf gebakken brood.

Als hoofdgerecht kregen we het mooiste van het Texels rund. Voortreffelijk en zeer smaakvol. Deze portie had wel wat groter gemogen in tweeërlei opzicht: de smaak en de omvang. Bij het dessert was de keuze uit iets zoets of Texelse kazen met lekker notenbrood. Smaken verschillen, doch een enkele stukje werd als minder smakelijk ervaren, doch we willen zo'n dessert wel dagelijks hebben. Het bordje met wat zoets, was binnen een mum van tijd leeg.

Pluim voor Jef en dank aan de relatie die ons hierheen stuurde.

De setting is voortreffelijk. Mooie gedekte tafels die ruim van elkaar zijn geplaatst, schitterend glaswerk, prachtig servies. De ruimte om het aperitief e/o de koffie te gebruiken is zeer aangenaam.

De bediening is in een woord voortreffelijk. De zwarte brigade ziet er onberispelijk uit, straalt warmte, kunde en vriendelijkheid uit en doet wat moet gebeuren: ons de hele avond gast laten wezen en alles te doen om het je naar de zin te maken. De prijsstelling voor het diner is keurig, voor de drank kan het misschien ietsjes minder.

We aten eerder bij zaken met (twee) Michelin sterren en uiteraard leggen we de lat dan hoog. Jef bepaalt zelf hoe hoog hij de lat legt, maar wij menen dat hij die hoogte meer dan waar heeft gemaakt. Absolute aanrader.

7. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Croy Sterrenbosch

Al eerder bezochten we dit restaurant. Toen met groepen en dan is het wat moeilijker om eerlijk te oordelen. Nu togen we samen onverwacht naar Croy. Eigenlijk zat het vol, maar toch was daar ineens een tafel vrij met de mededeling dat de keuken pas 15 minuten later tijd voor ons had. Who cares? Er waren meerdere tafels onbezet, dus de mededeling "vol" verbaasde ons.

Als voorgerecht hadden we een heerlijke carpaccio en een salade rijkelijk gevuld met vis. Een goede starter. Als hoofdgerecht koos tafelgenote voor saté van kip, zelf nam ik de schnitzel. Daarbij gevoegd warme groente - lekker beetgaar - en een schaaltje frites en aardappeltjes die ook door de frituur waren gegaan. Op de hoeveelheid vlees wordt niet bezuinigd, ondanks dat men een jubileum aanbieding offreert. De saté saus mag wat meer aandacht. Smaakte uitsluitend naar pinda's en was behoorlijk waterig. Informeer even bij een Indonesiër hoe een goede saus te maken, 't zal uw cliënten blij maken. De nagerechten, griesmeel en ijs met slagroom, waren smakelijk en ruimschoots. Prima keuken.

De bediening mag wel wat opvoeding genieten. Ik wil in een restaurant uitsluitend glazen doorgeven en borden aanpakken als dat door de setting niet anders kan en men dat ook vraagt. Als de bediening te beroerd is om twee stappen om te lopen en dan glazen en/of borden neer te zetten, heeft de leiding nog wat aan zulke bedienende mensen uit te leggen. Ook liep er een serveerster uitvoerig te tutoyeren. Hoort niet, ik heb niet bij haar op school gezeten en ben absoluut geen leeftijdgenoot van haar.

Desalniettemin is Croy aanbevelenswaardig.

8. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Mandemaaker

Voor de eerste keer dit restaurant bezocht. Keurige uitstraling, nette gedekte tafels. Bediening is wat te vlot en bemoeit zich als het uitkomt met het tafelgesprek. Als het gewenste eten wordt besteld probeert men bavette aan te smeren, doch is niet zo soepel als men dan om de bijlagen van de biefstuk vraagt. Geen soepele keuken dus.

De voorgerechten kunnen onze goedkeuring wegdragen. Van ons gezelschap kiezen er twee voor vis en de rest voor vlees. De vis wordt goedgekeurd - een vindt het wat droog - het vlees is keurig op de gewenste wijze gebakken. Dat laatste moesten we zelf aangegeven, want anders wordt alles automatisch medium gebakken. Er werd niet zelf aan ons gevraagd hoe we de biefstuk wensten. Als bijlagen kregen we drie kleine schaaltjes met patat, aardappel gratin en sla. We waren met 6 personen en dan verwacht je dat men de hoeveelheid aanpast. Als je later gratin nabesteld, duurt het te lang om de bijlage met de rest van je bestelling op te eten. Enkelen hadden geen sla want het bakje was na 4 lepels uitscheppen leeg.

