in Haelen

Heerlijk eten in een stukje geschiedenis

1. Twee weken geleden gegeten bij De Vogelmolen met vijf personen. Na een prettige ontvangst (we hadden gereserveerd) werden we begeleid naar aan ruime tafel.

Eerst een aperetif gedronken, waarna de menukaarten werden uitgedeeld.

Alle gerechten zijn met mooie producten en met veel zorg bereid. Eindelijk weer eens een keukenbrigade die niet te bang is zout en (room)boter te gebruiken, voor sommigen wellicht ouderwets, maar voor mensen die van lekker, rijk, eten houden, een grote plus.
    Speciale vermelding verdient mijn gekozen tussengerecht: gebakken coquilles met beurre blanc, geserveerd met pasta en spinazie, echt geweldig!
    De porties waren perfect, en iedereen had na vier gangen precies voldoende gegeten. Er zat ongeveer 20 min. tussen de gangen, ook dit hebben ze goed begrepen, en mooi onder controle (er waren ongeveer 35 gasten aanwezig).

De bediening is opvallend discreet, maar voldoende aanwezig zodat niemand iets tekort komt.
    De negatieve opmerkingen over de gastvrouw begrijp ik niet, gewoon een vriendelijke dame, en dat ze meer aandacht besteed aan de vaste gasten, vind ik niet meer dan logisch, en absoluut niet storend.

De kwaliteit van de gerechten ontstijgt de gevraagde vergoeding, wij hebben ongeveer vijf uur aan tafel gezeten, vier gangen gegeten (voorgerecht, warm tussengerecht, hoofdgerecht, dessert) en waren, incl. drank, plusminus € 60,- per couvert kwijt.

We hebben een mooie, avondvullende avond gehad bij dit restaurant, en ik kan iedereen die van lekker eten houdt aanbevelen een bezoek te brengen.