Het land van Bartje in Ees

1293919760 53
1385208979 73
1500841989 41
1519099833 47

1. We zijn hier vaker uit eten geweest en in het verleden was het eten goed en de inrichting oubollig. Nu is de inrichting geweldig, maar valt het eten voor het 2e jaar op rij erg tegen. Positief is de inrichting en de vriendelijkheid van het personeel. Negatief het eten, bijgerechten worden leuk gepresenteerd en waren ook lekker, echter de simpele hoofdgerechten, schnitzel en pannenkoek waren droog. Ons kleintje is normaal net als ik gek op kluiven, maar na twee happen van de kipkluifjes wilde ze liever al weer tekenen, dus even een hapje geprobeerd en knap hoe je die zo droog kunt laten worden, was echt niet lekker. Qua personeel zijn ze vriendelijk, maar ondanks dat onze glazen al tijdje leeg waren, konden we geen contact maken met het bedieningspersoneel om bij te bestellen, dus maar naar de balie gelopen om af te rekenen. Op zich redelijk geprijsde gerechten, als ze goed bereid zijn, maar niet voor de kwaliteit dit momenteel geleverd wordt.

2. Veel personeel maar weinig aandacht voor de klant. Prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Erg duur en zeer matig eten. Hier komen wij niet weer.

3. Serge Smit

Leuk ingericht. Voldoende personeel wat ook oplet. Jammer dat het eten werkelijk niets voor stelde, sorry koks. Kreeftjes kwamen uit een bakkie, snoekbaars kant en klaar en ijs met vruchten... wat watermeloen en gewone meloen.

4. Robbert van den broek

Gister na aankomst op het park, geen zin om te koken, uit eten geweest bij het restaurant land van Bartje. Positief: interieur is prima verzorgd, de bediening is ook netjes, leuke speelhoek voor de kinderen bovendien krijgen ze een cadeautje bij het weggaan. Minder positief: de speelhoek heeft een doorgang naar de toiletten dus onze dochter (2 jr) stond continue in de wc's. Dan zit je niet lekker aan tafel. Tweede minder positief punt is het eten. De prijs kwaliteit verhouding klopt niet! De opmaak van de borden is veelbelovend maar waar het om draait, de smaak, is niet in orde. De kinderen zijn dol op pizza maar waren na 1 puntje klaar met eten. Smakeloze deeg schijven. Dit geldt ook voor de tomatensoep: weinig smaak. De schnitzel is eveneens niet goed van smaak. De garnituur is ok maar niet meer dan dat. De saté is redelijk van smaak maar ook niet meer dan dat. Kortom geen aanrader om uit eten te gaan. Wij gaan in ieder geval hier niet meer uit eten.

5. 2x eten afgehaald. Patat met hamburger en pizza. Snel en vriendelijk geholpen. Smaakte goed. Prijs ook redelijk.

6. Twee keer wezen eten tijdens verblijf op Land van Bartje. Eten is op zich goed, maar prijs/kwaliteit viel soms tegen. Eerste keer als voorgerecht onder andere streekslakken besteld. Krijg je 6 mini-champignons in een bakje met wat kruidenboter. Daarvoor moet je wel € 6,00 afrekenen. Als ik bij een 3-sterren restaurant zou zitten, zou ik dit misschien acceptabel vinden, maar vond dit nu wel erg buiten verhouding.
    Als hoofdgerecht schnitzel. Daarvan beweren ze wel 10 soorten te hebben. Nou dat kan kloppen, als je gewoon een schnitzel bakt en daar een beetje saus overheen doet. Dan heb je weer een versie. Schnitzel saté is dus gewoon een schnitzel met satésaus.
    Tweede keer maar geen voorgerecht genomen. Onder andere gekozen voor onbeperkt spareribs en kip eten. Was prima. Wat ook opvalt, is dat men zegt dat er bij het hoofdgerecht warme groenten wordt geserveerd, maar dit zijn slechts een paar plakjes gebakken courgette en nog iets onbestemds. Konden niet echt proeven of vaststellen wat het precies was.

7. walter koning

Gezellig wezen eten ter gelegenheid van een verjaardag. Zeer vriendelijke meneer bij het reserveren. Maar 's avonds was dat wel heel wat anders. Een gestreste en vrij dwingende sfeer. We voelden ons vergeten, en het eten liet echt te wensen over. De gastvrouw keek chagrijnig als we haar om wat vroegen. Wij komen zelf van België, maar gaan niet wennen aan de harde toon waarop ze ons te woord stond. Als dit "Hollandse specialiteiten" gerechten zijn, dan is onze Vlaamse friet ook haute cuisine. Geen goed woord voor over, zeker niet als je daarna bij de kassa de schrik van de avond krijgt. Misschien dat de smaken hierin verschillen.

