• Lid sinds 17 oktober 2009
  • Leeftijd: 58

hou van lekker eten in een goede sfeer. neem meestal een menu en daarbij een passend wijnarrengement.

Guldenberg

Helvoirt
  2. Guldenberg

Helvoirt

Op Dreef

Haaren

1. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor Guldenberg
    Internationaal Helvoirt

eugene

Erg lekker eten, 2 goede koks die hun vak verstaan, ze maken mooie gerechten. De Aziatische keuken is, eerlijk gezegd fantastisch, een aanrader. De greenegg wordt ook gebruikt, daardoor krijg je de heerlijke BBQ smaak op het "gegrilde" vlees. Aanrader.

2. eugene's profielfoto
    eugene vindt Guldenberg leuk
    Internationaal Helvoirt

3. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor Op Dreef
    Internationaal Haaren

eugene

Samen met Vrouw en Kids geluncht (tijdje geleden) zeer verrassend en erg lekker. Tonijn (sashimi) salade was zeer smakelijk. Onze 2 zonen, beide de hamburger, absoluut fantastisch. Goed vlees en ruim belegd bord. Wij gaan hier zsm zeker terug.

4. eugene's profielfoto
    eugene vindt Op Dreef leuk
    Internationaal Haaren

5. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door adriaan voor Meliefste leuk

adriaan

Vorig jaar aangenaam kennis gemaakt, we zijn benieuwt naar de ontwikkelingen van dit jonge team. Het was prima weer, goede temperatuur, aangename bries en een getemperde zon waardoor het terras de beste optie was. Met uitzicht over de jachthaven en het water, mooi.

Als aperitief een Riesling van Siener uit de Pfalz die goed beviel. Het eerste hapje was een sandwich van kaaskoekjes met ertussen een crème van mimolette, erop een toefje frisse gel. Lekker hartig.

In een houten schaal die de natuur reflecteert vonden we, tussen het touw, twee kussentjes van gebrand brood, gevuld met een crème van piccalilly. Erg lekker, ietsje minder fris dan verwacht.

Een rariteit was de gedroogde wortel die geïnfuseerd was met wortelsap. Erop gerookt zout, toefjes gefermenteerde wortel, bloemen blaadjes, basilicum en duizendblad. Een hele speciale textuur, beetje taai maar mooi hoog op smaak, met aangename smaak accenten, verrassend.

Het lekkerste hapje werd gepresenteerd door de chef zelf. Op een schaaltje gevuld met stukken hout, tarteletje met Hollandse nieuwe afgewerkt met een royaal assortiment kruiden- en bloemenblaadjes. Heerlijk!

Als laatste een hoorntje van filodeeg gevuld met een crème van kippenlever, gel van algen en afgewerkt met forelkuit, ook weer erg lekker, de lever in de hoofdrol.

We waren gereed voor het echte werk, Geert Rutten (Sommelier) presenteerde op kundige wijze de eerste begeleider. Uit zuid Italië een Doride Ciro bianco van het huis De Luca gemaakt van Greco, die mij een beetje aan een appelwijn deed denken. Op het bord een mooie presentatie. Twee stukken makreel, die op gaan in het garnituur van doperwt, sugarsnap, groene asperge, verse kruiden en een granité van zuring, die de smaakmaker op het bord was. De groentes hadden een aangename bite, de granité was zoetzuur met een toets van groene appel en venkel, die de wijn positief beïnvloede. De makreel was mild, deze gaf het gerecht een aangename textuur. Een prima start.

Door met een Riesling 2013 van Siener, van de wijngaard Rotligend gelegen op de helling van de Kastanienberg. Duidelijk voller dan het aperitief, met een fijne mineraliteit, heerlijk. In een zwart schaaltje een stuk gelakte paling op een bedje van wakame met ernaast stukjes courgette en bundelzwammen in een dashi bouillon die heerlijk aangezuurd was. Afwerking met verse kruiden en een speciaal lila bloemetje (met smaak en textuur, wow!). De paling die normaliter de hoofdrol opeist werd nu één met het garnituur, erg goed gedaan De wakame zorgde voor een aangename bite, de wijn was keurig in balans. Genieten!

