Wij zijn trots u te mogen verwelkomen in ons restaurant, dat gelegen is een pand dat vroeger dienst deed als Heerenlogement. Het veranderde van functie maar behield zijn gastvrijheid. Ons sprankelend team bedient u graag van de echte Illy koffie met appeltaart.

Ook voor uw (zaken) lunch zit u bij ons op uw gemak. ‘s Avonds kunt u genieten van een gerecht van onze kaart dat wordt geserveerd in het keldertje, in de opkamer of voorkamer. Onze indrukwekkende zaal wordt gebruik voor bruiloften en partijen, maar ook voor vergaderingen en koffietafels.

Met een open haard in de voorkamer en terras aan de Vecht hebben wij een geschikte locatie voor elk seizoen.

• High tea: € 13,95

1241969653 73
1291120971 62
1319207439 56
1382401990 53

1. Heerlijk gegeten in een goede sfeer. Het 3 gangenmenu is zeer uitgebreid en naar verhouding erg voordelig. Glazen wijn ook goed gevuld. Dus super ! We gaan zeker nog weer bij Zuster Francina eten.

2. Zoals gebruikelijk lekker gegeten in prima sfeer

3. Susanne

Heerlijk gegeten. Mooie ruimte en goede sfeer. Bediening is vriendelijk en alert.

4. Samen met dochter wezen lunchen vanmiddag, een huisgemaakte gehaktbal en een broodje gezond. Erg lekker gegeten in een sfeervol voormalig klooster met een vlotte bediening!

Wij komen zeker terug!

5. Aris Verburgh

Wij komen hier al jaren (2 personen). De prijs kwaliteit verhouding vinden wij heel goed. Daarnaast is de bediening uitstekend en vinden we de sfeer ontspannen. We proberen wel eens aan ander restaurant, maar komen dan toch weer terug bij zuster Francina.

6. Wij hadden een high tea bij Zuster Francina. Het eten was erg lekker en ruim voldoende; leuk met een soepje vooraf. De bediening was ook goed en de sfeer is leuk (door inrichting en locatie). Prijs/kwaliteit erg goed.

7. Anoniem374

De bediening is vriendelijk en netjes. Het driegangenmenu heeft voldoende keus en de gangen smaakte lekker. Een prima restaurant om lekker te eten.
    Alleen de stoelen waar wij op zaten waar enigszins doorgezakt.

8. Els borgman

We waren met zijn zessen en iedereen heeft heerlijk gegeten. De bediening was goed en vriendelijk.

9. Eten was oké.
    Het restaurant was koud. Lukte niet om de warmte erin te krijgen. Dat maakt de sfeer minder.

10. Laat ik positief beginnen: het personeel is zeer vriendelijk. Dat was een warme binnenkomer. Maar in het restaurant was het koud en werd het tijdens ons verblijf ook niet warm. Ramen van enkel glas dragen daar natuurlijk ook niet aan bij. Verder was het eten matig, de garnalen niet de beloofde gamba's en de gegrilde eendeborsten werden welhaast afgekoeld opgediend en ook nog half gaar. Natuurlijk werd het, met excuses, hersteld, maar zo maak je je gasten niet enthousiast over je spijzen. Daardoor loopt de prijs-kwaliteitverhouding wat uit de pas. Wij lopen er in ieder geval niet warm voor en reden met ijskoude voeten en onderdanen huiswaarts.

11. Elise den braber

Ondanks dat we aangaven geen haast te hebben stonden we toch heel snel weer buiten. Ook stonken onze kleding naar de rook uit de open haard.

12. Loes Overbeek

Het was gezellig en het eten was heel lekker. Vooral de kippendijen waren heel mals. En dat is vaak bij andere restaurants wel anders. Zeker een aanrader om daar te gaan eten.

13. Marjolein

Wij hebben een super leuke en gezellige avond gehad. Personeel was erg vriendelijk en werkte met veel plezier. We hebben veel met elkaar gelachen over een mes dat per ongeluk viel. Het moordspel was spontaan begonnen. ;-) We hebben lekker gegeten met elkaar en raden dit restaurant zeker aan.