De nagerechten en koffie konden de toets van de kritiek doorstaan. De keuken stond het nu toe dat we iets bestelden buiten de kaart om. Die soepelheid zou wat algemener mogen. Recensent gaat absoluut met een ander gezelschap nog eens proeven. Een zwaluw maakt nog geen zomer.

9. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Sneek

Bij Van der Valk eet je meestal goed. De geboden kwaliteit hangt uiteraard af van de chef kok, doch hier in Sneek is daar weinig op aan te merken. We kozen voor het lustrum menu. Vooraf een heerlijke tomatensoep, vergezeld van lekkere broodjes en boter. Hoofdgerecht was schnitzel, waarbij wij over het hoofd zagen dat het een kipschnitzel was. Deze was wel wat droog, doch redelijk eetbaar. Nagerecht de onvolprezen dame blanche. Voldoende eten voor een leuke lustrumprijs. Het was vrijdagavond en heel druk. De bediening liet zich lang niet zien, zodat we ruim een kwartier hebben moeten wachten alvorens we weer een drankje konden bestellen. Daar moet men wat aan doen, het kost omzet en de gast is bij dorstig weer niet zo blij. Derhalve een zesje voor de service.

10. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Tre Paesi

Lagen met de boot in Oudega. Wilden ons laten verwennen. Niet dus. Tafelgenote nam pizza met ham en kaas, welke redelijk van smaak was. Meer niet. Ondergetekende bestelde spaghetti carbonara. Helaas, helaas, dat bleek een hele lading dikkige saus gevuld met doorgekookte spaghetti te wezen. Geen vraag hoe men de spaghetti wenste, het gerecht stond binnen 5 minuten al voor mijn neus. Kan dus nooit vers klaar gemaakt zijn. De bestelde mineraalwater werd uit een grote fles in een klein glaasje geschonken. 4 slokjes à 2,25 doet niet vriendelijk aan. De bediening kwam ook niet ervaren over. Jammer, de gelegenheid ziet er leuk uit, doch de daar blijft het bij wat mij betreft.

11. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Hof
    Nederlands Renswoude

Legden onverwacht aan bij de Hof. Het was druk. Een aantal grote groepen en een feest elders in het pand. Daardoor wellicht een chaos bij de garderobe.

We melden ons dat we iets wilden eten en men zou bij ons komen. Niet dus. Nog maar eens gemeld en toen werden we naar een tafel verwezen in de serre. Door de hoeveelheid gasten was het zeer rumoerig en de bediening had de handen vol om alles in goede banen te leiden.

We namen door boven omschreven situatie alleen maar een hoofdgerecht. Kwalitatief niets op aan te merken. De gebakken champignons bij een vleesgerecht waren nogal droog. Vlees net iets over het gevraagde medium, doch de keuken had het wel heel druk. Het is ze vergeven.

Door de drukte duurde het wel wat langer alvorens men een van de medewerkers kon vragen nog iets in te schenken. We proberen het nog eens daar, maar dan als het wat rustiger is. Overigens vreemd dat men in het restaurant wel de tafels met linnen gedekt had en in de serre wordt alles op de kunststof tafels neergezet.

We hadden wel wat tijd nodig om onze jassen weer te vinden toen we weggingen. Misschien kan men de garderobe beter regelen, temeer daar men kennelijk de ruimte heeft om heel veel gasten te ontvangen.

12. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Inter Scaldes

Gereserveerd en vernomen dat er niet a la carte gegeten kon worden. Wel was het mogelijk een menu te kiezen, waarbij de chef rekening hield met gerechten die men niet beliefde.

Ontvangst was warm. Een uitstekend opgeleide zwarte brigade deed de hele avond haar best het ons naar de zin te maken. De gerechten uit de keuken waren meer dan voortreffelijk.

Complimenten aan familie Brevet. Ze bezorgen hun gasten het gevoel welkom te zijn en verwennen en verrassen je met de lekkerste hapjes.

13. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Hotel Goes
    Nederlands Goes

Tweede Kerstdag bij Van der Valk een kamer geboekt en het kerstdiner bestelt. Er was geen mogelijkheid a la carte te eten, doch toen we onze plaats innamen en het menu onder ogen kregen, bleek dat er op tweede kerstdag wel a la carte gegeten kon worden, zij het de gerechten die ook op het menu stonden. Vreemde situatie.