Uit Zuid Afrika een rijke Viognier met Chenin blanc 2015 van David en Nadia, beetje ingetogen aroma, vol in de mond met een toets van perzik. Op het bord een fleurige compositie met een grote geschoeide langoustine, structuren van wortel (heerlijk aangezuurd) en citrus afrikaantjes. Een speciale schroei bereiding overigens, want de langoustine was behoorlijk doorgegaard, een lekker sappige textuur en een ziltige toets, geweldig lekker. De zuren van de wortel hadden een smaak versterkende invloed op de wijn die met zijn rijke smaak het gerecht aanvulde, prima!

Even een klein overgangsgerecht voor het pièce. Stukjes kreeftenschaar in een basilicum bouillon overgoten met karnemelkstampers en takjes duizendblad. Erg lekker.

Rood uit Spanje (Priorat) in een kleurloze fles, de 4 Gotes 2014, kersenrode kleur met in het aroma tonen van bosfruit in de mond sappig met kruidigheid en een stevige afdronk. Op het bord een keurige balk van de lamsrug, ernaast een quenelle couscous met basilicum en groene olijven, een gebrande groene asperge, dubbel gedopte tuinbonen, stukjes zilverui en aan tafel afgewerkt met een kalfsjus. Het lam had een uitstekende cuisson en een milde smaak. De couscous was verrassend lekker (smeuïg met basilicum toets), evenals de gebrande toets van de asperge. De wijn werd soepeler naast het gerecht, hij vulde het gerecht aan, met zijn zuren en kruidigheid, een hele mooie ronde weer.

De dessertwijn (onlangs nog gedronken), Cerdon 2015 van Renardat-Fache, licht mousserend met in het aroma tonen van aardbei in de mond zacht met relatief weinig suikers. Uit de keuken een hele originele presentatie. In een zwart schaaltje een struik met takjes van koek met aan het eind toefjes gel van magnolia. Deze waren gestoken in een kogel ijs van magnolia welke op een bedje van mascarpone lag dat bedekt was met een poeder van witte chocolade. Magnolia kende ik van de parfums, dit proefde je ook, leuk. Lekker licht en fris, de wijn versterkte de smaak. Een speciale ronde weer.

Voor de laatste ronde waren twee wijnen geselecteerd. De eerste keuze van de sommelier had mijn duidelijke voorkeur. Dit was een hele speciale. Hij was reeds een week van tevoren open gemaakt, verrassend! Een Pinot Gris Maceration 2014 uit de Alsace, zonder enige toevoegingen gemaakt door Jean Marc Dreyer. Beetje troebel met een lichte rode kleur, complex aroma met tonen van aardbei en een hint van karamel, in de mond erg hoog in zijn zuren, wow. Uit de keuken een strakke presentatie, linten van rabarber op een bedje van verse aardbei, een quenelle aardbeien ijs in een saus van rode bessen. Hele mooie pure smaken die de wijn helemaal tot zijn recht deed komen, super.

Als afsluiter nog een krachtige espresso in een leuk klein kopje en een viertal lekkere friandises, waarbij de witte chocolade kogel gevuld met een vloeibare bolus in positieve zin opviel.

Bediening was uitstekend, op een ontspannen informele wijze, met Anuschka Meliefste als maître. Geert Rutten als sommelier, (een sterke aanwinst) met goede presentaties en een keurige wijnselectie. De inmiddels uitgebreide keuken brigade presenteerde zelf om beurten de gerechten, super!

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, vijf gangen menu €50,-, huiswijn €6,50, begeleidende wijnen €6,50 en koffiearrangement €4,50.

