Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Ossenzijl verdeeld zijn.

1. Nederlands Ossenzijl

Heerlijk gegeten. Asperges, biefstuk, varkenshaas met brie, saté, lamskotelet. Alles was perfect bereid.

2. Nederlands Ossenzijl

Heerlijk op het terras wezen eten en drinken, goede bediening en heerlijk aan het water. Service is goed, eten smaakte fantastisch en met een goed gevulde maag kon ik terug naar huis rollen.

Zeker voor herhaling vatbaar, we lunchen er al regelmatig en blijven hier met plezier terugkomen.

3. Nederlands Ossenzijl

Wat een slechte ervaring en onbeschoft personeel . Als je ergens iets van zegt of naar vraagt sturen ze iemand anders . Zo van had je wat ? Zo doen we dat hier . Maw rot maar lekker op. Slechte kennis van wijnen en likeuren 4x naar binnen gaan om na te kijken . Teleurgesteld weg gegaan om nooit terug te komen.

4. Nederlands Ossenzijl

Ben er zondag met het mooie weer even op het terras geweest en wat van de kleine kaart gegeten. Wat mij opviel zijn de verse ingrediënten, mooie bord opmaak en netjes klaar gemaakt. Bediening was redelijk snel voor zo'n groot terras.
    Kortom, ik zeg dit is een goed begin voor het seizoen bij Stuitje. Tot de volgende keer, als er een tafeltje vrij is.

5. Nederlands Ossenzijl

thijs brechmann

6. Nederlands Ossenzijl

De beste locatie in Ossenzijl waar je voor een redelijke prijs uitstekend kan eten. Topper. In dit restaurant is er een zeer goed verzorgde saladebar, zowel warm als koud.

7. Nederlands Ossenzijl

Wij zijn nu een aantal malen met een groep bij Stuitje geweest, ook zakelijk. Het was altijd al goed en ze weten ons toch nog steeds positief te verrassen. Overal valt over te praten en maatwerk is geen enkel probleem. We zijn altijd vriendelijk geholpen en het eten heeft ons goed gesmaakt.

8. Nederlands Ossenzijl

Sinds de overname van Tinus een erg leuke plek geworden, we komen hier geregeld even uitpuffen op het terras met een biertje erbij. Zelfs nog (gratis) nootjes erbij gekregen laatst! ga zo door Tinus.

9. Nederlands Ossenzijl

Arjan en Kristel

We kwamen wat laat aanvaren, maar ondanks dat de kok al klaar zat om naar huis te gaan, heeft ie ons nog een heerlijke maaltijd bereid. Ook de bediening was super! Kortom: wil je gezellig, lekker en niet duur uit eten, ga naar Stuitje!

10. Nederlands Ossenzijl

Christa en Kees

Heerlijk gegeten, alles lekker vers, schoon, vriendelijke bediening.
    Lekker fris getapt biertje.

Kortom, als we weer in de buurt zijn, gaan we zeker weer naar het Stuitje in Ossenzijl.

Bedankt Tienes.

Groetjes Kees en Christa.

Hindeloopen.

11. Nederlands Ossenzijl

Leuke lokatie, zeer vriendelijke bediening, eten lekker.

12. Nederlands Ossenzijl

Vriendelijk personeel, persoonlijke bejegening, heerlijk gegeten.

13. Nederlands Ossenzijl

Super eetcafe/restaurant! Ik ben het volkomen oneens met de negatieve reacties.. In ieder geval een super avond gehad bij kolkzicht in ossenzijl. Wij komen hier als gezin graag terug! De bevolking is vriendelijk en in de zomer is er jeugd dat bij de brug zwemt. Grappig als je een biertje nuttigt op het terras! Echt een aanrader en de carpatio is overheerlijk!! Een aanrader voor gezin en ook om even een borrel te drinken!
    Groetjes uit Haarlem

14. Nederlands Ossenzijl
  15. Nederlands Ossenzijl

Onze ervaring was super te noemen. Vlotte bediening in een sfeervol restaurant. We hebben heerlijk gegeten. Er werd aandacht aan ons geschonken en ook was alles opgeruimd en netjes. Wij komen zeker weer om van deze sfeer en heerlijk eten te genieten.

