Nieuwste recensies in Limburg

1. Italiaans Genk

An

Gisteren hier gegeten via Social Deal en wauw, wat was het lekker! Vooraf kregen we wat stokbrood met boter en op tafel stond een klein schaaltje waar je olijfolie in kon doen om te dippen. Uiteraard ook peper en zout en balsamico. Wetende dat we via social deal kwamen, was dit wel een leuke verrassing.
    Als voorgerecht had ik gekozen voor de parmahamkroketjes. Dit waren 2 kroketjes, met een slaatje erbij en ook nog parmaham. Heerlijk! En qua hoeveelheid meer dan ik had verwacht voor een (social deal) voorgerecht. Mijn tafelgenoot had de bruschetta pomodoro, wat bestond uit maar liefst 5 bruschetta's. Ook niet zuinig dus!
    Als hoofdgerecht hadden we allebei gekozen voor de ravioli met spinazie en ricotta. Super! Dit was echt overheerlijk en ook weer een ruime portie. We hadden allebei ongeveer de helft opgekregen en de bediening vroeg al vriendelijk of we de rest mee wilden nemen naar huis. Ja zeker, dankjewel!
    Bij de drankjes ook iets wat ik niet vaak meer tegenkom: stukje citroen bij de cola en stukje sinaasappel bij de fanta. Vaak wordt dit niet gedaan of "verkeerd" gedaan (sinaasappel bij cola of citroen bij fanta bv). Het zit 'em in de kleine dingen :-)
    De bediening was ook heel vriendelijk, reageerde vlot en was proactief. Zo zag hij dat mijn tafelgenoot het voorgerecht niet had op gekregen en vroeg uit zichzelf of wij misschien even wilden wachten voor het hoofdgerecht kwam. Erg attent en een zeer goed voorstel, zodat het eten even kon zakken. We mochten een seintje geven wanneer we het hoofdgerecht wensten.
    Kortom: ZEKER een aanrader! Ook zonder social deal. Hier kom ik zeker nog eens terug.

2. Vegetarisch Hasselt

Gerard

Een restaurant dat van Michelin 3 sterren krijgt is niet alleen een omweg, maar zelfs de reis waard om er te eten. Dit is Lento voor mij.

Vegan, verrassend en verrukkelijk, wat een geweldige combinatie!

Het menu is een maand geldig en bestaat uit 2 keuzes voor elk voor-, hoofd- en nagerecht. Bij je bestelling voor drinken geef je door of je 3 of 4 gangen wilt. Bij 4 gangen krijg je beide voorrechten en verder kies je bij elke gang wat je het meeste aanspreekt.

We werden verrast met een hapje vooraf wat geïntroduceerd werd als een "explosie van appel". Ze weten wel hoe ze dingen kleurrijk moesten brengen dacht ik nadat ik een slok van mijn "parelend" water nam en me klaarmaakte voor deze hap. De buitenkant die licht krakend uiteen viel als een heel dun laagje chocolade zodra ik mijn mond sloot maakte plaats voor een golf van een mousse met een heerlijk fris zoetzure groene appelsmaak. Dus DAT is een smaakexplosie! Wow.

De paprikasoep met sriracha was wat saai om te fotograferen, maar zeker niet om te eten. Perfecte balans en geen enkele hap eentonig. Net als een goed boek waar je liever geen einde aan ziet komen probeerde ik elke hap zo lang mogelijk uit te rekken om langer te kunnen genieten. Dat viel nog niet mee, want als je meer en sneller eet is de ervaring misschien korter maar wel intenser.

De gepekelde watermeloen met sesam-yuzu dressing was wel echt een prachtige combinatie voor de ogen en smaakpapillen.

De rijstnoodles met langzaam gegaarde wortel en rode curry werden geserveerd in een diepe kom en lastig naar boven in mijn mond te krijgen met mes en vork. Mijn lepel was met de praktisch leeggelikte soepkom opgehaald en de glibberige smaakwonderen wisten zich telkens van mijn vork af te maneuvreren. Het is een manier om langer van je eten te genieten, maar het gevecht met de volgende hap haalt de aandacht wat weg van de sensatie in je mond. De sensatie die keihard zijn best aan het doen is om je te laten afvragen hoe deze hap van precies hetzelfde gerecht nu nog lekkerder kan zijn dan de vorige.

Het zachte sorbet ijs van het toetje smaakte zo geweldig naar appel alsof een hele appelboom inclusief de zon en lente gecomprimeerd en afgekoeld waren tot deze bol heerlijkheid op mijn bord. De frisse smaak contrasteerde perfect met de fermere structuur van de beignets van vlierbloesem.