De keuken is doorontwikkeld. Waren we vorige keer al aardig onder de indruk door het gebruik van gefermenteerde smaakjes en verse kruiden. De balans, in het gebruik ervan, is geoptimaliseerd. Erg goede uitgekristalliseerde gerechten met prima cuissons, uitstekende smaakbalansen met ernaast uitgelezen wijnen die naadloos aansluiten. Wij worden fan en het volgende bezoek zal zeker minder lang op zich laten wachten. Niet dichtbij maar een reis waard.

6. eugene's profielfoto
    eugene heeft gereageerd op een recensie van Ballaró

oeps....of Stef gelijk heeft laat ik in het midden, maar in discussie gaan met een klant. Ik had Stef een gratis Pizza aangeboden, dan had je een win win situatie, nu zijn jullie zeker een klant kwijt. Gemiste kans. Gr en veel Wijsheid.

7. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door Stef voor Ballaró leuk

Wij wonen al lang in Oisterwijk en kennen Ballaró vanaf hun start. Destijds vaak geweest! Inmiddels al jaren niet meer geweest, tot deze week. We zijn helaas teleurgesteld en kritisch, maar dat mag voor bijna € 175,- / 4 personen, waarvan 3 voorgerechtjes en 3 pizza’s en geen enkel dessert! Onze bevindingen: Wel Italiaanse, maar echte oude muziek op de achtergrond, de eigenaren zijn genoodzaakt zelf te bedienen (waarschijnlijk personeelstekort), maar 1 uur en 3 kwartier wachten op het hoofdgerecht was vrij lang. De aandacht die je zo’n 10 jaar geleden kreeg als gast is helaas geen feit meer. Nog een tip: In de kaart staat vaak ‘dagprijzen’. En als je wijn vraagt (in alle drukte moet je dat zelf vragen) trekken zij een fles open (net als elke waterfles met schroefdop), dus wat je straks moet betalen en waarvoor precies is een ‘Italian surprise’. Echt jammer.

6,3
  8. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor Vita Verde

Wat een verrassing, doordat we regelmatig in Italie zitten, is het moeilijk hetgeen wat je daar krijgt, hier te halen. Maar bij Vita Verde, kwam de kwaliteit wel heel dicht bij. Complimenten aan de kok, maar ook de bijzonder vriendelijke en zorgzame bediening. Als antipasti de gemixte schaal met diverse antipasti, prachtige Burrata, vittela tonata, ossenhaas rauw tartaartje, Scampi. S Allemaal top, de pizza Burrata zie foto was top en de tagliatelle pesto erg lekker. Ga zo door 'vita verde" wij zijn zeebeer tevreden en komen spoedig terug. Xx.

9. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door Layla voor Vita Verde leuk

Wij kwamen hier eerst regelmatig eten en door ons enthousiasme zijn ook veel vrienden en familie van ons hier neergestreken. De bediening is erg vriendelijk en het eten was altijd top. Helaas zijn de prijzen in relatief korte tijd enorm gestegen, terwijl het aanbod gelijk is gebleven. Ik denk door het toenemende succes van het restaurant (mede door de AH actie), dat het succes wat naar hun hoofd is gestegen. Jammer, want voor ons zat de charme juist de persoonlijke sfeer, de betaalbare prijs en de eerlijke biologische producten. Nu betaal je de hoofdprijs voor een pizza en daar is het helaas niet speciaal genoeg voor. Wij gaan dus niet meer terug. Binnenkort kan Vita Verde concurrentie verwachten in Den Bosch. Ze zullen dan denk ik toch een andere prijsstelling moeten gaan hanteren, willen ze hiermee kunnen concurreren. Wijntjes zijn overigens ook peperduur (wel biologisch).

10. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor Lenartz

Amuse en eerste gang was top, 2e en 3e gerecht waren lekker, hoofdgerecht was goed, dessert was minder, ondanks dat de kok moeite had gedaan er iets bijzonders van te maken. Ik denk dat ze de drukte vanavond onderschat hadden, lege glazen, en wachttijd tussen 2e en 3e gang was te lang. Dat is jammer. We gaan zeker wel weer terug, want de kok kan zeker goed koken. Zet hem op Lenartz.

