Alexandros is een nieuw sfeervol Grieks restaurant in Almere en heeft ook vestigingen in De Bilt, Apeldoorn én Ede-Wageningen. De koks werken alleen met dagverse Griekse producten en bereiden echte Griekse gerechten zoveel mogelijk volgens de authentieke keuken. Zowel voor een snelle hap als een uitgebreid diner ben je hier aan het juiste adres. Als je je Griekse avond nog wat extra in de verf wil zetten, kom je gewoon naar één van de thema-avonden met live muziek en dans die Alexandros regelmatig organiseert.

1458205506 92
1462067260 91
1501972053 86

1. Verrassend goede kwaliteit van het eten voor een prima prijs. Bediening was vriendelijk en attent. Kom zeker terug.

2. dickbodaan

We hadden een diner voor twee voucher, zag op de website dat een drie gangen menu van woensdag tot vrijdag 17,50 een aanbieding was, maar dat was niet mogelijk omdat het een type fout was zei de ober, en het toch ook niet voor de dinerbon geldig was. Dus maar een hoofdgerecht besteld. Zalm schotel, en friet speciaal die erg zout was, de zalm was goed gebakken maar de opmaak van de borden viel erg tegen, beetje kale schotels met een beetje frites en wat kool sla dus viel ons allemaal een beetje tegen.

3. We hebben genoten van de "merzedes", de Griekse Tapas.

Een verkooppraatje over kortingsbonnen voordat je gaat eten, geeft het een beetje goedkope en onprofessionele uitstraling.

Al met al een heerlijke avond die voor herhaling vatbaar is.

4. Marijke Versneij

Wij gaan met regelmaat. Moderne zaak kwa inrichting, aardige mensen en
    heerlijk eten. We lunchten, we aten mezedes en een keer een diner van de kaart. Gaan zeker weer er naar toe.

5. Eten was heerlijk! Alleen jammer dat we ruim 70 minuten hebben moeten wachten totdat we het hoofdgerecht kregen. Meerdere malen gevraagd en personeel zei dat ze het na gingen vragen, wat ze meerdere keren niet deden. Mensen die na ons kwamen hadden alles al gekregen voordat wij het hoofdgerecht kregen. Ook een half uur zonder drankjes gezeten, niemand die je aanspreekt. Geen excuses voor het lange wachten, best wel onbeleefd. Met dat het hoofdgerecht dan eindelijk op tafel staat, direct vragen of we nog een drankje wilden. Beetje jammer. Dessert kwam gelukkig wel snel, eerst een verkeerde maar dat was snel opgelost. Pas bij het afrekenen een excuses gekregen van het personeel. Nogmaals eten was echt heerlijk en in combinatie met een aanbieding is het zeker de moeite waard om nog een keer terug te gaan!

6. Vriendelijke bediening, ondanks de drukte geduldig. De eetzaal zelf is niet sfeervol ingericht. Het weergalmt enorm en als de deur opengaat komt er een enorme koude wind naar binnen. Een sluis zou hiervoor een goede oplossing zijn. De kleur van het (blauwe)) licht vonden wij storend. Al bij al geen gezellige sfeer. Het eten was lekker maar helaas erg zout!! Het eten was voldoende, meer dan genoeg.

7. Clerx

1 punt
  8. Erg goed eten, vriendelijk personeel. Een aanrader

9. Uitgebreide menukaart. Heerlijk gegeten. Lamsbout was zo mals dat het vlees van het bot viel. Erg lekker. Ook het voorgerecht en het nagerecht waren erg goed. Bediening vriendelijk.

Zeker voor herhaling vatbaar.

10. Voor het eerst gegeten. Heel erg lekker. Fijne bediening. Kom vast nog eens terug…

11. Via Groupon hier voor een leuke prijs gegeten. Wat was het heerlijk en ik heb nog nooit zulke lekkere gyros gehad. Het is soms wel wat gehorig, maar dat is in veel restaurants zo. Bediening was erg vriendelijk en voor onze dochter werd er een bord patat op tafel gezet, welke niet eens in rekening werd gebracht, topservice! Wij komen zeker terug!

