Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Kollum verdeeld zijn.

Deze avond heerlijk gegeten in dit gastvrije restaurant tegen een scherp tarief.
    Voor net geen 50 euro een voorgerecht, plate, nagerecht en drinken voor 2 volwassenen en een kind! Om het geld hoef je het niet te laten. Een echte aanrader!

2. Chinees-Indisch Kollum

H.Loonstra.

In de meeste Chinezen in de omgeving geweest, maar toch... toch de gerechten van de Chinees te
    Kollum hebben net dat tikkeltje meer. Houwen zo!

Samen met mijn vriendin een high koffie gehad. We werden verwend met 3 overheerlijke koffie specialiteiten. Een etagère vol met diverse zoetigheden (zó veel dat we na een 45 minuten stopten omdat we "vol" waren). Daarna werden we verwend met een aantal warme Arabische hartigheden. De gastvrouw vertelde ons met passie over de gerechten en bereidingswijze. Alles wordt zélf bereid! Kortom… een manjefieke ervaring.

Zéker een aanrader voor iedereen die een high zat is en kennis wil maken met de Arabische keuken!

Vellinga

Meer dan een halfuur gewacht op bediening, maar ook met herhaaldelijk wenken geen reactie.
    Uit frustratie maar weggelopen.
    Wat een slechte bediening.

George Jean

Bier, wijn koffie en dessert en 4 hoofdgerechten en een lekkere appetizer vooraf en een heerlijke slaschotel, voor nog geen €100. Waar kan dat/ Dat kan bij Manjefiek. Heerlijk gegeten, prijs en kwaliteit in geen verhouding. Voor die prijs en zo lekker eten. Dat dat kan. Naast het heerlijke eten, de sublieme prijs kwaliteit verhouding ook mooi ingericht. Zeer vriendelijk personeel. De kok die wam informeren of het smaakte. Kortom: Goed eten, tegen een lage prijs, in een uitstekende ambiance en super aardig personeel. We hebben er twee keer gegeten en komen zeker terug.

Wij eten graag en vaak buiten de deur, zijn overal zo'n beetje geweest , maar Gasterij Manjefiek steekt daar met kop en schouders bovenuit!
    Wat een fantastische gerechten, echt alles, van het eerste gerecht tot het laatste ijsje/koffie was perfect. De bediening is ook zeer attent! Dit restaurant is een hele grote omweg waard!

Tom en Hannie van Elst

Het was zoals gewoonlijk supergezellig bij manjefiek.
    Het eten was meer dan fantastisch, de keuze groot en de sfeer idem dito!
    We komen er geregeld, en blijven dit zeker doen.
    Een aanrader voor degene die dit genot nog niet geproefd heeft!

8. Chinees-Indisch Kollum

Super lieve mensen en heerlijk eten.

J. van der Hoeven

Gisteren voor het eerst daar een snackje gegeten en viel ons alles tegen helaas. We zijn daar in het cafetaria gaan zitten om een patatje te eten en we kregen het (in tegenstelling tot alle andere mensen die er zaten) gewoon in plastic bakjes in plaats van op borden. Ziet er niet zo netjes uit en is zeker niet consequent in vergelijking met de andere gasten.
    Bovendien zat er vrij weinig zout op de patatjes, we hebben maar apart zout gevraagd en er zat geen mosterd bij de kroket.

Daarna een ijsje genomen en er was zo'n rotzooi gemaakt met de chocolademachine (voor over het softijs) dat er maar een tweede ijsbeker onder werd gedaan. Lastig eten als je er twee moet opeten voor je bij het laatste beetje ijs bent aangekomen. Daarnaast zat mijn ijsje ook onder de chocoloade van het ijsje van mijn partner, maar ik houd niet van chocolade. Dus was ik niet zo blij mee.

Toen wilde ik afrekenen en wilde ze het eten - nog een keer- afrekenen. Dat had ik al betaald.

Al met al matig eten, prijs ging wel, maar de service vonden we erg slecht. Gaan we niet meer heen.

Wybe

Een zeer goed eetgelegenheid. Vriendelijk personeel. In één woord geweldig, kan niet beter.

Heerlijk gegeten, sfeervol restaurant, vriendelijk personeel. Een echte topper in Kollum en omstreken. En een mooie locatie.

Gasterij Manjefiek

An

2x een pizza besteld, 2x niet kunnen genieten. De eerste keer droop het vet van de pizza af, bodem sompig en klef. Vandaag weer besteld (na haast een jaar). Trek je de doos open thuis en dan kun je treuren. Waar is het beleg?? Die 2 stukjes spek, 1 stukje ham en paar ringetjes kaas heb ik er zelf nog maar over gegooid thuis voor de smaak. Ik ben genezen, ik kom hier niet meer.

