Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oudewater verdeeld zijn.

men.

Eten is perfect.
    Personeel prima.
    Maar veel te zout veel te veel.
    Hebben sommige friet weg kunnen gooien.

2. Internationaal Oudewater

Gisteravond uit eten geweest bij 3 Keuken & Bar. Na een vriendelijk ontvangst kregen we een menukaart met hierop zeer gevarieerde gerechten. Aangezien we hier voor het eerst waren, hebben we ons laten verrassen door voor de Verrassingsproeverij van 6 verschillende gerechten te gaan. Oorspronkelijk voor twee personen, maar op verzoek voor drie personen ook geen enkel probleem. De slogan is niet voor niets: "Al het goede komt in 3en".

Aangezien het een verrassingsproeverij is, zal ik de gerechten niet vermelden, maar de opbouw was zeer goed en ook uitstekend geproportioneerd. Het begon met koude gerechten en eindigde met warme. Ieder gerecht op zich kenmerkte zich door zijn eigen zeer verfijnde smaken, wat gecomplementeerd werd door een goed aanbevolen wijn. Dit menu leent zich ervoor om lang te dineren, maar op verzoek kregen wij de gerechten snel achter elkaar.

De sfeer was ook goed, het is een strak aangekleed restaurant met een subtiel achtergrond muziekje, een open keuken/bar en een zeer vriendelijke bediening.

Een absolute aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.

Lucas Teuben

Gezellig, bediening en eten prima.

Gewoon heerlijk gegeten. Een echt dorps restaurant.
    Lekker en ouderwets met heerlijke groenten Top

5. Chinees-Indisch Oudewater

We hadden heel weinig tijd om even een hapje te eten maar daar werd goed rekening mee gehouden! Het eten kwam vlot op tafel, de bediening was vriendelijk en de kwaliteit van het eten goed.

6. Chinees-Indisch Oudewater

Het eten is heerlijk en de service is top. Vergeet ik te melden dat ik een gerecht zonder ei moet, dan vraagt ze het na. Top!
    Wij rijden tegenwoordig een aantal kilometers om toch daar onze Chinees halen.

7. Nederlands Oudewater

Vanwege de opening van een expositie in galerie Sille het aangename met het noodzakelijke combineren door daarvoor te gaan eten bij Joia. Op aanraden hier terecht gekomen, wat goed is bevallen.
    Mooi rustig ingerichte zaak, ruim opgezet ook. Vriendelijke bediening, vooral lekker enthousiaste dame die ons bediende. Voorgerecht en hoofdgerecht bevielen goed en er stonden nog wel meer gerechten op de kaart die aanlokkelijk klonken. Lekkere wijn erbij gedronken. Verder stond er meteen een karaf op tafel met kraanwater (ipv uit natuurbronnen opgepompt en daarna verscheept), ook een pluspunt.
    Helaas zat het tempo er niet genoeg in om een nagerecht te eten. Wellicht een andere keer tijdens een bezoek aan het leuke plaatsje Oudewater.

Nieuwe eigenaar, dus wellicht beter? Helaas, de menukaart was weinig verrassend en vernieuwend. Het vlees (lam en ossenhaasmedaillons) was van niet zo'n goede kwaliteit en de truffel in de saus niet gevonden. Ook waren er diverse groepen waardoor je elkaar niet kon verstaan. Na koffie snel afgerekend. Jammer! Bediening was prima, verder een mooie locatie maar kwaliteit kan echt beter.

j van dser Horst

Met z'n 2-en heerlijk gegeten, vlotte bediening. Het was toppie!

Sandra van Vliet

Heerlijk ijs. Iedere keer als ik in de stad ben, moet ik wel een ijsje nemen met lekker veel slagroom ;) Jammer genoeg vind ik 1,25 wel een beetje duur voor een ijsje.

Fam Burger

2e kerstdag wezen eten, was weer geweldig. Goede bediening, eten super.

Afgelopen zaterdagavond heerlijk gegeten met 8 personen. Op de iets te gezouten spareribs na (waarbij vermeld moet worden dat wij nagenoeg zoutloos eten), niets op het eten aan te merken. De sfeer is knus en gezellig druk, maar aan het einde van de avond werd het iets te benauwd binnen. De service was goed maar later op de avond werd de bediening steeds minder attent.

Fantastisch! Toppie! Zo lekker gegeten en zo'n supervriendelijke bediening! De kok kan er wat van! Ga maar gauw zelf proberen!

14. Chinees-Indisch Oudewater

Super restaurant qua eten en bediening. Sfeer is typisch chinees maar men doet echt zijn best daar!