12. lisa 11 punten

Lekker eten, witte wijn, heerlijk... Zeer vriendelijk personeel, terras vol op in de zon. Helaas geen parasol aanwezig, zo ook geen ijsklontjes (machine was stuk) ambiance is wel groot en kaal van inrichting, echter wel schoon, zo ook het toilet. Wel werd er fijne Griekse muziek gedraaid. Wat echter niet meer was te horen door zeer luidruchtige aanwezige gasten (jammer). Toch vind ik dit een aanrader, gezien het lekkere eten, en door de fijne bediening...

We komen zeker terug.

13. Heerlijk gegeten en een super bediening, echt een aanrader 👍

14. Ton 63 punten

Vriendelijke bediening. Kaart is niet al te uitgebreid. Eten was heerlijk. Vlees was echt Grieks gekruid, lekker toetje. Wijn was ook goed. Zitten op een mooie locatie, vooral als ze nog een terras erbij nemen.

15. De tweeling

Vrijdag lekker gegeten bij Alexandros in Almere.
    Gezellig tentje. Leuke bediening goede wijn. Verdienen zeker een pluim.

16. Echt heerlijk gegeten. Ben er nu 3x geweest en ga er zeker vaker heen. Het eten smaakt goed, je proeft dat het vers is. Jannis is erg vriendelijk en de rest ook. Hangt ook een leuke sfeer. Zeker een aanrader.

17. Hier geweest met een Groupon voor twee personen voor onbeperkt Mezedes (kleine Griekse hapjes die men deelt). Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. Iedere gang weer een verrassing. Allemaal losse tafeltjes. Er kan dus veel geregeld worden bij grote groepen. Echt een aanrader.

18. Wij wilden vanmiddag lunchen bij Alexandros aangezien we via de Groupon site een lunch Groupon hadden besteld en betaald.
    Daar aangekomen , om 14.00 uur bleek dat ondanks dat op de deur stond dat je vanaf 12.00 kon lunchen het restaurant dicht was.
    Je kunt dus niet spontaan gaan lunchen op de dag zelf maar je moet een dag van tevoren reserveren.
    Wel een beetje jammer!!

19. Nieuwe zaak en wat ons betreft nu al de beste van Almere. Jan de Griek, bedankt voor de goede service en super lekker eten, tot snel!

20. We hebben gisteravond onbeperkt mezedes (tapas) gegeten met een grouponbon. Het was een verrassing wat je allemaal voorgeschoteld kreeg. Maar wat was het super lekker allemaal!! En veel. Het ontvangst was zeer vriendelijk en de gastheer gooide traditioneel nog wat borden stuk op de grond. Het decor van het restaurant was vrij modern. Het had niet een typisch Griekse uitstraling. Wel een prachtige open keuken. Dus al met al een echte aanrader en wij komen zeker heel snel weer terug.

21. Erg lekker gegeten en gezellig en een fijne bediening. Top en tot de volgende keer!

22. Genoveva Sterrenburg

Gisteravond de tweede en laatste keer gegeten bij Alexandros in Almere Buiten.

De eerste keer dat we er waren was het restaurant net open en nog aan het experimenteren met de Mezedes. We werden fantastisch geholpen door de eigenaar, die als onze eigen ober al het eten aan ons heeft uitgelegd en de hele avond aan ons tafeltje stond om onze feed-back in ontvangst te nemen en te vertellen over zijn restaurant en Griekse gewoonten. We voelden ons in de watten gelegd, helemaal tot aan het einde van de maaltijd toen hij ook nog eens een bijzonder gerecht kwam brengen, dat niet op de kaart stond, zijn eigen avondeten!! Een hele bijzondere avond en we zouden zeker terugkomen.

Een aantal weken later zijn we teruggegaan, we hebben voor hetzelfde concept gekozen en we hadden zin in weer een bijzonder leuke avond met lekker eten en gastvrije bediening. Helaas... Toen we binnenkwamen met één persoon meer dan gereserveerd, voelden we ons al in overtreding, de serveerster wist niet of ze nog wel een stoel kon vrijmaken voor mijn zoon van 6!

We hingen onze jassen nu op in de garderobe, waar veel te weinig hangers zijn ten opzichte van het aantal stoelen in de eetzaal. De deuren van de toiletten die aan de garderobe grenzen gaan moeilijk open en dicht en als je flink grote handen hebt kun je ze niet onder het kraantje krijgen (de zeep rook wel heel lekker heeft mijn zoontje geroepen).

