Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Kerkdriel verdeeld zijn.

1. Internationaal Kerkdriel

adriaan

19271 punten
  2. Internationaal Kerkdriel

Volgens hun website is Flicka is de droom van chef-kok Thomas van Santvoort en partner Merlijn van den Bosch. Een plek waar passie, kennis en kunde, opgedaan bij verschillende top restaurants, gebundeld worden in moderne gerechten van top kwaliteit met een verrassende kwinkslag. Veel belovende woorden die ons nieuwsgierig maakte. Dus geboekt voor een lunch op de zaterdag.

Het ambitieuze project is nog volop in ontwikkeling. Begin oktober is het eerste gedeelte opengegaan, het luxe restaurant met erboven vier suites.

De ligging van het restaurant is ideaal voor wandelaars, op de dijk midden in het rivierenlandschap tussen Maas en Waal met uitzicht op het water. We waren iets eerder vertrokken om nog even te kunnen wandelen. Vanwege de koude wind waren we iets te vroeg binnen zodat we nog even kennis konden maken met het gebouw en de chef, die we dus al veel langer kende dan verwacht. Hij heeft namelijk ruim vier jaar in het team van Nico Boreas gewerkt in de periode dat wij er zeer regelmatig kwamen, leuk!

De inrichting is strak modern met keurig gedekte tafels waaraan lederen kuipstoelen met zitcomfort. Rondom vensters zodat er overdag ruim voldoende licht binnen komt. Beneden is een bar met loungeruimte. Aan het terras, parkeerplaats en brasserie wordt nog gewerkt.

Het prijzen van het menu zijn zo opgebouwd dat het aantrekkelijker is om voor zes gangen te gaan, dat leek ons geen straf. Als aperitief een Sauvignon uit de Touraine van Vincent Lacour die erg goed beviel. Ernaast een knabbel, emping gekruid met ras el hanout met een dip van gele curry, als je eenmaal aan begint is het moeilijk om ervan af te blijven, het schaaltje was dan ook snel op.

De eerste amuse bestond uit drie hapjes. Een krokant kaaskoekje met een bolletje hele frisse roomkaas, een smaak bommetje. Een falafel bolletje met koriandercrème en harissa-gel, erg lekker. En een kerriecakeje waarop een plakje gerookte zalm wasabi crème en limoenzeste, mooi hoog op smaak en prima textuur, veel belovend!

In een cocktailglas structuren van tomaat, onderin een zoetzuur gemarineerd cherrytomaatje, erop een licht gerookte schuim van tomaat, afgewerkt met poeder van tomaat en dilleolie. Een mooie smaken combinatie met als hoogtepunt het zoetzure tomaatje wat hoog op smaak was.

De eerste begeleider werd uitgebreid gepresenteerd door de gedreven Luc Linnebank, (leuk om hem hier weer terug te zien). Grüner Veltliner Terrassen Kamptal van het huis Rabl, heerlijk fris met bloemig aroma en mineralige afdronk. Op een mooi wit bord twee structuren van dorade, plakjes ceviche en een cilinder delicate tartaar, verder zoetzuur structuren van rettich en komkommer met een vleugje gember, toefjes crème van lavas en vinaigrette van lavas. Delicate smaakjes, de ceviche was verrassend fris met ernaast prima zoetzuur accenten die een aangename bite hadden, de gember was keurig gedoceerd, heerlijk. De wijn was keurig in balans. (9,75)

Verder met een Oostenrijkse Schauerstoff cuvée Suchtfaktor (2015) van het huis Schauer gemaakt van vier druivensoorten die vanwege het slechte oogstjaar deels uit Slovenië zijn geïmporteerd. Een frisse start met een wat ronde licht kruidige afdronk. In een blauw schaaltje twee dikke langoustine staarten afgedekt met schijfjes pompoen ernaast een quenelle crème van pompoen, een kleine in limoen gemarineerde oerwortel, afgewerkt met een schuim van kokos en een een jus van langoustine. Mijn lievelings-ingrediënt, perfect gegaard met een heerlijk garnituur waarbij de wijn naadloos aansloot, toppie. (9,8)

