1. Je zou denken dat een nieuwe restaurant zijn best doet om bezoekers uit de buurt te trekken, vooral tijdens de economische crisis. Bij Thai Kitchen op de de Clerqstraat heb ik alleen het tegenovergestelde ervaren. Twee weken geleden bestelde ik een vega rode curry. Op de web site staat 9 euro, toen ik de rekening ontving was het een hoger bedrag, plus 2 euro extra voor brocolli die niet als extra werd bijgevoegd. De keer daarvoor had ik namelijk precies dezelfde hoeveelheid zonder die extra ingedienten. Als je iets als "extra" bijrekend mag het dan wel extra zijn.

Het meest vervelende hieraan is dat ik aubergine niet kan eten. Voor deze reden heb ik mondeling bevestiging gevraagd dat er geen aubergine in deze gerecht zit. Zoals op de kaart werd aangegeven. Maar toch werd er aubergine in mijn maaltijd verwerkt. Ik had dus 14 euro (inclusief fooi) helemaal voor niets betaald en het kon meteen de prullebak in. Ik hoorde niets terug toen ik hun over de bovengenoemde klachten mailde.

Twee weken later stuurde ik die email weer op. Ik kreeg toen een korte antwoord: dat het klopt dat de prijzen op de site niet overeen komen met mijn rekening (zonder mij een vergoeding te bieden), dat er aubergine in de rode curry hoort (terwijl dit niet op het kaart stond aangeveven en, nogmaals, terwijl ik modeling had aangegeven geen aubergines te willen). Ze zeiden ook dat ik 2 euro extra betaalde omdat ik extra brocolli had besteld. Al mijn klachten werden geneegeerd en verklaringen werden ontweken. In hun email was nergens verantwoordelijkheid of erkenning te vinden voor hun eigen fouten. Toen ik daarna terugmailde heb ik geen antwoord ontvangen.

Ik ga hier nooit meer eten bestellen. Jammer dat een nieuwe zaak zo arrogant en nonchalant omgaat met "beginners' luck" en niet eens de kleinste moeite maakt om hun klanten tegemoed te komen wanneer zij een maaltijd zo goed als verpesten en mijn geld in hun zakken stoppen. Hadden ze hier ietsje attenter mee omgegaan, had ik een goede oordeel gegeven.