14. Beneden was het tochtig en koud.

15. Super tent. Leuk dat je een amuse krijgt vooraf. Bediening was goed, netjes en kwam regelmatig langs. Eten was ook nog eens lekker! Leuk om vaker te gaan!

16. Lekker eten en betrokken bediening.

17. Wij hebben een leuke avond gehad. Lekker gegeten en goede bediening.

18. Bianva Honders

Goed eten voor een mooie prijs! Leuke bediening!
    Sfeer is wat minder door de felle lampen vind ik persoonlijk.

19. Kom hier al jaren en het eten en de bediening is nog steeds super.
    Zeker een aanrader, voor de prijs hoef je het niet telaten.

20. Lia Verheul

Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs

21. Gijs van Dongen

Super vriendelijke bediening, value4money, heerlijke kaasfondue met truffel voorgerecht en mooi rose gebakken diamant haas.
    Bediening wist wel erg weinig van wijn

22. J van Beekhuizen

Heel lekker gegeten en bijzonder gezellig en leuk personeel.
    Echt een aanrader!

23. Diny Tjoelker

Heerlijk gegeten prima en vriendelijke bediening, zeker voor herhaling vatbaar

24. Wij zijn hier nu 2 x geweest met meerdere personen. Ik vind de prijs/kwaliteit echt super! Mooie ligging van het restaurant, heeel lekker eten, goede bediening. Wij gaan hier zeker vaak terug. Het menu van 20 euro is echt TOP! Houden zo!

25. Met 4 personen gegeten. 4 Verschillende gerechten. Groente zou meer mogen zijn. Wij zijn tevreden en komen zeker terug.

26. Wat een tegenvaller dit restaurant. De cappuccino was niet zoals het hoorde. Smakeloos slappe bak. De bestelde Gamba salade was even snel in elkaar geflanst. Je proefde enkel azijn. De bediening, aardige jongedame, maar wellicht kan ze hier ook niks aan doen, bleef na het serveren lang weg. Ik heb hier ooit, jaren geleden eerder gegeten, toen was het top. Niet voor herhaling vatbaar.

27. Een fijne en gezellige gelegenheid om te genieten van een lekkere maaltijd. We komen er graag. Wel jammer dat de menu kaart en website niet dezelfde informatie geven. B.v. bij de mousse van het dessert.

28. Sfeervol restaurantje met erg vriendelijk personeel. Met een heerlijke amuse, wat ik erg kan waarderen. Eten was heerlijk met ook voldoende tijd tussen de verschillende gangen. Hier ga ik zeker nog een keer eten.

29. Om de verjaardag van mijn liefje te vieren hebben we hier genoten van een 3 gangen menu van € 20,- . Vooraf een goede carpaccio (had iets dressing gemogen) en trio van vis Holl. garnalen, forel en gerookte zalm - een smakelijke combi. Hoofd - beiden spies van ossenhaas en varkenshaas met peper- of rode wijnsaus, daar at je haast je vingers bij op zo lekker!
    Als dessert een bolletje sorbetijs m 43 er doorheen en een plakje tiramisu - simpel maar heerlijk!
    Het is een gezellig adres waar je graag terugkomt op een toplocatie. Ik ken het al jaren.

30. Greet Otten

We hebben heerlijk gegeten, komen zeker nog een keer terug. goede bediening

31. Miep van Hees

Wij hebben heerlijk gegeten. Het was gezellig en een fijne vrolijke bediening.

32. Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel, zeker waar voor je geld !

33. gerrie boschvink

We hebben al twintig jaar een dinerclub met zijn zessen en dat een lid tot twee keer toe het hoofdgerecht (beenham) koud kreeg geserveerd, is toch wel een enorme smet op het geheel.
    Er is ook geen kok geweest om de excuses over te brengen, voor de rest heeft ieder lekker gegeten.

34. Prima voor een snelle hap. Niet bijzonder, maar gezien de prijs oké. Wil je echt uit eten, dan heeft Maarssen zeker betere alternatieven.

35. Henriëtte

Heerlijk gegeten voor een mooie prijs! Echt een aanrader!!