Uit Duitsland een heerlijke Riesling uit de Moezel van Heymann Lowenstein, cuvée F 2014, met een vleugje petrol. Uit de keuken de proeverij van kreeft in vier delen, serieel uitgeserveerd om zo de de onderdelen met de optimale temperatuur te eten. We starten met een hele mooie presentatie van opengewerkt aardappelkrokant, erop stukjes rauwe kreeft, afgewerkt met toefjes crème van dille. Een ware delicatesse met hele mooie textuur,wow. Gevolgd door een schaaltje geconcentreerde kreeftenbisque met druppels dilleolie, heerlijk! Verder met een puree van truffelaardappel waarover een schuim gemaakt van kreeften corail, afgewerkt met aardappel kaantjes en schaafsel van zwarte truffel. Prima smaken waarin de truffeltoets mooi aanwezig is. Om af te sluiten een flink stuk van de staart bedekt met schaafsel van zwarte truffel in de bisque met druppels dilleolie, puur genot! De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en mooie zuren. (9,9)

Verder met Pinot Noir 2015 uit de Bourgogne van Domaine Lamy-Pilot, heerlijk fris met sappig rood fruit, soepele tannines en aangename aardsheid. Uit de keuken wild van de nieuwe kaart. Een mooie cilinder fazantenfilet met erop gebakken cantharellen en een cracker met dikke plak ganzenleverpaté, ernaast een cannelloni gevuld met Pied du Mouton (paddenstoelen) aan de andere zijde een halve stronk gekarameliseerde witlof afgewerkt met eigen jus en albuferaschuim (opgemonterd met ganzenlever). Geen licht gerecht, maar mooie volle rijke smaken met aardse tonen die door de heerlijke frisse wijn weer wat lichter werden. Dit is wijn spijs op zijn mooist, genieten! (9,8)

Voor bij het pièce “De Toren Fusion V” 2013 uit Stellenbosch, een krachtige rode gemaakt van een blend van vijf druiven, geconcentreerd, rijk en complex met aangename kruidigheid en een lange afdronk. Uit de keuken twee perfect gegaarde medaillons van de hazenrug afgewerkt met aardappel kaantjes en bieslook, ernaast zoetzuur gemarineerde rode biet en chips van meloeskes gevuld met aalbessencrème, aan tafel afgewerkt met een heerlijke eigen saus licht gekruid met five spices. Heel puur waarin de smaak van de delicate haas (zonder lever toets) helemaal tot zijn recht kwam. De wijn was keurig in balans. (9,75)

Als overgang naar het dessert, in een cocktailglas, een quenelle bananenijs op basis van soja op een mousse van witte chocolade, lekker en niet te zoet.

De dessertwijn was een Hongaarse “H” Tokaji van chateau Pajzos gemaakt van laat geplukte Hárslevelű. In het aroma tonen van wit fruit in de mond een mooie zoet zuur balans. In een wit schaaltje een quenelle mousse van passievrucht, ernaast ijs van passievrucht en een mousse van laos afgewerkt met toefjes hele frisse gel van passievrucht, coulis van passievrucht aangezoet met karamel en meringues van limoen. Heerlijke frisse exotische smaken die prima combineerden met de wijn, die ietsje ingetogen werd door het uitbundige smakenpalet. (9,7)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal erg lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd door enthousiaste Luc Linnenbank. Correct met gezelligheid en uitgebreide uitleg van wijn en spijs.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend.

Lagen onze verwachtingen al hoog, ik moet toegeven dat ze overtroffen zijn, complimenten voor het gehele team. Een klassieke stijl met hele mooie smaken, prima ingrediënten en top bereidingen begeleid door uitgelezen wijnen.
    Dit was een van mijn aller beste eetbelevingen van dit jaar (mijn volgers weten wat dit inhoud), een adres om snel terug te keren. We voegen ze graag toe aan onze favorieten. Bedankt!