16. Nederlands Ossenzijl

slechte ervaring

Zeer slechte ervaring met dit restaurant!

Op een warme dag lekker aan het varen, in Ossenzijl aangemeerd voor een hapje en drankje.

Personeel was erg onbeschoft maar toen we er wat van zeiden vonden ze dat heel normaal.
    Er werd gezegd: Ja mevrouw, als het druk is op het terras is hebben we wel iets beters te doen dan vriendelijk tegen de gasten te zijn!

Overal tafels met glazen, borden en bestek van de vorige gasten er nog op.

Er liep genoeg personeel rond maar niemand die de moeite nam om de tafels op te ruimen. Uiteindelijk zelf de rommel maar opgeruimd en op de bar gezet.

45 minuten op drinken moeten wachten, ondanks 3x vragen. En dan ook nog het verkeerde krijgen!! Nog 2x gevraagd om de koffie maar blijkbaar was dat heel moeilijk.

Niet vaak meegevaakt dat er op een terras zo slecht bediend wordt.

17. Nederlands Ossenzijl

Op basis van de recensies zijn we gaan eten bij dit restaurant. Voor ons en andere gasten was het vandaag een minder warm onthaal. Het personeel had de uitstraling weinig zin te hebben in gasten. Het eten werd op tafel gekwakt en je moest naar de bar lopen om aandacht te trekken. Structureel brachten ze het bestek lang nadat het eten was geserveerd. De schol was blubberig, spare-ribs waren droog en aan andere gerechten waren laf. Ook hebben we een uur moeten wachten. Kortom, niet voor herhaling vatbaar.

Toevoeging: Naar aanleiding van bovenstaande recensie wou de eigenaar in contact komen met mij. De eigenaar biedt zijn oprechte verontschuldiging aan over de gang van zaken die dag en wil graag iets voor ons betekenen. Hij nodigt ons uit nog een keer langs te komen en belooft dat we dan een andere ervaring opdoen. Via de mail stuurt hij kortingsbonnen. Dat was netjes!

18. Nederlands Ossenzijl

Hsv de Snoek Wolvega

Gisteravond met het bestuur van de Snoek wezen eten bij Kolkzicht. Totaal 11 personen. Het eten was zoals gewoonlijk super lekker. Het personeel zorgde er voor dat we niets te kort kwamen en dat alles voor iedereen tegelijk kwam, zodat we niet op elkaar hoefden te wachten om te kunnen beginnen. Stokbrood en kruidenboter hadden we niet besteld, maar werd ook op tafel gezet. Het personeel is heel erg vriendelijk en vragen vaak genoeg of er nog iets aangevuld moet worden. Wij begrijpen niet dat er in andere recensies soms iets negatiefs wordt vermeld. Het is in onze omgeving en dorp een goed restaurant waar je met een tevreden gevoel vandaan komt. Een echte aanrader!

19. Nederlands Ossenzijl

Super lekker eten! Service een dikke 10, aardig personeel en gezellige communicatie.
    Wat opviel was dat het vlees lekker roze gebakken is, zoals ik het graag heb.

Verder erg mooi bij de Kolk, als u een watersporter bent is het zeker waard om even te kijken!

Groetjes, Mark

20. Nederlands Ossenzijl

Jammer van de zeer vette schnitzel qua bakboter of olie, jammer voor de smaak.
    Kabeljauw weinig smaak, gaarheid goed, maar weer de bak boter of olie.
    Varkens sate was mals maar erg rood van binnen, te grote stukken en weer de bak of braad olie behoorlijk sterk van smaak.
    We proberen het wel eens weer.
    vr gr h Drees te Appelscha

21. Nederlands Ossenzijl

Wat een genot om hier op het terras te zitten. Heerlijk beschut aan het water. Super gegeten; wij hadden de snoekbaars.
    Ruime portie en mooi van smaak.
    De desserts zien er niet alleen heel mooi uit maar zijn het zeker waard om terug te komen.

22. Nederlands Ossenzijl

Donderdag middag gezellig op terras wat gedronken goede sfeer en bediening.

Later in Restaurant gedineerd mooie kaart ruime keus.

Wij hebben heel goed gegeten Super.

Desserts waren ook heel mooi en lekker....