36. Kwaliteit van het eten was super. En heel vriendelijk personeel. Topavond gehad!

37. Natascha Goozen

Wat een leuke bistro. De bistro ligt in een leuke omgeving. Lekker gegeten en gezellige bediening.

38. Heel erg goed en zeer vriendelijk personeel

39. een goed restaurant met goed eten voor een redelijke prijs met vriendelijk personeel

40. Ries Baegen

Een hele lekkere eet, en gezellige dans avond gehad, het eten was goed, bediening attent
    sfeer prima, live latin muziek, leuk contact met de band leden, zeker voor herhaling vatbaar.

41. Gisteren heerlijk gegeten met me gezin

Terwijl de band lekker Latijnse muziek speelde
    Bediening was top
    Tot de volgende keer

42. Goed eten, vriendelijke bediening en leuke latin muziek. En dit alles voor een schappelijke prijs.

43. De service was perfect, zeer enthousiaste en vriendelijke gastvrouw. Het eten was van het verwachte niveau en zeker in lijn met de prijs. Prettige omgeving voor een doordeweeks diner :)
    (gedineerd op dinsdag 14 maart 2017)

44. Tjeerd Koopman

Vriendelijke bediening, het eten was goed op smaak.

45. Wij hebben met ons gezin een gezellige avond gehad. De jongste mocht zelf haar ijsje maken in de keuken. Daarna werd er door de ober samen met mijn dochter gezongen voor de jarige onder ons. Kortom een gezellige avond gehad bij zuster Francien.

46. Heerlijk gegeten, goede porties, attent personeel en geen overdreven poespas. Lekker eten en een goede sfeer!

48. Zaterdagavond heerlijk gegeten! We werden verast met een heerlijke amuse van het huis en ook de nieuwe kaart was verassend. De bediening was ook erg aardig en behulpzaam.

49. A. van Hiele

Zaterdag met 30 personen heerlijk gegeten. We hadden een mooie eigen zaal en van te voren de menu's doorgesproken. De bediening was erg aardig en behulpzaam. Een aanrader! Ook de prijs/kwaliteit was goed.

50. Heerlijk gegeten! Geupdate kaart met leuke nieuwe gerechten. Zeer gastvrij en goede service. Echt een aanrader.

51. Vroeger er een keer gegeten, toen was het heerlijk. Varkenshaas was sappig en met stroganoffsaus. Afgelopen juli was het varkenshaasje wel heerlijk qua smaak maar droger en taaier en veel te klein (nog kleiner dan een mexicano van de snackbar, misschien dezelfde verhouding als een frikandelletje) en geen saus meer erbij. En friet (die heerlijk is) voor 2 personen was te weinig, dus bijbesteld. Gelukkig werd ik getrakteerd, zelf zou ik geen 16,50 neerleggen voor een mini varkenshaasje.

52. JeGa 347 punten

Op vrijdagavond gegeten bij Zuster Francina. Vriendelijke ontvangst en bediening. Stokbrood met kruidenboter had iets te lang onverpakt gestaan, was te droog. De uiensoep was zeer donker (en zout) maar werd zonder problemen en met excuus gewisseld voor een lekker gevulde tomatensoep. Het hoofdgerecht bestond uit een lamscarre en vispannetje. Beide waren goed en compenseerde de mindere start. Het restaurant heeft een gezellige ambiance.

53. ineke verstraeten

Wij hebben er op 1e kerstdag gegeten. Het was er steenkoud.Ik dacht eerst dat het aan mijzelf lag.Er zat zelfs een dame met haar jas aan te eten en nog iemand die een poncho had omgeslagen. Er is een open haard aanwezig maar die was niet aan. Had juist zoveel sfeer gegeven en vooral nu het kerst was.De oude kaas op de carpaccio rook muf. In de hertenbiestuk zaten taaie zenen( of hoe dat mag heten). Grand dessert was 1 bordje dat in het midden werd gezet waarop maar een paar dingetjes lagen die zo uit de Makro kwamen ( daar leek het op)Het toonde niet.Kwaliteit was ver te zoeken en ik heb nog nooit zo slecht gegeten in een restaurant en dat nog wel nu het kerst was. Het pluspunt was de bediening. Erg aardig!! Maar hier ga ik niet meer eten.

