Lunch Diner
za lunch 10:00 - 16:00 diner 17:00 - 20:00
zo lunch 10:00 - 16:00 diner 17:00 - 20:00

Omschrijving

Geschiedenis van Daatjeshoeve

De Daatjeshoeve is gebouwd in 1941 door een rijke industrieel uit Weert, de heer Waltje Gruythuysen. Deze in de oorlog gebouwde boerderij vernoemde hij naar zijn vrouw: Daatje, vandaar de naam Daatjeshoeve. Alleen mevrouw Daatje wilde hier niet wonen en zo werd de boerderij steeds voor een pachttijd van 6 jaar verpacht aan boerengezinnen. De bij ons bekende bewoners zijn de families: Vossen, Vanlier, Hendriks en van de Broek.

In 1971 werd de boerderij verkocht aan de familie Willems, die hier met een gezin van 10 kinderen met veel plezier (ruim 35 jaar) hebben gewoond.

In april 2007 is Daatjeshoeve gekocht door de familie van Geneijgen en hebben hard gewerkt om er voor te zorgen dat in april 2009 Fiets en wandelcafé Daatjeshoeve geopend kon worden. Op 1 januari 2015 hebben wij Pieter van ’t Zand en Heske Hofstede het stokje overgenomen en Daatjeshoeve omgedoopt tot Huyskamer Daatjeshoeve.

Wij hopen dat wij u snel mogen verwelkomen.

Met huyselijke groet,

Pieter & Heske

Toegankelijkheid

Informatie van restaurant:
  • Invalide parkeerplaats
Informatie van :
  • Let op: drempel op de route naar de entree
  • Toegankelijke terrastafel

1456232045 93
1561209736 93
1621986295 92
1649612003 90

1. Heerlijke lunch gehad, met een lekker dessert. Het was gezellig druk, de bediening is heel vriendelijk. Goede prijs/kwaliteit verhouding

2. We hebben hier gegeten met collega’s. Het was de leukste avond tot nu toe. Het personeel is zo gastvrij en de kwaliteit van het eten is uitmuntend. Zeker voor herhaling vatbaar!

3. Een prachtige uitspanning aan de rand van een fraai wandelgebied. De cour met zitgelegenheid belooft wat voor de zomer. Binnen in de hoeve is een ruim en sfeervol restaurant gerealiseerd. Met een meer dan uitgebreide kaart. Hulde.

4. M vd Boom

Lekker gegeten. Vriendelijke bediening. Knusse sfeer

5. Goede ontvangst met vriendelijke bediening

6. Heske

7. Lekker gegeten, vriendelijke bediening en een rustige sfeer. Komen zeker nog een terug. 👍🏻

8. Vriendelijke bediening, goed gegeten, fijne rustige sfeer, wat wil je nog meer

9. Heerlijk eten.
    Veel werk gemaakt voor schaduw plekken.
    Leuk personeel.

10. Op vrijdagavond heerlijk gegeten bij de Daatjeshoeve, met een grotere groep.
    De locatie en de mooie menu kaart waren heel verrassend, en Chapeau voor de attente en vriendelijke bediening!

11. Super lekker , en zeker niet niet duur voor mij direct een aantal michelin sterren toewijzen

12. Karel Mahuwallan

13. Hub Verdonschot

We hebben hier overheerlijk gegeten met een groep van 10 mensen op een super locatie met een geweldige bediening.
    Absoluut voor herhaling vatbaar.

14. Miranda Verdonschot

Wat een gezellige, knusse locatie! DAATJESHOEVE was top! Hartelijk ontvangst, goede bediening, héérlijk eten tot in de puntjes verzorgd, vriendelijk praatje met de gastheer en gastvrouw, prima gezelschap en dus al met al… precies dát waar ik van deze avond op hoopte.

15. Peter Verdonschot

Prachtige locatie, fantastische mensen en overheerlijk gegeten.

16. Jhf Stultiens

Heel lekker gegeten tegen een goede prijs. Prima bediening en service. Ook veel aandacht voor mensen met allergieën. Heel veel kan.

17. Karin Sanders

Gezellige locatie, erg vriendelijk personeel en heel lekker gegeten.

18. Yolande

Heerlijk eten met verse ingrediënten, goede prijs/kwaliteit! Zeer vriendelijke en snelle bediening. Groot zonnig terras en mooi gelegen vlak aan het Weerterbos. Een aanrader!

19. Het was wederom een genot om hier te eten. Top kwaliteit voor een schappelijke prijs. Eigen gebrouwd biertje. Leuk voorgerecht met o.a. een verrassend lekker rodekool soep. Hoofdgerecht hertenrug die TOP was. Hopelijk snel weer.

20. Robert Zoontjens

We zijn gisteren vanwege een familiedag gaan eten bij huyskamer Daatjeshoeve. Normaal ben ik niet scheutig met recesenties en het is me ook niet gevraagd. Maar de creativiteit van de kaart en de kwaliteit van het eten was heel erg goed. Met name de bediening die perfect snapte hoe je met een grotere groep gasten omgaat, het anticiperend vermogen op de behoefte van de groep was echt van supergoed niveau. De bediening zeer professioneel! Chappau! Wat een verademing om te constateren dat er nog steeds Restaurants zijn die het begrepen hebben. Een hele mooie locatie, geschikt voor een mooie boswandeling vooraf. Echt een aanrader.