Tafelgenote koos voor carpaccio welke goed was. Zelf koos ik voor zalm, met garnalen, maar o wat een desillusie. 3 kleine plakjes zalm op een bordje met daarbij een theelepeltje Hollandse garnaaltjes en wat fijngesneden sla. Geen enkele smaak aan toegevoegd. Daarbij twee broodjes met keiharde (gekruide) boter. Niet te smeren dus!

Het tweede tussengerecht was consommé de tomates voor tafelgenote en ondergetekende vissoep. De tomatensoep was waterig en er dreven wat blokjes appel in. Het zout- en pepervaatje waren nodig om alles op smaak te brengen. Daarvoor moesten we wel eerst het zoutvaatje openen, het afsluitpapiertje er af halen en daarna gebruiken. Van der Valk had die moeite niet genomen.

De vissoep was eindelijk eens een positief punt. Goed van smaak en rijk gevuld.

Als hoofdgerecht was er tournedos, die gelukkig op gewenste wijze was bereid. Daarbij als bijlagen wat vette gebakken aardappelen, een schaaltjes spruitjes, patat en een schaaltje waterige onduidelijke sla waar een kwak saus op een schijfje komkommer was gegooid. Hoeveel liefde kan je als kok in je gerechten doen?

Als dessert kon men kiezen tussen kaas of het grand dessert. We hadden het grand dessert al langs zien komen bij de buren en tafelgenote was zowel van de kaas als het grand dessert geen liefhebber. Met enig aandringen kreeg ze ijs met slagroom (even aan de keuken vragen of we dit wel hebben!!) Het grand dessert wat ik kreeg mocht die naam niet hebben. Op een stukje groen plastic (vast voor de sfeer) lag een bolletje ijs, twee onduidelijke stukjes taart of iets wat daar op moest lijken, een kwakje slagroom en een lik bavarois.

En dan denk je dat Van der Valk wel zal uitpakken met een kerstdiner. Niet dus. De chef kok had er alles aan gedaan om het zichzelf en zijn brigade zo simpel mogelijk te maken. Aan kwaliteit en versheid was niet al te veel gedacht.

Het eerste voorgerecht kregen we binnen 2 minuten nadat we hadden doorgegeven wat we wensten. Lag dus al lang klaar! Daarna vroegen we of men even kon wachten met het tweede voorgerecht. Niet dus! Een jonge dame kwam 3 minuten later met de soep, welke, zoals later bleek, bij de buren had moeten worden bezorgd. Binnen een half uur wilde men al het hoofdgerecht brengen. Het leek wel alsof men dacht dat we de trein nog moesten halen.

Met de vriendelijke senior serveerster konden we gelukkig afspreken, dat we haar konden inseinen, zodat we wat meer tijd kregen. Het nagerecht lag waarschijnlijk ook al lang te wachten en de kok behoefde alleen maar een stukje plastic op het bord te schuiven waar alles al op lag. Ik denk dat de chef kok zich toch moet afvragen of hij kookt voor zijn gasten of dat hij betaald wordt om het zelf niet zo moeilijk te hebben.

Daar waar je verwacht eens lekker verwend te worden in een leuke en mooie ambiance, werd het hier culinair een sof en ook het decor was nou niet om over te juichen. Papieren (kerst) tafelkleedjes en kleine papieren servetjes.

Voor de gevraagde prijs van het diner en het gebodene heeft Van der Valk Goes de plank enorm misgeslagen. Bij andere Valkjes hebben we tijdens feestdagen veel betere ervaringen opgedaan. Gelukkig dat de aardige serveerster ons nog wat opbeurde en de sfeer er in hield. Er is duidelijk geen kwaliteitscontrole en men denkt niet in het belang van de gast.

3,9
  14. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Nieuw Azië
    Chinees-Indisch Sneek

2 tot 3 keer per jaar zijn we in Sneek in eten dan bij Nieuw Azië. In september hadden we al een mindere ervaring, maar toen gaf men aan dat gastvrouw Xiu Mee met vakantie was, doch nu een maand later was ze er weer niet. De zaak is waarschijnlijk in andere handen overgegaan en dat is merkbaar.

We melden ons met zijn drieën in een totaal leeg restaurant. De dame die ons tegemoet treedt wenst ons in een hoekje te zetten en wij prefereren een ronde tafel. Dat praat prettiger. Nee, dat kan niet, want dan heeft ze moeite om rechauds en schalen neer te zetten is het antwoord. We zijn er voor haar gemak blijkbaar. De vorige keer gaf ze alles aan en verzette geen been, terwijl je er vanuit gaat bediend te worden.