23. Nederlands Ossenzijl

De ontvangst is vriendelijk en gastvrij.

De bediening is vlot.

De kwaliteit van het eten is minder. De kabeljauw is droog met een slappe korst, de bijbehorende groente is matig.

Gezien de recencies, die ik gelezen heb en waar ik op af gegaan ben, had ik hoge verwachtingen, maar helaas ik vind de kwaliteit van het gebodene onvoldoende.

24. Nederlands Ossenzijl

Onlangs hier een hapje wezen eten. Het was vrij druk in het restaurant en hebben dus ook even aan de bar moeten wachten op een tafeltje, maar dat was voor ons geen probleem.

De bediening was erg vriendelijk, het meisje wist veel te vertellen over de omgeving en hielp ons met het zoeken naar een locatie om te slapen. Het eten was ook erg naar ons zin, we moesten echter wel eventjes wachten maar dat was het waard.

De inrichting van het restaurant kan wel wat moderner, maar het geeft wel sfeer. We zullen hier zeker nog een keer gaan eten.

25. Nederlands Ossenzijl

Er nu een aantal keer gegeten... alle keren erg goed en lekker gegeten...

Bediening was erg goed en vlot....

Eten was goed op smaak....

Het gebouw zelf ziet er gezellig en sfeervol uit...

Dit restaurant is een echte aanrader... kom zeker vaker eten als we weer in de buurt zijn....

26. Nederlands Ossenzijl

Mooie locatie!

Altijd wat te zien bij die brug!

Gezellige open haard en lekker eten! Gemoedelijke sfeer!

En als het plotseling op het terras heel druk is (onverwacht mooie Pinksteren!), is het niet zo gek dat de jonge en onervaren bediening een beetje gestressed is! ( reactie op eerdere reactie).

Mijn ervaring was heel positief!

27. Nederlands Ossenzijl

We zijn gisteren met vrienden gaan eten in Restaurant Stuitje in Ossenzijl. Eerst buiten aan het water een drankje en later binnen heerlijk gegeten. Alle gerechten waren goed van smaak. De bediening was attent en prettig.

Kortom een leuke avond en goed eten.

28. Nederlands Ossenzijl

Tijdens het Pinksterweekend gegeten bij dit restaurant. Eerdere jaren waren we er ook al eens geweest, maar ik hoorde van bekenden dat er een nieuwe eigenaar was. Dus even proberen!

Om te beginnen, de sfeer en inrichting van de zaak is sterk verbeterd en is goed te noemen. Echter waar het om gaat in de horeca is de service. Deze is slecht. De bediening liep op het terras, maar wist totaal niet van elkaar wie waar mee bezig was. Het duurde ruim een half uur voordat we ook maar iets op tafel hadden.

Wat betreft het eten zelf, het voorgerecht was redelijk. Het hoofdgerecht, spare-ribs waren droog en het was erg weinig. Daarnaast moest voor alles (mayonaise etc.) worden bijbetaald.

29. Nederlands Ossenzijl

Jacob

Op een niet zo drukke dag hier gegeten.

Het was top.

Ietwat onhandige bediening, maar verder zeer tevreden.

30. Nederlands Ossenzijl

We hebben hier met ons 3en (2 volwassenen en 1 kleintje van 2 jaar) gegeten.

Sfeer was zeer hoog door kaarsen, binnen en buiten en een open haard.

De bediening was prima, je kreeg het gevoel dat alles mogelijk was.

De voorgerecht van mij was best veel, dit was het zogenaamde ''vis op het droge'': 3 zalmpakketjes gevuld met aardappelsalade en spekjes....zeer lekker.

Hierna hebben we gekozen voor het proeverijtje voor 2 personen, dit bestaat uit een grote ronde schaal met de volgende gerechten:

- kipsate met (pittige) pindasaus.

-spareribs.

-zalmfilet.

-tarbotfilet met spek omwikkeld.

-stoofpotje van rundvlees.

Dit alles geserveerd met gebakken aardappelen, friet, groente en salade.

Schaal was mooi opgemaakt, het enige persoonlijke puntje wat mij opviel als ex-kok is dat de zalm iets meer ''opmaak'' kan hebben....

Dit was echt veel, we kregen het echt niet op.

Ik raad deze zaak zeer zeker aan!