15. Nederlands Oudewater

Paul & Marijan

Na 1 uur wachten kregen we onze capachio die veel te zout smaakte. vervolgens moesten we weer een uur wachten alvorens het hoofdgerecht geserveerd werd. De steak had totaal geen smaak de saus was veel te zout. Al met al 77 euro weggegooid! Voor ons geen Joia meer.

Leo

Hier wordt je koffie met liefde en vakmanschap klaargemaakt waar je bij staat. Vakvrouwschap zou trouwens een beter woord zijn, want de meeste barista’s zijn vrouw. Maar ze verstaan hun vak! Prettige casual zitgelegenheden met uitzicht op hartje stad. Geen dikdoenerij, maar netjes en prettig – en uitstekende koffie!

Geen lekker ijs. Te waterig en kleine bollen. Ook veel te duur.

Zouden in Gouda gaan eten, maar door ernstige verkeershinder zijn we naar Oudewater gegaan en kwamen bij eetcafe Lumiere. Heerlijk gegeten, goede smaak, mooi op de borden opgediend, gezellige sfeer en een goede bediening. Komen zekers nog een keer terug.
    Coen & Irma

19. Nederlands Oudewater

De verwachtingen waren hoog, maar helaas. Slechte prijs kwaliteit verhouding. Slechte bediening, geen oog voor de gasten. Wij kiezen liever een ander restaurant in Oudewater.

Personeel loopt er overigens in jeans en trimschoenen rond, niet echt gepast.

Prijs/kwaliteit is hier erg goed! Locatie is super en de bediening is snel en heel vriendelijk! Kunnen vele horeca gelegenheden nog iets van leren! Aanrader!

Het is alweer enige tijd geleden dat we dit Restaurant bezocht hebben. De bediening is vriendelijk, maar de kaart is voor een Eetcafé stevig geprijsd. Tournedos € 26.50. Slibtong (3 stuks) € 21,50. Lekker gegeten, prima. Overall dankzij het gezelschap een gezellige en smakelijke avond gehad. Prijs kwaliteit matig, te duur.

22. Chinees-Indisch Oudewater

Ik eet hier iedere maand en ik vind het een super leuk restaurant. De bediening is uitermate vriendelijk en staan altijd klaar voor een praatje! Ik kom hier nu al jaren en heb een heleboel personeel gezien maar het personeel van nu is wel echt top ! Het eten is ook heel lekker !

23. Chinees-Indisch Oudewater

Als we chinees eten dan halen we het hier. Ik vind de chinees in Oudewater erg lekker. Ben er trots op dat wij zo'n chinees in Oudewater hebben!!

Met z'n vijven heerlijk gegeten (tapas gemiddeld). Lekker veel keus, goede en lekkere porties en erg gevarieerd. Bediening was gezellig, dus echt aan te bevelen.

25. Chinees-Indisch Oudewater

Hier hebben we gegeten op 22 november 2013. De lange muur is een erg veel voorkomende naam voor een chinees restaurant in Nederland. En de uitstraling van dit restaurant is al even gemiddeld. Maar dat is dan ook precies waar ik hem op geselecteerd had. De bediening bestond uit twee jonge vriendelijke meisjes. En dat is dan wel weer wat uitzonderlijker, alhoewel je het wel steeds vaker gaat zien bij Chinese restaurants. We kozen voor de rijsttafel A met haaienvinnensoep vooraf. En vervolgens vier ruime schalen met vlees met champignons, foeyonghai, koulouyuk, en babi pangang. De koffie was niet te zuipen, maar wat maakt dat uit. China is nou eenmaal geen koffieland. En de prijs was ook weer heel gemiddeld voor Chinese begrippen. Iets meer als 40 euro voor twee personen met een buik vol eten.

bep

Alex Lakerveld

Het ijs is inderdaad heerlijk en de bediening is goed en gezellig, maar eerdergenoemde prijsstijging is inderdaad nogal fors. Ook erg duur zijn de spikkels, ik geloof dat je dat je daar een euro voor betaald en dat is net zoveel als een tweede bolletje, echt schandalig duur.

Ik was verbaasd te zien dat er nog geen recensies zijn voor dit restaurant, want het is een echte aanrader! Het eten is superlekker, het personeel heel attent en vriendelijk. Je voelt je er zo welkom, echt super! Een feestje vieren in het zaaltje aan de overkant is ook altijd goed geregeld en gezellig.

Heerlijk gegeten. Ondanks alle drukte een perfecte gegrilde rib-eye en een heerlijk lamshaasje. Wij komen terug. Complimenten voor de kok en de bediening.