54. Het eten was verrukkelijk. Op woensdag een speciaal menu in de muziekzaal, waar een verrassend latin-duo speelde.De bediening was vriendelijk en de sfeer gezellig.

55. Helaas niet lekker gegeten.
    De uiensoep vooraf was ronduit slecht. De haas sate was redelijk maar niks bijzonders. De biefstuk van mijn tafelgenoot was in plaats van medium/rare echt volledig suf gebakken.
    We kregen wel excuses en een drankje van het huis. Uiteraard kreeg mijn tafelgenoot een nieuwe biefstuk en de soep werd van de rekening afgehaald. Dat was keurig opgelost.
    Beiden toch helaas niet het gevoel dat we hier nog eens willen eten.
    Het terras ligt wel gezellig en aan de vecht en bij de brug.Dus voor een drankje is het prima vertoeven.

56. Iemand op het naast gelegen terras zei al dat we beter door konden fietsen, hadden we dat maar gedaan. Het stokbrood werd plat gesneden geserveerd. De kipsate was niet gaar en er werd een salade geserveerd die helemaal slap was. Het personeel was wel vriendelijk.

2,1
  57. Ben en Annelies de laat

Wij lagen met de boot in Maarssen. Hebben hier heerlijk gegeten, vlotte vriendelijke bediening. En alles zeer betaalbaar.

58. Leuke tent, ziet er gezellig uit en nodigt uit om te zitten.
    We hadden niet gereserveerd, maar dat was geen probleem er werd even snel iets geregeld.

Drankjes waren snel op de tafel. Nadat we een keus hadden gemaakt liet het niet lang op zich wachten tot we ons eten hadden.
    We hadden als extra aardappelgratin besteld en deze is echt een aanrader!

Mijn vlees(gevogelte) leek mij niet op alle stukken helemaal goed doorbakken en aangezien ik zwanger ben, wilde ik geen risico nemen. Wat ik erg vervelend vond, was dat mijn bord terug kwam van de keuken met de opmerking dat de kok het wel goed vond....
    Ik heb echt een discussie moeten voeren met de jonge(!) dame van de bediening en het bleek dat andere mensen zich ook stoorden aan haar houding. Uiteindelijk is het naar wens opgelost, maar dit moet naar mijn mening echt beter worden opgepakt. (klant is koning?)

Verder is het ons heel goed bevallen en komen we zeker nog terug om van het eten en de sfeer te genieten.

59. Afgelopen zondag bij Bistro Zuster Francina gegeten. Eten was heerlijk. De bediening was erg goed en attent.
    Geen sterren restaurant maar dat is ook niet te verwachten van een Bistro.Alles wordt apart geserveerd, ik had een saus bij mijn vlees besteld dus dat kwam in een apart bakje erbij, daar was ik wel tevreden mee gezien ik het dan zelf kon doseren. Alles apart serveren is natuurlijk wel in stijl met een Bistro en leuk dat zij zich er hier ook aan houden.

60. Gisteren met een vriendin even een hapje gegeten.
    De ene kant had zalmfilet, de ander kant lamscarré, prima
    Het is geen sterrenrestaurant dat weet je bij voorbaat maar ook de extra (gewokte groente) waren goed verzorgd en completeerde het hoofdgerecht. De peche melba was goed en royaal.
    Bediening attent en gezellig, terwijl alle tafels bezet waren en in de kelder ook nog een familiefeestje.

61. Ik heb hier een paar dagen geleden met een paar collega's gegeten. Ik moet zeggen dat deze zaak mij slecht bevallen is en dat ik niet van plan ben om er nog terug te komen.