11. eugene's profielfoto
    eugene heeft gereageerd op een recensie van Lenartz

Idd een lekkere tent Nicole en Ruud, wij gaan hier weer spoed terug, gr

12. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor Sumo

In de prachtige Markthal van Rotterdam, een must see voor Food lovers. Maar dan wil je voor de sushi gaan, bij deze zaak, het eten is prima, maar de bediening, op 2 of 3 bediendes na, een grote drama. Ongeïnteresseerd, onaardig en absoluut niet gastvrij. Volgende keer een ander, zijn er nog zoveel die er wel zin in hebben. 👊😀👍

5,9
  13. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor LUX
    Internationaal Den Bosch

Als je naar de Korte Putstraat gaat, weet je dat je wat meer betaald, maar goed je bent een avondje uit dus dat mag dan ook een keer. Je wordt echt als gast behandeld, je jas wordt aangenomen en mag gaan zitten. Ronde tafels 👍 linnen servet en wat een lekkere losse sfeer, netjes maar relaxt. Heb super gegeten, goede kok. Volgende keer neem ik kleine hapjes en dan een halve carpaccio, deze was erg goed gemaakt, lekker pesto aan de rand 👍 De kleine hapjes zijn geweldig, vooral de tonijn met sesam (wasabi) zaadjes, waanzinnig. Het is erg lekker allemaal, gaan zeker terug. Porties zijn ruim voldoende, een zeer tevreden gast. Groet.

14. eugene's profielfoto
    eugene heeft LUX toegevoegd als favoriet restaurant

LUX

€€ -
    • Internationaal
    • Frans
    Korte Putstraat 23 Den Bosch
  15. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor LEF

Erg lekker, fijne sfeer, lieve vriendelijke en vakkundige bediening. We hebben met 4 personen geluncht, dit naar zeer tevredenheid. 4 gangen, en een heerlijke amuse, zeer de moeite waard, komen zeker zeer spoedig terug. 😀👍

16. eugene's profielfoto
    eugene heeft LEF toegevoegd als favoriet restaurant

LEF eetgelegenheid gesloten

€€ -
    • Frans
    • Nederlands
    Nieuwkuijkseweg 28 Helvoirt
  17. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door eugene voor LEF leuk

Goede sfeer, zeer vriendelijke bediening, flexibel betreft wijn arrangement ( BOB ). Sommelier is vakman en zo ook de kok. Creatief en mooi opgemaakte boorden. Kom zeker terug.

18. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor mooR

Lekker, ongedwongen, gezellig, sfeervol en lekkere lounge muziek op de achtergrond. Zeer vriendelijk personeel, allen zeer ontspannen. Eten was verrassend goed, 5 gangen, mooie porties. Wij gaan zeer zeker terug, en binnen niet al te lange tijd.
    👍👍👍

19. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door Paul van Oyen voor Lenartz leuk

Paul van Oyen

Bij Lenartz wordt gelukkig nog echt gekookt. Dit is duidelijk geen Horeca fabriek.

20. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door eugene voor Lenartz leuk

eugene

We hebben gebruik gemaakt van de eet.nu-deal, 5-gangen voor 29,50. We hebben echt lekker en goed gegeten, leuke variërende gerechten. Van Quinoa tot Heilbot, van rund tot kalfshaas, echt zeer lekker. We begonnen heerlijk buiten in de zon, was goed vertoeven en na het 2de gerecht zijn we toch maar naar binnen gegaan, goede sfeer en leuk ingericht. Wat een lief meisje in de bediening, eentje die haar vak goed verstaat, alles liep vlot door. We gaan hier zeker meer naar toe. Lekker mmm...
    Als ik dan toch 1 piepklein minpuntje mag zeggen: het glas rode wijn was lekker, maar behoorlijk aan de prijs 6,50, maar dit ligt ook aan mijzelf, ik had het moeten vragen.
    Leuke actie eet.nu :-)
    Eugene

21. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door Bruno voor Lenartz leuk

Gisteren gegeten samen met mijn vrouw die een behoorlijk lastig dieet heeft. Het dieet had ze een aantal dagen van tevoren per email gestuurd zodat ze er rekening mee konden houden. Dit was helaas niet door gekomen (klein minpuntje). Omdat bepaalde ingrediënten best gevaarlijk zijn voor mijn vrouw was de chef, die overigens zelf aan tafel kwam, in eerste instantie onzeker. Maar dat was echt achteraf niet nodig. Vijf gangen maakte deze chef en elke gang was echt goed. Het was geweldig! Zo lekker gegeten en 5 gangen ook Michelin ster waardig.

De bediening was ook top trouwens. Twee best jonge meiden die correct serveerden zoals het hoort.

Kortom een absolute aanrader, zeker voor die prijs!!

22. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door Henk de jong voor Deksels leuk

Het eten was zeker goed. De bediening door de medewerksters ook. Maar de eigenaar/bedrijfsleider was super gestresst, slecht gekleed en verpeste de sfeer compleet. Echt een afknapper. Heel jammer!

23. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door Evelien voor Deksels leuk

Heerlijk gegeten. Verrassingsmenu voor vier personen besteld. Vele lekkere gerechtjes gehad en er werd goed rekening gehouden met mijn vegetarische wensen. Bediening was goed. Top restaurantje, ik kom zeker terug.

24. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door Dion voor Deksels leuk

Op 'n zondagmiddag op het terras gezeten. Inderdaad gezeten en niets genuttigd. Met had het blijkbaar te druk met andere dingen, want opnemen, serveren en afrekenen waren blijkbaar te veel werk, terwijl er toch voldoende personeel rond liep. We zijn maar gegaan zonder iets genuttigd te hebben. Jammer, gemiste kans!

25. eugene's profielfoto
    eugene vindt de recensie door eugene voor DAAR Foodbar leuk
    Internationaal Oisterwijk

Wij wilden bij een concurrent gaan eten, helaas wil de eigenaar niet reserveren voor 4 personen, dus moesten we om 17;00 uur daar zijn, iets te vroeg en ik ben met de auto, dus 1 wijntje en dan houdt het op.

Gelukkig had ik een tip gekregen over een nieuw tentje voor aan op de Lind. Ik moet U zeggen, we zijn blij verrast, een jong stel is daar in februari begonnen, je ziet dat het jonge ondernemers zijn, maar, zoveel enthousiasme, heerlijk om van te genieten.

Het eten is puur , eerlijk en goed, prijzen zijn fatsoenlijk, de open wijnen zijn heerlijk, vooral weer de Siciliaanse (rood, mmm). Mijn vrouw Surf en Turf, mijn oudste zoon de Diamand Haas, et moi het gerecht van de dag, een varkenshaas met gorgonzola, alle bordjes waren leeg, de groenten erbij, de frietjes werden bijgevuld.

Wij komen zeker terug!

26. eugene's profielfoto
    eugene schreef:

Lekker eten, daar kunnen wij van genieten.

27. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor Little Asia Cuisine

Was echt lekker, op advies van de aardige ober, "verrassing menu". Leuke is dat je ondanks All You can Eat concept, door de chef's keuze heerlijke variaties krijgt. Het was zeer smakelijk en we gaan hier zeker terug.

28. eugene's profielfoto
    eugene heeft gereageerd op een recensie van 't Lieve Leven

Wat een passie hoe U het beschrijft, we komen ook heel graag bij Hylke en Lars. Het is een heerlijk restaurant waar je de gedrevenheid proeft van kok Hylke en de ambitie van Lars als jonge ondernemer. Beste Adriaan , geniet ze en blijf schrijven :-)

29. eugene's profielfoto
    eugene heeft een recensie geschreven voor Lenartz