Gezellig avondje uit met lekker eten en vriendelijke bediening.

Heerlijk gegeten, en goed verzorgde avond gehad.

Wij halen altijd af. Superlekker dan genoeg vriendelijke bediening. De beste snackbar in de omgeving.

Wij zijn hier inmiddels 4 keer geweest. De eerste keer was het eten goed maar we hebben wel lang moeten wachten.
    De tweede keer hebben we alleen wat gedronken omdat we lang op de drankjes moesten wachten zijn we ergens anders gaan dineren.
    De derde keer was wederom een deceptie; lang op de ober moeten wachten; nadat we hem geroepen hadden en zeiden dat we dorst hadden was zijn antwoord: ik heb ook dorst.
    Maandag 19 juni wederom geprobeerd maar er kwam weer geen ober opdagen; hij had het te druk met zelf een wijntje te drinken. Na 20 minuten maar weg gegaan.
    Voorlopig gaan we maar niet meer; jammer want het is een mooie lokatie.

Jan van Wordragen

Was uitstekend, gezellig

Heerlijk gegeten, vlotte en correcte bediening. Je hoeft niet lang te wachten op je bestelling. Ruime keuze tapas. Het is wat duurder dan andere tapas restaurants.

Geweldige tent, leuke mensen, vlotte bediening, goede porties en lekker dunne friet.
    Super tent.

Mijn bestelling stond ruim 5 min op de counter koud te worden omdat de werknemers het drukker hebben met zichzelf en vervolgens zeggen ze doodleuk ... oh de crizleys zijn op dus hebben we er maar berenklauwen bij gedaan.
    Als ik een kroket wil bestel ik ook geen frikandel lijkt mij. Al met al lauw eten en een onvolledige bestelling.

1,7

Pieter de Swart

Toprestaurant! De nieuwe eigenaar is er in korte tijd in geslaagd het te ontwikkelen van een eetcafe naar een restaurant dat wat mij betreft een michelinster verdient. Ook heel geschikt voor het vieren van feesten!

Eten besteld via thuisbezorgd.nl. Het was verschrikkelijk. De kipvleugels waren zwart en zat geen smaak aan. De friet was slap en taai. En als je belt geven ze aan geen tijd te hebben voor deze klacht.

Nooit meer bestellen wij hier iets.

Goede ervaring bij Saporito. Ben hier meerdere malen wezen eten. Zeer aardige man in de zaak. Gezellig een praatje maken en wat eten.

Ruud

Vandaag een heerlijk zonnig plekje op een vol en sfeervol terras. De bediening deed zijn best maar de keuken is organisatorisch een drama . Heel erg lang wachten op de appetizers. De ober heeft het over miscommunicatie in de keuken en de klanten maar wachten en wachten. De eigenaar brengt hier en daar en drankje weg terwijl er om ons heen veel mensen klagen over het lange wachten tegen de obers, maar de eigenaar doet of hij niets hoort en houdt zich van de domme.
    De doorkomst van de hoofdgerechten duurt zo mogelijk nog langer en dan krijg je lauw eten met "rest" frietjes die klef en slap zijn en vis die niet gaar is. De ober blijft alleraardigst en biedt ons nog een kopje koffie aan en vertelt eerlijk dat het vandaag in de keuken niet loopt .

Dat hadden we dus in de gaten maar de kassa doet het prima en tikt een fors bedrag aan.
    Jammer, want Dukdalf schuwt niet de lokale pers om zijn aspiraties uit te dragen maar dat moet dan maar voor anderen zijn, want ons zal hij niet meer zien!

Diverse malen geweest, zeer gast vrij, heerlijk eten en vriendelijk!!

Lotty Steenhuizen

Samen met mijn schoonzoon voor zijn verjaardag bij eeterij De Engel in Kerkdriel gaan eten. Het was gezellig druk. De bediening was heel correct en gaf goede en duidelijke informatie over het menu. Het keuzemenu was voor ieder wat wils, dus ruime keuze. We hebben genoten van het eten en van de sfeer in De Engel. Zeker een gelegenheid om bij vrienden aan te bevelen.