Eten & drinken: Ik had zin in spareribs en die heb ik dan ook genomen. Toen mijn bord verscheen vond ik ze eigenlijk al niet smakelijk ruiken (ik heb het toen omschreven als "natte hond geur"). Ongemarineerd en met een heel eenvoudig sausje bleken ze ook, eenmaal in de mond, niet veel voor te stellen. Ik had razende honger anders had ik ze gewoon laten liggen. De friet was lekker maar niet voldoende voor de hoeveelheid mensen. Mijn collega's hadden andere gerechten maar blijkbaar moet je de sausjes apart afrekenen (wat ik een beetje belachelijk vind omdat sommige vleessoorten nu eenmaal met een sausje geserveerd horen te worden).

Service: Het meisje wat ons eten bracht was verder prima, daar is niets op aan te merken.

Sfeer: Ik vond het koud in het restaurant en ik was niet de enige. Ook andere gasten hadden het erover dat het koud was. De kou maakte mij niet erg vrolijk en zorgde voor veel minder sfeer. Het zou gezellig kunnen zijn als het op een winter dag een beetje lekker warm was.

Prijs/kwaliteit: Het restaurant is op zich niet heel erg duur, maar ik ben ook niet te spreken over de kwaliteit. Ik heb vele male betere spareribs gegeten voor minder geld.

Ik ga hier niet nog een keer naartoe en ik zou het ook niemand aanraden.

62. Francina is niet meer wat het geweest is. Je wordt bediend door kinderen, eten is slecht met weinig bijgerechten en daardoor duur.
    Bestel je een kip-sate dan krijg je 3 kleine stokjes met brokkies kip er aan. Net zoals die kant en klare zakjes die je bij AH kan kopen en die je alleen in heet water op hoeft te warmen. Bestel je verse jus d'orange krijg je toch iets uit een pak en dan maar volhouden dat het echt vers is. Mij zien ze niet meer terug.

63. Geen goede bediening, eten duurt erg lang en het drinken is niet goed, vooral bij een normaal glas chocomel
    Het is ook erg duur ivb met de kwaliteit

64. annemarie

Zo net gegeten bij Francina, helaas zijn prijs versus kwantiteit niet in evenwicht. Gerechten worden zeer sober geserveerd terwijl de prijs toch meer doet vermoeden. 'n Kale kalfs entrecote voor 21 euro is duur betaald. Uitstraling restaurant is ok evenals de bediening. Eindconclusie voor ons : niet voor herhaling.

65. Samen met mijn partner op 25 juni gegeten bij dit restaurant. Een slechte ervaring helaas, zeewolf die op tafel werd gezet zonder enige geur of smaak (werd ook vervangen door sliptong). Mijn partner had een speciaal gerecht met drie verschillende soorten wildbiefstuk omwikkeld met het vetste reepje spek wat je je bedenken kunt. Een simpel schaaltje salade en een bakje ongare frites. Wij komen hier niet meer terug, dat is zeker.

66. Heel sfeervol restaurant met heerlijk eten voor een redelijke prijs. Wij waren met een grote groep van ongeveer 20 personen en werden goed en snel bediend.

67. Eten was redelijk maar een kaal bord met een varkenshaas, sorry hoor, dat ziet er niet uit. Ook de toetjes waren van de afdeling afwashulp maak effe gauw een toetje! Heel jammer, had goede verwachtingen :)

68. Yvonne

Met 4 personen bij de Bistro gegeten, helaas viel het eten erg tegen. Het voorgerecht gebakken mosselen was ronduit slecht, mosselen en de prei waren aangebrand(zwart), is wel van de rekening gehaald. Een mandje stokbrood wordt neergezet zonder kruidenboter. Bij het hoofdgerecht krijg je een metalen schaaltje met patat voor 4 personen en 2 schaaltjes salade die fantasieloos waren, het stuk vlees ligt kaal op je bord, totaal geen aankleding. Bij het nagerecht helaas het verkeerde gekregen, dit is wel hersteld. De bediening was wel vriendelijk en de wijn was goed.

69. Deze avond met 11 pers gegeten. Bediening was super, er werd op alles gelet. Eten was goed maar de schalen van ijzer met patat en boontjes met spek kan anno 2011 niet meer. Voor de rest super avond gehad, we komen zeker terug. Doe wat aan de ijzeren schaaltjes en het is helemaal top.

