1. Trees

Na een bezoek hier in Overpelt zijn we wat gaan eten bij Bananasplit.

Het was weer even geleden dat we hier waren. Er is genoeg parking in de buurt dus parkeren geen probleem.

Wij kwamen binnen en we konden zelf een tafel uitzoeken. Je krijgt hier het gevoel alsof je bij je familie aanschuift. De eigenaresse Alida was weer vriendelijk, zo ook het personeel.

Het terras en de serre was vol, deze vielen voor ons dus af. Geen ronde tafel maar een vierkante tafel bij het raam.
    Eerst probeerden we hier het bekende la chouffe en de jupiler NA.

Snel erna kwamen onze tomaten soepen met lekker brood dat ze hier zelf bakken twee verschillende brood soorten. Ook kwamen de inktvisringen met een speciaal gemaakt sausje erbij en tevens het lekkere brood, weer twee soorten. De hoeveelheden waren erg groot. Dit werd uitgeserveerd door een medewerker die hier al jaren gezellig werkt.

Na dit smaak spektakel kwam onze Boeuf a la bourguignon met een speciaal soort sla en de zelf gemaakte Belgische friet. Het vlees was weer in een heerlijke krachtig rode wijn klaar gemaakt. De portie's waren erg groot en goed. Het smaakte erg goed. De rest wat hier geserveerd word is ook niet te weinig, mega borden spareribs, maaltijd salades waar wij normaal met z'n tweeën van eten, zalm, zo groot zie je hem zelden, en alles vers. De open keuken laat zien hoe schoon en fris er gewerkt word met deze verse spullen.

Al het keukenpersoneel had haarkapjes op en bedekte armen. Het is zeker geen sterren restaurant want anders waren we met honger naar buiten gegaan.

Familie van Broekhoven en personeel: tot de volgende keer.

2. Trees