Nieuwste recensies in Limburg

Erg sfeervol restaurant. De mosselen waren heerlijk, zelden zo lekker gegeten. Mijn tafelgenoot had de tongrolletjes met een zalmvulling. Prima van smaak maar helaas waren de bijgerechten niet bijzonder. De spruitjes waren kapot gekookt en de frietjes slap. We gaan zeker nog eens langs al was het alleen al voor de mosselen!

Met hoge verwachting richting Genk, we kunnen er kort over zijn, het was helemaal volgens verwachting.
    Mooie locatie in de natuur met royale eigen parkeerplaats. Interieur is een symbiose van klassiek en modern. Zilveren couverts en mooie kristallen glazen. Ramen rondom en een grote open keuken waar we de koks in actie zien, top!
    Amuse parade was uitgebreid en verrassend lekker. Voorgerecht was ceviche van makreel met prima garnituur, ernaast een hele mooie Italiaanse begeleider.
    De topper van de middag was kabeljauw in een bouillon van Lapsang souchong met toefjes gel van calamansi en structuren van aardpeer en schorseneer. Ernaast een perfect aansluitende Torrontes 2015 van Tomero. Dit is een voor in mijn lijst, wow.
    Verder met een uitstekend gegaarde dikke tarbotfilet waarlangs spitskool, pastinaak, witlof en mosterdzaad, aan tafel aangevuld met een heerlijk frisse mosterdsaus. De sommelier had een prima Viognier 2016 van Jeanne Gaillard geselecteerd voor ernaast, genieten!
    Een mango dessert, dunne plakken en een chutney waarbij wat chili, ernaast nog structuren van chocolade. Begeleid door een heerlijke Riesling Herrenberg 2015 Auslese van Manz.
    Bediening was vlekkeloos in een ongedwongen sfeer, de sommelier heeft met vier voltreffers een dik compliment verdiend.
    Kortom een aanrader voor de levensgenieters, luxe eters en wijnliefhebbers.

Nog nooit zo slecht eten gehad, aangebrande kip shoarma een saus die we niet besteld hadden pfffff gewoon zijn geld niet waard, eindconclusie mij zien ze NOOIT MEER TERUG!

Rob Verheyen

Top bediening en bovenal zeer lekkere broodjes. Hier kom ik speciaal 10km voor gereden. Zelfs op drukke momenten merk je als klant niet veel. Nooit lang wachten.

5. Belgisch Tongeren

Getipt door enkele bekenden en dit jaar gekroond met een Michelin ster. Hierdoor gingen we met iets te hoge verwachtingen naar Tongeren.
    Interieur is strak en modern in de kleuren zwart wit, keurig. Gastvrouw is heel vriendelijk en correct. De start was prima, twee smaakvolle amuses en een heerlijk gerecht met langoustine waarbij een mooie Scheurebe.
    Het tussen gerecht was goed, paddenstoelen gebakken in truffelboter en stoof van ossenstaart, ernaast een frisse witte wijn die ik wat minder vond combineren.
    Het pièce, waar we relatief lang op hebben moeten wachten, was lekker puur met prima hertenfilet van hoge kwaliteit en een mooie wijn ernaast. Voor partner was het een relatief klein vegetarisch gerecht (het garnituur van mijn gerecht met wat toefjes crème van kaas), dat was een klein dompertje.
    Dessert was goed, de wijn ernaast vond ik minder goed combineren, jammer. De sommelier was in mijn beleving niet echt in vorm.
    Prijs-kwaliteitverhouding was ruim voldoende tot goed.

Meer recensies in Limburg