70. Gezellige entourage, we zaten aan een tafeltje in de zon aan de Herengracht. Het voorafje (schelpen & zalm, paling + garnalen) was goed verzorgd. De hoofdmaaltijd (rib-Eye & kangoeroe) was gewoon slecht. Klaarblijkelijk is het voor de Chef niet mogelijk deze gerechten goed te bereiden. Beide stukken vlees waren taai (echt taai dus) en volledig smaakloos. Het valt eerlijk gezegd ook niet mee om een ingevroren stuk rib-eye mals en op smaak te bereiden. Hier komt meer bij kijken dan wanneer je met verse producten werkt. Desalniettemin, dat is het probleem van de Chef die klaarblijkelijk ook niet de moeite neemt zijn gerechten te proeven voordat ze geserveerd worden.

Deze tent is leuk voor een eenvoudige lunch maar een afraden voor een diner.

71. Gemakkelijk, gezellig ingericht restaurant/bistro. Goede kaart met fijne gerechten. Prijs/kwaliteit is gewoon prima. Je kan van een goede biefstuk tot een saté bestellen.

Snelle bediening, goede eetgelegenheid met kinderen.

72. Prima bistro.

Leuke bediening, wel een beetje vergeetachtig (2, 3 x om iets vragen).

Als voorgerecht de eendenborstfilet; heeeerlijk!

Als hoofd; 3 sliptongetjes die je zelf mag fileren, heel lekker.

Prijs/kwaliteit verhouding prima in balans.

73. Een leuk ogende, drukbezochte bistro op een leuke locatie met gezellige nisjes en een sfeervolle ambiance.
    We werden in totaal door vier personen bediend. Dit ervoeren wij als nogal chaotisch.
    De bediening was jong, fris en prettig in de omgang.
    Het servies was op meerdere plekken beschadigd en het eten en de presentatie hiervan waren middelmatig: kleur-, geur- en smaakloos.

Eerlijk is eerlijk, een eenvoudige lunch voor vier personen (uitsmijters & tosti's) met ieder één verfrissing voor 24 euro is spotgoedkoop.
    Maar dat beseften we pas toen we de rekening kregen. Alleen, 'goedkoop met concessies' was niet onze insteek.
    Al met al een teleurstellende ervaring.

74. Erg leuk restaurant, met name erg gezellig. Een echte bistro met leuke ruimtes. Eten is niet hoogstaand maar goede prijs/kwaliteit verhouding. Bediening is altijd vriendelijk. Wij komen hier zeer regelmatig, is min of meer onze vaste stek. Kan het iedereen aanraden als je gewoon gezellig ergens een hapje wil eten.

75. Wij eten regelmatig (zo'n 5 x per jaar) in dit restaurant en ik kan me geen negatieve ervaring herrinneren. Hoogstens af en toe een schoonheidsfoutje, maar dat kom je in elk restaurant wel eens tegen. Wij hebben er altijd prima gegeten en vinden de prijs/kwaliteitsverhouding prima.

76. Als je niet eens weet wat je eet jan...tournedos hoe kun je dan het hele restaurant afkraken? Prima restaurant op het hoekje bij de vecht. Mooi en prima!

77. met z'n vieren gegeten gelijk ook voor het laatst in dit restaurant. Voorgerecht kwam niet gelijk met de andere voorgerechten. Tourledo op verzoek voor 2 personen laten doorbakken. Echter het vlees was rood van binnen, werd teruggenomen naar de keuken maar op een te hete plaat gebakken, hierdoor was het vlees aangebrand en nog steeds rood. Op verzoek werd een nieuwe tourledo gebakken, deze was ook rood en werd niet meer opgegeten. Met afrekenen werd deze wel in rekening gebracht. Een dicussie met de bedrijfsleider welke als zeer vervelend werd ervaren, werd uiteindelijk voor 1 persoon het vlees niet in rekening gebracht. Zeer zeker geen klantvriendelijk restaurant, eet de volgende keer in een ander restaurant in Maarssen

78. E. de Vries

Lekker gezellig gegeten. Geen franje of poespas. Goed, eerlijk produkt, voor lage prijs voor het hele gezin. Leuke bediening, wel jong.
    Een aanrader!