Ik vraag haar waarom de ronde tafel dan voor 4 personen is gedekt en dat we dan maar een andere restaurant gaan zoeken. Met een chagrijnig gezicht stemt de dame in met de ronde tafel. De toon is gezet.

We kiezen voor kip met cashewnoten en nasi en mihoen goreng met kip. Bij het bestellen vraagt de dame in kwestie of daar ook nasi bij moet. Kent ze haar producten (niet)? Eén van ons belieft geen Chinees eten en bestelt een Nederlands gerecht. Er wordt een mager gevuld mandje met kroepoek op tafel gezet met hooguit 6 stukjes kroepoek. Gastvrij noemt men dat.

De drankjes worden zwijgend op tafel gezet en binnen 10 minuten staat al het eten al op tafel. De kip met cashewnoten is extreem zout en er is een hele ui in verwerkt. Andersoortige groenten zijn amper te vinden. De mihoen goreng is ook vrij hartig, doch lauw. De prijsstelling voor het Hollandse gerecht en het gebodene staat niet in verhouding tot kwaliteit en prijs.

Terwijl de laatste van ons drietal nog zit te eten, wordt bij de anderen de borden al weggehaald en wordt er gevraagd of we koffie willen. Nee dus. Mevrouw heeft een gezellig bedoeld etentje al verknald en we wensen niet langer in deze onvriendelijke omgeving te verblijven.

Er is verder niemand bij komen zitten in het restaurant. Als men zo doorgaat zal dat wel zo blijven. Bij het pinnen bij de (afhaal) balie doen de daar werkende Nederlandse meisjes nog hun best om vriendelijkheid uit te stralen en ons te vragen of het heeft gesmaakt en een prettige dag verder te wensen. De mevrouw in kwestie moet men gauw eens op een cursus "gastvrouwschap" sturen.

15. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Bergzicht
    Pannenkoekenhuis Woudenberg

Om mijn 65e verjaardag te vieren togen we na een dag pretpark met (klein)kinderen naar Bergzicht. Het was de hele dag mooi weer geweest en dat was merkbaar, vrijwel het hele restaurant zat vol. Dat brengt veel rumoer, geluid en hardwerkende bediening met zich mee. De volwassenen kozen voor een pannenkoek en poffertjes, de kinderen uiteraard voor patat met frikandel/kroket. Het eten is smakelijk, helaas waren de pannenkoeken lauw. Wellicht omdat iemand achterelkaar koeken bakt en een ander ze later vult met de gewenste smaak e/o garnering. De prijsstelling voor een bordje patat met snack en een schaaltje appelmoes is wel wat hoog. De bediening is over het algemeen aardig, doch ook hier troffen we weer een medewerker die drankjes bracht en bij de tafel weigerde nog een stap te zetten. De drankjes werden over de tafel aangegeven en we moesten ze aanpakken. Wat moet je ook al weer verstaan onder bediening? Desalniettemin was het toch een redelijk einde van een gezellige dag. Bergzicht kan beter scoren als men de puntjes wat beter op de i zet.

16. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Hotel Bistro Florian

Op uitnodiging aten wij voor het eerst in dit restaurant.

Het was nat en guur buiten, doch we werden letterlijk en figuurlijk warm welkom geheten. De inrichting is bijzonder netjes, de tafels keurig gedekt, de kaarsjes branden, kortom zo'n binnenkomst zou je overal wensen.

De kaart is beperkt qua keuze, doch biedt voldoende voor eenieder. De voorgerechten waren uitstekend. Ruim gevulde borden met heerlijke vissalade, duivenborst met gebakken paddenstoelen en gebakken lamszwezerik vulden onze tafel en smaakpapillen. Een 2e goede binnenkomer. Als hoofdgerecht kwam kalfsschenkel op tafel, heerlijk mals en goed gegaard op een bedje van verse groenten en puree. Tafelgenoten hadden varkenshaas en snoekbaars, welke goed in de smaak vielen. Alle borden keurig opgemaakt met groenten en toepasselijke saus. Erbij verse frietjes en een mayonaise. Over de nagerechten kan ik kort zijn: weliswaar koud maar hartverwarmend.

Voeg hierbij een uitermate aardige en attente bediening (waar vind je dat nog?) en men heeft een zeer gezellige smaakvolle en aangename avond.

Dit restaurant kan ik van harte aanbevelen.

17. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Bella Vista

Helaas kunnen wij ook niet enthousiast zijn over Bella Vista.

Het restaurant is matig verlicht, de inrichting ziet er so(m)ber uit en de bediening wordt gedaan door een jongeling op sportschoenen. Enige ervaring ontbreekt hem. Degene die we verslijten voor de baas en / of de leidinggevende bakt er zelf letterlijk en figuurlijk weinig van. Begroette niet eens als hij zelf de bestelling komt opnemen en toonde weinig klantvriendelijkheid. Liep hard pratend door de zaak mededelingen tegen het enige personeelslid in de bediening te roepen.

We waren met 4 personen, waarvan er twee pizza namen en de andere twee pasta. Zowel de pizza's als de pasta's ontbeerden enig smaak. Eén pizza was voor een deel zwart verbrand van onderen. Eén pasta zou overgoten moeten zijn met een roomsaus, doch in het diepe bord bleek een romig uitziende watersaus te liggen.

De kok heeft duidelijk geen liefde voor zijn vak of krijgt verkeerde orders van de eigenaar. We zaten naast een aquariumwand van 3 kleine aquariums. In twee daarvan zwommen veel te grote vissen. De Partij Voor De Dieren zou er eens langs moeten gaan. Daarnaast waren de bakken slecht onderhouden, zodat je tijdens het eten nou ook niet het meest smakelijke uitzicht had. Het sanitair bij de toiletten had lang geleden wel eens een doekje gezien, vermoeden we.

En als men dan de kaart bekijkt, dan mag je veronderstellen dat er voor de gevraagde prijzen kwaliteit in de bediening en van de keuken verwacht mag worden. Vlees en visgerechten worden geleverd als men bijna € 30,-- neerlegt. Een stukje kipfilet levert men voor meer dan € 20,--. Voor deze prijzen kan je bij menig uitstekend restaurant zelfs nog een voorgerecht er bij krijgen. Nee, er moet heel wat gebeuren, willen wij ooit nog eens bij ons jaarlijkse bezoek aan Texel, daar gaan eten. We hebben elders maar een toetje en koffie gehaald.

Bij dit restaurant klopte niets. Misschien dat men de hulp zou kunnen inroepen van Herman den Blijker, doch ik ben bang dat deze niet eens aan de klus begint..

1,5
  18. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Restaurant Meadows

"Had u gereserveerd" wordt mij gevraagd bij binnenkomst. Nee dus. "Zoek dan maar een tafel uit" wordt er gezegd. Waarom deze vraag gesteld als je toch ruimte zat hebt?

Maar goed, we legden aan bij de Roode Schuur om een vorkje te prikken. Het was heel rustig, de bediening had dus alle tijd. Toch zette men de verkeerde drankjes neer bij onze tafel van twee terwijl men zelf opnam.

We namen alleen een hoofdgerecht. De tournedos van tafelgenote was keurig medium gebakken, doch enige toevoeging van zout was noodzakelijk. De entrecote (met een wel stevige rand vet) was in stukjes gesneden en was verre van warm. Waarom toch dat snijden in vlees? Is de kok niet in staat om te beoordelen of het vlees goed is om te serveren? Daarbij gevoegd wat spinazie uit het nat en een schaaltje frites.

Gezien de forse prijzen en beperkte kaartkeuze mag men meer kwaliteit verwachten van de keukenbrigade en de bediening is, zoals helaas in veel horeca gelegenheden, niet goed geïnstrueerd, niet vakkundig en loopt, heel irritant, bekken te trekken en met elkaar te smoezen. Je zit dan niet prettig als cliënt.