Sjeng heeft het goed voor elkaar! Ruim assortiment en hele leuke mensen! Service is top en je bestelling is snel klaar. De snackbar is keurig opgeknapt! Over de prijs/kwaliteit valt niks te zeggen. Je krijgt echt een berg voor je geld. Ga zo door Sjeng.

Heerlijk eten in een gezellige sfeer. De bediening is goed en vriendelijk en je hoeft nooit lang te wachten totdat je (bij) bestelling wordt opgenomen. Kom hier graag eten, het is zeker een aanrader!

Bert Kikkert

Sfeervol restaurant, waar de bediening netjes en correct is en het eten smaakvol en voldoende is. Voor mij een toppertje!

Nu voor de tweede keer hier gegeten en het was weer heerlijk, je hebt veel keuze en ze zijn super snel.
    We hebben ons zoontje van 1 jaar mee genomen het goed te doen, kinderstoel aanwezig en het personeel erg behulpzaam. Komen graag binnenkort weer bij jullie eten.

Marie-jose

Vorige week zaterdag erg lekker gegeten! Prijs/kwaliteit verhouding is goed en het is ook erg leuk ingericht. Zeker voor herhaling vatbaar.

Ik heb meerdere keren bij de Engel gegeten en kom er heel graag. Het eten is heerlijk, de bediening vriendelijk, en er hangt een hele gezellige sfeer. Echt een aanrader!

Zeer prettig gegeten! De sfeer is prima en het eten is erg lekker. Daarnaast is er veel keus tussen verschillende gerechten. Het personeel is vlot en gezellig. Ik kom er zeker nog een keer terug!

Anne van Ewijk

Afgelopen week ben ik met mijn vriend bij Eeterij de Engel wezen eten. We zijn zeer gastvrij ontvangen en het eten was voortreffelijk! Er is een goede keuze uit wijnen en gerechten. Al met al lekker gegeten voor weinig geld. We komen zeker terug !
    Anne

Wij hebben hier een fantastisch kerstdiner gegeten en genoten van een perfect wijn arrangement. Naast een geweldige smaak, viel ook de opmaak van de borden op. Wij hebben ons heel erg verwend gevoeld. Een absolute aanrader.

Adri en Nelly

Afgelopen week heerlijk genoten van een 5 gangen menu. Specialiteiten: zalm gemarineerd in gin en tonic (!), heerlijke wildbouillon met truffelroomsaus! Niet alleen heerlijke gerechten, maar ook prachtige opmaak van de borden. Daarnaast kundig en vakbekwaam personeel.

Heb ontzettend veel genoten van het wildmenu. Met de geweldige bijpassende wijnen erbij.

Vakkundig personeel die de kunst verstaan je een warm welkom te heten en ervoor zorgen dat je een echte gast bent.

Het eten en drinken is redelijk, maar té chinees, je krijgt bijvoorbeeld satésaus van de chinees. De service is echt belachelijk, de eigenaresse kan helemaal niet vriendelijk zijn tegen kinderen. De sfeer is slecht, het is er erg kaal en leeg de prijs/kwaliteit is redelijk, maar voor het voedsel dat je krijgt is het niks.

't Poske heeft goed eten en drinken (enige afknapper is dat er alleen dunne friet is), de service is geweldig enorm aardige en goede medewerkers. De sfeer is alleen niet goed, de inrichting is te oud voor 2015-2016. Ook viel de prijs mij best tegen zeker voor een cafetaria in een dorp, jammer!

Je kunt er goed eten, maar de spareribs vind ik echt niet te eten, ze zitten vol kraakbeen. De service is goed en ze zijn altijd even vriendelijk. De sfeer is slecht, het is niet echt gezellig en er staat ook nooit een muziekje op. De prijs/kwaliteit is goed, want voor een schotel en 2 broodjes kost maar 15 euro, helaas wel een 6 omdat je dan ook niet echt lekker eten krijgt