21. AG van Eijk

Heerlijk gegeten met de buren.
    Heel gezellig.

22. Wauhhhh… Pieter… een chef die weet hoe je een heerlijke (eerlijke) maaltijd maakt! Verse producten… met passie bereid… fijne bediening… GENIETEN!
    Daarom komen wij graag terug!
    G. Van Tienen en vrienden.

23. Danny Daniels

Altijd goed toeven bij daatjeshoeve. Goed eten, gezellig, gastvrije sfeer. Toppie

24. Super goed gegeten in een gezellige ambiance. Erg attent en vriendelijk personeel. Was zeker een geslaagde avond!

25. S. Zuiderwijk

Super! Broodje was heerlijk. Het restaurant ziet er super uit en mooi te combineren met een wandeling.
    Wij komen vaker terug.

26. S. Linders

Etentje gegeven voor mijn 50e verjaardag voor 40 personen, in feestzaal boven het restaurant. Zaal was gezellig ingericht en de tafels mooi gedekt. Heerlijk gegeten, met voldoende keus voor iedereen. Goede bediening die overal voor zorgde. Kortom super leuke en gezellige avond gehad. Een aanrader.

27. Marc van Engelen

Op weg vanuit Breda naar de wedstrijd MVV-NAC hier gegeten. En wat een enorme aangename verrassing. Begon al met het brood met smeerseltjes die allemaal vers waren klaargemaakt. En dat proef je.

Als voorgerecht de huisgemaakte garnalenkroketten. Heerlijk. Als hoofdgerecht ik zelf de sukade, de anderen kabeljauw en de wildstoverij. Verse producten die ook zo smaakten en die zeer goed waren bereid. Tot slot broodpudding die erggg lekker was.

Concluderend een pareltje. En dat slecht voor 32,50 voor een drie-gangenmenu.

Waren maar meer restaurants zo.

28. We hebben heerlijk gegeten en alles was helemaal naar wens!
    Gaan zeker weer terug.

29. Gisteravond voor het eerst met vier personen bij de Huyskamer Daatjeshoeve gegeten en dit gaat zéker niet de laatste keer zijn. We kozen alle vier voor de proeverij van voorgerechten, waarbij ze stuk voor stuk onze verwachting overtroffen. De hoofdgerechten varieerden van hert, die we nog nooit zó mals gegeten hadden, tot snoekbaars die ook heerlijk smaakvol was.
    Over de proeverij van toetjes was ook iedereen te spreken, waarbij ik zelf een creme brulee had die gewoon prima was.
    Dit in combinatie met een aantal heerlijke speciaalbiertjes en prettige bediening, zorgde voor een 10 voor deze avond!

30. Marielle Vandendijk

Zeer mooie locatie, erg sfeervol interieur. Aangename gastheer, die passie heeft voor zijn vak. Fijne bediening, TOP. We komen zeker nog eens terug.

31. Eric Drossaert

Heerlijk gevoel van thuis komen en culinair verwend worden. Genieten van herfst met mooie gerechten en gezellige mensen.

32. Gisteren met ons personeel, 26 personen een fantastische avond beleefd!
    Het eten was uitermate goed, en een TOP bediening.
    Bedankt voor de fijne avond.

33. Eric Mertens

Gewoon alles klopt! Sfeer, locatie, eten, prijs & kwaliteit! Ga zo door!

34. Petra Raemaekers

We hebben heerlijk gegeten met een super bediening. We gaan zeker een keer terug 👍

35. Stefhan

36. Prachtige locatie aan het bos. We hebben met een groep genoten van het keuze menu. Een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding. Veel gerechten zijn top. Chocoladetaartje als dessert is helemaal super.

37. Gideon & Laura

We hebben heerlijk gegeten op deze unieke locatie. Er wordt op niveau gekookt tegen een hele schappelijke prijs. De gastvrouw geeft je in de winter de tijd bij de kachel met een glaasje wijn, voordat je aan tafel gaat. Kortom; een aanrader!

38. Maureen

Vanavond weer heerlijk gegeten bij Pieter en Heske, de nieuwe kaart staat weer vol lekkere gerechten. We werden hartelijk ontvangen, eerst een glaasje wijn bij de kachel en daarna heerlijk eten aan de huiskamertafel. Genieten is het altijd bij jullie!

39. Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer en met prima bediening. Aanrader.

40. Erg lekker gegeten en gedronken in een gezellige sfeer! Kom zeker nog eens terug!

41. We komen bijna elke week bij de Daatjeshoeve. Super vriendelijk personeel je voelt je er meteen thuis. Het eten is uitstekend alles heerlijk op smaak en prachtig geserveerd.

Een echte aanrader!