De bonbon bij de koffie bevatte een complete framboos (en mijn eerste van het jaar) en hier verwonderde ik mij zo over dat ik hem al half had afgehapt voordat ik een foto had kunnen nemen.

75,- in totaal voor 2 personen, superaardige bediening en uitmuntend eten is voor mij de reis zeker waard.

3. An

Holy cow (yes, pun intended), wat was het eten hier héérlijk!!

Dinsdagavond zijn we hier met 4 volwassenen en 2 kids gaan eten. Lucky us: want op maandag en dinsdag kan er “Molengras” besteld worden. Dit is hun versie van het steppegras (erg dunne frietjes) met een ontzettend malse steak eronder. Er werd keurig gevraagd hoe we de steak gebakken wilden hebben en dit werd zeer goed uitgevoerd. Mijn medium was perfect medium en zó ontzettend mals en smaakvol. Zeker een aanrader! Ook een ontzettend grote portie. Zelf had ik de champignon roomsaus erbij en anderen de pepersaus. Beide sauzen zeer lekker. Alleen was ik blij dat ik de pepersaus niet had, want ik ben niet zo’n held met pittig eten en het was écht PEPERsaus dus 😉
    Andere bestelde gerechtjes: gegrilde kipfilet, balletjes in tomatensaus en voor de jongste uit het gezelschap de visstick met tartaar en frietjes (zie bijgevoegde foto’s - het aparte kommetje met de sla hoort bij het Molengras, logisch apart geserveerd aangezien het bord lekker vol lag).

Het interieur past helemaal bij het “Meat”-concept. Wel ontzettend warm binnen, maar misschien ook logisch in een grill restaurant.

Geen voor- of nagerechten besteld, het hoofdgerecht was meer dan voldoende. We kregen er echt niets meer bij (zelfs de grote eters hebben aardig mogen duwen om alles op te krijgen).

De bediening zeer vriendelijk en bekwaam! Chapeau voor de jongedame die de bestelling van ons gezelschap volledig onthield, inclusief de verschillende gewenste bakwijzen en sauzen.

Om dan toch 1 puntje van kritiek te geven: ik vond het jammer dat de ice tea niet met ijsblokjes, citroentje en stampertje werd geserveerd. Vooral voor die prijs (€2,70) had dat wel gemogen. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken. Al bij al: een etentje hier is niet goedkoop, maar je krijgt er wel heel wat voor terug (zowel kwalitatief als kwantitatief). Zeker een aanrader! 👌

4. An

Dit is echt een super goede frituur! We zijn eind 2016 naar Rekem verhuisd en hebben een aantal frituren in de buurt geprobeerd, maar Peper & Zout steekt er voor mij met kop en schouders boven uit. Binnen is het heel netjes en er is achter de frituur (dus niet aan de kant van de Rijksweg) een kleine parking. Het personeel is vriendelijk en het gaat er altijd snel vooruit, ook als het druk is!
    De frietjes, snacks en broodjes zijn dik in orde. Een keer (tijdens onze verhuis) ben ik 's middags broodjes gaan halen, waarbij ik graag een broodje met eiersalade wou. De eiersalade was op, maar dat betekende niet dat ik iets anders moest bestellen. Zonder problemen werd verse eiersalade voor me gemaakt en dat heeft gesmaakt! Qua prijs zijn ze niet duur, maar ook niet goedkoop.
    Kortom: ik heb deze frituur graag en zal die zeker aanraden aan anderen!

5. An

Gisteren heb ik hier met 5 vriendinnen heerlijk ontbeten! Ik had zelf gekozen voor grootmoeders ontbijt en hou niet zo van hartige pannenkoeken, dus vroeg of het spek en ei op een apart bordje gebracht kon worden en dat was helemaal geen probleem.
    Super vriendelijke, attente en oplettende bediening. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en of we misschien nog iets te drinken wensten (zonder opdringerig te zijn). Bij de reservering had ik doorgegeven dat 1 persoon (ikzelf) geen noten mocht eten o.w.v. een allergie. Bij het opdienen van extra brood werd door de bediening expliciet gevraagd wie de notenallergie had, want er was bepaald brood waarin noten waren verwerkt. Super! Voor mij werd vervolgens brood in een apart mandje gebracht.
    Het was er ook erg druk, dus maar goed dat we gereserveerd hadden! Binnen was het een beetje te warm, maar dat kwam misschien omdat we ons extra warm hadden aangekleed o.w.v. het koude weer en de geplande wandeling na het ontbijt. Verder wel een heel gezellige inrichting.
    Kortom: ik vond het top! We hebben heel erg genoten van ons ontbijt bij De Coeckepanne, een aanrader!

Meer recensies in Limburg