Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Noordeinde 46, 1141 AN, Monnickendam

1. Eerst lang wachten voor dat iemand de bestelling opnam. Toen wij eindelijk ons drinken hadden besteld, moesten wij nog langer wachten voor dat het kwam. We kozen voor onbeperkt Thaipas te nemen.

De eerste ronde voorgerechtjes ging wat traag. Tegenover ons zat een stel; ik zag opeens dat de man schrok toen hij een hap nam van zijn bestelde eten. Het bleek koud te zijn en hij riep een van de mensen (ik denk de eigenaar) om te zeggen dat het eten koud was. Met wat woordenwisseling werd het koude eten uiteindelijk weg gehaald. Niet dat het gerecht geheel werd meegenomen, maar het koude deel werd in een afhaalchinees-doosje geschoven wat mij zeer verbaasde. De heer liep naar de keuken en ik hoorde hem tegen de kok zeggen: "Goed verwarmen in de magnetron!" Ook zij moesten lang wachten voor dat hun bestellingen weer op tafel kwamen. Als eindelijk onze voorgerechten op tafel stonden, bleek de dimsum taai en lauw te zijn en de twee stukjes spareribs bijna koud!

Voor de 2e ronde (hoofdgerechten) hadden we weer een lege lijst gekregen die we konden aanvinken. Toen de ober maar niet kwam opdagen, riep ik een van hun en vroeg of ze de bestellijst konden meenemen, want na het lange wachten waren we het eigenlijk wel een beetje zat. Ik dacht nog, nu gaat het zeker goed komen! Het was immers druk in de zaak en een beetje begrip moet je wel hebben. Na meer dan 1 uur werden we toch hongerig en mijn moeder van 90 moest haar eten hebben in verband met haar suikerziekte. Na een uur heb ik een ober aangesproken die druk in de weer was, maar niet met ons. Ik vroeg hem beleefd of ze ons misschien vergeten waren? Waarop de ober zei: "Ik ga even kijken in de keuken!"

Na nog een tijd gewacht te hebben, kwam hij dan eindelijk terug, maar nu met een nieuwe blanco lijst en of wij de bestelling opnieuw wilden doen omdat de lijst die wij moesten invullen kwijt was! Dat zou dus betekenen dat wij na bijna 1 uur nog langer moesten wachten, tot wij dan eindelijk ons eten zouden krijgen. Je moet dan maar weer afwachten of het dan wel warm is! Mijn broer plofte bijna en we zijn uiteindelijk weg gegaan... Ze probeerden ons nog te houden door te zeggen dat we de drankjes die we hadden genuttigd op hun kosten kregen. Daar zijn wij niet ingetrapt. Bij ons vertrek klampte ik nog de buurman aan die geklaagd had over zijn gerecht dat ook koud was. Ik zei (toch maar zachtjes in zijn oor) "Smakelijke voortzetting en ik hoop dat de volgende ronde warm is!" Hij lachte vriendelijk en aan zijn gedrag te zien had hij het liefst ook weg willen gaan...

Misschien is het te wijten aan de organisatie (te weinig personeel, communicatie niet goed, enz). Maar zo zal een restaurant nooit lopen! Wij hebben dit nog nooit meegemaakt en de eerste keer in mijn leven dat we weg zijn gegaan bij een restaurant, omdat het ronduit slecht was!