42. Joeri Blom

Een leuke en sfeervolle omgeving waar je lekker kan eten. Ik ga zeker met regelmaat terug.

43. Met Valentijnsdag hebben wij ontzettend genoten van een speciaal menu.

44. Uitstekend gegeten voor de prijs die ze handhaven voor een drie gangen menu, met een oplettende bediening. Voor herhaling vatbaar.

45. Vanavond heerlijk gegeten. Goede bediening. Huiselijk bij het open haard vuur. Rustig natafelen. Voor herhaling vatbaar.

46. We hebben vanavond heerlijk gegeten bij de Daatjeshoeve. Daarnaast is het tafelen in een hele fijne gemoedelijke ambiance, waar je je meteen thuis voelt. Wij verheugen ons al op een volgend bezoek.

47. Jennifer & Jan-Dirk

Een echte aanrader! Bij "Huyskamer Daatjeshoeve" hebben we al meerdere keren mogen genieten van heerlijke culinaire kwaliteit, tegen een eerlijke prijs. Met een bosrijke omgeving, kindvriendelijke dieren op eigen terrein en een knisperende warme houthaard bij binnenkomst, wordt een rustieke en gezellige ongedwongen sfeer gecreëerd. Door gastvrouw Heske en het personeel word je iedere keer hartelijk en persoonlijk ontvangen, en ervaar je inderdaad de huiselijke sfeer waardoor je je welkom voelt.

Het eten is een werkelijk sensatie voor de smaakpapillen! Of het nu gaat om een voor, hoofd of nagerecht, iedere keer slaagt de keuken er in, een met creatieve zorg heerlijke maaltijd op tafel te krijgen. Onze persoonlijke voorkeur gaat uit naar het driegangenmenu waardoor je voor slechts €29,95 een heerlijke avond in een gezellige ambiance ervaart. De chef Pieter zorgt tevens voor een wisselende kaart per seizoen waardoor de keuze leuk en interessant blijft. Heb je 's middags lekker gewandeld en gun je jezelf geen tijd voor een uitgebreid diner, dan is een heerlijke Daatjeskeuze voor 13,95 een zeer goed en voedzaam alternatief.

Kortom, een geweldig restaurant met jonge enthousiaste eigenaren! Het eten is heerlijk en de prijs is eerlijk. Het personeel vriendelijk en de sfeer is huiselijk, warm en gezellig. Wij blijven zeker komen!!

48. Ton en Jolanda Fransen

Nu al enkele keren bij Huyskamer Daatjeshoeve heerlijk gegeten, deze avond de nieuwe kaart geprobeerd en daar staan weer veel lekkere gerechten op en echt genoten van het voortreffelijke eten. Ook de sfeer en inrichting zijn knus en gezellig met het knapperende vuur in de kachel. Een echte aanrader. Dus niet alleen voor lunch na een wandeling maar ook heerlijk te dineren zullen we hier vaker te vinden zijn. Top!!

49. Met de familie hebben we hier heerlijk gegeten in een gezellige, huiselijke sfeer! Het 3-gangenmenu was kwalitatief erg goed voor een aantrekkelijke prijs. We hebben een erg gezellige avond gehad bij de Daatjeshoeve. Wij komen vaker!

50. Resianne absil

Heerlijk eten en goede bediening! Ook super om 's avonds lekker een hapje te eten!

51. godain weerts

Samen met Eric en Renata heel lekker gegeten. Daatjes hoeve is niet meer alleen een wandel cafe. Voorgerecht de proeverij is een echte aanrader, heerlijk met grote porties, de gerookte eend met knolselderij was super. Het hoofdgerecht zwijn was heerlijk mals, goed gegaard. Ook de parelhoen was super. De borden waren een plaatje.. geweldig, mooi gewoon.

Kortom zeer goed gegeten met een prima prijs kwaliteit verhouding. Weert heeft er weer een mooi restaurant bij. Wij komen zeker terug. Godain en Marlie.

52. Wij hebben het als zeer goed ervaren. Hadden lekker een paar uur gewandeld en toen wat gedronken en afgesloten met eten. Wij vonden het erg lekker en de bediening was zeer goed met name voor ons Nikki.

53. Riki & Lou

Gisteren met onze vrienden Annie en Piet heerlijk gegeten bij Daatjeshoeve in Nederweert. Een heerlijk 4-gangenmenu, tel hierbij op een prettige, rustige omgeving, goede en vriendelijke bediening en na afloop nazitten voor de openhaard... het was geweldig en zeker voor herhaling vatbaar. Riki & Lou.

54. Heerlijk apart gegeten! Smaak sensatie!

55. Trees 13561 punten

De nieuwe eigenaars weten wat gezelligheid, service en kwaliteit is. Net waar de vorige geen benul van hadden.

Het eten is prima... het drinken is hier koud, ook dat woord kende de vorige eigenaar niet.

Gewoon goed.

56. Nieuwe uitbaters sinds de lente (2015) met kok met ambities. Vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten. Verse producten met zorg bereid. De ligging is bijzonder zo aan de rand van het Weerterbos.