Gewoon goed en de helft goedkoper dan in de buurt.

16. Chinees-Indisch Kollum

Ondanks dat er hier in de buurt ook wel chinese restaurants zijn rijden we graag wat verder naar Kollum. Golden River is nog echt een authentieke chinees in plaats van een wok. Ook voor lopende buffeten kan je prima bij Golden River terecht, er is voldoende keuze. Het personeel is altijd erg vriendelijk. Een dikke voldoende!

17. Chinees-Indisch Kollum

Super kwaliteit eten en prijs kwaliteit verhouding kan gewoon niet beter. Ondanks dat we hier een chinees restaurant in ons dorp hebben, rijden we toch liever naar Kollum. Jammer dat dit restaurant geen site heeft.

Lisanne

Ik vind het erg lekkere vis ! Aardige jonge kerel. Alleen wel jammer dat ze geen pinautomaat hebben. Ik zou ook graag de route willen weten van de viskar dat is makkelijker dus als ik hem zou kunnen krijgen zou dat mooi zijn.

20. Chinees-Indisch Kollum

Geweldig! Fantastisch goed lopend buffet voor weinig geld. Super kwaliteit en zeer aardig personeel. Ze kennen snel hun vaste klanten en altijd een praatje. Ze zitten al meer als 25jaar in kollum en hebben en zeer goede naam opgebouwd. Ga zo door!!!!!

In Lutjegast lekkerbekje besteld. Was aan de lauwe kant, maar dat weet je met een rijdende kar.

Maar een lekkerbekje van panga of tilapia is geen lekkerbekje. Slappe hap, glazig en zonder smaak. Heb de helft weggegooid en dat voor 3.50.

Daar kopen we dus nooit meer vis. Lekkerbekjes en kibbeling maak je van zeevis. Ik heb 20 jaar in Katwijk gewoond. Dus ik weet waar ik het over heb.

Toevallig in Helpman vorige week deze kar tegengekomen en n portie kibbeling besteld. Heerlijk! Malse vis, krokante korst, lekker gekruid maar niet (te) zout. Perfect. Zou graag het rijschema (ongeveer) weten want dan rij ik er met liefde voor om, zo lekker.... (ik woon in t centrum en koop geregeld kibbeling op de Vismarkt, maar nog nooit zó lekker)

P. D. Hippolite

Douwe komt bij ons direct voor de deur, wegens prive redenen. Elke Woensdag de zoute haringen en lekkerbekjes zijn voor ons het middageten. Voordat hij 65 is zijn wij al lang weg, zo zijn wij wel blij.
    Groetjes Paul

Een hele gezellige jonge kerel die net vader is geworden van z'n 3e zoon ;-) Altijd even blij en correct, en tijd voor een praatje ! De kibbeling is er heerlijk vers en de haring smaakt ook erg goed. Ben blij dat hij wekelijks zo voor de deur staat ...

Zaterdagmiddag 4 zoute haringen gekocht in Baflo, direct in de koelkast. Lekker 's avonds bij een glaasje wijn! 22 u, de vis stinkt de verpakking uit, ziet bleek en de smaak is smerig. Direct de container in. Jammer, koop er geen vis weer. Bah!!!

Marijke uit Warten

Jammer dat jullie telefonisch onbereikbaar zijn. Vanmiddag bij de kar een haring gekocht. Was erg lekker, maar bij afrekenen ging er iets fout. Ik kreeg 3,05 euro terug ipv 8,05. Ik betaalde met een 10 euro biljet. Nu wachten tot volgende week.

27. Chinees-Indisch Kollum

Heerlijk!

Ik woon al 5 jaar niet meer in de omgeving van Kollum, dus moet het met andere restaurants doen. Maar ik ben nog geen enkel (afhaal)restaurant tegengekomen die het lekkere eten van Golden River kan evenaren! Ik ga er daarom graag heen als ik weer in de buurt ben.

Na een klein onbegrip bij de bestelling echt heerlijk gegeten.
    Verse groente en sla bij de patat.
    De kipsateh was ook heerlijk.
    Lekker pittige saus die niet uitgedroogde stukje bevatte oid, en heerlijk mals vlees.
    Daarna nog een lekkere stroopwafel sundae gehad met precies genoeg stukjes stroopwafel.
    Echt een aanrader!

Mevr. Kuiper

Vandaag hoorde ik de viskar van Friese vis in de straat. En ik dacht goh ik haal een bakje kibbeling met saus! Eenmaal thuis was de trek al gauw weg. Ten eerste leek het niet op gebakken kibbeling.. En dan nog maar niet over de smaak gesproken.. Vette troep! Net of je vissensnot omhuld in een lichtbruin korstje eet! Bah bah bah!