4,7
  19. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Zeven Wouden

Carel

Al eerder beoordeelde ik dit restaurant op een concurrerende pagina. Toen waren we ook al niet helemaal content. 2 weken geleden zijn we met vrienden nog eens neergestreken bij de Zeven Wouden. De locatie is heel sfeervol en nodigt uit om binnen te komen (eten en drinken), doch bij de sfeer moet ik het helaas laten. De bediening blijft een punt van zwakte bij dit bedrijf. Er loopt een geweldige serveerster, doch wat er verder om heen loopt aan personeel, kan niet, gezien de prijsstelling van deze horeca onderneming. Enige humor ontbreekt en als de juffrouw wat bestek laat vallen, komt ze niet meer terug om het op te rapen. Dat mogen wij doen. Een tafelgenote nam carpaccio, doch dat mocht die naam niet hebben. Nadat zij haar bordje bijna leeg had, kwam alsnog een sneetje geroosterd brood met boter op tafel. Waarom zo laat? De hete garnalen zaten in een leuk pannetje, doch de temperatuur was heet, maar de smaak was (f)lauw. De eigenaar had zelf de bestelling opgenomen zonder aantekenboekje. Het oogt stoer, maar wat bleek ? Twee van ons wensten een rode kogelbiefstuk. Aan 1 wens werd voldaan, de andere was doorbakken. Een van ons had asperges met kogelbiefstuk in mosterdsaus. Aan hem werd niet gevraagd hoe hij de biefstuk wilde. Achteraf bleek waarom. Er werden 5 doorgekookte asperges op het bord gepresenteerd die dreven in een waterig (mosterd) sausje en daar boven op lagen enkele hele dunne stukjes vlees. De kok moet toch eens naar Limburg om daar te leren asperges te bereiden. Deze waren door en door gaar gekookt en toonden snotterig. De volgende keer als we in Sloten aanleggen, gaan we maar eens bij de buurman proeven. Of anders koken we zelf wel aan boord.

20. Carel's profielfoto
    Carel vindt de recensie door B. van Dasselaar voor De Bunckman leuk

Met 4 personen afgelopen mei gegeten in dit ondermaatse restaurant. Zelden zulk slecht bedienend personeel meegemaakt. We hadden niet het gevoel dat we welkom waren. Waarom is me niet duidelijk, de gasten om ons heen werden keurig en redelijk snel bediend. Het was duidelijk dat onze bestelling, door 1 van de weinige vriendelijke personeelsleden opgenomen, nooit de keuken heeft bereikt. Dat kan gebeuren, maar een excuus kon er niet van af. Wederom erg lang moeten wachten (1 uur voor het hoofdgerecht) en toen het eindelijk arriveerde (vis, steak en klein beetje groente), was het niet eens goed warm. We hadden hem inmiddels zo zitten dat we het snel hebben opgegeten en afgezien hebben van een toetje. Als goedmakertje bood een overdreven dame ons een gratis drankje aan, wat ze vervolgens niet serveerde bij het eten, maar ruim erna. Dat we zo lang moesten wachten, kwam volgens haar doordat er verderop een grote groep zat te eten. Alleen, wij waren de enigen die daar de dupe van werden! Last but not least; je raadt het al; de rekening was er binnen 3 minuten, want dat kon wel. Werd een flauw grapje gemaakt toen we dit zeiden. Echt jammer dat er zo met mensen om gegaan wordt, die een gezellig avond uit willen. Mij zien ze nooit weer, ik heb echt SPIJT dat we niet zijn opgestapt!

3,5
  21. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Lunterse Boer

We bezochten dit restaurant bij enkele speciale gelegenheden. Kregen toen een goede indruk. Onlangs hebben we daar a la carte gegeten. We namens het verrassingsmenu, waarbij men kan aangeven wat men wel en niet blieft. De inrichting van het restaurant is mooi en warm. Keurig gedekte tafels, mooi servies, hele aardige bediening en, zoals achteraf zou blijken, een uitstekende keuken. De voorgerechten van kalf en tonijn bevielen ons uitstekend. Mooi opgemaakte borden, voldoende op het bord en zeer goed van smaak. Als hoofdgerecht ossenhaas, die mooi rosé was gebraden en waarbij men ons enkele verrassende groenten voortoverde alsmede een bakje zelfgemaakte frites. Het nagerecht van ijs van Granny appel smaakte voortreffelijk. Een kopje koffie bij de open haard deed deze avond besluiten. Men gaat voor een zeer redelijke prijs voldaan naar huis.

22. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Hebberd

Eerder aten we bij het gelijknamige restaurant in Barneveld. We waren daar niet al te enthousiast over. In Amersfoort is de inrichting leuk, soms grappig en het oogt keurig. De bediening is aardig, doch weet de meest essentiële bedieningsvormen niet of brengen dat niet in de praktijk. Jammer, de Hebberd is aardig aan de prijs en mag c.q. moet daar wel wat voor leveren. Eten is smakelijk, zij het dat de bijlagen wel wat magertjes zijn bij de hoofdgerechten. Als men nu het bedienend personeel leert hoe het moet, iets meer aandacht besteedt aan kwaliteit van (met name) hoofgerecht en bijlagen, kan dit restaurant betere cijfers verwachten.

23. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Grote Zwaan

Sliepen in het gelijknamige hotel en boekten direct bij reservering een menu. Hadden we beter niet kunnen doen. Men deelt een beperkt keuzemenu uit met daarbij steeds toeslagen bij meerdere keuzegerechten. Tafelgenote nam carpaccio, het enige gerecht dat deze avond zonder kritiek kon worden genuttigd. Ondergetekende had mosterdsoep. De soep was waarschijnlijk in de zoutpot bereid. Ook werd er geen toast en/of brood als bijlage neergezet. Als hoofdgerecht nam tafelgenote scholfilet. Ze had beter naar de visboer om de hoek kunnen gaan. Er werd een lekkerbekje geserveerd, waarvan de structuur van het vlees in de verste verte niet deed denken aan schol. Zelf had ik met bijbetaling een rib eye gekozen. Een klein stukje vlees met veel vet en zenen. Daarbij bracht men ons een schaaltje gebakken aardappelen en sla, welke u als lezer thuis niet zo klaar zou maken. Een paar blaadjes sla fijngesneden met daarop twee schijfjes komkommer en tomaat. Heeft de kok wel liefde voor zijn vak. En let wel, het tarief voor het menu stelt u in staat om bij een Wok restaurant uw buik vol te eten en te drinken. Het dessert hadden we nog niet gekozen, doch de ober deponeerde direct maar het bestek voor mousse met ijs. We zijn geen liefhebber van mousse, dus vroegen we om alleen ijs met slagroom. Men bood aan daar wat fruit bij te doen. Bleek het de fruitcocktail van het ontbijt van de ochtend te wezen. Als er al een echte kok in de keuken heeft gestaan, dan moet deze zich schamen. Het restaurant oogt gezellig, doch bij een betere bezichtiging ziet men het behang los komen van de muren en zijn de stoelen zeer gerafeld en/of bevlekt.

2,6
  24. Carel's profielfoto
    Carel vindt de recensie door Nico Noort voor De Lindenhof leuk

Nico Noort

Op 2 augustus 2012 'gegeten' bij De Lindenhof. We hebben het er nog wel eens over. Kijk, als je naar een plek gaat als De Lindenhof, denk je iets bijzonders te ondergaan. Welnu, dat klopt. Men serveert er namelijk voortreffelijk gebakken lucht. Voor ruim 300 eurootjes hebben we ons verveeld, terwijl er kruimeltjes werden opgediend en we ons best deden om een illusie overeind te houden. 2 sterren, dat moet wel goed zijn, dachten we. De volgende verjaardag van mijn vrouw vieren wij in een restaurant dat niet is gaan zweven of de weg kwijt is.

25. Carel's profielfoto
    Carel vindt de recensie door patricia voor De Bunckman leuk

WIj hebben hier gegeten met twee kinderen, jammer dat wij gelijk al de indruk kregen dat we niet erg welkom waren hier met kinderen. Het eten was goed, de sate en de snitzel waren heerlijk maar wij hebben de hele tijd de indruk gekregen dat we niet welkom waren hier, dus terugkomen zie je ons hier niet meer!

26. Carel's profielfoto
    Carel vindt de recensie door Gre voor Restaurant Meadows leuk

10 november tafel gereserveerd voor 4 personen. toen we binnen kwamen dachten we in een bar cafe terecht gekomen te zijn. Er stonden wel 30 mannen bij de bar te hijsen in de zelfde ruimte als het restaurant. We konden elkaar niet verstaan. Rustig tafelen zat er niet in, dus we zijn dan ook opgestapt. Wij vinden dat een bar in een restaurant niet kan. Jammer van hun goede naam. Wij komen in Meadows niet meer terug.

27. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Bunckman

Op uitnodiging aten wij onlangs in deze gelegenheid. De locatie en het interieur beloven veel. Jammer is dat de witte en zwarte brigade daar niet (helemaal) aan mee werkten. Vaker gaf ik al aan in mijn recenties dat horeca een totaal plaatje is. Keuken en bediening dienen de kwaliteit uit te stralen. Als je voor het eerst in een restaurant komt en je zat niet bij elkaar op school, wat kan dan de reden zijn dat de bediening direct (zeer onbeleefd) loopt te tutoyeren? En zulks de hele avond blijft doen. En het gezelschap bestond ondermeer uit mannen en vrouwen die ruimschoots de 40 gepasseerd zijn. Daar bleef het wat de bediening betreft niet bij. Bij het hoofdgerecht serveert men mayonaise, maar er worden geen lepeltjes verstrekt. De gereserveerde tafel was wat onhandig neergezet, waardoor gasten voedsel moesten aanpakken en lege borden moesten aangeven. En de zaak was matig bezet. Bij de thee moet je om suiker vragen, kortom de finishing touch is er niet. Ook bij het hoofdgerecht vis, krijg je een steak mes om te snijden. Er is geen leiding.

