1. Erwin 11498 punten

Voor het eerst naar Brasserie 1600. Dankzij een Social Deal hier toch eens kennis mee gemaakt. In de deal hebben we vooraf toast met gebakken champignons en rucola, als hoofdgerecht de keuze uit Pangasius filet met gerookte zalm of varkenshaas met champignonsaus en als dessert vers fruit met sorbet ijs. Tevens bestellen wij vooraf de zalmbonbon en als nagerecht de huisgemaakte brownie.
    Ik begin met een bordje vol met champignons, rucola, rode ui en toast van witbrood. De champignons zijn heerlijk gebakken, zijn mooi van kleur en hebben een lichte smaak van jus. De champignons zijn biologisch en wellicht daarom lekkerder dan vooraf verwacht. Blijkt maar weer dat het niet ingewikkeld hoeft te zijn om lekker te eten.
    Mijn vrouw heeft gekozen voor de zalm, ook dit blijkt geen verkeerde keuze. De zalm is gevuld met Hollandse garnaaltjes met wat dressing. Verder wordt dit geserveerd met een stukje toast, rucola, pijnboompitten, paprika en citroen. Zowel de zalm als de garnaaltjes zijn mooi op temperatuur, niet koud uit de koeling.
    Het hoofdgerecht vis heb ik genomen naar aanleiding van het advies van een dame van de bediening. Het blijkt ook nu weer een goede keuze. Inderdaad is de combinatie van Pangasius en zalm smakelijk. Het wordt geserveerd met een aardige hoeveelheid pesto. Deze combinatie is wat discutabel, de rode pesto is zo krachtig van smaak dat dit de vis volledig overheerst. Het is wel smakelijk dus eet ik het apart van mijn vis. Het bord wordt verder opgemaakt met Hollandse garnaaltjes, rucola, tomaat en citroen. We krijgen er ook friet bij. Deze is goed gebakken maar niet vers.
    De varkenshaas wordt uitgeserveerd op een houten bord met rucola, tomaat en champignon-roomsaus.
    De roomsaus is lekker stevig, we houden van een wat dikkere saus. Ook is deze goed gevuld met champignons, erg lekker. Het vlees lijkt ons wat te rood en vragen het na aan de bediening. We krijgen gelijk en even later wat nieuwe stukken vlees. Nu is er geen risico genomen en is het vlees net wat te ver gebakken.
    We sluiten af met een coupe met vers fruit en sorbetijs en de brownie. Het verse fruit is prima, het is galia meloen en aardbei. De meloen is heerlijk rijp, lekker zoet en niet te hard. Ook de aardbeien zijn prima op smaak evenals het sorbetijs.
    De brownie valt helaas een beetje tegen, het is meer een chocolade cake, het mist de kleffige binnenkant. De smaak is niet verkeerd maar het is te droog om een echte brownie te zijn.