We werden aan een tafel voor de deur gezet, die elke keer als hij open gaat een antarctische wind naar binnen laat, niet echt comfortabel. De eetzaal is groot en galmt en we hebben bijna de hele avond één en hetzelfde nummer gehoord, en dat nummer klonk niet eens Grieks. Toen we de enige gasten waren was het nog wel te doen, maar toen het helemaal volliep was de kakofonie oorverdovend.

Het eten: de Mezedes is een leuk idee, maar dat we niet van een kaart mogen bestellen vind ik toch jammer. Je krijgt eerst gehakt en veel filodeeg met feta, zodat je lekker vol zit als de duurdere gerechten aan de beurt komen. Daarbij is alles bremzout, je vraagt je af of het voor de gasten of de kassa is dat de serveerster tig keer komt vragen of je nog iets wil drinken. Ik heb nu, de volgende ochtend, nog dorst.

Bij ons eerste bezoek werden complimenten, commentaar en suggesties heel vriendelijk en serieus opgepakt. Gisteren gaven we aan dat de pastarijst heel harde stukjes had en smaakte alsof het was opgebakken. Dat werd gewoon ontkend en we kregen een nieuwe portie, die was wel vers ja. Maar er werd ons verzekerd dat als we die even lieten staan, hij net zo zou smaken als de eerdere versie...?? Ok, dus alles maar héél snel opeten? Eén van de kippenvleugeltjes was ranzig bleek, alleen gekookt, niet eens gebakken. En daarbij kregen we later op de avond half-rauwe spiesjes varkensvlees. Al het eten dat niet goed was, werd overigens wel weggehaald als je het aangaf en vervangen door een betere versie.

Toen drie mensen van ons gezelschap de vingers verbrandden aan belachelijk hete, houten satéstokjes, werd er heel laconiek gereageerd "Ja ze zijn heet." Ehm...Sorry??

Mijn zoon is na een uurtje weggebracht, omdat het restaurant echt niets is voor een kind van zes. Hij had welgeteld drie gehaktballetjes, een kippenvleugeltje en twee sneetjes stokbrood op. En toch is er €12,50 gerekend voor hem, we hebben echter de rest van de avond niets meer voor hem op tafel zien komen!

De bediening werd in de loop van de avond steeds minder vriendelijk, er ging ook van alles mis. Glazen wijn die op de grond vielen, achter de bar vielen er glazen stuk, echt een rommel en door de inrichting van de eetzaal krijg je alles mee, tot aan het geïrriteerd aansturen van het personeel door de bedrijfsleidster aan toe.

Voor de deur spraken we een andere gast van het etablissement, toevallig een Griekse dame, en ook zij was niet te spreken over de bediening en het eten. Het doet heel on-Grieks aan. En de stapels schoteltjes die werden kapotgegooid voorafgaand aan de Sertaki die rond en rond onze tafel ging (oh mijn god, ik wil graag rustig eten), konden daar geen verandering in aanbrengen. Nooit meer...

23. Wij hebben super heerlijk tapas menu gegeten zeker een aanrader! Goed concept en hele gezellige mensen!

We komen zeker terug!!

24. Vanavond hier voor het eerst gegeten. Wij hadden de mezedes en het was beslist lekker. Alleen is de entourage veel te gehorig. Het is net alsof je in een hal zit te eten. Zo luidruchtig. Het blauwe licht is ook erg ongezellig. Voor een romantisch diner moet je hier niet naar toe gaan. Misschien dat men het nog iets gaat aankleden want het is nu gewoon te kil van binnen.
    De bediening was verder vlot en vriendelijk en het eten dus echt goed. Jammer van het geluid, ik noem het het vreetschuur effect en dat is zonde.

25. Silvester

Erg lekker eten en top bediening, echt een avondje uit!

26. Afgelopen vrijdag voor het eerst langs geweest bij dit nieuwe Taverna/Restaurant. Mezedes menu gekozen waarbij men met plateau's langs komen met bordjes: Tarama, Feta-tapenade, giros,suflaki, Feta met honing e.d., je kan aangeven wat je niet lust en zelfs de laatste ronde kan je aangeven wat je wil eten. Heerlijke smaken en een zeer vriendelijke bediening waarbij de service hoog in het vaandel staat. Top en tot de volgende keer