De keuken serveert gerechten die er op het eerste gezicht leuk uitzien. Maar menigeen van ons gezelschap hanteerde het zout- en pepervaatje om nog enigszins smaak aan het gerecht te geven. Groenten op het bord waren lauw, het gerecht wraps met tipan kip of ossehaas sloeg nergens op. Wat roergebakken vlees met paddestoelen wordt geserveerd op een tipan schaal, maar verder heeft de tipan geen enkel nut. Doe dan alles maar in een gewoon schaaltje of gebruik de tipan waarvoor het bedoeld is. De visterrine bij het voorgerecht met palingmayonaise beloofde meer dan de werkelijkheid was. Een klein puntje mayonaise voor twee schijfjes smakeloze in elkaar gerolde scholfilet en zalm is geen culinair hoogstandje. We hebben ook het sterke vermoeden dat bij diverse gerechten de sausjes uit een potje kwamen. Kan de kok niet wat meer eer in zijn werk leggen?

Over een poosje zal ik met anderen daar nog eens gaan proeven. Hopelijk hebben de kok en het bedienend personeel dan wel een andere instelling.

28. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor De Mangerie | Houtrust

Jaren waren we vaste gast in dit etablissement. Totdat Wim Thomassen de kwaliteit van het bedienend personeel niet meer (goed) in de gaten hield. Toch zijn we onlangs,na een jaar of 4 niet meer op bezoek te zijn geweest, weer eens wezen testen. De kwaliteit van de keuken is ontegenzeggelijk goed. Zowel voorgerecht (alleen de paddestoelen waren wat flauw) als hoofdgerecht en nagerecht waren goed tot zeer goed. Maar o wee , o wee, die bediening. Je reserveert een tafel voor 4 personen, meld je aan, moet je naam noemen, de ober gaat op de lijst kijken, komt terug en vraagt dan in alle ernst:"u bent met 4 personen"? Ook het serveren is tegen alle regels. De dames als laatste hun drankje of maaltijd voor zetten hoort niet. Als je net je hoofdgerecht hebt gehad en de eerste hap wilt doorslikken, komt er al iemand vragen: "was alles naar wens"? Hoezo WAS, we zijn nog niet eens begonnen. In- en uitdienen gaat wisselend goed en fout. Als we wijn bestellen en vragen welke wijn er in het glas gaat, komt er met pijn en moeite uit wat men schenkt. Ook bij de koffie en thee wordt - zoals ook bij tafels naast ons - of de suiker/melk of de thee vergeten. Om dan iemand van de zwarte brigade bij je tafel te krijgen lukt heel moeilijk. Men kijkt niet op of om als men door het restaurant loopt, zodat een wenkje niet wordt opgemerkt.Jammer, uit eten gaan is niet alleen goede gerechtenj op tafel toveren, maar een totaal plaatje.

29. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Restaurant De Wiekslag

Er is een nieuwe eigenaar in de Wiekslag. Daarom maar eens met het gezin langs geweest. We waren de enigen. Toen we onze jas nog moesten uittrekken, stond er al iemand voor onze neus die vroeg wat we wilden drinken. We bestelden van de zeer beperkte kaart en moesten daarna ruim een half uur wachten alvorens de kok 5 maaltijden op het bord kon toveren. De kwaliteit was redelijk. Meer niet. We pogen nog een keer te proeven, maar dan mag er wel wat verbeteren.

30. Carel's profielfoto
    Carel heeft een recensie geschreven voor Restaurant Meadows

We ontvingen een bon voor een high tea. Aangezien we regelmatig langs de Roode Schuur fietsen en nooit stopten, besloten we daar eens aan te landen. Ontvangst hartelijk, tafel al keurig gedekt. Volop thee in de aanbieding, zij het dat er wel veel smaakjes thee werd aangeboden en te weinig normale thee. De lekkernijen werden volop op een leuke schalenset aangeboden. Er was (iets te) veel chocolade, heerlijke sandwiches, een lekker kopje bouillon, mini sauzijsenbroodjes, iets wat leek op een scone (helaas geen boter e/o jam), doch het geheel zag er verzorgd uit. Kortom, heel aangenaam.

Meer updates