8. Onze vakantie (30-07-12 t/m 13-08-12) in het Land van Bartje zijn we hier 2 maal wezen eten.
    De eerste keer zijn we hier geweest na een dagje uit en terug op het park hebben we met ze’n vieren (twee volwassenen en 2 kinderen 2,5 en 5 jaar) gegeten in het restaurant van het Land van Bartje. We hadden al gereserveerd, dus bij aankomst lagen er voor de kinderen al een kleurplaat klaar met kleurtjes. Zelf hadden we ook wat kleur spulletjes en speeltjes bij ons dus de kinderen vermaakten zich wel. We werden netjes geholpen door iedere keer een andere dame. Voor de kinderen hadden we poffertjes en een pannenkoek gedaan, hierbij zat een verassing, een sleutelhanger met een diertje ook een succes voor de meiden.

Op verzoek werd het kindermenu gelijk met ons voor gerecht opgediend. Mijn vrouw had vooraf sik van Bartje (warme geitenkaas met honing en geroosterde amandelen). De kaas was heerlijk, maar de sla (rucola) leek wat droog en oud. Ik zelf had vooraf rundercarpaccio (met oude kaas, geroosterde zonnebloempitten en balsamicodressing. De carpaccio was op zich mooi opgemaakt met sla in de midden en een los kannetje met de dressing zodat je die zelf kan doseren. De Carpaccio was wat smaakloos, de kaas en zonnebloempitten en de dressing moesten de smaak maken, jammer! Als hoofd gerecht had mijn vrouw een Drents stoofpotje (mager gestoofd rundvlees met sjalotjes, spekjes, seizoensgroente, fijne kruiden en donker bier). Op zich ook best smakelijk, maar jammer dat de smaak van kruidnagel erg overheerste, waardoor je het uiteindelijk tegen gaat eten, ik heb het zelf ook geproefd.

Zelf had ik een Drentse Biefstuk (gemarineerde lendenbiefstuk met paprikasaus gevuld met Drentse achterham, kaas en witte wijn), nou ja gevuld.. dit ligt los op je biefstuk. De smaak van het vlees in combinatie met de saus is goed. Bij de gerechten wordt patat en gebakken aardappelen en spinazie geserveerd. De spinazie is heerlijk van smaak, er zit een roomsaus door. De gebakken aardappelen en frieten zijn niet bijzonder, maar zijn goed te eten. Als nagerecht wij een sorbet toch eigenlijk het lekkerst als dessert, en de kinderen hadden een kinderijsje, dit is een bolletje ijs in een poppetje, leuk om later mee te spelen. Na ons nagerecht merk ik op dat er een salade bar is, jammer dat we niet op de hoogte zijn gebracht door de bediening van de aanwezigheid hiervan, dan hadden we zeker gebruik van gemaakt.

Later in onze vakantie zijn we toch nog een keer geweest toen, konden we kiezen uit een warm koud buffet of a la carte, we hebben gekozen voor a la carte. Vooraf had ik champignons in knoflookkruidenboter, hierbij kreeg ik 6 champignonnetjes, en de smaak, tja wat moet ik zeggen, kan niet zeggen dat het bijzonder is. Daarna een lekker stukje vlees in peper saus. Dit keer werd er salade bij de bijgerechten geserveerd, de saladebar was immers bezet door het buffet wat voor de ander gasten werd gebruikt. Als nagerecht namen we samen een koffie met een likeurtje. Bij de vraag of ik de likeur van bij de D.O.M-koffie los van de koffie kon worden geserveerd wist de serveerster eigenlijk niet wat een D.O.M. koffie is (eigenlijk wel jammer, deze staat gewoon op de kaart hoor), maar na mijn uitleg wat ik bedoelde kreeg ik de niet Benedictine los geserveerd met een bakje koffie. Verder hebben we gewoon lekker gegeten en de prijs valt op zich ook nog wel mee.

9. Goed gegeten!! Goeie sfeer en erg vriendelijk!!

10. Gisteravond met 8 personen en 1 kind heerlijk gegeten! Goede kwaliteit. Leuke en ook gezellige bediening die met ons meedacht door de kinderpannenkoek snel uit te serveren voor de kleine... Het tempo van de keuken was perfect. Verder is het leuk en goed ingericht, ondanks de drukte heb je geen last van andere tafels.

Vooral complimenten overigens voor de smaakvolle bijgerechten, de portie op tafel is wat klein maar als je om meer vraagt staat het zeer snel op tafel. Het is dus niet zo dat je het gerecht op hebt, en dat dan de patatjes nog een keer achteraf komen.

Bedankt voor de gezellige avond!

11. We zijn een week bij Het land van Bartje geweest en dachten dat je er lekker kan eten, echter zo goed was het niet.

Eten was niet lekker.

Prijs aan de hoge kant.

Personeel was wel vriendelijk.

12. Erg lekker oud Hollands gegeten. Prima bediening en de sfeer was oer hollands en gezellig.

Wel wat oubollig doordat er ook een bingo-avond werd georganiseerd voor de vergrijsde medemens.

13. Wil Scheffer

Goed eten, goede ambiance. Vriendelijke en behulpzame bediening.

14. Een goed restaurant, ook voor vegetariers. De bediening vroeg de eerte keer na mijn bestelling of ik vegetarier was. De bijgerechten zijn hierop aangepast. Ben hier twee keer geweest.